Strategia działania KZK GOP na lata

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

Związku Miast Polskich
REGIONALNA STRATEGIA INNOWACJI aktualizacja na lata
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Prywatyzacja usług publicznych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Marketing w transporcie
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Ogólnokrajowa karta miejska
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Prognoza wysokości stawek Spółki Tramwaje Śląskie S. A
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół nr 4
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Zapis prezentacji:

Strategia działania KZK GOP na lata 2008 - 2020 1

Przesłanki aktualizacji Strategii działania KZK GOP (1) Wstąpienie Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. Planowane w 2012 roku Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w Polsce. Powstanie innych dokumentów o charakterze strategicznym dla obszaru Aglomeracji Górnośląskiej: Strategia Rozwoju Województwa Śląskiego na lata 2000 – 2020 (aktualizacja w 2005 roku), Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego w Aglomeracji Górnośląskiej (2004 rok.), Diagnoza stanu systemu transportowego oraz Plan rozwoju transportu zbiorowego w obszarze działania KZK GOP (2007 rok). 2

Przesłanki aktualizacji Strategii działania KZK GOP (2) Dynamiczny rozwój technologii związanych z elektroniką i systemami informatycznymi oraz ich powszechniejsze wykorzystanie. Rozpoczęcie prac nad projektem ŚKUP. Inne zmiany w otoczeniu KZK GOP: Spadek liczby mieszkańców w miastach KZK GOP, Wzrost wskaźnika motoryzacji, Spadek liczby pasażerów korzystających z usług transportu zbiorowego, Wzrost kosztów organizacji przewozów KZK GOP (wzrost jakości usług przewozowych, wzrost cen energii, paliw i inflacji. 3

Domena działania (wizja) KZK GOP jest publicznym organizatorem transportu zbiorowego w Aglomeracji Górnośląskiej KZK GOP jest podmiotem publicznym. KZK GOP organizuje transport zbiorowy. Obszarem działania KZK GOP jest Aglomeracja Górnośląska oraz miasta powiązane komunikacyjnie z Aglomeracją. 4

Główny cel działania (misja) Celem KZK GOP jest efektywne świadczenie usług komunikacyjnych dla mieszkańców Aglomeracji przy wykorzystaniu przede wszystkim mechanizmów rynkowych i zgodnie z polityką samorządów terytorialnych tworzących Związek KZK GOP dąży do zapewnienia efektywności organizowanych usług transportowych. KZK GOP swój główny cel realizuje przy wykorzystaniu przede wszystkim mechanizmów rynkowych. 5

Obszary działań strategicznych (1) Przewozy efektywność transportu zbiorowego organizowanego przez Związek wymaga precyzyjnego definiowania i zgodnego z popytem alokowania nabywanych usług przewozowych oraz działań minimalizujących koszt nabycia Sprzedaż usług (Polityka taryfowa) realizacja poprzez ceny funkcji dochodowej i mającej wpływ na popyt na usługi przewozowe, wymaga koncentracji uwagi na sprawności stosowanych taryf oraz systemów dystrybucji i promocji usług Finanse zarządzanie transportem zbiorowym wymaga aktywnego pozyskiwania środków finansowych z różnych dostępnych źródeł 6

Obszary działań strategicznych (2) Integracja transportu sprawna realizacja roli Związku wymaga, aby transport był zintegrowany, zarówno w ramach KZK GOP, jak i z innymi organizatorami i koleją Systemy telematyczne wysoka jakość usług oferowanych przez Związek powiązana jest ze stosowaniem nowoczesnych technologii i narzędzi informatycznych Kształtowanie relacji z otoczeniem możliwość realizacji założonych celów wymaga właściwego wizerunku na zewnątrz i kształtowania odpowiedniej świadomości co do roli transportu zbiorowego 7

PRZEWOZY – kierunki działań (1) Zarządzanie ofertą przewozową w oparciu o występujący popyt. Wprowadzanie nowych produktów komunikacyjnych uwzględniających zmieniające się potrzeby rynkowe. Wykorzystanie możliwości optymalizacji oferty wynikających z koordynacji systemu autobusowego, tramwajowego i kolejowego. Dostosowanie umów przewozowych do elastycznego reagowania na zmiany popytu oraz szerszego ujmowania w umowach zagadnień jakości usług, ekologii i bezpieczeństwa. Wspieranie przekształceń własnościowych przewoźników. 8

