Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
© SMWI, 2006 Konferencja UNDERSTAND, Poznań, czerwca 2006 Znaczenie badań nad rozwojem społeczeństwa informacyjnego w nowych regionach UE – perspektywa.
Advertisements

Założenia aktualizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego.
jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
innowacyjna wielkopolska
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Warszawa, 19 lutego 2007 r. Agnieszka Suska-Buława
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Kujawsko-Pomorska Sieć Informacyjna e-Region Krystyna Nowak
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Jacek JETTMAR Główny Konsultant
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Lubelskie Centrum Obsługi Inwestora Spotkanie pracowników PAIiIZ i COI L U B E L S K I E C O I Doświadczenie Lubelskiego COI w pozyskiwaniu funduszy Unii.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Zapis prezentacji:

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego

Społeczeństwo informacyjne to nowy typ społeczeństwa, kształtujący się w krajach postindustrialnych, których poziom rozwoju technologii osiągnął najszybsze tempo. W społeczeństwie informacyjnym zarządzanie informacją, jej jakość i szybkość przepływu są zasadniczymi czynnikami konkurencyjności, zarówno w przemyśle, jak i w usługach.

Społeczeństwo Informacyjne to między innymi: Tańsza i sprawniejsza administracja pozwalająca na aktywny udział obywateli w procesie rządzenia i głosowania. Nowa odmiana społeczeństwa obywatelskiego Mniejsza korupcja (elektroniczne systemy zamówień publicznych) Szybsze i nowocześniejsze procesy gospodarcze Wyższy poziom innowacyjności firm Real-Time Enterprise

Fakty od 1994 roku sprzedaje się więcej komputerów na świecie niż samochodów co 10 miesięcy podwaja się liczba podłączeń do Internetu już dziś co trzeci zatrudniony uzależniony jest w swojej pracy od komputera w 2010 roku 3/4 siły roboczej pracować będzie w nowym informacyjnym sektorze gospodarki w Irlandii jeden programista mieszkający na terenach wiejskich tworzy 4 miejsca pracy w sektorze usług tylko umożliwienie rozliczania się z podatku dochodowego przez Internet pozwali zaoszczędzić polskim urzędom 68 tys. roboczogodzin* nawet jeśli z usług on-line będzie we wstępnej fazie korzystało zaledwie 1 proc. społeczeństwa i 5 proc. firm, oszczędności mogą sięgnąć 1,78 mln zl rocznie* *analizy firmy doradczej McKinsey

Rozwój techniki a wzrost gospodarczy Klasyczne teorie ekonomiczne: źródłem wzrostu gospodarczego jest kapitał i praca Nowe teorie ekonomiczne: rozwój gospodarczy wymaga wiedzy i ... konsekwentnego wdrażania długotrwałych planów strategicznych (również na poziomie państwa)

Proces budowy społeczeństwa informacyjnego : Rozwój infrastruktury jako podstawowego narzędzia transmisji informacji. Rozwój treści i systemów usług, dzięki którym owa infrastruktura staje się niezbędną i tak naprawdę dopiero ten element przyczynia się do praktycznego wykorzystania dobrodziejstw społeczeństwa opartego na wiedzy. Wiedza i umiejętności pozwalające na korzystanie z informacji, ich tworzenie i udostępnianie.

Społeczeństwo informacyjne 14 czerwca 2004 Sejmik Województwa Lubelskiego przyjął jednogłośnie Wojewódzki Program "Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego dla Województwa Lubelskiego", przez co uczynił go obowiązującym dokumentem strategicznym dla Lubelszczyzny. Od tego czasu staramy się realizować jego zapisy.

Cel generalny: Transformacja społeczeństwa Lubelszczyzny w społeczeństwo informacyjne.

Cele nadrzędne: Stworzenie warunków do dynamicznego i równomiernego rozwoju społeczeństwa, gospodarki i jednostki. Podniesienie poziomu konkurencyjności (atrakcyjności) regionu oraz rozwój przedsiębiorczości i zatrudnienia Zachowanie i wykorzystanie naturalnych walorów Lubelszczyzny

Warunki osiągnięcia celu generalnego Modernizacja i uporządkowanie systemu prawnego w tym przepisów dotyczących informatyzacji. Funkcjonowanie sprawnych mechanizmów gromadzenia, przetwarzania i wymiany informacji w oparciu o funkcjonujące zgodne z prawem standardy. Stworzenie ogólnopolskiego systemu usług publicznych i szczegółowe ustalenie zasad polityki informatyzacji państwa na poziomie centralnym oraz określenie roli samorządów poszczególnych szczebli w tym procesie. Ustalenie szczegółowych zasad finansowania projektów z zakresu IT.

