Badania realizowane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Egzamin maturalny w roku Egzamin maturalny jest formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego i sprawdza wiadomości oraz umiejętności, które są określone.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
MATURA 2006 Opracowała mgr Ewa Nowak – Kübler.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
XIX Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej Gniezno września 2013 r.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Struktura egzaminu zawodowego
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
DZIAŁALNOŚĆ BADAWCZA PLANY I ZAMIERZENIA Część II.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Das Deutsche Sprachdiplom Niemiecki Dyplom Językowy
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
1 Prezentujemy zadania, obowiązki i zamierzenia Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi Część I Prezentacja przygotowana z okazji uroczystego otwarcia.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
Obowiązkowa matura z matematyki Co wiadomo o tym egzaminie na dwadzieścia miesięcy przed jego premierą? Piotr Ludwikowski.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
MATURA 2006 podstawowe informacje CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ MATUR.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Pedagogika, studia II stopnia
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Przykładowy model podziału środków
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Badania realizowane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną lipiec 2006 r.

CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ZADANIA CKE opracowywanie propozycji standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianów oraz egzaminów, we współpracy w szczególności z zainteresowanymi ministrami, szkołami wyższymi, jednostkami badawczo-rozwojowymi, organizacjami pracodawców i samorządami zawodowymi przygotowywanie pytań, zadań i testów oraz ustalanie zestawów do przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów opracowywanie, we współpracy z okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi, a w zakresie egzaminów zawodowych również z ministrami właściwymi dla zawodów, oraz ogłaszanie informatorów zawierających w szczególności opis zakresu sprawdzianu i egzaminów, przykładowe pytania, zadania i testy oraz kryteria ich oceniania dokonywanie analizy wyników sprawdzianów i egzaminów, oraz składanie ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania corocznych sprawozdań o poziomie osiągnięć uczniów na poszczególnych etapach kształcenia przygotowywanie i upowszechnianie programów doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania i oceniania inspirowanie badań naukowych i innowacji w dziedzinie oceniania i egzaminowania koordynowanie działalności okręgowych komisji egzaminacyjnych oraz nadzorowanie ich prac związanych z opracowywaniem propozycji zestawów zadań, pytań i testów do sprawdzianu i egzaminów, a także nadzorowanie prac związanych z ich przeprowadzaniem, w tym ocenianiem przez okręgowe komisje egzaminacyjne prac egzaminacyjnych, w celu zapewnienia jednolitości i jakości działań wykonywanych przez okręgowe komisje egzaminacyjne oraz porównywalności wyników sprawdzianu i egzaminów

prowadzenie i zlecanie badań oraz upowszechnianie ich wyników CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ZADANIA CKE prowadzenie i zlecanie badań oraz upowszechnianie ich wyników diagnoza edukacyjna monitoring działań ewaluacja procesu badania praktyczne związane z implementacją systemu egzaminowania inspirowanie badań zewnętrznych udział w międzynarodowych projektach badawczych współpraca z instytucjami badawczymi, szkołami wyższymi, ministerstwami, kuratoriami, ośrodkami doskonalenia nauczycieli, okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi, itp.

