GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Od szkoły potrzebującej pomocy do szkoły wspierającej"
Advertisements

PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Zespół Szkół w Podgrodziu 2010/11. Zespół Szkół w Podgrodziu Publiczna Szkoła Podstawowa Publiczne Gimnazjum Publiczne Przedszkole.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
PODSTAWA PROGRAMOWA STANDARDY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH uczeń potrafi:
Zestawienie wyników egzaminu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
Edukacyjna Wartość Dodana
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Zapis prezentacji:

GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH gimpanki@poczta.onet.pl ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO CELEM POPRAWY EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH gimpanki@poczta.onet.pl

Charakterystyka środowiska, w którym funkcjonuje szkoła     Charakterystyka środowiska, w którym funkcjonuje szkoła Gimnazjum im. S. Staszica w Pankach jest szkołą wiejską skupiającą wszystkich absolwentów z 3 szkół podstawowych z terenu gminy. Gimnazjum nie dysponuje własnym budynkiem. Około 60% uczniów gimnazjum stanowią uczniowie dojeżdżający. Gmina Panki ma charakter rolniczy. Większość rodziców naszych uczniów posiada wykształcenie podstawowe lub zawodowe. W ostatnim czasie rośnie liczba uczniów z rodzin dysfunkcyjnych oraz żyjących w trudnej sytuacji materialnej. Dużą grupę w szkole stanowią uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

analiza łatwości standardów wymagań egzaminacyjnych, Od 2002 roku w szkole prowadzone są analizy wyników egzaminów zewnętrznych analiza statystyczna (w odniesieniu do danych z powiatu i województwa), analiza łatwości standardów wymagań egzaminacyjnych, analiza łatwości uzyskanych wyników w poszczególnych zadaniach, analiza efektywności nauczania – Edukacyjna Wartość Dodana (EWD). A

Działania podejmowane w celu zwiększenia efektywności nauczania z zakresu przedmiotów humanistycznych: poprawienie stanu ortografii i języka uczniów - organizowanie konkursu ortograficznego, recytatorskiego i czytelniczego, zmiana programu nauczania z języka polskiego, uwzględnianie przez nauczycieli standardów egzaminacyjnych w konstruowaniu szkolnych narzędzi badawczych,

zapoznawanie uczniów z kryteriami sprawdzania egzaminów zewnętrznych, stosowanie różnorodnych metod nauczania, objęcie uczniów zajęciami wyrównawczymi, organizacja zajęć pozalekcyjnych, indywidualizacja nauczania, opracowywanie testów do egzaminów próbnych oraz testów kompetencji po kl. I i II,

z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych : zmiana programu nauczania matematyki (treści nauczania skorelowane w czasie z treściami nauczania fizyki i chemii i geografii), przeprowadzanie lekcji koleżeńskich, prowadzenie szkolnego konkursu międzyprzedmiotowego, współpraca nauczycieli w ramach zespołu matematyczno -przyrodniczego: - dokładna analiza raportu z części matematyczno przyrodniczej egzaminu, - wybór dodatkowych podręczników i testów w celu lepszego przygotowania uczniów do egzaminu,

dokonywanie korekty planów wynikowych, - opracowywanie własnych zadań prowadzących do osiągania standardów egzaminacyjnych (testy kompetencji po klasie pierwszej i drugiej), dokonywanie korekty planów wynikowych, zmiana konstrukcji sprawdzianów, opracowanie zadań nawiązujących do praktycznego stosowania wprowadzanych treści nauczania, zwiększenie liczby dodatkowych godzin przygotowujących uczniów do egzaminów, przystąpienie do projektu: „Ścieżka edukacyjna drogą do sukcesu”,

udostępnianie opracowanych przez nauczycieli materiałów dydaktycznych innym nauczycielom, prowadzenie całorocznych konkursów z matematyki, geografii, fizyki w celu zachęcenia uczniów do samodzielnego rozwiązywania zadań (szczególnie z zakresu standardu IV), wspólne przygotowywanie do kolejnych etapów konkursów przedmiotowych w sytuacji większej liczby nauczycieli uczących tego samego przedmiotu (bogatsza i bardziej rozwijająca uczniów forma pracy).