Cele szczegółowe Powszechny i tani dostęp do Internetu Stworzenie warunków do konkurencji na lokalnym rynku teleinformatycznym Rozbudowa i uwolnienie sieci dostępowej w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczne zwłaszcza na obszarach wiejskich regionu Zapewnienie równości szans obywateli oraz walka z wykluczeniem i patologią społeczną poprzez powszechny dostęp do infrastruktury teleinformatycznej

Cele szczegółowe Przygotowanie społeczeństwa regionu do korzystania z technik Społeczeństwa Informacyjnego Zbudowanie konsensusu między poszczególnymi szczeblami samorządu i instytucjami dla koordynacji działań związanych z budową społeczeństwa informacyjnego Podniesienie świadomości i wiedzy na temat społeczeństwa informacyjnego poprzez powszechne i specjalistyczne programy edukacyjne

Cele szczegółowe Stworzenie systemów standaryzowanych usług publicznych w oparciu o technologie SI Rozwój standaryzowanych systemów wymiany danych pomiędzy poszczególnymi jednostkami administracji publicznej na terenie województwa Upowszechnienie systemów autoryzacji Inicjatywy w formie usług on-line ułatwiające pracę administracji i rozwiązujące problemy społeczne Informatyzacja systemów produkcji i działania przedsiębiorstw Rozwój systemów usług wynikających ze specyfiki województwa  Zapewnienie bezpieczeństwa informacji. 

W tej chwili: Priorytet 1 Działanie1.5 ZPORR Społeczeństwo informacyjne w Województwie Lubelskim to przede wszystkim: Priorytet 1 Działanie1.5 ZPORR Priorytet 2 Działanie 2.6 ZPORR Priorytet 2

Podejście Rozwój społeczeństwa informacyjnego ma charakter kompleksowy i nie da się go ograniczyć do konkretnych inwestycji ani projektów. Rozwój społeczeństwa informacyjnego to proces, często bardziej społeczny i organizacyjny niż technologiczny. Staramy się to zapewnić poprzez budowanie konsensusu samorządu, lubelskich uczelni i organizacji pozarządowych wokół różnych inicjatyw.

Działania: Projekty strategiczne własne: - Studium rozwoju sieci szerokopasmowej w województwie lubelskim (1.1 i 1.2), PLN 598900 - Budowa konsensusu instytucjonalnego na potrzeby Systemu Informacji Przestrzennej Lubelszczyzny (2.3.2), PLN 500000

Projekty w przygotowaniu: Strategia wprowadzania rozwiązań i usług tele-medycznych w regionie lubelskim (4.1.2) Platforma e-learningowa dla województwa lubelskiego (konsorcjum: UMCS, UMWL poprzez WODN, Fundacja OIC-Poland) (4.1) Budowa klastra informatycznego w województwie lubelskim (koncepcja i opracowanie – UMWL i przekazane do realizacji Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie). Informatyzacja Urzędu Marszałkowskiego i jednostek organizacyjnych UMWL (koncepcja, opracowanie i realizacja UMWL) (1.5).

Działania koordynacyjne i inicjatywy Rozwój sieci miejskich (Lublin, Biała Podlaska, Chełm, Dębin) (1.2) Portal telepracy (we współpracy z WUP – inicjatywa, opracowanie projektu i przygotowanie wniosku – realizacja WUP) (4.1). Budowa klastra informatycznego w Województwie Lubelskim - inicjatywa Koordynacja przy opracowaniu projektu miasta Lublin, Samorządu Województwa i UMCS – Miasto Wiedzy (2.3.1) Pomiar kapitału intelektualnego Lubelszczyzny (wykorzystanie komponentu badawczego projektu UMCS) (2.3.2 i 2.1.2)

Projekty i inicjatywy planowane: Budowa konsorcjum samorządowego dla realizacji projektu z zakresu turystyki i społeczeństwa informacyjnego (budowa sieci punktów tzw. „Hot-Spot” w miejscowościach o dużym potencjale turystycznym. Konkurs na innowacyjne treści w internecie

Wyzwania: Wytworzenie „kultury” informacyjnej Obniżenie kosztów funkcjonowania instytucji, firm i gospodarstw domowych Systemy E-government będą wydajne jeśli: Szerokie rzesze społeczne będą miały dostęp do infrastruktury i narzędzi autoryzacji Będą potrafić z tych narzędzi korzystać Konieczność zmian struktur organizacyjnych w instytucjach

Podsumowanie Przede wszystkim infrastruktura i wewnętrzna informatyzacja instytucji Budując infrastrukturę musimy współpracować ze wszystkimi szczeblami Samorządu Zobaczmy jak zrobili to inni – uczmy się na ich błędach Wspólny system usług publicznych on-line? W procesie budowy usług publicznych musi być określona rola samorządów

Dziękuję za uwagę