Zamówienia publiczne Toruń, grudzień 2005 r.. Zamówienia publiczne w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacja i modernizacja sektora.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Działanie 9.3 – wybór projektów do dofinansowania i co dalej?
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
Wydział Zarządzania PROW
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
PROJEKT WSPÓŁPRACY ARiMR I IW W ZAKRESIE PRZEPROWADZANIA KONTROLI WYMOGÓW WZAJEMNEJ ZGODNOŚCI Sporządzono na podstawie Zarządzenia Nr…. MINISTRA ROLNICTWA.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Nieprawidłowości w ZPORR – przypadki nadużyć, obszary ryzyka, działania Instytucji Zarządzającej.
Zlecenie i wybór wykonawcy
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Nowelizacja Ustawy Prawo Zamówień Publicznych 2005 MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO.
Procedura podpisywania umów w ramach działania 2. 3
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH Czerwiec 2010 działanie Odnowa i rozwój wsi.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dla zlecanych projektów planów miejscowych – forma i podstawowe założenia BAiPP Warszawa, 30 września 2009.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw, Działanie 1.5 lata Przepływy finansowe.
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Procedury finansowe Toruń, grudzień 2005 r.. Wniosek o płatność podstawą ubiegania się o refundację poniesionych wydatków Wzór określony Rozporządzeniem.
Kontrola beneficjentów działanie 6.1
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
Przygotowanie ogłoszenia o zamówieniu zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.z 2004r. nr 19 poz.177 z późn.zm)
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym poddziałanie Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach.
ANEKS DO UMOWY O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LSR listopad 2010 r. Katarzyna Łukasiewicz Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Spotkanie Informacyjno- konsultacyjne w zakresie rozliczania operacji w ramach działania Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju objętego PROW
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Uroczystość podpisania umów pomiędzy Zarządem Województwa Mazowieckiego a Beneficjentami działania 2.3 „Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa.
Stosowanie Ustawy Prawo zamówień publicznych w ramach PROW 2007 – kontrole administracyjne Warszawa, grudzień 2014 r. Bronisław Pietrala 1.
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień publicznych
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
l Projekty zmian rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
„ Procedury Urzędu Marszałkowskiego – mechanizmy funkcjonowania” Bartosz Szymański Naczelnik Wydziały Zarządzania PROW Urząd Marszałkowski Województwa.
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Rozliczanie i kontrola operacji w ramach PO RYBY
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

Zamówienia publiczne Toruń, grudzień 2005 r.

Zamówienia publiczne w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich działanie 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego oraz rozwój obszarów wiejskich

Uzupełnienie Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich (załącznik do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 września 2004 r.) 5. System wdrażania działań 5.1. Zamówienia publiczne i zasady wyboru wykonawców usług lub dostawców towarów w ramach projektów konieczność przeprowadzania zamówień publicznych dotyczy m. in.: działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadza się po zawarciu umowy o dofinansowanie projektu wyjątkiem są zamówienia publiczne dotyczące sporządzenia dokumentacji dofinansowanej w ramach kosztów ogólnych

Nadzór nad przestrzeganiem przez Beneficjenta przepisów o zamówieniach publicznych sprawuje Instytucja Zarządzająca, która może delegować zadania w tym zakresie do Instytucji Wdrażającej. W ramach nadzoru powyższe instytucje mogą: -oceniać specyfikację istotnych warunków zamówienia przed ogłoszeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego -zatwierdzać projekt umowy zawieranej przez beneficjenta z wykonawcą

1.udostępniania na żądanie Instytucji Zarządzającej lub Wdrażającej opisów i dowodów stosowania procedur dotyczących udzielania zamówień i zasad postępowania członków komisji przetargowej oraz zasad odpowiedzialności za ich naruszenie 2.przekazywania Instytucji Wdrażającej informacji o wszczynanych postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego 3.przekazywania Instytucji Wdrażającej informacji o wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przed dniem zawarcia umowy z wykonawcą Beneficjent jest zobowiązany do:

