III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie warsztatu pracy, pomocy dydaktycznych potrzebnych do pracy z projektem. Zorganizowanie kącików tematycznych. Rada szkoleniowa nt. Poznajemy kultury świata. Zorganizowanie spotkania ze znanym podróżnikiem.
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: PRZEDSZKOLE Zapewnienie dostępu do niezbędnych materiałów i pomocy związanych z projektem. Współpraca ze szkołą MERIDIAN. Zorganizowanie konkursu plastycznego Przedszkolak poszukiwaczem przygód na świecie. Pozyskanie sponsorów w celu rozwinięcia projektu. RODZICE Pomoc rodziców w doposażenie kącików tematycznych. Współpraca z rodzicami - nauczycielami języków obcych
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: DZIECKO Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających poznawaniu kultury i tradycji wybranych krajów. Organizowanie przedsięwzięć mających na celu rozbudzanie ciekawości dzieci, wzbudzanie entuzjazmu i wrażliwości na kulturę innych krajów ( Dzień wybranego kraju, sesje czytania książek zagranicznych pisarzy). Rozbudzanie u dzieci potrzeby tworzenia na podstawie zdobytych wiadomości. Rozwijanie zrozumienia i tolerancji dla innych tradycji, folkloru i innych form kulturowych. Przygotowanie gazetki tematycznej.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2011/2012 ŹRÓDŁA PLANOWANIA: Ustawa o systemie oświaty Podstawa programowa wychowania przedszkolnego Program wychowania przedszkolnego E. Tokarskiej, J. Kopały Zanim będę uczniem Priorytety Łódzkiego Kuratora Oświaty na rok 2012 Priorytety Ministra Edukacji Narodowej na rok 2012
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2011/2012 Przedszkole Miejskie 86
CEL PRIORYTETOWY WYCHOWANIE MŁODEGO POKOLENIA W POSZANOWANIU DLA ODRĘBNOŚCI I RÓŻNIC INNYCH KRAJÓW.
Harmonogram pracy wynikający z rocznego priorytetu przedszkola Obszar: współpraca ze środowiskiem lokalnym, rodzinnym. Sposoby osiągania celuOdpowiedzialni, współpraca DowodyTermin 1. Zorganizowanie konkursu plastycznego Dzieci z różnych stron świata D. SznajderStrona internetowa, Maj Zorganizowanie Balu pod hasłem Dzieci świata K. SzczepanekStrona internetowa 1 Czerwiec Zorganizowanie wycieczki do wioski indiańskiej Mała Solca M. Jóźwiak K. Nicowska strona internetowa Kwiecień
Harmonogram pracy wynikający z rocznego priorytetu przedszkola Obszar: współpraca ze środowiskiem lokalnym, rodzinnym. Sposoby osiągania celuOdpowiedzialni, współpraca DowodyTermin 4. Zorganizowanie spotkania ze znanym podróżnikiem. A. Piątek strona internetowa W trakcie roku szkolnego 5.Zorganizowanie spotkań z rodzicami – nauczycielami języków obcych M. Kotlicka nauczyciele grup Dzienniki, strona internetowa Październik 2011 – Maj Zorganizowanie spotkań z mieszkańcami różnych krajów – współpraca ze szkołą MERIDIAN D. SznajderDzienniki Strona internetowa W trakcie roku szkolnego 7. Umieszczanie na tablicach i stronie internetowej informacji dla Rodziców na temat działań podejmowanych na terenie przedszkola i poza nim wynikających z realizacji programu przedszkola S. Ryter, K. Nicowska Strona internetowa, tablice informacyjne Październik 2011 – Czerwiec 2012
Harmonogram pracy wynikający z rocznego priorytetu przedszkola Sposoby osiągania celuOdpowiedzial ni, współpraca DowodyTermin 1. Przygotowanie przez nauczycieli warsztatu pracy niezbędnego do prowadzenia zajęć sprzyjających poznawaniu tradycji i kultury różnych krajów. Wszyscy nauczyciele Wrzesień Stworzenie kącików tematycznie związanych z podróżami po różnych krajach Nauczyciele grup Dyrektor PodziękowaniaPaździernik 2011 Grudzień 2011 Luty 2012 Kwiecień 2012 Czerwiec Pozyskanie sponsorów w celu rozwinięcia i realizacji projektu Wszyscy nauczyciele sale przedszkolne Wrzesień 2011 – Kwiecień 2012 Obszar: organizacja.
Harmonogram pracy wynikający z rocznego priorytetu przedszkola Obszar: działalność dydaktyczna, wychowawcza, opiekuńcza Sposoby osiągania celuOdpowiedzialni, współpraca DowodyTermin 1. Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających poznawaniu kultury i tradycji różnych krajów Wszyscy nauczycieleDziennikiPaździernik 2010 – Maj Prowadzenie spotkań z cyklu Dni kultury danego Kraju Wszyscy nauczycieleStrona internetowa Październik 2011– Maj Czytanie książek znanych i lubianych autorów zagranicznych Wszyscy nauczycieleZapis w dzienniku Październik 2011 – Czerwiec Zorganizowanie konkursu wiedzy o kulturze danego kraju S. Ryter Nauczyciele grup Dziennik, strona internetowa Luty 2012 – Maj 2012
Obszar: działalność dydaktyczna, wychowawcza, opiekuńcza Harmonogram pracy wynikający z rocznego priorytetu przedszkola Sposoby osiągania celuOdpowiedzialni, współpraca DowodyTermin 5.Nauka piosenek i wierszy w różnych językach K. SzczepanekW trakcie roku szkolnego 6.Przygotowanie potraw z różnych stron świata. M. Kotlicka Nauczyciele grup Zdjęcia Strona internetowa W trakcie roku szkolnego