Przekształcenie Szpitala Miejskiego w spółkę prawa handlowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Advertisements

Pojęcie danin publicznych Rodzaje danin publicznych Pojęcie podatku
Organizacje pozarządowe
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
KONTRAKTOWANIE ŚWIADCZEŃ MEDYCZNYCH NA ROK 2011
1 Oś 1 Korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów 4 listopad 2009 r.
Grupy producentów rolnych
Zadłużenie jst w świetle nowej ustawy o finansach publicznych
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Gmina Miejska Turek- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej jako realizator prac społeczno – użytecznych ul. Konińska Turek Tel ,
System ochrony zdrowia
Gmina Miejska Mielec Zmiana stawek podatkowych i innych obciążeń w 2009 roku.
WYNIKI MZBM SP. Z O.O. W MIELCU ZA ROK 2008
PROPOZYCJE STAWEK PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH NA 2013.
Wynagrodzenie 1. Ustawa o pracownikach samorządowych z dnia 22 marca 1990 r. Dz. U ze zm. 2. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad.
Informacje w zakresie możliwości poprawy sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
Inwestycje budowlane ze środków publicznych Jerzy Jacek Rybiński 1 Inwestycje budowlane ze środków publicznych Strategia przygotowania inwestycji.
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
CZYSTA INWESTYCJA – ROZWÓJ I EKOLOGIA
1 Warszawa, 7 kwietnia 2010 r. SPRAWOZDANIE ROCZNE Z REALIZACJI BUDŻETU ZA 2009 ROK POSIEDZENIE KOMISJI BUDŻETU I FINANSÓW RADY MIASTA.
Status SP ZOZ, a komercyjne usługi medyczne
Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu użytkowania wieczystego we własność
Prezentuje: Ewa Bednarz
Całkowity koszt zakupu i kredytowania mieszkania - kompleksowa kalkulacja Warszawa, września 2004 r. Fundacja na Rzecz Kredytu Hipotecznego.
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Możliwości finansowania inwestycji Inicjatywa JEREMIE dla rozwoju regionu łódzkiego Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Kutno, r.
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
Ubezpieczenie wypadkowe
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
Projekt uchwały budżetowej na 2013 rok
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
Taryfa cen i stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków stosowane przez Goleniowskie Wodociągi i Kanalizację Sp.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Restrukturyzacja zobowiązań
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
Konsekwencje dla Powiatu Zielonogórskiego wynikające z połączenia Gminy Zielona Góra z Miastem 6 grudnia 2013 rok.
Rowy, 3 października 2009 ZASADY UDZIELANIA PORĘCZEŃ W ŚWIETLE REKOMENDACJI ZWIĄZKU BANKÓW POLSKICH.
Działalność ekonomiczno - finansowa
Uchwała nr 7/14 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strzelcach Krajeńskich z dnia 15 kwietna 2014r. W sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi.
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
Zmiana Wytycznych Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie uruchamiania i rozliczania środków przyznawanych jednostkom samorządu terytorialnego.
Motto „Tysiąc razy lepiej zapalić świeczkę, niż wiecznie narzekać na ciemność” Przysłowie chińskie.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
ANALIZA BILANSU.
PROBLEMY FINANSOWE SZPITALI POWIATOWYCH
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Przekształcenia samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla których podmiotem tworzącym jest Województwo Śląskie w latach Mariusz.
BUDŻET MIASTA PODATKI LOKALNE. DOCHODY + PRZYCHODY = WYDATKI + ROZCHODY ,19 zł zł = ,76 zł ,43 zł.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Załączniki do wniosku o dofinansowanie w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Zobowiązania po przekształconym SPZOZ-ie w Kluczborku, przejęte z mocy prawa - ustawa o działalności leczniczej, na dzień 10 maja 2012 roku wynosiły ,50.
Prawdy oczywiste Zmiany dotyczące amortyzacji w 2015 r. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
USTAWA O PRZEKSZTAŁCENIU PRAWA UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO GRUNTÓW ZABUDOWANYCH NA CELE MIESZKANIOWE W PRAWO WŁASNOŚCI TYCH GRUNTÓW Istotne rozwiązania.
Zapis prezentacji:

Przekształcenie Szpitala Miejskiego w spółkę prawa handlowego im. J. Brudzińskiego w spółkę prawa handlowego L. p. KORZYŚCI   ZAGROŻENIA: 1. Oddłużenie Szpitala w wysokości ok. 10.400.000 zł (plan „C”) Gwałtowne zmiany poziomu kontraktowania przez głównego płatnika - NFZ. Brak umów wieloletnich gwarantujących finansowanie dla strategicznych szpitali, realizujących kompleksowe świadczenia medyczne. Częste zmiany wymogów medycznych i sprzętowych przez płatnika. 2. Uporządkowanie struktury prawnej poprzez : uregulowanie kwestii bezpłatnego użytkowania majątku Zgromadzenia Sióstr Miłosierdzia do roku 2023, a następnie podjęcie dalszych wariantowych rozwiązań (czynsz dzierżawny, wykup, wejście do Spółki). Brak adekwatnej do ponoszonych kosztów wyceny wielu procedur medycznych, należących do tzw. procedur nierentownych, w tym szpitalnych oddziałów ratunkowych, na które przerzucane są koszty z lecznictwa otwartego.

