Kinematografia 24 listopada 2008.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt współfinansowany częściowo przez Unię Europejską (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego)
Advertisements

IMPREZA REKREACYJNA- określone zachowanie zbiorowe związane z rekreacją, posiadające charakterystyczne organizacyjne formy przebiegu.
Zadania i zasady działania Unii Europejskiej
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
KONFERENCJA PRASOWA r. Biuro F-16
Ogóle zasady finansowania badań naukowych – dotacja z budżetu państwa, granty, finansowanie zagraniczne i transfer technologii Magdalena Powierża Międzynarodowy.
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Idziemy na swoje – w Subregionie Południowym Podsumowanie realizacji projektu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Grupy producentów rolnych
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Europa NASZ DOM.
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
Rok w Unii. Ocena i perspektywy dla biznesu
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Weryfikacja Ostatecznego Studium Wykonalności dla projektu spalarniowego Październik 2009 Grzegorz Tryc Mirosława Szewczyk.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
III Forum Gospodarcze Województwa Kujawsko-Pomorskiego Toruń, 28 maja 2003r.
Finansowanie instytucji kultury w Polsce
REFORMA SIECI EURES WDRAŻANIE ROK 2014
HARMONOGRAM PROCESU UDZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA - ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE NALEŻY PRZEPROWADZIĆ W DRODZE KONSULTACJI Opracowanie: Ksenia Starzec-Wiśniewska.
DOKUMENTACJA KOSZTORYSOWA
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
PRZEDSIĘBIORCZY NAUKOWIEC PRZEDSIĘBIORCZA KOBIETA NAUKOWIEC
OBSŁUGA PROJEKTÓW UNIJNYCH TVP KIELCE TELEWIZJA POLSKA S.A. ODDZIAŁ W KIELCACH Ul. Plac Moniuszki 2b, Kielce Tel./fax: (041) e -mail:
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: Transgraniczny informator gospodarczy Produkt (output): Katalog gospodarczy- Oferty handlowe MŚP w Euroregionie.
Krystyna BANDAU-PALKA gł. specjalista DWM – MN i Sz W
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Możliwości finansowania inwestycji Inicjatywa JEREMIE dla rozwoju regionu łódzkiego Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Kutno, r.
Regionalne Fundusze Filmowe Serock 4. grudnia 2009
Plan prezentacji Informacje wprowadzające
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Punkt Kontaktowy Polskich Regionów na Ukrainie Projekt finansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach dotacji na realizację zadań w zakresie.
Kinematografia i kino.
Warszawa, Wsparcie ochrony własności przemysłowej w ramach Poddziałania POIG Ośrodek Przetwarzania Informacji.
Finansowanie organizacji - spotkanie z Funduszem Pożyczkowym PAFPIO Warszawa, 12 grudnia 2012 r.
Definicje w uznawalności wykształcenia
Systemowe rozwiązania z zakresu innowacyjności
Funkcjonowanie procedury notyfikacji w ramach dyrektywy 98/34/WE Koordynacja systemu notyfikacji na szczeblu krajowym Warsztaty legislacyjne w zakresie.
PROGRAM ROZWOJU FIRM INTERNETOWYCH Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza 2001 PL Warszawa, 22 stycznia 2003 r.
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
Zielona Góra, 13 listopada 2008r.
1/15 EURAXESS Europejska Sieć Centrów Informacji dla Naukowców EURAXESS Portal dla mobilnych naukowców Monika Kornacka Krajowy Punkt Kontaktowy Programów.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Regionalny Program Operacyjny
Spotkanie Prasowe 16 maja 2007 r.. „Niesprawiedliwy podział owoców wzrostu gospodarczego” Raport przeprowadzony na zlecenie NSZZ Solidarność, opracowany.
Międzynarodowe stosunki kulturalne
Ocena projektów inwestycyjnych
Korzystanie z cyfrowej kamery (wprowadzenie)
Dokumenty audiowizualne – warsztaty 2008 Dobór oznaczeń odpowiedzialności w opisie bibliograficznym filmu.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
 Priorytet dla wsparcia inwestycyjnego  Odchodzenie od dotacji na rzecz instrumentów zwrotnych  Wsparcie większej liczby przedsiębiorców  Zapobieganie.
Projekt PESCO Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Zbigniew Szpak – Prezes Zarządu KAPE S.A.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Dochody PUBLICZNE. Najszersze pojęcie to SRODKI PUBLICZNE Najważniejsza część to dochody publiczne.
1 Fundusz Współpracy Program Agro-Info Inicjatywa Wspólnotowa LEADER Tradycyjna formuła wspierania rozwoju: dotacja na realizację projektu Konsekwencje:
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich a rozwój regionów wiejskich Janusz Rowiński Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
Stan wdrażania inicjatywy JEREMIE w Województwie Kujawsko-Pomorskim Przemysław Woliński Prezes Kujawsko-Pomorskiego Funduszu Pożyczkowego sp. z o.o.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
KOLEKTORY SŁONECZNE SZCZAWNICA
Zarządzanie projektem EFS
Zapis prezentacji:

