R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PRACY SZKOŁY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W SZKOŁE PODSTAWOWEJ NR 12
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
RODZICE W SZKOLE.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji pracy. W szkole dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych. WYMAGANIE : 2.2. Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej. Kobiele Wielkie, kwiecień 2010 r.

Poziom spełniania wymagania przez szkołę oceniliśmy na „B” 2.2. Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Prezentowany raport jest rezultatem ewaluacji przeprowadzonej przez zespół nauczycieli Publicznego Gimnazjum w Kobielach Wielkich, w skład którego weszli: Agnieszka Zięba, Anna Skóra, Angelika Jankowska, Beata Jamróz, Ewa Gaik, Jolanta Nowicka, Karolina Musiał, Karolina Soja, Ks. Tomasz Chrzęstek. Ewaluacja przebiegała zgodnie z określonym planem w  Harmonogramie ewaluacji szkoły. W trakcie badania (ewaluacji) zbierano informacje pochodzące z wielu źródeł: od Dyrektora szkoły, nauczycieli, uczniów oraz analizy dokumentacji szkolnej. Badaniem objęto 11 nauczycieli (ankieta). Przeprowadzono wywiad indywidualny z Dyrektorem szkoły. Dokonano analizy: protokolarza rady pedagogicznej, zespołów przedmiotowych, dzienników lekcyjnych, kółek, dzienników z godz. wynikających z art. 42 KN., z zajęć indywidualnych, korekcyjno-kompensacyjnych, Statut PG, WSO PG, plany organizacji działających na terenie szkoły, plany wynikowe, plany godzin wychowawczych, Kalendarza Ważnych Wydarzeń, Programu wychowawczego „Ważne wydarzenia i uroczystości w życiu PG w K. W.”, Szkolny Zestaw Programów Nauczania, Szkolny Zestaw Podręcz. Szkol., Szkolny Program Profilaktyki PG w Kobielach Wielkich, Księgi Losów Absolwentów, Teczki Konkursów, wniosków, sprawozdań złożonych przez nauczycieli, gazetek informacyjnych i rozporządzeń. Ewaluacja była praktycznym badaniem oceniającym, pozwalającym określić stopnień spełniania przez szkołę wymagań stawianych przez państwo, zgodnie z rozporządzeniem, określonym na pięciu poziomach (od poziomu E - oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę, do poziom A - oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania) . Poziom spełniania wymagania przez szkołę oceniliśmy na „B”

Wnioski z ewaluacji Co robimy dobrze: 2.2. Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Co robimy dobrze: 1. Oferta edukacyjna wynika z podstawy programowej. Zajęcia ujęte w podstawie programowej znajdują się w ofercie edukacyjnej szkoły. Na wszystkich zajęciach z oferty edukacyjnej (zajęć obowiązkowych i pozalekcyjnych) realizowana jest podstawa programowa. Program wychowawczy szkoły oraz program profilaktyczny jest modyfikowany i umożliwia realizację treści wychowawczych zawartych w podstawie programowej. Uczniowie dostają się do wybranych szkół, gdzie kontynuują naukę, dzięki: dobremu przygotowaniu przez gimnazjum, zgodnie z podstawą programową oraz odpowiednio przygotowanej ofercie edukacyjnej. Poziom spełniania wymagania B Wnioski z ewaluacji

Wnioski z ewaluacji Co robimy dobrze: 2.2. Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Co robimy dobrze: 2. Oferta edukacyjna odpowiada potrzebom uczniów i rynku pracy. Oferta jest różnorodna, skierowana do różnych grup : nauka języków obcych, zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów, zajęcia przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego, zajęcia z uczniem zdolnym , mającym trudności w nauce, udział uczniów w dniach otwartych szkół ponadgimnazjalnych, realizacja tematyki zajęć z preorientacji zawodowej. Oferta spełnia oczekiwania uczniów. Szkoła prowadzi diagnozę w celu opracowania odpowiedniej oferty edukacyjnej. Poziom spełniania wymagania B Wnioski z ewaluacji

Wnioski z ewaluacji Co robimy dobrze: 2.2. Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Co robimy dobrze: 3. Nauczyciele i Dyrektor szkoły monitoruje realizację podstawy programowej. Wszyscy nauczyciele opracowują plany wynikowe i dokonują w dzienniku lekcyjnym wpisów świadczących o realizacji podstawy programowej . Piszą sprawozdania półroczne i roczne z realizacji treści podstawy programowej. Dokonują przeglądu podręczników, programów nauczania w zakresie ich zgodności z podstawą programową. Dyrektor monitoruje realizację podstawy programowej. W szkole prowadzone jest diagnozowanie poziomu wymagań wiedzy i umiejętności uczniów. Poziom spełniania wymagania B Wnioski z ewaluacji

Wnioski z ewaluacji Co robimy dobrze: 2.2. Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Co robimy dobrze: 4. Oferta edukacyjna jest modyfikowana, wzbogacana i umożliwia rozwój zainteresowań uczniów. Zajęcia pozalekcyjne i działania podejmowane przez szkołę (np. konkursy, akademie, audycje, imprezy okolicznościowe) wynikają i są wzbogacane zgodnie z potrzebami, zainteresowaniami, z oczekiwaniami uczniów oraz szkoły. Nauczyciele opracowują plany pracy dostosowane dla uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych, modyfikują programy nauczania lub opracowują własne programy. Poziom spełniania wymagania B Wnioski z ewaluacji

Wnioski z ewaluacji Co jest naszym problemem do rozwiązania: 2.2. Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Co jest naszym problemem do rozwiązania: 1. Szkoła nie wdraża nowatorskich rozwiązań programowych, metodycznych, organizacyjnych. Szkoła nie wdraża nowatorskich rozwiązań programowych, metodycznych, organizacyjnych, co zostało potwierdzone podczas wywiadu przeprowadzonego z Panią Dyrektor jak również zapisów w protokolarzu RP. Poziom spełniania wymagania B Wnioski z ewaluacji

Wnioski z ewaluacji Co proponujemy zrobić, żeby poprawić pracę szkoły: 2.2. Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Co proponujemy zrobić, żeby poprawić pracę szkoły: Na spotkaniach zespołów przedmiotowych dzielić się „nowatorskimi rozwiązaniami programowymi” pozyskanymi z różnych źródeł (Internet, publikacje, konferencje, warsztaty) i zachęcać do tworzenia własnych. Zorganizować szkolenie Rady Pedagogicznej na temat tworzenia i wdrażania nowatorskich rozwiązań programowych, metodycznych, organizacyjnych. Poziom spełniania wymagania B Wnioski z ewaluacji

K O N I E C