PRZEWOZY – kierunki działań (2) Prowadzenie przetargów na usługi przewozowe zapewniających przewoźnikom równy dostęp do rynku przewozowego. Wdrożenie monitoringu jakości świadczonych usług (monitoring pojazdów i dworców, lokalizacja pojazdów, dynamiczna informacja pasażerska itp.) Wsparcie projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej realizowanego przy pomocy funduszy unijnych. Współpraca z gminami i innymi podmiotami oraz koordynacja działań w zakresie kształtowania zachowań komunikacyjnych mieszkańców oraz wdrażania rozwiązań organizacyjnych dających priorytet w ruchu pojazdom transportu zbiorowego. Wspieranie i koordynacja działań przewoźników zmierzających do poprawy bezpieczeństwa podróży pasażerów. 9

SPRZEDAŻ USŁUG (Polityka taryfowa) – kierunki działań Wdrożenie i później wykorzystanie zalet biletu elektronicznego funkcjonującego w ramach projektu ŚKUP. Sukcesywne rozwijanie sieci Punktów Obsługi Pasażera i automatów biletowych. Intensyfikacja kontroli biletowych i dalsze rozszerzenie akcji „wsiadania przednimi drzwiami”. Wprowadzanie nowych rodzajów biletów (w oparciu o badania marketingowe) i likwidacja tych o znikomym zainteresowaniu. 10

FINANSE – kierunki działań Aktywne występowanie o środki unijne na realizację projektów przyczyniających się do rozwoju transportu zbiorowego. Zachowanie równowagi w finansowaniu transportu zbiorowego przez korzystających z usług przewozowych oraz ze środków publicznych. Podejmowanie działań na rzecz pozyskania środków finansowych z tytułu refundacji ulg ustawowych i współfinansowania przewozów ponadlokalnych ze szczebla regionalnego i centralnego. Korzystanie w razie potrzeby z różnych dostępnych na rynku instrumentów finansowych (np. obligacji, kredytów, pożyczek). 11

INTEGRACJA – kierunki działań Przygotowanie i wdrożenie biletu elektronicznego funkcjonującego w ramach ŚKUP, umożliwiającego integrację z innymi podmiotami (gałęziową i obszarową). Promocja systemu przesiadkowego w podróżach realizowanych po terenie Aglomeracji. Współpraca z gminami i innymi podmiotami (partnerstwo publiczno-prywatne), a także inicjowanie działań w zakresie rozwoju i budowy centrów przesiadkowych oraz parkingów w systemie P&R w obszarze działania KZK GOP. 12

13 SYSTEMY TELEINFORMATYCZNE – kierunki działań Opracowanie projektu techniczno-funkcjonalnego ŚKUP oraz całej dokumentacji związanej ze współfinansowaniem projektu z funduszy unijnych. Wdrożenie i bieżąca modyfikacja systemu ŚKUP. Wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie transportem zbiorowym (dynamiczna informacja pasażerska, bezpieczeństwo pasażerów, priorytety w ruchu itp). Współpraca z wyższymi uczelniami w celu wykorzystania potencjału intelektualnego i doświadczeń pracowników naukowych w ramach różnych projektów badawczych. 13

14 KSZTAŁTOWANIE RELACJI Z OTOCZENIEM – kierunki działań Doskonalenie systemów informacji pasażerskiej. Poprawa jakości obsługi poprzez podnoszenie kwalifikacji pracowników mających kontakt z pasażerami i przewoźnikami. Prowadzenie kampanii promocyjnych i informacyjnych (np. w wydawnictwach, periodykach, Internecie, współuczestniczenie w tworzeniu audycji radiowych i telewizyjnych promujących transport zbiorowy KZK GOP). Systematyczna współpraca z prasą, radiem i telewizją oraz portalami internetowymi. 14

Programy realizacji Strategii Realizacja niektórych kierunków działań z poszczególnych obszarów Strategii wymaga sporządzenia programów realizacji. Programy te będą sporządzane na bieżąco w kolejnych latach realizacji Strategii. Obecnie sporządzane są programy do następujących projektów: ŚKUP (Śląska Karta Usług Publicznych), Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, System dynamicznej informacji pasażerskiej. 15