Modyfikacja Mariola Przybylska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w systemie kształcenia zawodowego od 1 września 2012
Advertisements

Wybór szkoły w aspekcie zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym
Wybór szkoły w aspekcie zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym
Wybór szkoły w aspekcie zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli
Dokąd zmierzasz, uczniu?” Elżbieta Lesińska, Andrzej Kobylec
 Nasze Liceum proponuje Wam wybór takich trzech przedmiotów
Opracowanie programów nauczania wg nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Wybór szkoły w aspekcie zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym Opracowanie: Wydział Strategii W prezentacji wykorzystano materiały MEN i KOWEZiU.
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
Szkoły ponadgimnazjalne
Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011r
Wrocław, 16 kwietnia 2012 r., Jelenia Góra, 18 kwietnia 2012 r.
Wybór szkoły w aspekcie zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym Opracowanie: Wydział Strategii W prezentacji wykorzystano materiały MEN i KOWEZiU.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum im. W. Witosa w Pławie
WYBIERAM SZKOŁĘ PONADGIMNAZJALNĄ
szkół ponadgimnazjalnych
WYBIERAMY SZKOŁĘ PONADGIMNAZJALNĄ
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
Wybór szkoły w aspekcie zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym
ZMIANY W KSZTAŁCENIU PONADGIMNAZJALNYM od roku szkolnego 2012/2013
Grabów nad Pilica 2013 Pedagog szkolny mgr Małgorzata Paczkowska
Zmiany w systemie naboru do szkół ponadgimnazjalnych
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Egzamin maturalny w 2014 roku podstawowe informacje.
Kształcenie ponadgimnazjalne od 1 września 2012 r.
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne
Zespół Szkół w Zabrodziu
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym
Szkoły ponadgimnazjalne
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Wybór szkoły w aspekcie zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym Opracowanie: Wydział Strategii oraz Wydział Nadzoru i Wspierania Rozwoju Zawodowego Nauczycieli.
Wybór szkoły w aspekcie zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY Ul. Kazimierza Wielkiego 23A Stopnica
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Dołącz do nas!!!. Profil akademicki Współpraca z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie Dołącz do nas!!!
Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego Radom Radom tel tel.
Wybór szkoły w aspekcie zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym Opracowanie: Wydział Strategii W prezentacji wykorzystano materiały MEN i KOWEZiU.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018
Spotkanie z pracodawcami
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Ramowe plany nauczania
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Modyfikacja Mariola Przybylska Wspieranie uczących się w planowaniu kariery zawodowej i edukacyjnej w kontekście zmian w systemie kształcenia Małgorzata Sienna Modyfikacja Mariola Przybylska

Podstawy prawne zmian w systemie kształcenia zawodowego Ustawa o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw z dnia 19 sierpnia 2011 r. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lutego 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych. z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych z dnia 7 lutego 2012 w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach z dnia 20 stycznia 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie egzaminów eksternistycznych. z dnia 23 grudnia 2011 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego , c)

Podstawowe obszary zmian w kształceniu zawodowym a) klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego, b) obudowa programowa kształcenia zawodowego – podstawa programowa, c) organizacja kształcenia zawodowego – ramowe plany nauczania, d) system egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, e) kwalifikacyjne kursy zawodowe.

Po ukończeniu gimnazjum obowiązek nauki spełnia się: 1) przez uczęszczanie do publicznej lub niepublicznej szkoły ponadgimnazjalnej; 2) przez realizowanie, zgodnie z odrębnymi przepisami, przygotowania zawodowego u pracodawcy. 4

ŚWIADOMY WYBÓR DALSZEJ ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA BIORĄC POD UWAGĘ DALSZĄ KARIERĘ ZAWODOWĄ I MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA 5

Wybór ścieżki edukacyjnej po gimnazjum Zasadnicza szkoła zawodowa 3-letnia Technikum 4-letnie Liceum ogólnokształcące 3-letnie

RAMOWY PLAN NAUCZANIA W TECHNIKUM

W technikum: dyrektor ustala przedmioty które będą realizowane w zakresie rozszerzonym uczeń spośród nich dwa przedmioty, jednym z tych przedmiotów powinna być: matematyka, biologia, geografia, fizyka lub chemia. Wymiar godzin dla przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym: - język polski, historia, geografia, biologia, chemia, fizyka, historia muzyki, historia sztuki, język łaciński i kultura antyczna oraz filozofia – po 240 godzin - język obcy nowożytny, wiedza o społeczeństwie, matematyka oraz informatyka – po 180 godzin Tu należy wspomnieć o uwarunkowaniach tych ustaleń

jeżeli w zakresie rozszerzonym realizuje Uczeń jest obowiązany realizować przedmiot uzupełniający historia i społeczeństwo lub: Ekonomia w praktyce jeżeli w zakresie rozszerzonym realizuje przedmioty: Historię i geografię Historię i biologię Historię i chemię Historię i fizykę Przyroda jeżeli w zakresie rozszerzonym realizuje Historię i matematykę