prowadzenie i zlecanie badań CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ZADANIA CKE prowadzenie i zlecanie badań inspirowanie badań zewnętrznych udział w międzynarodowych projektach badawczych   1999 Trafność propozycji standardów wymagań egzaminacyjnych. Oprac. Wydział Badań, Analiz i Ewaluacji CKE Sprawność i użyteczność systemu przetwarzania danych egzaminacyjnych. Oprac. WBAiE CKE Użyteczność procedur egzaminacyjnych testowanych w badaniach eksperymentalnych szkół podstawowych w latach 1997-1999 dla nowo powstałego systemu egzaminowania zewnętrznego. Oprac. WBAiE CKE 2000 Upowszechnianie informacji o tworzonym systemie oceniania zewnętrznego. Oprac. WBAiE CKE Potrzeby przedstawicieli samorządów terytorialnych w zakresie informacji na temat wyników egzaminów zewnętrznych. Oprac. WBAiE CKE Trafność projektu standardów wymagań egzaminacyjnych – konsultacja społeczna. Oprac. WBAiE CKE Jakość szkolenia pierwszych kandydatów na egzaminatorów. Oprac. WBAiE CKE 2001 Przygotowanie egzaminatorów do porównywalnego sprawdzania i oceniania arkuszy egzaminacyjnych. Oprac. WBAiE CKE Organizacja i przebieg egzaminów próbnych 2001 r. Oprac. WBAiE CKE 2002 Skuteczność upowszechniania informacji o tworzonym systemie oceniania zewnętrznego. Oprac. WBAiE CKE Standardy po pierwszej próbie. Oprac. Jan Herczyński, Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wojciech Małecki, Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji TWP, Wrocław Zarys problemów związanych z uwarunkowaniami zróżnicowań przestrzennych wyników sprawdzianu dla uczniów szkół podstawowych w 2002 r. Oprac. Jerzy Bański, Mariusz Kowalski, Przemysław Śleszyński z Instytutu Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Nauk Organizacja i przebieg zewnętrznych egzaminów maturalnych w sesji wiosennej 2002 r. Oprac. WBAiE CKE Organizacja i przebieg sprawdzianu i egzaminów w sesji letniej 2002 r. Oprac. WBAiE CKE

prowadzenie i zlecanie badań CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ZADANIA CKE prowadzenie i zlecanie badań inspirowanie badań zewnętrznych udział w międzynarodowych projektach badawczych 2003 Trafność i użyteczność standardów wymagań egzaminacyjnych. Oprac. Pracownia Ewaluacji CKE Wykorzystanie przez szkoły wyników sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego 2002. Oprac. PE CKE Organizacja i przebieg procesu sprawdzania i oceniania arkuszy egzaminacyjnych sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego 2003. Oprac. PE CKE Organizacja i przebieg sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego 2003. Oprac. PE CKE Porównywalność wyników sprawdzianu 2003 i 2002. Oprac. Bolesław Niemierko, UG oraz Henryk Szaleniec, OKE Kraków Maturzyści 2005-2006. Badanie diagnostyczne osiągnięć edukacyjnych uczniów II klas liceum i technikum, którzy przystapią do nowej matury. Oprac. PE CKE Analiza materiałów egzaminacyjnych zastosowanych w latach 2001-2003 podczas sprawdzianu powszechnego. Oprac. Klemens Stróżyński Stan badań nad trafnością i użytecznością standardów będących podstawą egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej. Oprac. Grażyna Szyling Czy standardy mogą być kluczową wartością systemu oceniania zewnętrznego? Oprac. Jerzy Chodnicki 2004 Organizacja i przebieg sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego 2004. Oprac. PE CKE Organizacja i przebieg procesu sprawdzania i oceniania arkuszy egzaminacyjnych sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego 2004. Oprac. PE CKE Użyteczność informatorów dla uczniów przystępujących do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w 2004 roku. Oprac. PE CKE Sposoby postępowania z materiałami egzaminacyjnymi i wynikami egzaminów próbnych prowadzonych w roku szkolnym 2003/2004. Oprac. Wioletta Kozak, ODN Lublin i Małgorzata Latoch-Zielińska, UMCS Lublin Organizacja i przebieg części pisemnej i etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe 2004. Oprac. PE CKE Potrzeby i działania szkół w zakresie wykorzystania wyników sprawdzianów i egzaminów gimnazjalnych. Oprac. PE CKE Analiza porównawcza wyników standaryzacji zadań otwartych z przedmiotów humanistycznych z oceną sędziów kompetentnych. Oprac. Wydział Matur CKE Porównywalność wyników sprawdzianu 2004 i 2003. Oprac. Bolesław Niemierko, Uniwersytet Gdański oraz Henryk Szaleniec, OKE w Krakowie

