Najciekawsze inwestycje w rejonie nowosądeckim, prezentowane przez uczniów II LO w Nowym Sączu
Projekt, którego celem jest stworzenie nowoczesnego systemu pracy z uczniami zdolnymi w województwie małopolskim. Ok. 16 tysięcy uczniów zostało objętych programem. DiAMEnT powstał w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Koszt projektu wynosił 22 miliony i został w całości sfinansowany przez Unię Europejską.
SQMA SQMA to inaczej Sądecki Klub Młodzieży Aktywnej. Fundusze potrzebne na jego działalność w znacznej części pochodzą z pieniędzy unijnych. Głównym organizatorem i realizatorem całego przedsięwzięcia jest Zespół Świetlic Środowiskowych w Nowym Sączu. SQMA należy do projektu systemowego pod nazwą Twoja AKTYWNOŚĆ szansą na sukces! w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Karpaty OFFer – Międzynarodowy Multimedialny Festiwal Sztuki Karpaty OFFer – Międzynarodowy Multimedialny Festiwal Sztuki Środki na jego realizację zostały pozyskane w 50% z Funduszu Europejskiego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata Wartość projektu zł, wartość wsparcia ze środków UE w kwocie zł. Projekt ten ma na celu przedstawienie, różnorodnej kultury i sztuki wywodzącej się z regionu Karpat poprzez muzykę, teatr, performance itp. Realizowany jest głównie na terenie małopolski, ale również kilka wydarzeń odbywa się poza jej granicami
Szansa dla dzieci z Bączej Kuniny Program Operacyjny Kapitał Ludzki obejmujący rozwój, wykształcenie i kompetencje na obszarach wiejskich. Ma on na celu lepszy start – wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży – tu konkretnie wsi Bącza Kunina (Gmina Nawojowa). Cały projekt skonkretyzowano do kształcenia w kierunku matematyki oraz nauki pływania – rozwój fizyczny. Każda grupa uczestniczyła w 30. godzinach lekcyjnych zajęć matematycznych i 30. godzinach lekcyjnych zajęć na basenie.
Projekt współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, skierowany był do uczniów Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Łabowej i realizowany przez Gminę Łabowa. Jego celem było wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z terenów wiejskich. W ramach projektu przeprowadzono 1632 godziny zajęć indywidualnych z uczniami, 228 godzin warsztatów z technik uczenia się, 456 godzin warsztatów matematyczno- przyrodniczych, 456 godzin warsztatów z zakresu przedsiębiorczości, 228 godzin warsztatów humanistycznych. Zawodowa przyszłość Zawodowa przyszłość
RENOWACJA KOŚCIOŁA ŚW. JANA CHRZCICIELA W JAWORKACH Parafia rzymskokatolicka w Szachtowej uzyskała dotacje unijne na renowację dwóch kościółków. Udało się to na mocy Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Słowacja. Jednym z nich jest dawna prawosławna cerkiew, obecnie kościół rzymskokatolicki pod wezwaniem św. Jana Chrzciciela w Jaworkach.
UE dla najmłodszych W Mystkowie powstało wyczekiwane przez wszystkich przedszkole. Stało się to dzięki projektowi realizowanemu od r. do r. na terenie gminy Kamionka Wielka - Raj przedszkolaka 2. Jest on współfinansowany przez Unię Europejską i udział w nim jest bezpłatny. Środki pochodzą z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego. Ma na celu upowszechnienie edukacji przedszkolnej oraz wyrównanie szans edukacyjnych dzieci z terenu gminy Kamionka Wielka wobec ich rówieśników z miast. Utworzono więc przedszkole Faustynka.
Aktywnie w przyszłośćAktywnie w przyszłość Publiczne Gimnazjum w Nawojowej tak jak 17 szkół z powiatu nowosądeckiego od 1 stycznia 2011 do końca 2012 roku bierze udział w Projekcie Aktywnie w przyszłość realizowanym przez Powiatowe Centrum Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Inicjatywa ta przede wszystkim ma na celu wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z mniejszym dostępem do nauki. W ramach przedsięwzięcia zorganizowano nowoczesne wyposażenia szkół: sale komputerowe, pracownie językowe, tablice interaktywne wraz z rzutnikiem, radiomagnetofony, kamery cyfrowe, oprogramowania dla komputerów oraz przeznaczono fundusze na materiały dydaktyczne dla szkół oraz wydatki na zatrudnienia nauczycieli.