TYGODNIOWY WYMIAR GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH W TECHNIKUM klasa I - 33 godzin, klasa II - 35 godzin, klasa III - 34 godzin; klasa IV– 31 godzin TYGODNIOWY WYMIAR GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH W TECHNIKUM

RAMOWY PLAN NAUCZANIA W ZASADNICZEJ SZKOLE ZAWODOWEJ

Ramowy plan nauczania 1) Minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych i zajęć z wychowawcą w trzyletnim cyklu nauczania wynosi: a) język polski – 160 godzin b) język obcy nowożytny – 130 godzin c) historia – 60 godzin d) wiedza o społeczeństwie – 30 godzin e) podstawy przedsiębiorczości – 60 godzin f) geografia – 30 godzin g) biologia – 30 godzin h) chemia – 30 godzin i) fizyka – 30 godzin j) matematyka – 130 godzin k) informatyka – 30 godzin l) wychowanie fizyczne – 290 godzin m) edukacja dla bezpieczeństwa – 30 godzi, n) kształcenie zawodowe teoretyczne – 630 godzin o) kształcenie zawodowe praktyczne – 970 godzin p) godziny z wychowawcą – 95 godzin

Klasa I - 27 godzin, klasa II - 29 godzin, klasa III - 30 godzin; TYGODNIOWY WYMIAR GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH W ZASADNICZEJ SZKOLE ZAWODOWEJ

Zawody, które zostały połączone i nadano im inną nazwę Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie Posadzkarz + technolog robót wykończeniowych w budownictwie + malarz-tapeciarz Technik żywienia i usług gastronomicznych Technik organizacji usług gastronomicznych + technik żywienia i gospodarstwa domowego + kucharz Monter sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych Monter instalacji i urządzeń sanitarnych + monter sieci komunalnych Technik renowacji elementów architektury Renowator zabytków architektury + technik sztukatorstwa i kamieniarstwa artystycznego Zmiany dostosowano do potrzeb rynku pracy

Zawody, które zostały podzielone i dodane Technik poligraf Technik procesów drukowania Technik procesów introligatorskich Technik sterylizacji medycznej Zmiany dostosowano do potrzeb rynku pracy

Elastyczne kształcenie zawodowe Podkreślamy możliwość uzupełnianie kwalifikacji.

Wybór ścieżki edukacyjnej po gimnazjum Zasadnicza szkoła zawodowa 3-letnia Technikum 4-letnie Liceum ogólnokształcące 3-letnie Świadectwo potwierdzające kwalifikacje Świadectwa potwierdzające kwalifikacje MATURA DYPLOM DYPLOM MATURA

Potwierdzanie kwalifikacji - przykład sprzedawca technik handlowiec Świadectwo potwierdzające kwalifikację Świadectwo potwierdzające kwalifikację Świadectwo potwierdzające kwalifikację DYPLOM DYPLOM

Potwierdzanie kwalifikacji - przykład technik elektryk elektromechanik Świadectwo potwierdzające kwalifikację Świadectwo potwierdzające kwalifikację Świadectwo potwierdzające kwalifikację Świadectwo potwierdzające kwalifikację DYPLOM DYPLOM

Świadectwa potwierdzające kwalifikacje Uzupełnianie kwalifikacji – przykład (od elektromechanika do inżyniera) WYŻSZA UCZELNIA Świadectwa potwierdzające kwalifikacje uzupełnienie Zasadnicza szkoła zawodowa 3-letnia Liceum ogólnokształcące 2 lata + + DYPLOM TECHNIKA MATURA Świadectwo potwierdzające kwalifikacje DYPLOM

MOŻLIWOŚCI UZUPEŁNIANIA KWALIFIKACJI

Uzupełnianie kwalifikacji od sprzedawcy do technika handlowca lub technika księgarstwa A.18 Wspólna kwalifikacja A.22 technik handlowiec A.18 A.18 sprzedawca A.21 technik księgarstwa

Uzupełnianie kwalifikacji, kolejne zawody T.13 A.18 A.18 A.22 T.14 Technik obsługi turystycznej sprzedawca technik handlowiec T.13. Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych T.12. Prowadzenie informacji turystycznej oraz sprzedaż usług turystycznych

Planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej Zasadnicza szkoła zawodowa 3-letnia Kurs kwalifikacyjny Dyplom technika Świadectwo potwierdzające kwalifikacje NAUKA Wyższa uczelnia DYPLOM LO dla dorosłych PRACA matura

Planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej T Technikum 4-letnie Świadectwa potwierdzające kwalifikacje PRACA Wyższa uczelnia DYPLOM MATURA PRACA

Planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej po LO Liceum ogólnokształcące 3-letnie Kurs kwalifikacyjny PRACA MATURA Szkoła policealna do 2,5 r. Wyższa uczelnia PRACA

Jest wiele rzeczy do zrobienia, ale pierwsza to zadać sobie pytanie i odpowiedzieć na nie: Kim chcesz być?, co robić? i do czego dojść…? DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