Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Szkolenia dla pracowników Jednostek Samorządu Terytorialnego
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
18 czerwca 2009 Działania ukierunkowane na realizację idei dobrego rządzenia w Priorytecie V PO Kapitał Ludzki – Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji.
Wrocław, Plan działania na 2007/2008 rok dla Priorytetu V PO KL.
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
© 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Poprawa warunków funkcjonowania samorządów
POWER OBSZAR Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej (kontekst krajowy) 15 kwietnia 2013 r.
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO WYDZIAŁ EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO 19 czerwca 2007 r.
Rzeszów, 6 września Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
EWALUACJA Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim.
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Szkolenia dla budowy Społeczeństwa Informacyjnego Regionu Łódzkiego Szkolenia dla budowy Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Łódzkiego Paweł A. Nowak.
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Poddziałanie POKL – podstawowe informacje ogólnopolskie projekty otwarte Wojciech Szajnar Zespół Instrumentów Szkoleniowych.
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego wdrażane w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
2010 Poddziałanie POKL – podstawowe informacje studia podyplomowe Rafał Kamiński Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 2 marca 2010 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości © Warszawa, System ewaluacji PO KL Priorytetu II działań 2.1, 2.2 SPOTKANIE INAUGURUJĄCE PRACE GRUPY.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
PROJEKTY: ISO, ZAUFANY URZĄD REALIZOWANE PRZEZ GMINĘ DOPIEWO
Województwo Opolskie otwarte na współpracę z NGO Prezentacja założeń projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Lubuskie Regionalne Obserwatorium Terytorialne Zielona Góra, 21 listopada 2013r. Magdalena Balak-Hryńkiewicz Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy.
„Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego o znaczeniu regionalnym w oparciu o wybrane przykłady”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywni zawodowo” „Aktywni zawodowo” projekt realizowano na.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Priorytet V. „Dobre zarządzanie” Działanie 5.2 „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”, Poddziałanie „Systemowe wsparcie funkcjonowania.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Zapis prezentacji:

Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji

Cel główny Działania 5.2 Wzrost jakości usług publicznych świadczonych przez urzędy jednostek samorządu terytorialnego oraz poprawa jakości polityk i programów o zasięgu regionalnym i lokalnym. Wskaźniki celu głównego: liczba pracowników administracji samorządowej, którzy ukończyli udział w projektach z zakresu wzmacniania zdolności regulacyjnych w ramach Działania (wartość docelowa wynosi 8500 osób), liczba instytucji administracji publicznej, które były objęte wsparciem w zakresie poprawy standardów zarządzania w podziale na: - urzędy marszałkowskie (wartość docelowa wynosi 12 urzędów), - starostwa powiatowe (wartość docelowa wynosi 227 starostw), - urzędy gmin (miasta) (wartość docelowa wynosi 1487 urzędów).

Poddziałania w ramach Działania 5.2. Poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekty ukierunkowane na poprawę obsługi obywatela i modernizację zarządzania w administracji samorządowej, projekty ukierunkowane na podnoszenie kompetencji kadr, projekty obejmujące wzmacnianie zdolności regulacyjnych i analitycznych Jednostek Samorządu Terytorialnego. Poddziałanie 5.2.2 Systemowe wsparcie funkcjonowania administracji samorządowej, diagnozowanie samorządu terytorialnego w kluczowych aspektach jego funkcjonowania, w tym m.in. poprzez badania, analizy i ekspertyzy, usprawnienie i zintensyfikowanie mechanizmów współpracy między jednostkami administracji publicznej, w tym między administracją rządową a jednostkami samorządu terytorialnego, wsparcie w opracowaniu oraz rozwoju systemu monitorowania i oceny efektywności działania lokalnej i regionalnej administracji publicznej, upowszechnianie standardów zarządzania oraz standardów obsługi klienta w urzędach administracji samorządowej.

Poddziałanie 5.2.3 Podnoszenie kompetencji kadr służb publicznych badania i oceny potrzeb szkoleniowych służb publicznych, szkolenia ogólne i specjalistyczne dla służb publicznych, pomoc doradcza i szkolenia dla kadr służb publicznych w zakresie etyki i unikania konfliktu interesów, wzmocnienie potencjału Samorządowych Kolegiów Odwoławczych, m.in. poprzez specjalistyczne szkolenia, wzmocnienie potencjału Regionalnych Izb Obrachunkowych, m.in. poprzez specjalistyczne szkolenia i wzmacnianie narzędzi nadzorczych.