Wybieram eFizykę Wybieram eFizykę Projekt Wybieram eFizykę współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Rozpoczynający się w marcu 2011r., a kończący przed maturą 2013 r. Program stworzony dla klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych 3-letnich oraz drugich klas szkół ponadgimnazjalnych 4- letnich całej Polski. Nowoczesny program łączący zajęcia z nauczycielem, spotkania z wykładowcami uczelni technicznych oraz kurs e-learningowy.
Mała Emilka,,Mała Emilka- utworzenie punktu przedszkolnego w wiejskiej gminie Grybów współfinansowany jest z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Przedszkole w Stróżach zostało otwarte roku. Dzieciaki mogą korzystać z zajęć z dogoterapii oraz hipoterapii, zajęć z logopedą, rytmiki, języka angielskiego, religii oraz zajęć na basenie. Budynek jest kompleksowo wykończony i wyposażony w bezpieczne mebelki, kolorowe zabawki czy gry edukacyjne. Kadra to osoby wykształcone, które zapewniają maluchom dużo zabawy, a także edukację, bezpieczeństwo i pomoc.
MIASTECZKO GALICYJSKIE Miasteczko Galicyjskie stanowi rekonstrukcję Nowego Sącza z przełomu XIX i XX wieku. Miasteczko powstawało od 2005 roku, a otworzone zostało 23 października 2010 roku. Budowa Miasteczka kosztowała ponad 24 miliony złotych, z czego dofinansowanie wynosiło prawie 13,5 miliona złotych-w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (prawie 8 milionów złotych) oraz w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (5,5 miliona złotych)
"Lepsza edukacja - lepszy start Projekt edukacyjny realizowany w Gimnazjum w Tęgoborzy. Czas realizacji: od r. do r. Projekt ten współfinansowany jest w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Jest on skierowany do gimnazjalistów w celu zwiększenia ich szans edukacyjnych, w szczególności poprawy wyników w nauce, wyeliminowania dysfunkcji oraz poszerzania swojej wiedzy. Uczniowie mogą spełniać te zamierzenia na kółkach dydaktyczno- wyrównawczych z chemii, fizyki, matematyki, języka polskiego i angielskiego. W ramach Projektu prowadzone są kluby zainteresowań i zajęcia warsztatowe np: Klub Miłośników Gier Logicznych i Strategicznego Myślenia, Klub Młodego Ekologa, Akademia Przyjaciół Kultury i Sztuki, Klub Miłośników Fotografii Cyfrowej, Klub Grafika Komputerowego.
Dnia 6 listopada 2010 roku nastąpiło uroczyste otwarcie Małopolskiej Galerii Sztuki Na Bursztynowym Szlaku w Nowym Sączu. Projekt kosztował ,28 zł, z czego został dofinansowany z Unii Europejskiej z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego o kwotę ,64 zł. Budynek służy do działalności ekspozycyjnej, dydaktycznej, artystycznej i reprezentacyjne Na Bursztynowym Szlaku
Rożnowioki Gmina Ośrodek Kultury w Gródku n/Dunajcem otrzymała dofinansowanie w ramach działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju na zadanie: Nasze korzenie- zakup strojów i warsztaty dla zespołu regionalnego Rożnowioki. Zespół Regionalny Rożnowioki został założony przy Wiejskim Domu Kultury w Rożnowie. Całkowita wartość projektu wynosi ,16 zł. Efektem projektu jest 12 strojów ludowych dla zespołu według specyfiki dla stroju regionalnego Pogórza, oraz zorganizowanie sześciomiesięcznych warsztatów dla zespołu.
Projekt jest realizowany w 30 szkołach ponadgimnazjalnych na terenie województwa małopolskiego i podkarpackiego. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – PO Kapitał Ludzki. II Liceum Ogólnokształcące im. Marii Konopnickiej w Nowym Sączu- w roku szkolnym 2011/2012 uczestniczyło w fazie testowej tego projektu. 10-osobowy zespół uczniów z klasy drugiej pod opieką pani Iwony Szypuły realizował poszczególne zadania, tworząc wirtualną firmę na platformie edukacyjnej projektu Krok w przedsiębiorczość
Wybieram eFizykę Wybieram eFizykę II Liceum im. Marii Konopnickiej w Nowym Sączu bierze udział w projekcie Wybieram eFizykę. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzk i. Dwudziestoosobowa grupa uczniów prowadzona jest przez nauczyciela fizyki mgr Grzegorza Kornasia. Projekt realizowany w formie blended learningowej ( z ang. nauczanie komplementarne),czyli nowatorska forma kształcenia przy użyciu technologii mediów elektronicznych