Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Edukacyjna Wartość Dodana
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
SPOTKANIE Z RODZICAMI styczeń 2012.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE)
Raport z wyników egzaminu maturalnego
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W GIMNAZJUM NR 5 W PRZEMYŚLU NA PRZESTRZENI LAT Kolejne slajdy prezentują porównanie wyników egzaminu gimnazjalnego osiągniętych.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
EWD III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu I II III IV V.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Wyniki egzaminów zewnętrznych w szkołach województwa kujawsko-pomorskiego Rok szkolny 2014/2015.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Sprawozdanie za rok szkolny 2014/2015. Wyniki ogólne- Egzamin 2015 Język polski Historia i wiedza o społeczeństwie Matematyka Przedmioty przyrodnicze.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Podstawowe zasady wykorzystania wyników egzaminów zewnętrznych
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego część przyrodnicza 2017.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania Program Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania PREZENTACJA

Program „Statystyka szkolna – wskaźniki efektywności nauczania” jest narzędziem służącym dyrektorowi szkoły do określania jakości nauczania w placówce poprzez analizę wystawianych przez nauczycieli ocen oraz poprzez wyniki uzyskiwane przez uczniów w trakcie egzaminów zewnętrznych. Porównywanie obydwu typów oceniania pozwala również wyciągać wnioski dotyczące efektów pracy nauczycieli.

Po wprowadzeniu przez wychowawców klas wyników uczniów do arkusza kalkulacyjnego dyrektor szkoły otrzymuje pełną informację dotyczącą sytuacji wszystkich zespołów. Wypełnienie tej tabeli zajmuje około 30 minut.

Program edytuje również podsumowanie wyników klasy.

Otrzymuje również możliwość porównywania średnich ocen dla wszystkich klas w danym poziomie.

Informacje o średnich są jednak niewystarczające do dokonania analizy jakościowej efektów nauczania. Sytuację dydaktyczną w klasach wyjaśnić mogą rozkłady liczebności uczniów uzyskujących konkretną średnią. Podany przykład pokazuje, że pomimo zbliżonych średnich ocen istnieje różnica w sytuacji dydaktycznej poszczególnych klas. W klasach A i B można realizować ambitny program (niewielu uczniów bardzo słabych). Natomiast w klasie C przy przeciętnie trudnym programie należy zorganizować zajęcia wyrównawcze i zajęcia rozszerzające.

Podobnej analizy można dokonać przyglądając się wynikom sprawdzianu lub egzaminu zewnętrznego. Program pozwala porównać wyniki poszczególnych klas ze średnimi wynikami osiągniętymi w gminie/powiecie i województwie.

Najdonioślejsze jednak wnioski możemy wyciągnąć porównując oceny nauczycielskie z wynikiem sprawdzianu/egzaminu. W świetle badań przeprowadzonych ostatnio w szkołach należy spodziewać się wysokiej korelacji pomiędzy ocenianiem nauczycielskim a wynikami sprawdzianu/egzaminu. Wobec takiej sytuacji, jeżeli współczynnik korelacji spada poniżej 0,50 (w poniższej tabeli pola przyciemnione), jest to sygnał dla dyrektora mówiący o tym, że coś „dziwnego” dzieje się z nauczaniem danego przedmiotu; na przykład nauczyciel zaniża oceny lub uczniowie umieją znacznie mniej niż wskazują oceny szkolne. Program pozwala prześledzić, jakie oceny najczęściej stawiają poszczególni nauczyciele.

Użycie programu pozwala na dokonanie pełnej analizy statystycznej oceniania wewnątrzszkolnego i zewnętrznego. Obok prezentowanych przykładów dyrektor szkoły uzyskuje wszelkie niezbędne do tego zestawienia i wykresy. Użycie polecenia drukuj raport umożliwia szybkie sporządzenie sprawozdań wymaganych przez organy prowadzący i nadzorujący. Szczegóły dotyczące interpretacji jakościowej wskaźników statystycznych znajdują się w podręczniku dołączonym do programu w postaci dokumentu PDF.

ZALETY PROGRAMU Prosty w obsłudze, Oszczędza dyrektorowi szkoły czas poświęcany na przygotowanie zestawień i sprawozdań, Pozwala prześledzić efektywność pracy nauczycieli, Umożliwia analizę sytuacji dydaktycznej szkoły, Obiektywizuje uzyskane wyniki poprzez możliwość odrzucenia ocen uczniów mających obniżone możliwości intelektualne (opinia poradni), Ukazuje pozycję szkoły na tle gminy i powiatu, Wykorzystuje wskaźniki zgodne ze stosowanymi w raportach okręgowych komisji egzaminacyjnych, Ośrodek gwarantuje bezpłatne dostosowanie programu do ewentualnych zmian w systemie egzaminów zewnętrznych, Kosztuje jedynie 240 zł.

Życzymy satysfakcji z użytkowania programu