Instytucja Pośrednicząca drugiego stopnia IP 2 Instytucją Pośredniczącą drugiego stopnia (IP2) dla Działania 5.2 PO KL - zwaną również Instytucją Wdrażającą – jest Minister właściwy ds. administracji publicznej, którego zadania w tym zakresie wypełnia Departament Administracji Publicznej w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji. Misja IP2 Zapewnienie sprawnego oraz zgodnego z prawem polskim i wspólnotowym wykorzystania środków Europejskiego Funduszu Społecznego służącego wzmocnieniu potencjału administracji samorządowej. Wizja IP2 Instytucja Pośrednicząca drugiego stopnia jest profesjonalną organizacją, otwartą na współpracę z partnerami z Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz administracji publicznej państw członkowskich Unii Europejskiej, która skutecznie wspiera lokalną i regionalną administrację publiczną we wdrażaniu zasad dobrego rządzenia.

Priorytety Działania 5.2 Priorytet I: poprawa jakości prawa miejscowego i indywidualnych decyzji administracyjnych organów jednostek samorządu terytorialnego. Wskaźniki priorytetu I: wskaźnik uchwał JST uchylonych przez organy nadzoru nad JST, wskaźnik decyzji administracyjnych organów JST uchylonych przez Samorządowe Kolegia Odwoławcze, wskaźnik rozstrzygnięć organów nadzoru nad JST uchylonych przez sądy administracyjne, wskaźnik decyzji Samorządowych Kolegiów Odwoławczych uchylonych przez sądy administracyjne.

Priorytet II: poprawa skuteczności i efektywności wykonywania zadań publicznych przez jednostki samorządu terytorialnego. Wskaźniki priorytetu II: liczba JST, które monitorują jakość świadczonych usług publicznych i poziom satysfakcji klientów, liczba JST, które świadczą podstawowe usługi publiczne przez Internet, liczba JST, które wdrożyły system wieloletniego planowania finansowego lub budżet w ujęciu zadaniowym, liczba JST, które stosują systemy i narzędzia doskonalące zarządzanie publiczne.

Priorytet III: Podniesienie zaufania społecznego do władz lokalnych i regionalnych poprzez poprawę przejrzystości działań administracji samorządowej oraz zwiększenie wpływu mieszkańców i instytucji społeczeństwa obywatelskiego na proces decyzyjny organów jednostek samorządu terytorialnego. Wskaźniki priorytetu III: liczba JST, które w poprzednim roku prowadziły konsultacje społeczne w sprawach ważnych dla gminy, powiatu albo województwa, liczba JST, które w poprzednim roku zleciły realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, liczba JST, które w poprzednim roku realizowały zadania publiczne w oparciu o zasadę partnerstwa publiczno -prywatnego, liczba JST, które przyjęły kodeks etyczny pracowników urzędu gminy (miasta), starostwa powiatowego albo urzędu marszałkowskiego.

Finansowanie Działania 5.2 (stan na 12 czerwca 2009 r.) Na realizację Działania 5.2 PO KL zaplanowano ponad 252 mln EUR: 85% ze środków EFS, 15% z budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Według średniego kursu EUR w NBP z 12 czerwca 2009 r. (EUR = 4,5265) stanowi to ekwiwalent ok. 1 mld 143 mln zł. Do 12 czerwca 2009 r. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji zatwierdził do dofinansowania 113 projektów w ramach 4 konkursów ogłoszonych w 2008 r. na kwotę blisko 217 mln zł. Wliczając 2 projekty systemowe na kwotę 3,125 mln zł, wartość zatwierdzonych projektów to ok. 220 mln zł, co stanowi 20% dostępnej kwoty na okres 2007-2013.

Do dnia dzisiejszego podpisano 83 umowy z beneficjentami na kwotę blisko 150 mln zł. Wartość podpisanych umów to blisko 13,5% dostępnej kwoty na okres 2007-2013 przy obecnym kursie EUR. Na dzień 12 czerwca 2009 r. łączna wartość zaliczek przekazanych beneficjentom to ok. 33 mln zł, co stanowi ok. 3 % dostępnej kwoty na okres 2007-2013. Wartość zatwierdzonych przez MSWiA wydatków beneficjentów to ok. 9mln zł, co stanowi 0,81 % dostępnej kwoty na okres 2007 -2013.