Kinematografia 24 listopada 2008

Czym jest kinematografia? Kinematografia – (kinematos [gr.] – ruch; grafio – zapisać) zespół metod i technik zapisu oraz odtwarzanie fotograficznych obrazów ruchu sztuka rejestracji na tasmie filmowej i innych nosnikach przekazu gałaz przemysłu zajmująca się: produkcją, dystrybucją (eksploatacją), rozpowszechnianiem obrazów kinematograficznych

Produkcja filmowa Produkcja czynnosci twórcze, techniczne, organizacyjne i ekonomiczne prowadzace do wytworzenia filmu i obejmujace w szczególnosci: rejestracje obrazu, nagran i przegran dzwieku na jakimkolwiek nosniku, obróbke nosnika, montaż za pomoca jakiejkolwiek techniki, wykonanie kopii na jakimkolwiek nosniku. faza realizacji filmu od momentu skierowania do produkcji tzn. podjecia decyzji o przeprowadzeniu produkcji i wydatkowanie srodków finansowych aż do wykonania kopii wzorcowej i przygotowania materiałów do skopiowania. w żargonie filmowym oznacza wydziały wytwórni filmowych zajmujace sie swiadczeniem usług dla potrzeb produkcji filmu.

Dystrybucja nabycie prawa do eksploatacji filmu i przekazanie tego prawa, obejmujacego równie: wykonywanie kopii i opracowanie filmu w celu rozpowszechniania. dziedzina zajmujaca sie rozprowadzaniem filmów do osrodków wyswietlania, pełniaca role instytucjonalnego posrednika pomiedzy sfera produkcji a sfera eksploatacji. DYSTRYBUCJA A ROZPOWSZECHNIANIE

Rozpowszechnianie Rozpowszechnianie filmu jest pojeciem szerszym od pojecia dystrybucji wyswietlanie filmu w kinie lub innym miejscu publicznym, wyswietlanie filmu w telewizji, prowadzenie we własnym imieniu i na własny rachunek działalnosci gospodarczej w zakresie sprzedaży kopii filmu, wykonanej za pomoca jakiejkolwiek techniki i na jakimkolwiek nosniku do użytku najemcy, wynajem kopii filmu, wykonanej za pomoca jakiejkolwiek techniki i na jakimkolwiek nosniku, do użytku najemcy. Opracowanie filmu: przystosowanie filmu do eksploatacji w wersji jezykowej innej niż ta, w której został wytworzony (dubbing, lektor, napisy)

Etapy produkcji filmowej - preprodukcja Jest to okres opracowan literackich. Trwa od momentu zaczerpniecia tematu lub pomysłu a: do momentu zaakceptowania scenariusza i skierowania filmu do produkcji. W tym etapie prowadzi sie m.in.: wstepne prace dokumentacyjne, pozyskanie inwestorów, sporzadzanie pakietów filmowych, wstepnej kalkulacji kosztów, sporzadzenie wstepnych kontraktów koprodukcyjnych, umów dystrybutorskich, listów intencyjnych od sponsorów, prace literackie temat, szkic scenariusza, tzw. synopsis, treatment - nowelka filmowa, streszczenie filmu, scenariusz. Zatwierdzenie scenariusza konczy okres prac literackich.

Etapy produkcji filmowej - preprodukcja By skierować film do produkcji, trzeba spełnić następujące warunki: tytuł filmu, nazwiska realizatorów, okreslenie edycji (np. tasma barwna) i formatu (szerokosc tasmy), orientacyjny metraż, termin rozpoczecia i zakonczenia produkcji, limit kosztów. opracowania literackie oraz graficzne Bardzo ważny etap prac - Kieślowski tworzył po 5 wersji scenariusza

Etapy produkcji filmowej - produkcja Etap produkcji dzieli sie na dwa okresy: Okres prac przygotowawczych od momentu skierowania filmu do produkcji do pierwszego dnia zdjeciowego (pierwszy klaps), Okres zdjeciowy rozpoczyna sie pierwszego dnia zdjeciowego, a konczy ostatnim dniem zdjeciowym.