L. p. KORZYŚCI   ZAGROŻENIA: 3. Wprowadzenie standardów zarządzania szpitalem, jako podmiotem leczniczym będącym przedsiębiorstwem, na sprawdzonych zasadach spółki prawa handlowego. Niestabilna polityka i ustawodawstwo w ochronie zdrowia, skutkująca np. wzrostem kosztów działalności szpitalnej: np. w zakresie ubezpieczeń z trudnymi do określenia następstwami finansowymi. 4. Ograniczenie odpowiedzialności SWP w roli zarządczej - do momentu przekształcenia Samorząd ponosił odpowiedzialność za zadłużenie Szpitala. Po przekształceniu jego rola zostanie ograniczona do wysokości wniesionego kapitału zakładowego nowoutworzonej Spółki. Brak możliwości rozszerzenia działalności medycznej z powodów zbyt małej powierzchni użytkowej w celu stworzenia kompleksowej i pełnej opieki zdrowotnej nad gdyńskim pacjentem i konieczność częstego korzystania z kosztownego transportu medycznego chorych ze schorzeniami neurochirurgicznymi, psychiatrycznymi.

L. p. KORZYŚCI   ZAGROŻENIA: 5. Umożliwienie wykorzystania potencjału możliwości w zakresie świadczeń zdrowotnych na konkurencyjnym rynku medycznym (komercyjne usługi medyczne do 3% wartości przychodów z NFZ co obecnie stanowiło by ok. 3,1 mln zł). Konieczność poniesienia dużych nakładów finansowych na infrastrukturę szpitala wybudowanego w latach 1926 i 1970, w celu wykonania nakazów: 1. sanitarno-epidemiologicznych ok. 500.000 zł – ostatecznie do 31.12.2016 r. 2. p-pożarowych ok. 3.000.0000 zł – ostatecznie do 31.12.2013 r. 3. modernizacji bloku operacyjnego: ok. 500.000 zł – ostatecznie do 31.12.2016 r. 4. informatyzacji szpitala: ok. 2.500.000 zł – ostatecznie do 31.07.2014 r. 5. budowy lądowiska dla celów ratownictwa medycznego: ok. 2.500.000 zł – po terminie; 6. modernizacji oddziału wewnętrznego i okulistycznego: ok. 1.500.000 zł. – ostatecznie do 31.12.2016 r. W łącznej sumie 10.500.000 zł.

L. p. KORZYŚCI   ZAGROŻENIA: 6. Wysoki stopień powodzenia funkcjonowania Szpitala w formie spółki z uwagi na uzyskiwane pozytywne wyniki finansowe (od roku 2008 Szpital generował dodatnie wyniki finansowe. Rok 2011 zamknie stratą około 1 000.000 zł, przy zmniejszeniu finansowania przez POW NFZ o 4.5%, w tym o 11,3%! na kardiologię, która odgrywa duża rolę w gospodarce szpitala jak również nieproporcjonalnym do potrzeb zakontraktowaniu oddziałów: udarowego, dziecięcego i OAIT). Brak przykładów pozytywnych efektów przekształceń dużych, wielospecjalistycznych szpitali w Polsce. 7. Szpital od 14.10.2008 roku posiada akredytację CMJ uzyskując wymagany przez Ministerstwo Zdrowia poziom spełnienia standardów medycznych, jak również posiada certyfikat ISO od 23.10.2006 roku. Niechętny stosunek korporacji związkowych co do przekształceń szpitali, mających wpływ na stanowisko 5 związków zawodowych działających w Szpitalu.

L. p. KORZYŚCI   ZAGROŻENIA: 8. Przekształcenie nie jest związane z restrukturyzacją polegającą na ograniczeniu zatrudnienia, co mogłoby spowodować niepokoje społeczne wśród pracowników. Do tej pory przekazano firmom zewnętrznym usługi w 5 zakresach: higieny i sprzątania, żywienia, usług diagnostyki laboratoryjnej i serologii transfuzjologicznej, obsługi zamówień publicznych i okresowo usług archiwalnych. Szpital korzysta również zewnętrznych usług medycznych m.in. w zakresie histopatologii oraz transportu sanitarnego.