prowadzenie i zlecanie badań CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ZADANIA CKE prowadzenie i zlecanie badań inspirowanie badań zewnętrznych udział w międzynarodowych projektach badawczych 2005 Przygotowanie kandydatów na przewodniczących zespołów egzaminatorów oraz weryfikatorów do porównywalnego oceniania prac maturalnych w 2005 r. Oprac. Wydział Badań i Ewaluacji CKE Porównywalność punktowania zadań przez kandydatów na przewodniczących zespołów egzaminatorów oraz weryfikatorów egzaminu maturalnego 2005. Oprac. WBiE CKE Organizacja i przebieg procesu sprawdzania i oceniania arkuszy egzaminacyjnych sprawdzianu 2005. Oprac. WBiE CKE Organizacja i przebieg procesu sprawdzania i oceniania arkuszy egzaminacyjnych egzaminu gimnazjalnego 2005. Oprac. WBiE CKE Organizacja i przebieg procesu sprawdzania i oceniania arkuszy egzaminacyjnych matury 2005. Oprac. WBiE CKE Organizacja i przebieg etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe 2005. Oprac. WBiE CKE Użyteczność informatorów dla uczniów przystępujących w r. 2005 do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe. Oprac. WBiE CKE Porównywalność wyników sprawdzianu 2004 i 2005. Oprac. Henryk Szaleniec, OKE w Krakowie oraz Wydział Sprawdzianów dla Uczniów Szkół Podstawowych CKE Efektywność nauczania w gimnazjach: analiza edukacyjnej wartości dodanej. Oprac. Roman Dolata, Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego Analiza wyników punktowych zadań matury 2005 w poszczególnych województwach. Oprac. WBiE CKE 2006 Porównywalności sprawdzania i oceniania zadań egzaminacyjnych przez egzaminatorów sprawdzianu i egzaminów. Oprac. WBiE CKE Prawne i organizacyjne aspekty zapewniania obiektywizmu egzaminowania zewnętrznego. Oprac. WBiE CKE Uczciwość edukacyjna w opinii przyszłych maturzystów. Oprac. WBiE CKE Przebieg etapu pisemnego i praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w technikach w sesji letniej 2006. Oprac. WBiE CKE coroczne badania poziomu osiągnięć uczniów na poszczególnych etapach kształcenia

CENTRALNEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ZADANIA CKE upowszechnianie wyników badań inspirowanie badań zewnętrznych udział w międzynarodowych projektach badawczych EGZAMIN BIULETYN BADAWCZY CENTRALNEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ www.cke.edu.pl / Badania Ponadto: konferencje, seminaria, warsztaty strona internetowa www.cke.edu.pl

CENTRALNEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ BIULETYN BADAWCZY CENTRALNEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ

CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ZADANIA CKE prowadzenie i zlecanie badań udział w międzynarodowych projektach badawczych inspirowanie badań zewnętrznych Porównanie wymagań egzaminu maturalnego z języków obcych do Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Opinie uczniów klas maturalnych na temat egzaminowania i oceniania poziomu znajomości języków obcych Realizacja: międzynarodowy zespół badawczy, którego członkiniami są przedstawicielki CKE: Barbara Czarnecka-Cicha i Beata Trzcińska.Termin realizacji: 2005 – 2006 r. PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study)

CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA PIRLS Progress in International Reading Literacy Study Międzynarodowe Badanie Postępów Czytania ze Zrozumieniem PIRLS to międzynarodowe badanie osiągnięć w rozumieniu czytanego tekstu, przeprowadzane od 1991 roku na reprezentatywnych próbkach dziesięciolatków. W projekcie PIRLS 2006 bierze udział 40 krajów. Badanie koordynuje IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement), czyli Międzynarodowe Stowarzyszenie ds. Oceny Osiągnięć Szkolnych z siedzibą w Amsterdamie i centrum obliczeniowym w Hamburgu. Przedmiotem pomiaru jest czytanie dla doświadczenia literackiego (teksty literackie) oraz w celu uzyskania informacji (teksty użytkowe). Polska przystąpiła do projektu PIRLS 2006 na podstawie decyzji Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 8 stycznia 2004 r. Wykonanie zadania zlecono Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Koordynatorem krajowym projektu jest prof. dr hab. Krzysztof Konarzewski (Instytut Psychologii PAN), zaś jego kierownikiem Adam Brożek (CKE)