Etapy produkcji filmowej - produkcja Okres przygotowawczy ustalenie składu grupy zdjeciowej (nie wszyscy członkowie ekipy sa potrzebni w trakcie całej produkcji filmu) dokumentacja plenerowa, wybór obiektów zdjeciowych, opracowanie scenopisu i dialogów wybór i angażowanie aktorów (uzgodnic terminy aktorskie oraz uwzglednic komplikacje finansowe zwiazane ze zwrotem kosztów zastepstwa w teatrze lub odwołania spektaklu) opracowanie projektów dekoracji, rekwizytów, kostiumów grupa zdjeciowa na podstawie scenopisu przygotowuje dokumentacje plenerowa, projekty kostiumów i dekoracji przygotowanie dokumentacji produkcyjnej (zlecenia na usługi), wybór, gromadzenie lub wykonanie srodków technicznych, produkcyjnych I inscenizacyjnych,

Etapy produkcji filmowej - produkcja Okres przygotowawczy (cd) opracowanie planów kooperacji z wytwórniami, teatrami itp. okreslenie zakresu usług poszczególnych działów wytwórni opracowanie i zatwierdzenie planu realizacji filmu i tzw. planu szczegółowego. w przypadku współfinansowania filmu ze srodków publicznych, przekazanie Agencji Produkcji Filmowej pełnej dokumentacji filmu i kosztorysu, zawarcie umowy poreczenia wykonania filmu, poprzedzone ubezpieczeniem, próby techniczne sprzetu, opracowanie i nagranie playbacków, opracowanie planów kampanii reklamowej filmu, budowa dekoracji i zagospodarowanie terenu zdjec, transport ekipy, baza socjalna.

Etapy produkcji filmowej - produkcja Okres zdjęciowy zdjecia (próby inscenizacyjne, aktorskie zwiazane z ujeciem, wykonanie dubli), obróbka fotochemiczna materiałów dziennej produkcji wraz z wykonaniem kopii roboczej, wykonanie fotosów reklamowych i roboczych, przepisywanie dzwieku do montażu, nagrywanie efektów dzwiekowych, synchronizacja i opis roboczego dzwieku, NAJBARDZIEJ KOSZTOWNY (40-60% budżetu)

Etapy produkcji filmowej- postprodukcja Udźwiękowienie i montaż Podłoże pod obraz - muzyka, efekty synchroniczne, postsynchroniczne itp Ostateczny montaż obrazu i dzwieku tzw kopia reżyserska. Nagranie tzw gwarów, czołówki filmu i przepisanie dzwieku zmieszanego Po czym nastepuje kolaudacja Etapy końcowe Stworzenie materiałów promocyjnych (trailer, itp.) Kampania promocyjna Skierowanie do rozpowszechnienia Premiera…

Obrót filmem w sensie fizycznym

Jak finansować produkcję filmową? Dotacje z budżetu państwa Dotacje z funduszy pozabudżetowych (UE, itp) Udziały koprodukcyjne (telewizje, wytwórnie filmowe, producent wiodący, dystrybutorzy) Kredyty (banki i wytwórnie filmowe) Sponsoring Darowizny Przedsprzedaż praw na kraj i zagranicę (koncepcji? skończonego dzieła?) Samofinansowanie

Jak Polacy chodzą do kina?

Ale to się składa z konkretnych filmów

Filmy polskie z czołówki…

Hity (polskie) ostatnich trzech lat Lejdis Testosteron - 1 356 163 Zemsta - 1 976 984 Przedwiośnie - 1 743 933 Katyń - 2 735 777 Nigdy w życiu - 1 623 935 Pianista - 1 252 290 Kilerów 2-óch - 1 189 098

Finansowanie kinematografii… Kierunki reformy: rozwijanie sie prywatnej sfery kinematografii odchodzenie od podmiotowego na rzecz przedmiotowego finansowania do srodków budetowych maja wszyscy (np. prywatni producenci, dystrybutorzy) zaciesnienie współpracy z telewizja publiczna nawiazywanie kontaktów z innymi kinematografiami zagranicznymi, z europejskimi producentami dostosowanie legislacyjne => POWOŁANIE PISF