Art. 191 pkt 1–7: zobowiązania nie występują ZOBOWIĄZANIA, PODMIOTU TWORZĄCEGO PRZEJĘTE OD SZPITALA MIEJSKIEGO WRAZ Z ODSETKAMI, KTÓRE PODLEGAJĄ UMORZENIU NA PODST ART. 191, art.192 i art.197-199 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej Dz. U. z 2011r. Nr 112 z późn. zm. Art. 191 pkt 1–7: zobowiązania nie występują Art. 192 ust 1 pkt 1-3: zobowiązania nie występują Art. 198 pkt 2 ust 1: 10 510 000,14 zł – zobowiązania do ujęcia we wniosku o dotację, w obecnym stanie prawno – majątkowym. 19 710 000,14 – zobowiązania do ujęcia we wniosku o dotację, w przypadku wniesienia aportu nieruchomości ZSMB.

ZOBOWIĄZANIA, PODMIOTU TWORZĄCEGO PRZEJĘTE OD SZPITALA MIEJSKIEGO WRAZ Z ODSETKAMI, KTÓRE PODLEGAJĄ UMORZENIU NA PODST ART. 191, art.192 i art.197-199 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej Dz. U. z 2011r. Nr 112 z późn. zm. Art. 190 Jeżeli podmiot tworzący przekształcił samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej w spółkę kapitałową na zasadach określonych w art. 69–82 w okresie do dnia 31 grudnia 2013 r., zobowiązania podmiotu tworzącego przejęte od samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, o których mowa w art. 191 i art. 192 ust. 1, umarza się. Art. 191 Umorzeniu podlegają znane na dzień 31 grudnia 2009 r. zobowiązania podmiotu tworzącego przejęte od samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej wraz z odsetkami:

Zobowiązania znane na dzień 31.12.2009r. ART.191 Zobowiązania znane na dzień 31.12.2009r. Stan na 09.02. 2011 (wstępne sprawozdanie DZ) pkt.1 z tytułu podatków wobec budżetu państwa oraz należności celnych 0,00 zł pkt.2 z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne w części finansowanej przez płatnika oraz na Fundusz Pracy, z wyjątkiem składek na ubezpieczenie emerytalne; pkt.3 wobec Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych pkt.4 z tytułu: - a) opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska w rozumieniu przepisów o ochronie i kształtowaniu środowiska b) c) opłat za szczególne korzystanie z wód w rozumieniu przepisów Prawa wodnego (…) pkt.5 z tytułu administracyjnych kar pieniężnych określonych w przepisach ustaw wymienionych w pkt 4; pkt.6 z tytułu opłat za użytkowanie wieczyste gruntów Skarbu Państwa w części stanowiącej dochód budżetu państwa pkt.7 z tytułu odsetek za zwłokę, opłaty prolongacyjnej, opłaty dodatkowej, kosztów upomnienia, od zaległości wymienionych w pkt 1–6 RAZEM art. 191

Art. 192 Umorzeniu podlegają również: ART.192   - ust.1 pkt.1) zobowiązania z tytułów wymienionych w art. 191, w stosunku do których do dnia przekształcenia, o którym mowa w art. 80 ust. 1 (dzień wpisu do KRS), zostały wydane decyzje rozkładające ich spłatę na raty lub odraczające termin ich płatności, albo gdy zobowiązania te stanowią należności sporne; 0,00 zł pkt.2) opłaty prolongacyjne ustalone w związku z decyzjami, o których mowa w pkt 1 pkt.3) koszty egzekucyjne dotyczące zobowiązań z tytułów wymienionych w art. 191 RAZEM art. 192

Art. 197 Warunkami uzyskania dotacji są: pkt.1 wpisanie spółki powstałej z przekształcenia samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej do rejestru przedsiębiorców nie później niż w dniu 31 grudnia 2013 r.; - pkt.2 spełnienie warunku polegającego na:   a) zawarciu ugody z wierzycielami w zakresie zobowiązań cywilnoprawnych podmiotu tworzącego przejętych od samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, obejmującej co najmniej częściowe umorzenie tych zobowiązań lub odsetek od nich, lub 90 000,00 zł b) istnieniu w dniu przekształcenia przejętych przez podmiot tworzący zobowiązań cywilnoprawnych wynikających z zaciągniętych kredytów bankowych, o których mowa w art. 34 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 15 kwietnia 2005 r. o pomocy publicznej i restrukturyzacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej, lub 10 400 000,14 zł c) uiszczeniu przez podmiot tworzący, który przekształcił samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej w spółkę kapitałową, podatku od towarów i usług od wniesionego do tej spółki aportu, lub 9 200 000,00 zł (23% z kwot 40 mln. ?) d) istnieniu w dniu przekształcenia zobowiązania wynikającego z pożyczki udzielonej przez podmiot tworzący samodzielnemu publicznemu zakładowi opieki zdrowotnej, zawartej przed dniem 31 grudnia 2009 r., lub 0,00 zł e) poniesieniu kosztów określenia wartości rynkowej nieruchomości w sposób, o którym mowa w art. 82 ust. 1 i 2. 20 000,00 zł

