IV KONGRES GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Advertisements

Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Struktura zatrudnienia w przedsiębiorstwach
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
1 Warszawa, 17 grudnia 2007 r. Ewaluacje horyzontalne realizowane na zlecenie KJO Dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
Narodowa Strategia Spójności
ROLA MSP W POLSKIEJ GOSPODARCE
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
Budujemy rynek przejrzystego obrotu gospodarczego InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A. I Część Kongresu Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Prezes Zarządu eCard S.A.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
© Audytel S.A Profil firmy – usługi, referencje, studia przypadków 1 Po co nam szerokie pasmo… … a po co operatorom LTE? Tomasz Kulisiewicz Analityk.
Projekt pn. Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla u ż ytkowników INTERNET A SZANSE Ż YCIOWE I NIERÓWNO Ś CI SPO Ł ECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia.
Krok po kroku… …do WŁASNEJ FIRMY Zakładanie działalności gospodarczej
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Działalność Krajowej Grupy Poręczeniowej BGK Warszawa, październik 2009 r.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Wsparcie dla rozwoju technologii
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Aktualna informacja o rynku pracy w województwie zachodniopomorskim Szczecin, 29 czerwca 2011 r.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Doc. dr W. Zborowska Zakład Gospodarki Rynkowej Katedra Gospodarki Narodowej Wydział Zarządzania UW Zmiany struktury sektorowej gospodarki.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Zapis prezentacji:

IV KONGRES GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ

Gospodarka elektroniczna Elektroniczna gospodarka (ang. digital economy) – wykorzystywanie technologii informatycznych i elektronicznego przepływu danych w procesach gospodarki rynkowej do realizacji dowolnej transakcji dotyczącej gospodarki (stąd niekiedy określenie e-gospodarka). E-gospodarka stała się kluczowym elementem cywilizacji informatycznej i warunkuje również globalizację gospodarki. Uważana jest za najbardziej perspektywiczną koncepcję rozwoju gospodarczego, zwiększenia konkurencyjności i innowacyjności gospodarki. Wpływa ona w zasadniczy sposób na warunki życia, pracy i nauki. Prowadzi do powstawania nowych rynków zaopatrzenia, kooperacji i sprzedaży dóbr, zmieniając w ten sposób strukturę i funkcjonowanie całej gospodarki. Przyczynia się do tworzenia zupełnie nowych usług informatycznych, a także powstawania nowych metod pracy i handlu, a tym samym do tworzenia nowych miejsc pracy. Źródło: portalwiedzy.onet.pl "Słownika informatyczny" Wydawnictwa HELION. Autor: Piotr Adamczewski ISBN 83-7361-645-4. Rok wydania 2005.

Gospodarka elektroniczna A2C C2A A2B B2A B2C C2B

e-Gospodarka a Internet PL2008 95% przedsiębiorstw korzystało z komputerów, a 93% miało dostęp do Internetu ponad połowa firm posiadała szerokopasmowy dostęp do sieci 36% pracujących regularnie (co najmniej raz w tygodniu) korzystało z komputerów, a 28% - z Internetu 17% przedsiębiorstw wykorzystywało bezpłatne oprogramowanie, np. systemy Linux

e-Gospodarka a Internet Z badań Komisji Europejskiej wynika, że tylko 7 proc. mieszkańców UE kupuje coś poprzez Internet w innym kraju. Tylko 12 proc. konsumentów uważa, że handel on-line jest bezpieczny. Według ostatnich danych opublikowanych przez Eurostat dostęp do Internetu w Polsce  w I kwartale 2008 roku miało 48 proc. gospodarstw domowych, podczas gdy w UE średnia ta wynosi 60 proc.  Ciągle jest więc co nadrabiać. Cetelem Bank przedstawił wyniki raportu Obserwator Cetelem 2008. Do 2015 roku 25% handlu przeniesie się do Internetu.