W Europie… kinematografia bez pomocy panstwa nie moe funkcjonowac => rekomendacja Rady Europy o kinie i panstwie, która nadaje obowiazek wspierania kina aby osiagnac: demokratyzacja kultury – prawo do wyboru z rónych filmów demokracja kulturalna – prawo do robienia filmów niszowych UE oczekuje, ze panstwa beda wspierały kinematografie, Najbardziej poadanym modelem kinematografii jest model francuski, W poszczególnych panstwach tworzone sa odrebne fundusze (np. srodki z akcyzy, z biletów kinowych, z wypoyczalni video, ceny czystych nosników, pieniadze z brytyjskiej loterii krajowej, telewizje sa ustawowo zobowiazane do przekazywania pieniedzy na ten fundusz). Rozwiazania podatkowe (np. odpisywanie od podatków kosztów zdjec w Irlandii),

Szczegółowe rozwiązania… System łagodny nakierowany na kino artystyczne, bardzo mały % zwrotnosci subwencji ok. 6-7% mniejsze kraje (kraje skandynawskie, Grecja, Portugalia, Niemcy) System poyczek zwrotnych (przypomina kredyt inwestycyjny) zwrot całosci (UK, Irlandia) Eliminuje kino artystyczne System dotacji regionalnych, samorzadowych Niemcy (najbardziej), UK, Włochy, Francja - 50% musi byc wydane na miejscu, stopien zwrotnosci ok. 10% Promocja produkcji filmowej danych regionów Pomoc automatyczna Francja (zrzeszeni w CNC producenci filmowi moga sie co roku zwracac do CNC o dotacje pochodna od wyników, jakie ich poprzedni film odniósł) Pomoc dla wybranych zaliczka na poczet przyszłych wpływów, promocja młodych reyserów, kina artystycznego

Szczegółowe rozwiązania … Francja (system pakietowy – producenci musza przedstawic pakiet dokumentów) rekrutacja do komisji przyznajacych pieniadze CNC: 11% akcyza z biletu kinowego, podatki od TV – abonament i wypłaty z reklam ok. 5,5%, podatki od kaset video ok. 2%, podatek od wypoyczalni, kina fonograficzne – 20% zysku zawody filmowe – samo opodatkowanie – składki członkowskie bezposrednia dotacja z ministerstwa kultury Niemcy na szczeblu generalnym – Biuro Wspierania Filmów (fundusze) opodatkowanie biletów kinpowych (szczególnie filmów obcych) TV finansuje, a take wypozyczalnie

Szczegółowe rozwiązania… Wielka Brytania (w ostatnich latach due ozywienie) Na czele British Council stoi Alan Parker, podlega ono ministerstwu kultury, mediów i sportu dotacja od panstwa to 30 mln Ł, połowa tych pieniedzy idzie na filmy komercyjne (main stream) pieniadze rozdzielane sa na regiony stacje TV maja bardzo duy udział w finansowaniu kinematografii (co najmniej 3 mlnŁ rocznie ze stacji publicznych) wykonuje sie duzo usług techniczno-produkcyjnych na rzecz innych panstw, np. USA rozwiniety system ulg podatkowych Włochy Ustawowe 8% przychodu stacji TV idzie na fundusz Szwecja 40% to srodki panstwowe

Jakie wyniki? Francja 50 mln$ subwencji rzadowych 5 mln$ subwencji regionalnych Niemcy 25 mln$ subwencji rzadowych 100 mln$ subwencji w landach Włochy 35 mln$ subwencji rzadowych Polska 2001r. = 3,5 mln$ 2003r. = 1 mln$

Założenia reformy z 2004 roku 1. rozwój niezależnej produkcji filmowej 2. celowe finansowanie instytucji 3. do publicznych srodków dostep maja wszyscy 4. przekształcanie kinematografii z reyserskiej w producencka 5. zaciesnienie współpracy z TV 6. zaciesnienie kontaktów z instytucjami europejskimi (koprodukcje) – dostosowanie rozwiazan do EU 7. dazenie do członkostwa Polski w stowarzyszeniach miedzynarodowych A CO WYSZŁO? Ogniem i Mieczem – 13% Quo Vadis – 5% Chopin, pragnienie miłosci oraz Wiedzmin – po 4% Stacja – 19% Pan Tadeusz – 5,5% (przecietnie ok. 650 tys. zł na film) Katyń – 3 mln (70%)

Jak to tak naprawdę wygląda? Co robi TVP? Co robi PISF? Dlaczego Machulski może zrobić i „Dług” i „Plac Zbawiciela” itp.?