Równość szans edukacyjnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
© SMWI, 2006 Konferencja UNDERSTAND, Poznań, czerwca 2006 Znaczenie badań nad rozwojem społeczeństwa informacyjnego w nowych regionach UE – perspektywa.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Straż Ochrony Kolei.
Identyfikacja i ocena barier w wykorzystaniu środków strukturalnych UE
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Województwo Podkarpackie
Województwo Podkarpackie
Europejski Fundusz Społeczny
Projekty planowane do realizacji w ramach nadkontraktacji ZPORR
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
SAMODZIELENIE W PRZYSZŁOŚĆ projekt realizowany w ramach działania 1.5 SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Krzysztof GŁOMB Marcin KUFLOWSKI
Efekty wsparcia udzielonego w latach w ramach działania 2.2 ZPORR w województwie podkarpackim Jowita Siemińska Oddział Nauki Departament Edukacji.
Realizacja projektów stypendialnych na terenie Stalowej Woli 18 grudnia 2007r. Rzeszów.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Stypendia dla 1330 uczniów: 40% dla uczniów szkół gimnazjalnych – 532 osoby 60% dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych – 798 osób stypendium w wys. 300 zł
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Omówienie założeń konkursu Nr I/POKL/6.1.2/2012 Kamil Dobrenko Spotkanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
1. 2 GRANT – wsparcie prac badawczych poprzez stypendia naukowe dla doktorantów Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, marzec 2010 GRANT.
KONWENT STAROSTÓW WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Przysiek, 31 sierpnia 2007 SPOTKANIE WSPÓŁFINANSOWANE JEST ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO ZINTEGROWANY PROGRAM OPERACYJNY ROZWOJU REGIONALNEGO Departament Europejskiego Funduszu.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Bliżyn/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bliżynie Bliżyn, 16 grudnia 2009 roku Projekt wsp.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Małgorzata Madej Z-ca Dyrektora Departamentu Edukacji i Kultury
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zespół projektowy Bliżyn, 19 grudnia 2008 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Działalność Komisji Nauki, Specjalizacji i Szkoleń Ciągłych w IV kadencji POIA Rzeszów 2009.
szkolnictwa zawodowego w województwie podkarpackim
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Dodatkowe środki dla regionu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Szczecin, dnia r.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat żyrardowski otrzymał.
1 Podsumowanie realizacji projektu „Czas nowych możliwości” na koniec 2013 roku Projekt „Czas nowych możliwości” współfinansowany przez Unię Europejską.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ul. Pogodna Białystok
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Sytuacja na rynku pracy w województwie podkarpackim
Projekty zrealizowane w ZS1
Zapis prezentacji:

Równość szans edukacyjnych Projekty stypendialne dla uczniów i studentów na Podkarpaciu. POWIAT SANOCKI Tytuł projektu: „Wsparcie stypendialne uczniów szkół ponadgimnazjalnych z terenu Województwa Podkarpackiego w roku szkolnym 2005-6”.

Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z terenów zmarginalizowanych. Cel projektu Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z terenów zmarginalizowanych. Beneficjenci projektu: G Grębów G Przecław G Zaklików M Krosno M Mielec Zgromadzenie Ojców Michalitów P Bieszczadzki P Brzozowski P Dębicki P Jasielski P Krośnieński P Leski P Leżajski P Mielecki P Niżański P Przeworski P Ropczycko-Sędziszowski P Rzeszowski P Sanocki P Stalowowolski P Strzyżowski P Tarnobrzeski

Informacje ogólne o projekcie. Wartość projektu: 3 500 000,00 PLN Poziom dofinansowania z EFS: 68,04 % Poziom dofinansowania z BP : 31,96 % Liczba Beneficjentów Ostatecznych : 11 835 osób. Liczba szkół uczestniczących w projekcie: 103 szkoły Okres Realizacji : od 01.07.2005r. do 31.12.2006r. Rodzaj beneficjentów Ostatecznych: uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z terenów zmarginalizowanych, wywodzący się z rodzin o niskim dochodzie na członka rodziny. Rodzaj wsparcia: stypendia w formie finansowej i rzeczowej.