Art. 198 pkt.1 Wniosek o udzielenie dotacji albo przekazanie środków, o których mowa w art.196 ust. 2, składa się do ministra właściwego do spraw zdrowia wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przesłanek określonych w art. 197. - pkt.2 Wniosek zawiera:   1. proponowaną kwotę dotacji, stanowiącą wartość: Suma bez przekazania majątku ZSMB Suma z przekazaniem majątku ZSMB 10 510 000,14 zł 19 710 000,14 zł a) umorzonych wierzytelności lub odsetek, o których mowa w art. 197 pkt 2 lit. a, lub 90 000,00 zł b) zobowiązań, o których mowa w art. 197 pkt 2 lit. b, lub 10 400 000,14 zł c) uiszczonego podatku, o którym mowa w art. 197 pkt 2 lit. c, lub 9 200 000,00 zł (23% z kwot 40 mln.) d) pozostałego do spłaty zobowiązania, o którym mowa w art. 197 pkt 2 lit. d, według stanu na dzień przekształcenia, jednak nie większą, niż pozostała do spłaty w dniu 31 grudnia 2009 r., lub 0,00 zł e) kosztów określenia wartości rynkowej nieruchomości w sposób, o którym mowa w art. 82 ust. 1 i 2; 20 000,00 zł 2. planowany podział proponowanej kwoty dotacji albo środków, o których mowa w art. 196 ust. 2, na cele określone w art. 201. 3. Wniosek składa się nie później niż do dnia 31 grudnia 2013 r. Wniosek złożony po tym dniu podlega zwrotowi bez rozpatrzenia

Art. 199 pkt.1 Dotacji udziela się albo przekazanie środków, o których mowa w art. 196 ust. 2, następuje, zgodnie z wnioskiem określonym w art. 198, w wysokości sumy: 1. umorzonych wierzytelności lub odsetek, o których mowa w art. 197 pkt 2 lit. a, lub 2. zobowiązań, o których mowa w art. 197 pkt 2 lit. b, lub 3. wartości uiszczonego podatku, o którym mowa w art. 197 pkt 2 lit. c, lub 4. zobowiązania, o którym mowa w art. 197 pkt 2 lit. d, lub 5. kosztów, o których mowa w art. 197 pkt 2 lit. e. pkt.2 Suma dotacji oraz środków, o których mowa w art. 196 ust. 2, udzielonych podmiotom tworzącym nie może przekroczyć kwoty określonej w art. 203.

Szacunek podatku VAT od wartości nabycia majątku ZSMB, w zależności od wysokości wyceny za 1 [m2] I. SZACUNKOWA WYCENA GRUNTÓW I BUDYNKÓW ZSMB UŻYTKOWANYCH PRZEZ SZPITAL GRUNTY ZSMB   Powierzchnia gruntu ZSMB w [m2] 5 529 Cena za [m2] 1 000 zł 2 000 zł 3 000 zł 3 500 zł Wartość gruntów 5 529 000 zł 11 058 000 zł 16 587 000 zł 19 351 500 zł BUDYNKI ZSMB Powierzchnia użytkowa budynków na gruntach ZSMB: 12 336 2 500 zł Wartość budynków 12 336 000 zł 24 672 000 zł 30 840 000 zł 37 008 000 zł GRUNTY + BUDYNKI ZSMB RAZEM cena za metr (grunty + budynki) 4 000 zł 5 500 zł 6 500 zł RAZEM wycena (grunty + budynki) 17 865 000 zł 35 730 000 zł 47 427 000 zł 56 359 500 zł VAT 23% 4 108 950 zł 8 217 900 zł 10 908 210 zł 12 962 685 zł

II. SZACUNEK CZYNSZU DZIERŻAWNEGO ZA BUDYNKI NA GRUNTACH ZSMB PO 2023 R. CZYNSZ DZIERŻAWNY   Powierzchnia gruntu ZSMB w [m2] 12 336 Cena za [m2] 5 zł 10 zł 15 zł 20 zł Czynsz miesięczny 61 680 zł 123 360 zł 185 040 zł 246 720 zł Czynsz roczny 740 160 zł 1 480 320 zł 2 220 480 zł 2 960 640 zł III. SZACUNKOWA WYCENA GRUNTÓW WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO GRUNTY WOJ. POM   Powierzchnia gruntu WP w [m2] 3 531 Cena za [m2] 1 000 zł 2 000 zł 3 000 zł 3 500 zł Wartość gruntów 3 531 000 zł 7 062 000 zł 10 593 000 zł 12 358 500 zł