Instytucja Wdrażająca kontroluje poprawność przeprowadzenia procedury postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod kątem zgodności z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) Umowa zawarta w dniu 7 stycznia 2005 r. w Warszawie pomiędzy Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi Samorządem Województwa Kujawsko- Pomorskiego Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa

Umowa o dofinansowanie projektu 1.stosowania procedur dotyczących udzielania zamówień publicznych określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, z późn. zm.); - zaleca się przeprowadzenie procedur zamówień publicznych w 2006 r. także dla projektów planowanych na 2007 r. - w SIWZ konieczność wydzielenia w przedmiarach kosztów niekwalifikowalnych i kwalifikowalnych - pytania kierować do Urzędu Zamówień Publicznych – informacja prawna (0-22) przekazywania Instytucji Wdrażającej informacji o postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, które zostały wszczęte; Beneficjent zobowiązuje się do (par. 6):

3. niezwłocznego przekazywania do Instytucji Wdrażającej ogłoszeń o postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w celu zamieszczenia ich na stronie internetowej Instytucji Wdrażającej; 4. przekazywania Instytucji Wdrażającej, przed zawarciem umowy z wykonawcą, informacji o wyniku wszystkich postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonych w ramach projektu; 5. przedłożenia, na żądanie Instytucji Wdrażającej, specyfikacji istotnych warunków zamówienia przed ogłoszeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w celu dokonania jej oceny; Beneficjent zobowiązuje się do (par. 6) - c.d.:

6. udostępniania, na żądanie Instytucji Wdrażającej lub Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, opisów i dowodów stosowania procedur dotyczących udzielania zamówień publicznych, a także zasad postępowania członków komisji przetargowej i zasad odpowiedzialności za ich naruszenie; 7. przedłożenia, na żądanie Instytucji Wdrażającej, projektów umów zawieranych z wykonawcą w celu ich zatwierdzenia pod względem zgodności ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia. Beneficjent zobowiązuje się do (par. 6) - c.d.:

Beneficjent może rozpocząć realizację projektu z dniem podpisania umowy (par. 4 ust. 3) Umowa ulega rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nierozpoczęcia realizacji projektu do końca terminu do złożenia wniosku o płatność (par. 11 ust.1) W przypadku nieprzestrzegania przez Beneficjenta przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, Instytucja Wdrażająca odstąpi od umowy przez złożenie Beneficjentowi, w formie pisemnej, oświadczenia o odstąpieniu od umowy - w terminie 30 dni od dnia stwierdzenia nieprzestrzegania przez Beneficjenta przepisów tej ustawy (par. 11 ust.2)

Książka Wewnętrznych Procedur Wdrażania przyjęta Uchwałą Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego Procedura kontroli zamówień publicznych

1.Kontrola uprzednia (ex ante) – charakter prewencyjny -przed wszczęciem postępowania -w trakcie postępowania o udzielenia zamówienia publicznego 2.Kontrola następcza (ex post) – prowadzona przez: -instytucje zaangażowane w realizację Programu -organy kontroli krajowej -organy kontroli Unii Europejskiej w okresie 5 lat od dnia przekazania Beneficjentowi płatności końcowej Rodzaje kontroli zamówień publicznych:

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko- Pomorskiego jest zobligowany do przeprowadzenia kontroli procedury udzielenia zamówień publicznych: co najmniej 10 % projektów, dla których wartość wszystkich zamówień w ramach jednego projektu jest niższa niż euro w oparciu o plan kontroli udzielania zamówień uwzględniający czynniki ryzyka Wybór projektów do kontroli

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko- Pomorskiego w trakcie tej kontroli obok kontroli poprawności stosowania procedury udzielania zamówień publicznych będzie monitorował i kontrolował celowość, autentyczność i efektywność wydatkowania środków publicznych, oraz zgodność ich wydatkowania z zapisami umowy o dofinansowanie projektu Zakres kontroli