Wskaźniki realizacji projektu: „WSKAŹNIKI TWARDE” Wskaźnik produktu; Liczba uczniów szkół ponadgimnazjalnych, którzy otrzymali stypendium w celu kontynuowania nauki: 11 835 - w tym: kobiet : 6 570 - W tym: uczniowie z klasy maturalnej 2 908 Wskaźnik rezultatu: Liczba osób promowanych do następnej klasy w ogólnej liczbie uczniów otrzymujących stypendia: 10 050 - w tym kobiet: 6 070 liczba osób, które zakończyły edukację w szkole ponadgimnazjalnej: 2 500

„WSKAŹNIKI MIĘKKIE” 1.Podniesienie zdolności motywacyjnych poprzez: - zwiększenie zaufania we własne siły, - podniesienie poczucia odpowiedzialności, - podniesienia poziomu samooceny, - wyższe osobiste i zawodowe aspiracje, 2. Zwiększenie osobistych predyspozycji poprzez: - poprawę wizerunku/prezentacji, - większą punktualność, - zwiększenie koncentracji i zaangażowania, 3. Zwiększenie umiejętności praktycznych poprzez: - umiejętność wypełniania formularzy, - umiejętność napisania życiorysu, - poprawa umiejętności zarządzania środkami finansowymi, - większa świadomość praw i obowiązków.

Zarządzanie projektem. Przedsięwzięcie jest projektem partnerskim o dużym budżecie, dużej liczbie Beneficjentów Ostatecznych oraz realizowanym na większości obszaru Województwa. W związku z powyższym , w celu sprawnego administrowania projektem opracowano i wdrożono podręcznik tożsamości projektu obejmujący następujące zagadnienia: Analiza prawna wdrażania projektu (układ instytucjonalny, struktura biura projektu ), Zarządzanie kadrami, Zarządzanie finansami, Zarządzanie czasem, Zarządzanie obiegiem dokumentów i przepływem informacji, Zarządzanie statystyką, Zarządzanie ryzykiem i kontrola wewnętrzna, Promocja i odbiór społeczny.

Problemy napotkane podczas realizacji projektu. Realizacja projektu w roku szkolnym (na przełomie lat budżetowych), Niedostosowanie organizacyjne administracji (konieczność przemodelowania funkcjonowania urzędu poprzez przygotowanie i wdrożenie szeregu procedur i instrukcji postępowania), Nadmierny formalizm (dokumentowanie i śledzenie wypłaty stypendiów np. 40 000 przelewów; ewidencja faktur i rachunków rozliczających stypendium – 83 000 ), Problemy z beneficjentami ostatecznymi (niska świadomość obowiązków wynikających z faktu pobierania stypendiów np.: nie przesyłanie faktur), I inne.

Odbiór społeczny projektu. Pozytywny w zakresie konieczności interwencji EFS poprzez stypendia (respondenci uznali, iż takie wsparcie jest potrzebne), Neutralny w przedmiocie wysokości wsparcia (zdania ankietowanych były podzielone), Negatywny w zakresie obsługi wypłaty stypendiów (nieterminowość, konieczność dokumentowania wydatków dowodami księgowymi).

Wnioski na przyszłość. 1. Należy tak skonstruować system wsparcia stypendialnego aby był on: nastawiony na bardziej indywidualną ścieżkę kształcenia ucznia (program kształcenia kierunkowego za pomocą zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych, uczestnictwa w olimpiadach itp.), wpływał motywacyjnie na wyniki w nauce (wysokość wparcia). 2. Należy przemodelować organizację i zasady funkcjonowania administracji publicznej w oparciu o wypracowaną metodologię przygotowywania i realizacji projektów współfinansowanych z EFS (np: budżet zadaniowy)

Dziękuję za uwagę. RZESZÓW 2007 © Marek Stabryła