e-Gospodarka – B2C Liczba Polaków dokonujących zakupy w sieci z roku na rok rośnie, jednak w roku 2008 można było zauważyć spowolnienie tempa tego wzrostu. Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych przez GUS w kwietniu 2008 roku, w okresie 3 miesięcy poprzedzających badanie zakupów w Internecie dokonało 3,5 mln (11,9%) wszystkich Polaków w wieku 16-74 lat.

e-Gospodarka – Handel Liczba internautów dokonujących zakupów w sieci w czasie 3 m-cy poprzedzających badanie w latach 2005-2008,GUS

e-Gospodarka – Handel Łączna wartość towarów i usług zakupionych Internecie. W ciągu ostatniego roku wyniosła ona 4,49 mld zł i była o 28 mln zł niższa niż w roku 2007, gdy wynosiła 4,52 mld zł. Jest to lekkie zaskoczenie, gdyż wiele prognoz przewidywało znaczne wzrosty w kolejnych latach. Zmalała także średnia wartość zamówień przypadających w tym okresie na jednego kupującego internautę: z 981,20 zł w roku 2007 do 858,85 zł w roku 2008.

e-Gospodarka – Handel Odsetek internautów dokonujących zakupów w sieci w czasie 3 m-cy poprzedzających badanie w latach 2005-2008, GUS

e-Gospodarka – usługi bankowe Badania GUS-u przeprowadzone w 2008 roku wskazywały, że z usług bankowych korzystało 35 % internautów. Zanotowano zatem wzrost o 6 punktów procentowych w stosunku do wartości zaobserwowanej rok wcześniej, kiedy to z usług bankowych korzystało 29% internautów. Pod względem ilościowym w latach 2006-2008 liczba korzystających z usług bankowych przez Internet rosła o 1,2 mln corocznie.

e-Gospodarka – usługi bankowe Analizując wyniki badań GUS-u związane z korzystaniem z usług bankowych przez internautów w zależności od miejsca zamieszkania, zauważamy wyraźne zróżnicowanie. Internauci z dużych miast wykazywali w 47,6% zainteresowanie korzystaniem z usług bankowych przez Internet. Niższe zainteresowanie wykazywały osoby z miejscowości o liczbie mieszkańców do 100 tys. (32,7%). Najmniejszym zainteresowaniem usługi bankowe świadczone poprzez Internet cieszyły się wśród internautów pochodzących ze wsi (19,7%).

e-Gospodarka – usługi bankowe Internauci korzystający z usług bankowych w Internecie – wg miejsca zamieszkania, GUS 2007-2008

[1]. Źródło: Wykorzystanie technologii [1] Źródło: Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach, GUS 2008 e-Gospodarka – B2B Większość polskich przedsiębiorstw (93%) miało w styczniu 2008 roku dostęp do Internetu. 81% z nich było odbiorcami internetowych usług bankowych lub finansowych, 73% kontaktowało się z organami administracji publicznej przez Internet, a 39% firm korzystało z automatycznej wymiany danych z podmiotami zewnętrznymi[1]. Dane uzyskane w kolejnym cyklu badań potwierdziły utrzymywanie się zdecydowanej przewagi tzw. platform horyzontalnych, które nie ograniczały swojego obszaru oddziaływania do jednej branży (71%).

e-Gospodarka – B2B Podział platform ze względu na ich główną funkcjonalność: Spośród badanych platform ponad połowa (54%) oferowała dostęp bezpłatny do swoich usług. Taki model funkcjonowania był charakterystyczny głownie dla platform ofertowych (typu „tablica ogłoszeń”). ILiM 2008

e-Gospodarka – B2B Podział platform ze względu na grupę docelową klientów: W dalszym ciągu z usług mogła skorzystać każda firma bez względu na jej wielkość, co świadczyło o utrzymaniu dużej uniwersalności oferowanej funkcjonalności Dodatkowo, wśród klientów platform obsługujących przetargi elektroniczne (zgodnie z wymogami prawa zamówień publicznych) pojawiły się jednostki sektora publicznego. ILiM 2008.