Kontrola dokonywana będzie w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu Ul. Plac Teatralny 2 Miejsce kontroli

Kontrola zamówień publicznych, jest prowadzona w imieniu Instytucji Zarządzającej – Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi przez upoważnioną do tego Instytucję Wdrażającą, którą na terenie Województwa Kujawsko-Pomorskiego jest Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Kontrolę w imieniu Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi prowadzi upoważniony przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Określenie kontrolującego

1. czy prawidłowo została ustalona wartość zamówienia; 2. specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), a w szczególności: prawidłowość opisu przedmiotu zamówienia (jego obiektywizm, a także przestrzeganie w nim zasad uczciwej konkurencji), istotność postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólnych warunków umowy albo projektu umowy, jeśli zostały zawarte w SIWZ, kompletność SIWZ; 3. prawidłowości wyboru trybu udzielania zamówienia. Szczegółowy zakres kontroli ex ante Kontrola czynności przed wszczęciem postępowania o udzielenia zamówienia sprowadza się do oceny:

1.sprawdza, czy zamawiający we właściwym czasie przekazał ogłoszenie o wszczęciu postępowania Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Kujawsko-Pomorskiego w celu umieszczenia go na jej stronie, zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie; 2.ocenia projekt umowy z wykonawcą wybranym w postępowaniu o udzielenie zamówienia-poprzez sprawdzenie zgodności zapisów umowy z warunkami określonymi w SIWZ i z zapisami umowy o dofinansowanie projektu oraz stopnia zabezpieczenia przekazanych beneficjentowi środków publicznych; 3.ocenia prawidłowość wyboru trybu zamówienia; 4.ocenia zgodność przedmiotu zamówienia z zestawieniem rzeczowo-finansowym projektu; Szczegółowy zakres kontroli ex ante Kontrola czynności w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia - kontrolujący:

5. ocenia specyfikację istotnych warunków zamówień - SIWZ (prawidłowość opisu przedmiotu zamówienia, zgodnego z zasadą uczciwej konkurencji); 6. ocenia kompletność SIWZ; 7. ocenia poprawność decyzji podjętych przez zamawiającego, dotyczących spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu; 8. ocenia prawidłowość przebiegu prac komisji przetargowej; 9. ocenia prawidłowość oceny ofert pod kątem zaistnienia przesłanek ich odrzucenia; 10. ocenia prawidłowość wyboru najkorzystniejszej oferty. Szczegółowy zakres kontroli ex ante Kontrola czynności w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia – kontrolujący – c.d.:

W sytuacjach, gdy wystąpi istotna rozbieżność opinii pomiędzy Zamawiającym, a Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko- Pomorskiego i zagrożenie odstąpienia od umowy o dofinansowanie projektu w związku z nieprawidłowościami w stosowaniu procedur ustawy Prawo zamówień publicznych na podstawie jednostronnej oceny Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego: umożliwi beneficjentowi przedstawienie argumentów, które jego zdaniem świadczą o braku istotnych nieprawidłowości w przeprowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia (pożądane jest by argumentacja beneficjenta poparta była opiniami podmiotów zewnętrznych), następnie podda stanowisko wnioskodawcy/beneficjenta ocenie, w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku wystąpienia dalszych wątpliwości, co do interpretacji przepisów, można zwrócić się do Prezesa UZP z prośbą o opinię. Rozstrzyganie sporów

Stan faktyczny sprawy ustala się na podstawie zebranych dowodów, którymi mogą być: dokumenty, wyjaśnienia, których Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego może żądać od kierownika jednostki kontrolowanej/wnioskodawcy/beneficjenta jak również jego pracowników. Udzielane wyjaśnienia muszą mieć formę pisemną oraz powinny być złożone w terminie wyznaczonym przez kontrolującego, opinie biegłych, których można zasięgać jeżeli ustalenie lub ocena stanu faktycznego sprawy jak również dokonanie innych czynności wymaga specjalistycznej wiedzy. Korzystanie z takich opinii jest zasadne zwłaszcza w przypadku korzystania ze środków wspólnotowych. Dokumentacja niezbędna do przeprowadzenia kontroli

