Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
25 sierpnia 2009 r. Delegatura Kuratorium Oświaty w Kościerzynie Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Kuratorium Oświaty w Łodzi Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Kuratorium Oświaty Stopień realizacji priorytetów obowiązujących w roku szkolnym 2005/2006.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
KURATORIUM OŚWIATY W ŁODZI
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
N A R A D A ŁÓDZKIEGO KURATORA O Ś WIATY Z DYREKTORAMI SZKÓŁ I PLACÓWEK 26 sierpnia 2011 roku.
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
NARADA Z DYREKTORAMI SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH Radom, 4 września 2015 roku.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku PN – EN ISO 9001 : 2001

1. Liczba nadzorowanych szkół i przedszkoli przez DKO w Słupsku w roku szkolnym 2008/ Kuratorium Oświaty w Gdańsku Delegatura w Słupsku

Działalność diagnostyczno – oceniająca: wizytacje, rekontrole powizytacyjne, diagnozy, kontrole przestrzegania przepisów prawa oraz działalności statutowej szkół, badania wybranych zakresów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkół. 3. Analiza wniosków z przeprowadzonych wizytacji pozwala stwierdzić, że w większości szkół i przedszkoli nastąpiły istotne pozytywne zmiany we wszystkich lub w niektórych obszarach ich działalności. Kuratorium Oświaty w Gdańsku Delegatura w Słupsku

4. Dostrzeżone pozytywy dotyczyły w szczególności: poprawy w zakresie nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektorów, efektywniejszego analizowania wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych, zwiększenia różnorodności form pracy z uczniem zdolnym oraz uatrakcyjnieniu oferty zajęć pozalekcyjnych, poprawności opracowania szkolnych zestawów programów nauczania i podręczników, spójności działań podejmowanych w celu zmniejszenia liczby zagrożeń w szkołach i przedszkolach, wielopłaszczyznowej współpracy szkół i przedszkoli z organizacjami, stowarzyszeniami i instytucjami Kuratorium Oświaty w Gdańsku Delegatura w Słupsku

- 5 - Kuratorium Oświaty w Gdańsku Delegatura w Słupsku 5. Przeprowadzone wizytacje wykazały również nieprawidłowości w funkcjonowaniu szkół i przedszkoli. Analiza zaleceń powizytacyjnych wskazała nieprawidłowości, wynikające z nieprzestrzegania przepisów prawa przez dyrektorów szkół i przedszkoli, a także pozwoliła określić obszary funkcjonowania szkół i przedszkoli wymagające wsparcia. 6. Zalecenia powizytacyjne wydano 97% szkół i przedszkoli objętych tą formą nadzoru.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Delegatura w Słupsku W szkołach i przedszkolach publicznych nieprawidłowości dotyczyły najczęściej: 1. planowania, sprawowania oraz dokumentowania nadzoru pedagogicznego przez dyrektora szkoły/przedszkola, 2. nieprawidłowości w prowadzeniu dokumentacji szkolnej, 4. nie wypełniania przez radę pedagogiczną jej kompetencji stanowiących i opiniujących, 5. nieprawidłowego sposobu organizacji zastępstw za nieobecnych nauczycieli, 6. nieprzestrzegania praw uczniów, 7. nieprzestrzegania procedur awansu zawodowego. a/ w zakresie kierowania i zarządzania szkołą / przedszkolem:

cd. 7. W szkołach i przedszkolach publicznych nieprawidłowości dotyczyły najczęściej: 1. braku wnikliwej analizy przyczyn niskiej efektywności kształcenia, 2. nieprzestrzegania przepisów w zakresie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, 3. niezapewnienia adekwatnych do opinii i orzeczeń poradni psychologiczno – pedagogicznych form pomocy uczniom z problemami w nauce, 4. pomijania powyższego aspektu w kontekście oceny wyników klasyfikacji takich uczniów. Kuratorium Oświaty w Gdańsku Delegatura w Słupsku b/ w zakresie organizacji kształcenia:

cd. 7. W szkołach i przedszkolach publicznych nieprawidłowości dotyczyły najczęściej: Kuratorium Oświaty w Gdańsku Delegatura w Słupsku zbyt dużej liczby dzieci w oddziałach przedszkolnych, 2. braku świetlicy szkolnej dla uczniów dojeżdżających, 3. niedostosowaniu godzin pracy świetlicy do potrzeb pracujących rodziców, 4. braku opieki osoby dorosłej w autokarach dowożących dzieci do szkoły i przedszkola. c/ w zakresie działalności opiekuńczej:

cd. 7. W szkołach i przedszkolach publicznych nieprawidłowości dotyczyły najczęściej: d/ w zakresie tworzenia aktów prawa wewnątrzszkolnego: Kuratorium Oświaty w Gdańsku Delegatura w Słupsku braku nowelizacji zapisów statutów oraz WSO w zakresie dostosowania do aktualnych przepisów prawa oraz nieprawidłowej struktury dokumentów 2. niedoprecyzowania zapisów dotyczących współdziałania organów szkoły, 3. braku lub nieprecyzyjności zapisów określających tryb odwoływania się ucznia od oceny z przedmiotu lub zachowania. 4. nie stosowania języka polskiego jako języka urzędowego w dokumentach szkolnych,

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Delegatura w Słupsku Informacja na temat upowszechnienia wychowania przedszkolnego.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Delegatura w Słupsku

9. Tematyka i terminy narad oraz szkoleń organizowanych dla dyrektorów szkół i placówek. Lp. Tematyka Narada/ szkolenie Planowany termin 1 szkolenielistopad naradastyczeń Nowatorskie rozwiązania w pracy z dzieckiem przedszkolnym w kontekście nowej podstawy programowej. szkoleniemarzec 2010 Kuratorium Oświaty w Gdańsku Delegatura w Słupsku Kształcenie uczniów z dysleksją rozwojową w szkołach podstawowych i gimnazjach. Wewnętrzne badanie jakości pracy szkół i przedszkoli w kontekście rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.