Wykaz gruntów wykorzystywanych przez Szpital na koniec 2011 roku L.p. Nr działki powierzchnia w m2 właściciel uwagi 1 311 534 Województwo Pomorskie Nieodpłatne użytkowanie na czas nieokreślony na podstawie Aktu notarialnego z dnia 17.11.2009r. Rep.A nr 11829 na 2009r. Notariusz Jacek Waroński 2 312 108 3 315 109 4 316 533 5 317 615 6 318 105 7 663/320 110 8 664/320 640 9 665/320 777   RAZEM 3 531 10 1339/321 5 529 Zgromadzenie Sióstr Miłosierdzia Św. Wincentego a Paulo Prowincji Chełmińsko-Poznańskiej Bezpłatne użytkowanie do 04.11.2023r. Na podstawie ugody z dnia 05.11.1993r.+Aneks z 20.05.1999r. 11 1340/321 22 zgoda na trwałe zainwestowanie (50-60% zabudowy = 12,5 m2) dzialka obecnie nie użytkowana) 12 322 35 Gmina Gdynia - 9 117

Środki trwałe Szpitala Miejskiego im. J. Brudzińskiego stan na dzień 31 grudnia 2011 roku Nr. grupy Nazwa grupy Stawka amortyzacji Wartość brutto Wartość netto Bieżące umorzenie Grupa 0 Grunty 0 % 165 957,00 0,00 Grupa 1 Budynki od 2,5% do 10% 13 955 312,89 7 935 884,75 6 019 428,14 Grupa 2 Budowle 10% 104 798,00 Grupa 3 Kotły, maszyny energetyczne 0,07% 64 050,00 24 445,40 39 604,60 Grupa 4 Maszyny, urządzenia, aparaty ogólnego zastosowania od 14% do 30% 166 505,18 19 983,33 146 521,85 Grupa 5 Specjalistyczne maszyny, urządzenia i aparaty od 12,5% do 14,5% 49 324,10 Grupa 6 Urządzenia techniczne od 8% do 20% 679 997,67 145 045,30 534 952,37 Grupa 8 Narzędzia, przyrządy, ruchomości i wyposażenie od 14% do 25% 27 779 255,77 8 767 370,42 19 311 885,35 RAZEM:   42 965 200,61 17 058 686,20 26 206 514,41

Kwota brutto na nakłady inwestycyjne Poniesione nakłady inwestycyjne w latach 1999 -2012 na budynki użytkowane przez szpital Rok Kwota brutto na nakłady inwestycyjne 1999 23 029,10 zł 2001 1 249 671,31 zł 2002 415 243,84 zł 2003 733 778,47 zł 2005 2 233 566,04 zł 2006 770 396,25 zł 2007 1 526 595,24 zł 2008 4 390 902,64 zł 2009 116 239,40 zł 2010 1 191 104,70 zł 2011 5 067 580,88 zł RAZEM 17 718 107,87 zł

Pracownia Kardiologii Inwazyjnej

Oddział Rehabilitacji Neurologicznej

Oddział Pediatryczny

Oddział Urologiczny

Zakład Diagnostyki Obrazowej RTG

Minimalna kwota nakładów inwestycyjnych do poniesienia Konieczne do poniesienia nakłady inwestycyjne do końca roku 2016 na budynki użytkowane przez szpital   Minimalna kwota nakładów inwestycyjnych do poniesienia Lp. Zakres nakładu do 31.12.2012 do 31.12.2013 do 31.07.2014 do 31.12.2016 SUMA 1 Nakazy sanitarno - epidemiologiczne 500 000 zł 2 Nakazy p.poż. 3 000 000 zł 3 Modernizacja bloku operacyjnego 4 Informatyzacja (prowadzenie dokumentacji w formie elektronicznej) 2 500 000 zł 5 Budowa lądowiska do celów ratownictwa medycznego 6 Modernizacja oddziału okulistycznego i wewnętrznego 1 500 000 zł RAZEM 10 500 000 zł