1. Przygotowanie przez IW planu kontroli – dokonanie wyboru projektów uwzględniając czynniki ryzyka 2. Zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie projektu Beneficjenci informują IW o: - prowadzonych przygotowaniach postępowania o udzielenie zamówienia podając w szczególności przedmiot zamówienia, wartość zamówienia, tryb postępowania o udzielenie zamówienia - o zakończeniu procesu oceny ofert i wyboru jednej z nich 3. W oparciu o roczny plan kontroli prowadzony jest wybór postępowań o udzielenie zamówienia podlegających kontroli ex ante i ex post. Etapy kontroli zamówień publicznych

4. Wszczęcie kontroli następuje poprzez pisemne zawiadomienie Beneficjenta o zamiarze przeprowadzenia kontroli z żądaniem przekazania wskazanych w piśmie kopii dokumentów postępowania o udzielenie zamówienia publicznego 5.Beneficjent przekazuje kopie dokumentów potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kierownika jednostki zamawiającej 6.Kontrolujący ustala stan faktyczny na podstawie zebranych dowodów, posługując się kartą kontroli zamówień publicznych Etapy kontroli zamówień publicznych – c.d.

7.Po zakończeniu kontroli Kontrolujący sporządza w dwóch egzemplarzach informację pokontrolną załączając do niej wypełnioną kartę kontrolną 8.Wysłanie pisma przekazującego Zamawiającemu dwa egzemplarze informacji pokontrolnej w celu jej podpisania i po podpisaniu odesłania jednego z nich do IW 9.Beneficjent/Zamawiający przekazuje IW podpisany jeden egzemplarz informacji pokontrolnej Etapy kontroli zamówień publicznych – c.d.

10.W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń do informacji pokontrolnej przez Kontrolowanego Kontrolujący z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko- Pomorskiego rozpatruje je, a następnie: w przypadku uznania części lub wszystkich zgłoszonych zastrzeżeń za słuszne sporządza nową informacje pokontrolną uwzględniającą zmiany wynikające ze słuszności zgłoszonych uwag, a następnie wysyła ją ponownie do podpisu wnioskodawcy/beneficjentowi w przypadku uznania niesłuszności zgłoszonych zastrzeżeń wysyła pismo informujące o ich odrzuceniu Etapy kontroli zamówień publicznych – c.d.

11.W przypadku odmowy podpisania informacji pokontrolnej poprzez złożenie pisemnego uzasadnienia wnioskodawcy/beneficjenta Kontrolujący załącza niepodpisany egzemplarz wraz z uzasadnieniem braku podpisu do dokumentacji pokontrolnej. Odmowa podpisania informacji pokontrolnej przez wnioskodawcę/beneficjenta nie wstrzymuje realizacji ustaleń kontroli. 12.W przypadku sporządzenia zaleceń pokontrolnych wysyłane jest do beneficjenta pismo przekazujące zalecenia pokontrolne Etapy kontroli zamówień publicznych – c.d.

13.Kontrolujący z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego monitoruje realizację zaleconych działań, sprawdzając w szczególności czy beneficjent wykonał nałożone na niego działania naprawcze. Etapy kontroli zamówień publicznych – c.d. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko- Pomorskiego jako Instytucja Wdrażająca jest zobowiązana do przekazywania Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi jako Instytucji Zarządzającej informacji o wykrytych nieprawidłowościach w zakresie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

Alicją Zdziarską Tel: (0-56) Waldemarem Robińskim Tel: (0-56) Marcinem Brzdękiem Tel: (0-56) W przypadku wątpliwości i pytań prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny z pracownikami Biura Sektorowego Programu Operacyjnego

Dziękuję za uwagę.