e-Gospodarka – A2B Unijni ministrowie zgadzają się w kwestii projektu porozumienia likwidującego bariery w międzynarodowym świadczeniu usług. Dyrektywa Usługowa jest uważana za krok w kierunku sfinalizowania wspólnego unijnego rynku, ponieważ usługi stanowią 70 proc. gospodarki, ale tylko 20 proc. handlu. Co najmniej 100 tys. nowych miejsc pracy w sektorze usług powinno powstać w Polsce w ciągu trzech-czterech lat dzięki wdrożeniu unijnej dyrektywy usługowej. W całej UE usługi powinny dać pracę dodatkowo ok. 2,5 mln osób - szacują eksperci, którzy uczestniczyli w pracach nad tym unijnym dokumentem.

e-Gospodarka – A2B Dyrektywa usługowa ma ułatwić zakładanie i prowadzenie przedsiębiorstw usługowych, eliminując ponad 40 istniejących dotąd barier i upraszczając ok. 60 procedur. Wszystkie kraje UE mają uprościć procedury administracyjne, zapewnić firmom łatwy dostęp do potrzebnych im informacji, zapewnić możliwość załatwienia formalności na odległość, drogą elektroniczną oraz stworzyć pojedyncze punkty kontaktowe, jako kompleksowe organy dla usługodawców, gdzie załatwią wszystkie formalności.

e-Gospodarka – A2B Projekty wspierające przedsiębiorczość: PPK (Pojedynczy Punkt Kontaktowy) – dyrektywa o usługach, w tym: PPK dyrektywa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – e-handel CEIDG – Centralna Ewidencja i Informacja Działalności Gospodarczej E-Gospodarka – platforma wspierająca rozwój gospodarki elektronicznej

Koncepcja elektronicznego punktu kontaktowego do implementacji dyrektywy usługowej (wg ILIM)

GUS ZUS US G M CEIDG I N Y Internet CEIDG „Zero okienka” KRS PPK SĄDY e-PUAP CEIDG „Zero okienka” e-PUAP CEIDG GUS G M I N Y TERYT PESEL ZUS US . PPK KRS PPK SĄDY Rejestry urzędowe Organy: -koncesyjne -licencyjne Internet

e-GOSPODARKA KONCEPCJA i REALIZACJA OBIEKT CEL ZAKRES SPOSÓB Zwiększenie innowacyjności i konkurencyjności polskich przedsiębiorstw Zwiększenie udziału innowacyjnych produktów polskiej gospodarki w rynku międzynarodowym Tworzenie trwałych i lepszych miejsc pracy Wzrost wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w gospodarce Wzrost elastyczność zarządzania i zapobiegania poprzez szybki dostęp do informacji Mikro, Małe i Średnie Przedsiębiorstwa STRATEGIA e-GOSPODARKI Powiązania ponadregionalne - organizacje przedsiębiorstw, izby, klastry, zrzeszenia, łańcuchy dostaw, strefy gospodarcze, branże PROGRAM ROZWOJU e-GOSPODARKI 2007 - 2013 USŁUGI / SYSTEMY DZIEDZINOWE PRAWO STANDARDY SYSTEM SZKIELETOWY PROJEKTY KIERUNKOWE Urzędy i instytucje obsługi gospodarczej przedsiębiorstw NADZÓR - ZARZĄDZANIE – MONITOROWANIE ROZWOJU e-GOSPODARKI Administracja Centralna Realizacja priorytetów: Strategii Lizobńskiej , Strategicznych Wytycznych Wspólnotowych 2007-2013 Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013

Program działań na rzecz wspierania elektronicznego handlu i usług na lata 2009-2010

Program działań na rzecz wspierania elektronicznego handlu i usług na lata 2009-2010 Cele szczegółowe: 1. Promocja korzyści handlu elektronicznego. 2. Zwiększenie zaufania do transakcji dokonywanych drogą elektroniczną.

IV KONGRES GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ Dziękuję za uwagę.