Załącznik nr 1 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SKARBU PAŃSTWA z dnia 22 grudnia 2011 (Dz.U. z 2012 poz.26) w sprawie określenia wzoru kwestionariusza samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przeznaczonego do przekształcenia w spółkę kapitałową oraz wykazu dokumentów niezbędnych do sporządzenia aktu przekształcenia KWESTIONARIUSZ SAMODIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ PRZEZNACZONEGO DO PRZEKSZTAŁCENIA W SPÓŁKĘ KAPITAŁOWĄ I. Proponowane dane do aktu założycielskiego/umowy/statutu spółki 1. Firma spółki   Szpital Gdynia Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 2. Skrót firmy Szpital Gdynia Sp. z o.o. 3. Siedziba spółki Gdynia 4. Adres spółki 81-348 Gdynia, ul.Wójta Radtkego 1 5. Przedmiot działalności spółki wyszczególnienie wg PKD II. Wybrane informacje o samodzielnym publicznym zakładzie opieki zdrowotnej A) 1. Firma samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej Szpital Miejski im. J.Brudzińskiego 2. Siedziba 3. Adres 4. Numer telefonu, faksu oraz adres poczty elektronicznej 5. Numer rachunku bankowego za wskazaniem banku samodzielnego publicznego zakładu opieki zdowotnej CD…..

Załącznik nr 2 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SKARBU PAŃSTWA z dnia 22 grudnia 2011 (Dz.U. z 2012 poz.26) w sprawie określenia wzoru kwestionariusza samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przeznaczonego do przekształcenia w spółkę kapitałową oraz wykazu dokumentów niezbędnych do sporządzenia aktu przekształcenia WYKAZ DOKUMENTÓW NIEZBEDNYCH DO SPORZĄDZENIA AKTU PRZEKSZTAŁCENIA SAMODZIELNEGO PUBLCZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ W SPÓŁKĘ KAPITAŁOWĄ Do przekształcenia samodzielnego publicznego zakłądu opieki zdrowotnej w spółkę kapitałową niezbędne są następujące dokumenty A) 1. dokument o uworzeniu samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej (np.rozporządzenie, zarządzenie, uchwała) 2. informacja o majątku własnym i majątku przekazywanym w nieodpłatne użytkowanie samodzielnemu publicznemu zakładowi opieki zdrowotnej B) 3. informacja o wartości zobowiązań przejmowanych przez podmiot tworzący samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej zgodnie z art.72 ust.1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. O działalności leczniczej (Dz.U. Nr 112 poz.654 z późn. zm. 1) zwanej dalej "ustawą". 4. wykaz dokumentów, na podstawie których samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej nabył okreslone prawo do nieruchomości oraz kopie tych dokumentów 5. informacje dotyczące wykorzystywania i rozliczenia środków uzyskanych z funduszy Unii Europejskiej wraz z kopiami odpowiednich dokumentów alo oświadczenie o niekorzystaniu z takich funduszy 6. operat szacunkowy (lub operaty szacunkowe) określający wartość rynkową nieruchomości (która będzie aktualna na dzień poprzedzający dzień przekształcenia) znajdującej się w posiadaniu samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, jeżeli nieruchomość ta jest przekazywana spółce 7. oświadczenia woli podmiotów tworzących, okreslające składniki mienia wnoszonego do spółki tytułem aportów, w przypadku, o którym mowa w art.73 ust. 2 ustawy

8. sprawozdania finansowe za ostatnie trzy lata obrotowe wraz z opiniami i raportami biegłych rewidentów-jeśli sprawozdania finansowe za te lata były badane przez biegłych rewidentów 9. aktualne sprawozdanie MZ-03 poprzedzające złożenie kwestionariusza przez kierownika samodzielnego publicznego zakładu opieki zdowotnej 10. projekt pierwszego regulaminu organizacyjnego spółki z uwzględnieiem rodzaju działalności leczniczej 11. opinia rady społecznej, o kórej mowa w art.48 ust.2 pkt.1 lit.b ustawy 12. opinia podmiotu tworzącego samodzielny publicznyzakłąd opieki zdrowotnej co do zasadności i celowości planowanego przkształcenia samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej w przypadkach, o których mowa w art.73 ust.2 i art.75 pkt.1 ustawy 13. oświadczenie woli podmiotu tworzącego wskazujące nieruchomości, które podmiot tworzący przekaże spółce powstałej w wyniku przekształcenia samodzielnego publicznego zakłądu opieki zdrowotnej wraz z określeniem a) trybu i podstawy prawnej przekazania każdej z nieruchomości b) praw jakie przysługują samodzielnemu publicznemu zakładowi opieki zdrowotnej do każdej z nieruchomości c) wartości księgowej i rynkowej nieruchomości oraz wartości korekt zgodnie z operatem szacunowym, o którym mowa w pkt.6 wraz z kopiami odpowiednich dokumentów potwierdzających te okoliczności 14. wskazanie nieruchomości, które nie zostaną przekazne spółce powstałej w wyniku przekształcenia samodzielnych publicznych zakładów pieki zdrowotnej, w tym wartość nieumorzona oraz wartości korekt, o których mowa w art.82 ust.3 ustawy 15. w przypadku określonym w art.73 ust.2 ustawy dodatkowo a) porozumienie podmiotów tworzących, będących jednostkami samorządu terytorialnego, o którym mowa w art.74 ust.1 ustawy b) dane niezbędne do sporządzenia bilansów zamknięcia samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej 16. kopia decyzji o warunkach restrukturyzacji wydanej na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2005r. o pomocy publicznej i restrukturyzacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej (Dz.U. Nr 78 poz.684 z późn.zm 2) ) lub kopie ugód zawartych na podstawie tej ustawy jeżeli zosały wydane lub zawarte 17. kopie umów dotyczące uzyskania przez samodzielny publiczny zakłąd opieki zdrowotnej środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157 poz.1240 z późn. zm.3)

Objaśnienia A) Ilekroć niniejszy wykaz dopuszcza mozliwość złożenia kopii danego dokumentu to powinien być on poświadczony za zgodność z oryginałem przez kierownika anego samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej B) Dane powinny być określone na dzień poprzedzający złożenie kwestionariusza 1) Zmiany wymienonej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2011 r. Nr 149, poz.887, Nr 174 poz.1039 i Nr 185 poz. 1092 2) Zmiany wymienonej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2006 r. Nr 137, poz.971, z 2007 r. Nr 158 poz.1104, z 2008 r. Nr 192 poz. 1181, z 2009 r. Nr 65 poz.545 i Nr 215 poz.1664 oraz z 2011 r. Nr 232 poz.1378 2) Zmiany wymienonej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2010 r. Nr 28 poz.146, Nr 96 poz.620, Nr 123 poz. 835, Nr 152 poz.1020, Nr 238 poz.1578 i Nr 257 poz 1726 oraz z 2011 r. Nr 185 poz. 1092, Nr 201 poz 1183, Nr 234 poz. 1386, Nr 240 poz.1429 i Nr 291 poz. 1707

(wariant bez rozbudowy i bez przekazania majątku ZSMB) Symulacja wyniku finansowego Szpitala po przekształceniu w spółkę prawa handlowego na podstawie zakładanych przychodów i kosztów w obecnym stanie (wariant bez rozbudowy i bez przekazania majątku ZSMB)

(wariant bez rozbudowy i bez przekazania majątku ZSMB) Symulacja wyniku finansowego Szpitala po przekształceniu w spółkę prawa handlowego na podstawie zakładanych przychodów i kosztów w obecnym stanie (wariant bez rozbudowy i bez przekazania majątku ZSMB) Przychody - założenia: 1 Wzrost kontraktu na leczenie szpitalne z NFZ od 1,5 do 2% co 3 lata z poziomu 75 do 80 mln. 2 Wzrost przychodów z usług komercyjnych: szpitalnych (ubezpieczenia dodatkowe) od 1 % do 3% kontraktu z NFZ począwszy od 2013 ambulatoryjnych - wzrost o 200% w porównaniu z kontraktem na świadczenia ambulatoryjne począwszy od 2013 roku Koszty - założenia: 1 Czynsz dzierżawny od 2023 roku, 20 zł/m2 = 2,8 mln. 2 Wzrost kosztów na materiały i usługi o 1% co 2-3 lata (umowy 2-3 letnie) 3 Wzrost wynagrodzeń o 1% co trzy lata, uwzględnienie wzrostu składki rentowej od roku 2012. 4 Wzrost kosztów ubezpieczeń OC i zdarzeń medycznych o 20% co rok przez 5 lat, max do 2,5 mln.

(wariant bez rozbudowy i bez przekazania majątku ZSMB) Symulacja wyniku finansowego Szpitala po przekształceniu w spółkę prawa handlowego na podstawie zakładanych przychodów i kosztów w obecnym stanie (wariant bez rozbudowy i bez przekazania majątku ZSMB) CZYNSZ

wykorzystania instrumentu PPP Program rozszerzenia działalności medycznej w wariancie rozbudowy z możliwością wykorzystania instrumentu PPP

bez przekazania majątku ZSMB) Symulacja wyniku finansowego Szpitala po przekształceniu w spółkę prawa handlowego na podstawie zakładanych przychodów i kosztów (wariant z rozbudową, bez przekazania majątku ZSMB) Przychody - założenia: 1 Wzrost kontraktu na leczenie szpitalne z NFZ o 1% co 3 lata 2 Od 2017 wzrost kontraktu z NFZ o około 16 mln. 3 Wzrost przychodów z usług komercyjnych: szpitalnych (ubezpieczenia dodatkowe) od 1% do 3% ambulatoryjnych - wzrost o 200% w porównaniu z kontraktem na świadczenia ambulatoryjne Koszty - założenia: 1 Czynsz dzierżawny od 2023 roku. 2 Wzrost kosztów na materiały i usługi o 1% co 2-3 lata (umowy 2-3 letnie) 3 Wzrost wynagrodzeń o 1% co trzy lata 4 Wzrost kosztów ubezpieczeń OC i zdarzeń medycznych o 20% co rok przez 5 lat, do max 5% kosztów operacyjnych

Przesłanki medyczne do rozbudowy szpitala 1.   Zapewnienie kompleksowej opieki w stanach zagrożenia życia i zdrowia zgodnie z obowiązującymi wymogami prawnymi, organizacyjnymi i medycznymi. 2. Konieczność zmniejszenia liczby łóżek z powodu nadmiernego zagęszczenia sal chorych, a tym samym kolejne ograniczenia ilości łóżek szpitalnych na 10.000 mieszkańców. 3. Brak należytego rozwiązania problemu ilości łóżek szpitalnych w zakresie chorób wewnętrznych (codzienne dostawki !) i kardiologii (zagrożenia po zmniejszeniu ilości łóżek kardiologicznych w Szpitalu Morskim im. PCK). 4. Trudna do realizacji konieczność wykonania kapitalnego remontu i modernizacji bloku operacyjnego (kto zastąpi Szpital Miejski dla ostrych przypadków?) oraz wynikającego z niej zmniejszenia o co najmniej jedną salę operacyjną! (przy istniejących obecnie 4 salach operacyjnych pracujących od ponad 6 lat w godzinach 800 – 2000). 5. Brak możliwości spełnienia obecnych wymogów dla SOR z niekrzyżującymi się drogami komunikacyjnymi szpitala, jak to ma miejsce dzisiaj.

Przesłanki medyczne do rozbudowy szpitala 6.   Nieuporządkowany teren w centrum miasta, zabudowany barakami i z brakiem bezpiecznego parkingu. 7. Brak możliwości budowy lądowiska dla celów ratownictwa na własnym gruncie. Brak efektów starań o wyznaczenie takiego miejsca od blisko 8 lat. 8. Brak lokalowych możliwości kontynuacji procesu restrukturyzacji obu szpitali marszałkowskich poprzez: 1. połączenie oddziałów kardiologicznych; 2. połączenie oddziałów dziecięcych; 3. powiększenie oddziałów wewnętrznych dla chorych ze schorzeniami przewlekłymi w stanach zaostrzeń. 9. Brak bazy lokalowej dla rozwinięcia poradni przyszpitalnych, bardzo dobrze funkcjonujących i pozwalających na wzrost przychodów w zakresie świadczeń ambulatoryjnych. 10. Brak możliwości przejęcia zespołów ratownictwa medycznego a tym samym stworzenie modelowego systemu ratownictwa w oparciu o bazę SOR-u oraz zbilansowania głęboko deficytowego oddziału ratunkowego.

Czym jest PPP? Partnerstwo Publiczno Prywatne jest modelem współpracy między sektorem publicznym i podmiotami prywatnymi Pomaga angażować najnowsze technologie i know-how Pozwala efektywnie zarządzać powstałym majątkiem Przyczynia się do rozwoju lokalnej społeczności dzięki realizacji kompleksowych, ważnych projektów inwestycyjnych Możliwość elastycznego kształtowania formy prawnej i komercyjnej projektu

Wybrane modele PPP BOT Build Operate Transfer BFL Build Finance Lease DFBT Design Finance Build Transfer DFBOT Design Finance Build Operate Transfer – model Interhealth Kanada dla Szpitala w Żywcu DFBMT Design Finance Build Maintain Transfer – rozwiązanie preferowane przez Szpital Build- buduj, Operate – zarządzaj (prowadź działalność), Transfer – zwróć stronie publicznej po zakończeniu umowy, Design – zaprojektuj, Finance – sfinansuj, Maintain – utrzymaj, czyli administruj i zarządzaj powstałą infrastrukturą

Model DFBMT - Koncentracja na kluczowych kompetencjach Szpital Partner Prywatny Wyposażenie & Innowacje Bieżące Utrzymanie Działalność Kliniczna (badania, diagnozy, terapia, opieka) Finansowanie Optymalizacja Procesu

Dlaczego model DFBMT ? Korzyści dla Szpitala (strona publiczna) Pewność Gwarancja dostępności sprzętu. Kary finansowe za brak dostępności lub usterki. Partnerstwo Bliska współpraca z lekarzami oraz pozostałym personelem medycznym w celu określenia i zrozumienia ich potrzeb. Elastyczność Specyfikacja wyposażenia może ulegać zmianie w zależności od potrzeb i przyszłych wymagań. Ryzyko Projektowanie, wykonanie, dostępność kapitału, koszty bieżącego utrzymania, dostępność i wydajność sprzętu po stronie partnera prywatnego.