Analiza statystyczna wyników egzaminu gimnazjalnego 2008 - 2010

Średnia liczba punktów w części humanistycznej Część humanistyczna Średnia liczba punktów w części humanistycznej

Średnia liczba punktów w części humanistycznej w oddziałach A,B,C

Część matematyczno – przyrodnicza Średnia liczba punktów w części matematyczno - przyrodniczej

Średnia liczba punktów w części matematyczno - przyrodniczej w oddziałach A,B,C

Skala staninowa – część humanistyczna i matematyczno - przyrodnicza GH Gimnazjum Powiat Województwo 2008 średni 2009 2010 GMP Gimnazjum Powiat Województwo 2008 średni 2009 2010 wyżej średni  

Łatwość standardów wymagań egzaminacyjnych Część humanistyczna Standard I - czytanie i odbiór tekstów kultury

Standard I Czytanie i odbiór tekstów kultury

Tworzenie własnego tekstu Standard II Tworzenie własnego tekstu

Standard II Tworzenie własnego tekstu

Część matematyczno – przyrodnicza Standard I – dotyczy umiejętnego stosowania terminów, pojęć i procedur z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych niezbędnych w praktyce życiowej i dalszym kształceniu

Standard I Dotyczy umiejętnego stosowania terminów, pojęć i procedur z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych niezbędnych w praktyce życiowej i dalszym kształceniu

Wyszukiwanie i stosowanie informacji Standard II Wyszukiwanie i stosowanie informacji

Standard II Wyszukiwanie i stosowanie informacji

Wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności, Standard III Wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności, w szczególności przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych

Standard III Wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności, w szczególności przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych

Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności Standard IV Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów

Standard IV Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów

Średnie łatwości dla poszczególnych przedmiotów szkoły w porównaniu z województwem i powiatem w 2010 roku

Wykorzystanie EWD w poprawie efektywności pracy szkoły 1. Analiza EWD z uwzględnieniem przedziałów ufności i potencjału uczniów w latach 2008 – 2010. 2. Wyniki szkoły zestawione na skali staninowej. 3. Efekty pracy zespołów nauczycielskich. 4. Wnioski.

EWD 2008 Przedziały ufności EWD 2008 część humanistyczna i matematyczno - przyrodnicza

EWD 2009 Część humanistyczna

Przedziały ufności dla oddziałów A,B,C

Przedziały ufności według potencjału

EWD 2010 Przedziały ufności dla szkoły

Przedziały ufności dla oddziałów A,B,C

Przedziały ufności według potencjału

Porównanie GH EWD w latach 2008-2010

EWD 2009 Część matematyczno-przyrodnicza

Przedziały ufności dla oddziałów A,B,C

Przedziały ufności według potencjału

EWD 2010

Przedziały ufności dla oddziałów A,B,C

Przedziały ufności według potencjału (2010)

Porównanie GMP EWD w latach 2008-2010

Wyniki zestawione na skali staninowej 2008-2010 Część humanistyczna

Wyniki zestawione na skali staninowej GH z podziałem na oddziały

Wyniki zestawione na skali staninowej 2008-2010 Część matematyczno- przyrodnicza

Wyniki zestawione na skali staninowej GMP z podziałem na oddziały

Wyniki zestawione na skali staninowej GMP z podziałem na oddziały

Efekty pracy zespołów nauczycielskich Mocne strony: wzrost efektywności pracy zespołów w celu podniesienia średniej wyników z egzaminu gimnazjalnego, systematyczność dokonywania analiz efektów pracy dydaktycznej, poszerzenie i wzbogacenie oferty zajęć pozalekcyjnych, zwiększenie udziału uczniów w konkursach szkolnych i pozaszkolnych.

Słabe strony: działania naprawcze podejmowane przez nauczycieli nie zawsze spotykają się z wystarczającym zaangażowaniem ze strony uczniów, duża grupa uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych (rok 2008 – 26,0%, rok 2009 – 22,7%, rok 2010 – 12,5%), środowisko uczniowskie znacznie zróżnicowane pod względem materialnym, niskie ambicje edukacyjne w środowisku rodzinnym uczniów.

Wnioski W modelowaniu pracy dydaktycznej uczniów oprócz analizy wyników ze sprawdzianu po szkole podstawowej uwzględniamy również własne badania na wejściu. Prowadzone co roku szczegółowe analizy jakościowe i ilościowe pozwalają diagnozować problemy i podejmować decyzje dotyczące kształcenia uczniów w następnych latach. Posługiwanie się EWD pozwoliło dostrzec słabe obszary pracy naszej szkoły i wpłynęło na podjęcie odpowiednich i skutecznych kroków w celu poprawy efektów kształcenia. Wieloletnie analizy wyników pod kątem podniesienia efektywności nauczania wskazują na potrzebę i znaczenie pracy zespołowej nauczycieli.

Dziękujemy za uwagę mgr Aleksandra Świerczek mgr Karolina Kurek mgr Justyna Ługowska