Konkursy ogłoszone przez MSWiA W 2008 r. MSWiA ogłosiło 3 otwarte konkursy w ramach Poddziałania 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej oraz 1 konkurs zamknięty w ramach Poddzialania 5.2.3. Podnoszenie kompetencji kadr służ publicznych. W ramach tych konkursów do MSWiA wpłynęło ponad 600 wniosków o dofinansowanie, co stanowi 600% alokacji zaplanowanej na 2008 r. W ramach konkursu Szkolenia ogólne i specjalistyczne dla kadr urzędów administracji samorządowej podpisano 59 umów, a programem szkoleń objęto 40 137 osób. W konkursie Wzmocnienie zdolności jednostek samorządu terytorialnego podpisano 13 umów, a liczba pracowników objętych programem szkoleń to 10 116 osób. W konkursie Wdrażanie usprawnień zarządczych w urzędach JST podpisano 11 umów, liczba jednostek samorządu terytorialnego objętych wsparciem wynosi blisko 420. W ramach konkursu Szkolenia językowe służb nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zatwierdzono 7 projektów. Przeszkolonych zostanie 6734 członków służb nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Projekty systemowe DAP Akademia Liderów Samorządowych: Celem pilotażowego projektu Akademia Liderów jest podniesienie kwalifikacji oraz poziomu wiedzy w zakresie efektywnego zarządzania w samorządzie terytorialnym: wójtów (burmistrzów lub prezydentów) i ich zastępców, starostów i członków zarządu powiatu, marszałków województw i członków zarządów województw, sekretarzy jednostek samorządu terytorialnego, skarbników oraz dyrektorów urzędów marszałkowskich. Ukończenie Akademii będącej studiami podyplomowymi przyczyni się do poprawy jakości w funkcjonowaniu urzędów JST w dziedzinach: • stanowienia aktów prawa miejscowego, • usług świadczonych przez JST w szczególności w związku z funkcjonowaniem przedsiębiorstw, • zarządzania zasobami ludzkimi JST, • budowania wizerunku urzędu JST, • przejrzystości funkcjonowania urzędu i praktyk antykorupcyjnych, • zarządzania finansami publicznymi, • współpracy z organizacjami pozarządowymi i społecznymi. Budżet projektu wynosi 2 000 000 złotych

Do celów szczegółowych projektu należą: Przygotowanie jednostek samorządu terytorialnego do stosowania Wspólnej Metody Oceny (CAF) w procesie mierzenia potencjału i dokonań poprzez szkolenia pracowników i pomoc doradczą Celem projektu jest uzyskanie wiedzy na temat aktualnego potencjału administracji samorządowej i faktycznych potrzeb szkoleniowych jej kadr oraz pomoc dla MSWiA w bardziej skutecznym dopasowaniu instrumentów wsparcia dla wzmocnienia tego potencjału i zaspokojenia tych potrzeb z uwzględnieniem celów Działania 5.2 PO KL. Do celów szczegółowych projektu należą: Zdiagnozowanie poziomu rozwoju instytucjonalnego w urzędach administracji samorządowej, Zdiagnozowanie i określenie minimalnego standardu obsługi klientów w urzędach administracji samorządowej, Zdiagnozowanie jakości tworzonego prawa w samorządzie terytorialnym, Zdiagnozowanie potrzeb szkoleniowych kadr administracji samorządowej, Opracowanie modelowych profili kompetencyjnych dla wybranych stanowisk kadr administracji samorządowej. Budżet projektu wynosi 1 600 000 złotych

Do celów szczegółowych projektu należą: Pomoc doradcza i szkolenia w zakresie etyki i unikania konfliktu interesu w samorządzie terytorialnym. Celem projektu jest nabycie wiedzy przez pracowników Jednostek Samorządu Terytorialnego na temat unikania konfliktu interesu i respektowania antykorupcyjnych przepisów prawnych. Projekt zakłada także możliwość wymiany doświadczeń i dobrych praktyk pomiędzy pracownikami Jednostek Samorządu Terytorialnego. Do celów szczegółowych projektu należą: Ukończenie szkoleń z zakresu etyki i unikania konfliktu interesu, Odbycie służby przygotowawczej, obowiązkowej dla nowozatrudnionych pracowników w urzędach JST, Przeprowadzenie akcji „Przejrzysta strona BIP” w JST biorących udział w projekcie. Budżet projektu wynosi 2 500 000 złotych

Dziękuję za uwagę Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ul. Wspólna 2/4 00-505 Warszawa tel. 0-22 661-88-22, 0-22 628-91-63 Faks.:0-22 661-94-08 e-mail: pokl@mswia.gov.pl PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO