Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku
Dobre praktyki BRYŁY dla każdego
CELE: nabycie nowych wiadomości i umiejętności dotyczących brył umiejętność planowania działań umiejętność pracy w grupach, skierowana na pomoc uczniom z trudnościami w nauce matematyki rozwijanie wyobraźni przestrzennej rozwijanie zainteresowań
METODY I TREŚCI: 1.Praca indywidualna oraz grupowa 2.Budowanie modeli z gotowych elementów 3.Wyszukiwanie podobieństw i różnic brył 4.Kompozycja z wykonanych brył
Opis działań: W ramach projektu Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji zorganizowaliśmy wspólne zajęcia koła matematycznego oraz zespołu zajęć wyrównawczych z matematyki. Zajęcia wspólne prowadzimy raz w semestrze. Uczniowie mają okazję podzielić się swoją wiedzą, a ci, którym nauka matematyki sprawia problem odnoszą sukces.
EFEKTY: Dokonując ewaluacji naszych działań możemy śmiało stwierdzić, że przyczyniliśmy się do uzyskania następujących efektów: poprawa wyników nauczania, wzrost efektywności kształcenia w zakresie kompetencji kluczowych, wzrost aspiracji edukacyjnych uczniów, zmniejszenie niepowodzeń szkolnych, wzrost udziału uczniów w zajęciach, nabycie umiejętności pracy w grupie.
Dziękujemy Aneta Kamińska Halina Mokrowska