Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biuletyny Informacji Publicznej we Wrotach Małopolski jako wstęp do elektronicznego województwa Kraków, 2 kwietnia 2004 r.
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 5
Mgr Paweł Dąbrowski Technika biurowa mgr Paweł Dąbrowski
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Informatyka w pomorskiej administracji – Gdańsk, 12 czerwca 2008 roku
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI
Warszawa, 19 lutego 2007 r. Agnieszka Suska-Buława
SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI i Systemu Rejestrów Państwowych
Nowelizacja Narodowego Programu Przygotowania do Członkostwa w Unii Europejskiej Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów Informatycznych.
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Wspólny Projekt administracji rządowej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata , współfinansowanego ze środków.
Wspólny Projekt administracji rządowej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata , współfinansowanego ze środków.
Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności w województwie podlaskim część II.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Narodowa Strategia Spójności
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.1 Plan Informatyzacji Państwa Dr inż. Grzegorz Bliźniuk Podsekretarz Stanu Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Społeczeństwo Informacyjne w województwie podlaskim Podsumowanie realizowanych projektów Nowe planowane projekty Nowe planowane projekty Białystok, 27.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Dokument elektroniczny w administracji publicznej
Podlaski Urząd Wojewódzki
r., godz – 15.00, – Ochrona danych medycznych
Grudzień 2002 r. - powstał program „Wrota Polski” Na początku 2005 r. powołano projekt Elektronicznej Platformy Usług Administracji.
PODSUMOWANIE PROJEKTU: Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Powiecie Głogowskim w oparciu o założenia Regionalnej Strategii Innowacji.
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Cyfrowy Urząd
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Krok po kroku… …do WŁASNEJ FIRMY Zakładanie działalności gospodarczej
Zakładane cele : Jednolity kanał udostępniania elektronicznych usług publicznych przez administrację publiczną (ESP) Platforma współkorzystania z wypracowanych.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
Standard Elektronicznej Skrzynki Podawczej a nadesłane uwagi
ZACHODNIOPOMORSKA INFRASTRUKTURA INFORMACJI PRZESTRZENNEJ
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Praktyczne aspekty zarządzania dokumentacją elektroniczną w nowoczesnym urzędzie. Na podstawie doświadczeń Małopolskiego Urzędu.
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Regionalny Program Operacyjny
Projekt pn. „e-Cegłów – kompleksowa informatyzacja instytucji publicznych oraz tworzenie społeczeństwa informacyjnego w gminie Cegłów” Projekt realizowany.
Rozwój portalu PUE – integracja z ePUAP
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja: e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość? Rafał Sowiński,
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Wdrożenie jednolitego systemu elektronicznego zarządzanie dokumentacją (EZD) Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (PUW) w administracji publicznej.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Samorządowa Elektroniczna Platforma Informacyjna (SEPI) Kompleksowe rozwiązanie służące do udostępniania informacji i usług publicznych.
Zapis prezentacji:

Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku Wspólny Projekt administracji rządowej i samorządowej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II” Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II

Projekt znajduje się na liście projektów kluczowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 w osi priorytetowej IV Społeczeństwo. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II

Założenia projektu Pomiędzy Urzędem Marszałkowskim, a PUW podpisany został list intencyjny, a następnie porozumienie w sprawie wspólnej realizacji Projektu. Deklaracje przystąpienia do projektu podpisały wszystkie jednostki administracji rządowej z naszego województwa. Po konferencji podpisane zostaną stosowne umowy. Dwóch koordynatorów projektu – rządowy i samorządowy. Liderem UMWP. Akceptacja projektu przez MSWiA i uznanie projektu jako pilotażowego na terenie województwa podlaskiego, integrującego się z rządowym projektem e-PUAP - podpisanie trójstronnego porozumienia w dniu dzisiejszym. Projekt obejmie różne dziedziny życia publicznego: e-administracja, e-biznes, e-zdrowie, e-edukacja, e-bezpieczeństwo, szerokopasmowy dostęp do internetu (ostatnia mila). Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II

Założenia Projektu c.d. Projekt będzie kontynuacją i rozbudową projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego”, który w ramach funduszy ZPORR zainicjował budowę społeczeństwa informacyjnego w województwie. Projekt zorientowany na obywatela – wdrożenie rzeczywistych elektronicznych usług dla ludności. Projekt obejmie administrację rządową województwa podlaskiego w dziedzinie e-administracja. Podpis elektroniczny dla ludności (art. 9 ustawy o podpisie elektronicznym). Realizacja założeń PIP oraz dostosowanie administracji publicznej województwa podlaskiego do ustaw o informatyzacji i o podpisie elektronicznym. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II

