Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning."— Zapis prezentacji:

1 MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie AutorzyTeresa Prokowska, Grażyna Graczyk. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Kusocińskiego w Bolesławcu. Przygotowanie grupy uczniów do redagowania i wydawania gazetki szkolnej Nowinki Jedynki, promocja szkoły. Doskonalenie umiejętności wyszukiwania i selekcjonowania informacji uzyskanych z różnych źródeł, w tym Internetu. Usprawnienie umiejętności posługiwania się TI: obsługa edytora tekstu, grafiki, skanera, aparatu i kamery cyfrowej, korzystania z Internetu i poczty elektronicznej. Podniesienie jakości pracy szkoły w zakresie informatyzacji procesu edukacyjnego – efektywne zastosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Cele MS Word, MS PowerPoint, Internet Explorer, Acrobat Reader. Oprogramowanie OpisProjekt Młody Reporter zrealizowany został z grupą 20 uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. Podczas zajęć koła redakcyjnego, pracy grupowej i indywidualnej zredagowano i wydano 6 numerów gazetki szkolnej Nowinki Jedynki, 2 informatory dla rodziców, folder dla przedszkolaków. Zespół uczestniczył w warsztatach, spotkaniach z ciekawymi ludźmi, odwiedził redakcje lokalnych mediów. Uczestnicząc w kursach e-learningowych, uczniowie doskonalili swoje kompetencje komunikacyjno-informatyczne. Zakres nauczania Język polski, informatyka, edukacja czytelniczo-medialna. Przedział wiekowy Klasy IV – VI szkoły podstawowej.Gazetka szkolna, koło redakcyjne, szkoła podstawowa. Słowa kluczowe

2 MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Planowanie i zarządzanie Zaplecze i planowanie: W roku szkolnym 2007/2008 wzięliśmy udział w ogólnopolskim projekcie Przyjazna szkoła, realizowanym ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt umożliwiał prowadzenie zajęć pozalekcyjnych przy wykorzystaniu platformy elektronicznej wymiany informacji. W zdecydowanej większości uczniowie zaproponowali powołanie redakcji i wydawanie gazetki szkolnej. W październiku powstał zespół redakcyjny, w wyniku konkursu wyłoniono nazwę gazetki – Nowinki Jedynki. Pierwszy numer ukazał się w listopadzie, a do końca maja wydano ich 6. Praca nad tworzeniem gazetki stworzyła uczniom możliwość rozwijania swoich zainteresowań, pozwoliła na efektywniejsze wykorzystanie technologii informacyjnej. Załączony dokument szczegółowo opisuje podłoże projektu. Zdjęcia z klasy: Galeria zdjęć krok po kroku dokumentuje działania zespołu redakcyjnego podczas realizacji projektu. Dokumenty

3 MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Zasoby dydaktyczne 1. Pierwszy numer gazetki Nowinki Jedynki. 2. Świąteczne wydanie gazetki Nowinki Jedynki. 3. Opis projektu dla ucznia: Przykładowy WebQuest. 4. Zasoby Class Server: zasoby projektu Młody Reporter.

4 MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Ocenianie i Standardy Dokumenty umieszczone poniżej zawierają kryteria oceny oraz standardy dla tego projektu edukacyjnego: Ewaluacja: Kryteria oceny przedstawione uczniom w WebQueście. Powiązania ze standardami: Treści nauczania oraz cele kształcenia realizowane poprzez projekt wynikają ze standardów zawartych w podstawie programowej do nauczania języka polskiego, informatyki oraz ścieżki czytelniczo - medialnej. Dokumenty

5 MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Informacje o szkole i nauczycielach Teresa Prokowska – dyplomowany nauczyciel – bibliotekarz, Opiekun Szkolnego Centrum Informacji Multimedialnej. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Kusocińskiego w Bolesławcu Liczba uczniów: 487, 19 oddziałów Adres: 59-700 Bolesławiec ul Jana Pawła II 38 c Telefon: +75 644 44 20 E-mail: bibliotekabol@wp.plbibliotekabol@wp.pl Strona www: http://www.bibliotekabol1.republika.pl/ http://www.bibliotekabol1.republika.pl/ Grażyna Graczyk – nauczyciel dyplomowany informatyki i matematyki.


Pobierz ppt "MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning."

Podobne prezentacje


Reklamy Google