18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczeń i nauczyciel wobec zmian
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Nowa” Matura 2015 Języki obce
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
23, 24, 25 kwietnia 2013 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
Trzecia część egzaminu gimnazjalnego Język obcy nowożytny
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Sprawdzian szóstoklasisty
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Sprawdzian szóstoklasisty
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
Matura 2015 bez tajemnic. Plan prezentacji U źródeł informacji U źródeł informacji Przyczyny zmian Przyczyny zmian Kierunek zmian Kierunek zmian Struktura.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
MATURA 2017.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Egzamin maturalny w 2018 roku
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Zapis prezentacji:

18, 19, 20 kwietnia 2016

Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (j.t. DzU z 2004 r. Nr 256, poz ze zmianami) - UWAGA: o egzaminach Rozdział 3b w publikowanym tekście ujednoliconym 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i egzaminu maturalnego (DzU z 2015 r. Nr 0, poz. 959) - UWAGA: obowiązuje od r. 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (DzU z 2012 r. Nr 0, poz. 977 ze zmianami). Akty prawne udostępnione poprzez Internetowy System Aktów Prawnych Kancelarii Sejmu RP.

Zadania otwarte:  zadania rozszerzonej odpowiedzi  zadania krótkiej odpowiedzi  zadania z luką Zadania zamknięte:  zadania wyboru wielokrotnego  zadania na dobieranie  zadania typu prawda-fałsz

 Podstawa programowa dzieli wymagania na szczegółowe i ogólne.  Wymagania szczegółowe odwołują się do określonych wiadomości i konkretnych umiejętności.  Wymagania ogólne informują jak rozumieć przyporządkowane im wymagania szczegółowe.  Zadania egzaminacyjne mogą zgodnie z zasadą kumulatywności przyjętą w podstawie programowej odnosić się do wcześniejszych etapów kształcenia.

 Historia i wiedza o społeczeństwie - egzamin trwa 60 minut i składa się z zadań zamkniętych  Dla uczniów o specjalnych potrzebach może być wydłużony o 20 minut  Język polski - egzamin trwa 90 minut i składa się z zadań zamkniętych i otwartych, w tym dłuższej wypowiedzi pisemnej  Dla uczniów o specjalnych potrzebach może być wydłużony 45 minut

 Zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie mogą występować pojedynczo lub w wiązkach tematycznych.  Zadania odnosić się będą do różnych epok historycznych i zawierać różne sposoby udzielania odpowiedzi.

 Zadania z języka polskiego mogą odnosić się do tekstów literackich, popularnonaukowych lub publicystycznych.  Sprawdzana będzie również znajomość utworów literackich oraz dorobku autorów.  Dłuższa wypowiedź pisemna może być w formie: rozprawki, charakterystyki, sprawozdania, opowiadania lub opisu. Mogą być również wykorzystane formy użytkowe: życiorys i CV, list motywacyjny, list oficjalny, ogłoszenie, zaproszenie, dedykacja.

 Biologia, chemia, fizyka, geografia- egzamin trwa 60 minut i składa się z zadań zamkniętych  Dla uczniów o specjalnych potrzebach może być wydłużony o 20 minut  Matematyka – egzamin trwa 90 minut i składa się z zadań otwartych i zamkniętych  Dla uczniów o specjalnych potrzebach może być wydłużony o 45 minut

 Egzamin może być zdawany na poziomie podstawowym lub rozszerzonym z tego języka, który jest nauczany w szkole jako obowiązkowy  Egzamin na poziomie podstawowym trwa 60 minut i może być przedłużony o 20 minut dla uczniów o specjalnych potrzebach  Egzamin na poziomie rozszerzonym trwa 60 minut  Dla uczniów o specjalnych potrzebach może być wydłużony o 30 minut

Poziom podstawowyPoziom rozszerzony Rozumienie ze słuchu Rozumienie tekstów pisanych Znajomość funkcji językowychZnajomość środków językowych Wypowiedź pisemna

Znajomość funkcji językowych sprawdzana jest wyłącznie na poziomie podstawowym Zadania w tej części zestawu egzaminacyjnego sprawdzają znajomość funkcji językowych oraz podobieństw i różnic w sposobie ich realizacji w języku polskim i obcym.

Zasadnicze różnice na poziomie podstawowym i rozszerzonym:  Umiejętności językowe są sprawdzane w szerszym zakresie  Większa różnorodność środków językowych w tekstach  Zakres tematyczny tekstów ze słuchu i pisanych jest szerszy  Typy tekstów są bardziej urozmaicone  Teksty są nieznacznie dłuższe i o nieznacznie większym stopniu złożoności  Teksty sprawdzające rozumienie ze słuchu są czytane nieznacznie szybciej.

Tworzenie wypowiedzi pisemnej Obejrzałeś/obejrzałaś film w nowym kinie. W mailu do kolegi z Niemiec: wyjaśnij, dlaczego nowe kino Ci się podobało napisz, dlaczego polecasz obejrzany film opisz, co zdarzyło się, kiedy wracałeś/wracałaś z kina. Podpisz się jako XYZ. Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, pamiętając, że długość a powinna wynosić od 50 do 100 słów. Oceniana jest umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność i logika wypowiedzi oraz zakres i poprawność środków językowych.

 Wypowiedź pisemna – wyłącznie na poziomie rozszerzonym  Wypowiedź ucznia jest oceniana w następujących kryteriach:  treść  spójność i logika wypowiedzi  zakres środków językowych  poprawność środków językowych

Wyniki uczniów będą podzielone ze względu na przedmioty oraz podane w dwóch skalach:  Wynik procentowy – odnosi się do zadań, informuje, ile procent zdający uzyskał ze wszystkich możliwych punktów do zdobycia  Wynik centylowy – odnosi się do wyników wszystkich zdających w danym roku, np. centyl 70 oznacza, że 70% gimnazjalistów napisało dany egzamin tak samo lub gorzej, a 30% uczniów zdało lepiej