Plan Informatyzacji Państwa na lata 2007-2010 z dnia 28 marca 2007 roku (Dz. U. Nr 61, poz. 415) Celem realizacji priorytetu nr 1 jest zorientowanie państwa na obywatela i zostanie on osiągnięty w szczególności poprzez działania w następujących zakresach: uproszczenie procedur administracyjnych stanowiących podstawę organizacji procesu obsługi osób fizycznych i podmiotów niebędących osobami fizycznymi przez instytucje administracji publicznej; usprawnienie i upowszechnienie elektronicznej drogi dostępu do usług administracji publicznej i do informacji publicznej; podnoszenie poziomu wiedzy społeczeństwa o możliwościach i korzyściach wynikających z wykorzystywania elektronicznej drogi udostępniania usług administracji publicznej i informacji publicznej; podnoszenie poziomu zaufania społecznego do elektronicznych metod udostępniania usług administracji publicznej. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II

Zorientowanie państwa na obywatela Usługi elektroniczne Zorientowanie Projektu na obywatela, swoistego beneficjenta Projektu. Usługi elektroniczne dla ludności – rzeczywiste załatwianie spraw na drodze elektronicznej. Ideą Projektu nie jest informatyzacja administracji – wykorzystanie informatyzacji do uproszczenia procedur administracyjnych. Niezbędne zmiany legislacyjne. Wymiana informacji pomiędzy jednostkami administracji publicznej biorących udział w procesach administracyjnych – rządowych i samorządowych. Przykłady uproszczania usług - realizacja idei jednego okienka: wydawanie zaświadczeń przez urzędy skarbowe podatnikom ubiegającym się o pomoc społeczną oraz świadczenia rodzinne w Ośrodkach Pomocy Społecznej (ponad 312 tysięcy w 2006 roku), rejestracja działalności gospodarczej – rzędy miasta/gminy (organ właściwy), urzędy skarbowe i Wojewódzki Urząd Statystyczny (NIP i Regon - organy pomocnicze). Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II

Plan Informatyzacji Państwa na lata 2007-2010 z dnia 28 marca 2007 roku (Dz. U. Nr 61, poz. 415) Celem realizacji priorytetu 2 jest racjonalizacja wydatków i zostanie on osiągnięty w szczególności poprzez działania w następujących zakresach: 1. koordynacja i integracja procesu informatyzacji administracji publicznej, 2. zapobieganie zbędnemu powielaniu działań w administracji publicznej w dotyczących informatyzacji administracji publicznej i rozwoju społeczeństwa informacyjnego, 3. zmiana zakresu funkcjonalnego, sposobów pozyskiwania i eksploatacji systemów teleinformatycznych administracji publicznej dla zracjonalizowania ponoszonych w tym względzie kosztów, 4. skuteczna absorpcja funduszy Unii Europejskiej dotyczących informatyzacji i rozwoju społeczeństwa informacyjnego, 5. integracja rejestrów, w tym ustanowienie rejestrów referencyjnych (w szczególności rejestr obywateli, osób prawnych oraz jednostek terytorialnych). Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II

E-administracja Realizacja założeń PIP oraz ustaw o podpisie elektronicznym i informatyzacji. Wdrożenie podpisu elektronicznego - tani podpis elektroniczny dla ludności województwa podlaskiego. Usługi elektroniczne dla ludności – rzeczywiste załatwianie spraw na drodze elektronicznej. Wymiana dokumentów elektronicznych: Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta – elektroniczne formularze, Elektroniczna Skrzynka Podawcza z urządzeniem HSM. Archiwizowanie i przekazywanie dokumentów do Archiwów Państwowych w postaci elektronicznej. Doręczanie dokumentów elektronicznych klientom. Elektroniczny Obieg Dokumentów w administracji publicznej. Zgodność z uchwałą Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności. Wykorzystanie doświadczeń PUW oraz estońskich (podobna skala). Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II

Korzystanie z doświadczeń Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego Artykuł 58 ustawy o podpisie elektronicznym: Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta PUW (e-BOK) ebok.bialystok.uw.gov.pl Artykuł 9 ustawy o podpisie elektronicznym: Centrum Certyfikacji PUW – certyfikaty niekwalifikowane Artykuł 16 ustawy o informatyzacji: Elektroniczna Skrzynka Podawcza PUW (ESP) esp.bialystok.uw.gov.pl Artykuł 391 KPA: Doręczanie pism w formie dokumentów elektronicznych System Elektronicznego Obiegu Dokumentów w PUW (EOD): Skanowanie i walidacja dokumentów, Workflow Archiwizowanie dokumentów zgodnie z nowymi rozporządzeniami Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II

Dziękuję za uwagę! Mariusz Madejczyk Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku Wojewódzki Ośrodek Informatyki TBD w Białymstoku Tel. 85 7439 242 mmadejczyk@bialystok.uw.gov.pl Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II