ZADANIA CKE prace magisterskie doktoraty opracowania naukowe CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ZADANIA CKE prowadzenie i zlecanie badań inspirowanie badań udział w międzynarodowych projektach badawczych prace magisterskie doktoraty opracowania naukowe referaty na konferencjach o zasięgu krajowym i międzynarodowym (np. na corocznych konferencjach z cyklu Diagnostyka edukacyjna)

badania współfinansowane przez Europejski Fundusz Społeczny ZADANIA CKE prowadzenie i zlecanie badań inspirowanie badań udział w międzynarodowych projektach badawczych badania współfinansowane przez Europejski Fundusz Społeczny w latach 2005-2006

Edukacja matematyczna Czytanie ze zrozumieniem Kontekst społeczny BADANIA UMIEJĘTNOŚCI PODSTAWOWYCH UCZNIÓW TRZECICH KLAS SZKOŁY PODSTAWOWEJ     150 szkół badania ilościowe badania jakościowe w szkołach wiejskich Edukacja językowa Edukacja matematyczna Czytanie ze zrozumieniem Kontekst społeczny procesu uczenia się Realizacja: Zespół kierowany przez dr. Mirosława Dąbrowskiego

BADANIA DOTYCZĄCE WYNIKÓW EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH     badania metodologiczne badania praktyczne ZESPÓŁ dr. Szaleńca porównywanie i skalowanie wyników zlecane podmiotom zewnętrznym w drodze zamówienia publicznego ZESPÓŁ dr. Dolaty prognozowanie i komunikowanie wyników

BADANIA DOTYCZĄCE WYNIKÓW EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH badania metodologiczne     ZESPÓŁ dr. Szaleńca porównywanie i skalowanie wyników ZESPÓŁ dr. Dolaty prognozowanie i komunikowanie wyników opracowanie metodologii sprawdzenie trafności metod, m.in. poprzez badania terenowe: próba badawcza: 150 gimnazjów 50 gimnazjów, 40 liceów 2x3750 uczniów 6000 uczniów, 90 wizytatorów wykonawca: Pracownia Badań Społecznych w Sopocie Polskie Towarzystwo Socjologiczne upowszechnianie metodologii oraz wyników badań

BADANIA DOTYCZĄCE WYNIKÓW EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH   badania praktyczne realizowane przez wykonawców zewnętrznych PENTOR PENTOR Polityczno-ekonomiczne Społeczne uwarunkowania zróżnicowania Psychologiczne wyników egzaminów zewnętrznych. Pedagogiczne Wykorzystywanie wyników egzaminów zewnętrznych w procesie podnoszenia efektywności pracy szkoły ponadgimnazjalnej. Osiągnięcia polskich uczniów badane w programach międzynarodowych a wyniki egzaminów zewnętrznych. PENTOR do negocjacji Public Profits IFiS PAN

upowszechnianie wyników badań publikacje w Biuletynie Badawczym CKE Egzamin: 8/2006 – Edukacyjna wartość dodana 9/2006 – Zrównywanie wyników egzaminów strona www.cke.edu.pl / badania letnia szkoła dla pracowników placówek doskonalenia nauczycieli seminaria dla dyrektorów gimnazjów konferencja naukowa CKE publikacja raportów    

Dziękujemy za uwagę zofia.lisiecka@cke.edu.pl badania@cke.edu.pl CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA Dziękujemy za uwagę zofia.lisiecka@cke.edu.pl badania@cke.edu.pl efs@cke.edu.pl