Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

Projekt „Radosne Przedszkolaki” Termin realizacji wrzesień – grudzień 2008 Usługodawca Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Brzeźnicy.
Informacja dla rodziców.
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Prezentacja na wywiadówkę
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Województwo Podkarpackie
Zwiększenie dostępu do edukacji przedszkolnej dzieci z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego KONFERENCJA PRASOWA PODSUMOWANIE REALIZACJI PROEJKTU Polkowice,
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nasze przedszkole edukacja przedszkolna dla wszystkich dzieci gminy koziegłowy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytetu IX Rozwój wykształcenia.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
„Mamo, tato mówię po angielsku”
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
SZKOŁA PODSTAWOWA W WITONI
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
„Szkolne Centrum Nauki”
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego i krajowych ś rodków finansowych w ramach POKL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej nr 222 im. Jana Brzechwy
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
ul. Grzybowska Warszawa
ul. Grzybowska Warszawa
Zapis prezentacji:

„E-zespoły przedszkolne w powiecie sztumskim” – prezentacja „dobrych praktyk”

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Działanie 9.1.1 Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej

CAŁKOWITA WARTOŚĆ PROJEKTU 2 285 144,36 zł

OKRES REALIZACJI PROJEKTU 1 wrzesień 2010 r. – 28 grudzień 2012 r.

BENEFICJENT Projekt realizowany jest przez Gminę Dzierzgoń, lidera projektu, we współpracy z gminami: Mikołajki Pomorskie, Stary Dzierzgoń, Stary Targ, Sztum.

GRUPA DOCELOWA 225 dzieci w wieku 3-5 lat wyłącznie z obszarów wiejskich wszystkich 5 gmin powiatu sztumskiego wraz z rodzicami/ opiekunami.

PRZEDMIOT PROJEKTU W ramach realizacji projektu w 15 miejscowościach powiatu sztumskiego, tj. w Ankamatach, Buku, Cieszymowie, Gościszewie, Jasnej, Mikołajkach Pomorskich, Moranach, Myślicach, Nowej Wsi Sztumskiej, Piekle, Postolinie, Stanowie, Starym Targu, Szropach, funkcjonują zespoły przedszkolne, umożliwiające dzieciom z obszarów wiejskich udział w bezpłatnych zajęciach.

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE Zajęcia odbywają się w okresie od stycznia 2011 r. do grudnia 2012 r. z przerwą wakacyjną w lipcu: zajęcia przedszkolne z trenerem wychowawcą – 4 godz. dziennie, 3 razy w tygodniu, zajęcia logopedyczne – 2 godz. tygodniowo, zajęcia rytmiczno – taneczne – 1 godz. tygodniowo, zajęcia z nauczycielem języka angielskiego – 1 godz. tygodniowo.

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE Dzieci, ich rodzice/ opiekunowie, a także nauczyciele objęci są wsparciem psychologicznym udzielanym przez psychologa, p. Adama Bubrowieckiego. Nad prawidłowym prowadzeniem części dydaktycznej czuwa nadzór dydaktyczny. W trakcie trwania zajęć dzieci otrzymują bezpłatny poczęstunek.

STRONA INTERNETOWA www.e-przedszkola.pl Podczas zajęć nauczyciele robią zdjęcia, które wspólnie z opisem tego, co działo się w przedszkolu, umieszczają na stronie internetowej projektu: www.e-przedszkola.pl Dzięki temu rodzice/ opiekunowie dzieci mogą na bieżąco śledzić postępy swoich pociech, a także komunikować się z zespołem projektowym i innymi rodzicami na forum umieszczonym na stronie.

UROCZYSTOŚCI PEŁNE RADOŚCI… Kiedy tylko zdarza się ku temu okazja, maluchy przygotowują programy artystyczne, które z radością przedstawiają swoim rodzicom i dziadkom….

UROCZYSTOŚCI PEŁNE RADOŚCI… Także na małych przedszkolaków czekają niespodzianki, np. w postaci edukacyjnych spektakli teatralnych, w których nierzadko sami biorą udział…

UROCZYSTOŚCI PEŁNE RADOŚCI… Czy też w postaci pikniku rodzinnego z okazji Dnia Dziecka, któremu atrakcyjności dodał występ Majki Jeżowskiej…

PROJEKT MA NA CELU: zmianę świadomości i nastawienia rodziców/opiekunów do edukacji wczesnoszkolnej i płynących z niej korzyści, wzbudzenie zainteresowania edukacją przedszkolną i zachęcanie do korzystania z tej formy edukacji, wyrównanie szans edukacyjnych dzieci z terenów wiejskich, podniesienie jakości kształcenia, wspieranie rozwoju małych dzieci, aktywizowanie środków wiejskich do podejmowania działań o charakterze edukacyjnym, społecznym i kulturalnym, dążenie do efektywnego wykorzystania bazy szkolnej i świetlic na obszarach wiejskich.

MIŁA, CIEPŁA I SERDECZNA ATMOSFERA W PRZEDSZKOLU, SYSTEMATYCZNA PRACA NAUCZYCIELI, LOGOPEDÓW I PSYCHOLOGA Z DZIEĆMI, JASNE DLA NICH ZASADY WSPÓŁŻYCIA I WSPÓŁDZIAŁANIA W GRUPIE, POTRZEBA KOMUNIKOWANIA SIĘ Z RÓWIEŚNIKAMI SPRAWIŁY M.IN. ŻE: dzieci mające trudności z mówieniem zaczęły porozumiewać się z innymi po krótkim czasie dzieci chodzące w pampersach nabyły nawyk sygnalizowania o potrzebie skorzystania z łazienki, a obecnie samodzielnie korzystają z toalety. nauczyły się samodzielności w czynnościach samoobsługowych.

nauczyły się funkcjonować i współpracować w grupie - potrafią dzielić się zabawkami, wspólnie się bawić i uczyć. wiedzą i pamiętają, że po zakończonej zabawie należy odłożyć zabawki na swoje miejsce, że należy dbać o nie. są bardzo dobrze przygotowane do podjęcia nauki w zerówce. nauczyły się wielu piosenek, które są prezentowane na uroczystościach przedszkolnych. poprzez okazjonalne zajęcia integracyjne ze swoimi starszymi kolegami z zerówki, przedszkolaki stały się pewne siebie i samodzielne. chętnie przychodzą do przedszkola, nie płaczą przy rozstawaniu z rodzicami.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Danuta Haber Pełniąca nadzór dydaktyczny w ramach projektu „E-zespoły przedszkolne w powiecie sztumskim”