Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJózefa Żynda Został zmieniony 10 lat temu
1
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor: dr inż. Szymon Supernak
2
Cel pracy Zaprojektowanie aplikacji informatycznej do zapewnienia kompleksowej obsługi klientów w ośrodkach sportowych Modelowanie systemu do wspomagania wybranych zadań ze szczególnym uwzględnieniem metodologii obiektowej
3
Zakres pracy Charakterystyka wybranych elementów wspomagania zadań w ośrodkach sportowych Metodologia wspomagania zadań i założenia aplikacji informatycznej Analiza funkcjonalności systemu informatycznego Model danych dla wybranych zadań systemu Projekt bazy danych w wybranym systemie DBMS Projekt GUI Implementacja systemu w wybranym języku programowania
4
Dziedzina Problemowa Prowadzenie kart członkowskich
Kompleksowa obsługa ośrodka sportowego obejmuje: Prowadzenie kart członkowskich Ewidencja klientów ośrodka Prowadzenie grafików oferowanych usług Możliwość dokonania rezerwacji przez klientów na wybrane usługi Możliwość konfiguracji dowolnych karnetów i pakietów promocyjnych oferowanych usług w ośrodku Utrzymanie i dostęp do archiwalnych danych klientów
5
Dziedzina Problemowa cd ..
Obsługa ośrodkowego baru Możliwość bezgotówkowych zakupów przez klientów w czasie trwania zajęć Obsługa dokumentów sprzedaży (paragony, faktury) Generowanie raportów z pracy ośrodka Kontrola dostępu do poszczególnych funkcji systemu Logowanie zdarzeń zachodzących w systemie Dostęp wielostanowiskowy
6
Architektura systemu Architektura dwuwarstwowa Klient – Serwer
System zarządzania bazą danych DBMS Microsoft SQL Server 2005 Środowisko programistyczne oparte na platformie .NET Język programowania C#
7
Założenia funkcjonalne aplikacji
Zarządzanie klientami (rejestracja klientów indywidualnych i grupowych, rejestracja kart członkowskich, zarządzanie kontami klientów, utrzymanie historii związanej z klientem) Zarządzanie usługami (rejestracja usług, archiwizacja usług) Zarządzanie zajęciami (rejestracja zajęć, grupowanie zajęć, utrzymanie cennika zajęć, tworzenie pakietów wejściowych, tworzenie grafiku zajęć, dokonywanie rezerwacji na zajęcia) Obsługa ośrodkowego punktu sprzedaży (rejestracja produktów, rejestracja transakcji, rejestracja dostaw, ewidencja stanu magazynowego, obsługa bezgotówkowego pobierania produktów) Rejestracja sprzedaży (rejestracja dokumentów sprzedaży: paragony, faktury) Raportowanie (tworzenie raportów z pracy ośrodka) Bezpieczeństwo (kontrola dostępu do poszczególnych funkcji systemu, logowanie zdarzeń systemowych) Wielodostęp (architektura klient-serwer umożliwiająca jednoczesny dostęp do danych)
8
Model biznesowy systemu
Zarządzanie klientem Zarządzanie usługami
9
Model biznesowy systemu
Zarządzanie Zajęciami Obsługa klubowego baru
10
Model biznesowy systemu
Raportowanie pracy ośrodka
11
Hierarchia wymagań PU 1. Zarządzanie klientami 2. Zarządzanie usługami
1.1 Rejestracja klientów 1.2 Podział na klientów grupowych i indywidualnych 1.3 Ewidencja kart członkowskich klienta 1.4 Zarządzanie kontem klienta 1.5 Utrzymanie historii aktywności klienta w ośrodku 2. Zarządzanie usługami 2.1 Rejestracja i edycja usług 2.2 Archiwizacja nieaktywnych usług 3. Zarządzanie zajęciami 3.1 Rejestracja i edycja zajęć 3.2 Rejestracja i konfiguracja karnetów i pakietów promocyjnych zajęć 3.3 Tworzenie grafiku zajęć 3.4 Rezerwacja zajęć 4. Obsługa ośrodkowego punktu sprzedaży 4.1 Rejestracja i edycja produktów 4.2 Ewidencja dostaw produktów 4.3 Rejestracja transakcji 4.4 Ewidencja stanu magazynowego produktów
12
Hierarchia wymagań PU 5. Obsługa procedur sprzedaży
5.1 Obsługa dokumentów sprzedaży 6. Raportowanie pracy ośrodka 6.1 Możliwość sporządzenia raportu z pracy ośrodka 7. Bezpieczeństwo systemu 7.1 Możliwość konfiguracji uprawnień do poszczególnych operacji w systemie 7.2 Logowanie zdarzeń 8. Wielodostęp 8.1 Jednoczesny dostęp do danych z kilku stanowisko
13
Model dziedziny problemu
14
Model dziedziny problemu
15
Model dziedziny problemu
16
Model dziedziny problemu
17
Analiza obiektowa w języku UML dla wybranych funkcji systemu
Diagramy przypadków użycia Diagramy czynności Diagramy sekwencji Diagramy klas Diagram komponentów i wdrożenia
18
Główne moduły aplikacji
Organizacja usług w ośrodku sportowym Rejestracja usług Edycja usług Archiwizacja usług
19
Główne moduły aplikacji
Ewidencja klientów w ośrodku sportowym Rejestracja klientów Edycja klientów Utrzymanie kart członkowskich Archiwizacja klientów Utrzymanie historii związanej z aktywnością klienta w ośrodku
20
Główne moduły aplikacji
Organizacja zajęć w ośrodku sportowym Rejestracja zajęć Edycja zajęć Grupowanie zajęć Rejestracja i przegląd grafiku zajęć Rejestracja i planowanie promocji usług
21
Główne moduły aplikacji
Obsługa dokumentów sprzedaży Rejestracja transakcji Rejestracja faktur Rejestracja dokumentów WZ
22
Główne moduły aplikacji
Obsługa klubowego baru Ewidencja produktów Rejestracja transakcji Rejestracja dokumentów WZ
23
Główne moduły aplikacji
Ewidencja zapasów Rejestracja dostaw produktów Utrzymanie aktualnego stanu magazynowego produktów
24
Główne moduły aplikacji
Zarządzanie zobowiązaniami Przegląd zobowiązań Rejestracja spłat zobowiązań
25
Główne moduły aplikacji
Analiza pracy ośrodka, raportowanie Sporządzanie raportów pracy ośrodka sportowego
26
Model danych ERD
27
Model danych ERD
28
Model bazy danych
29
Model bazy danych
30
Model bazy danych
31
Model bazy danych
32
Model bazy danych
33
GUI – organizacja usług
34
GUI – organizacja zajęć
35
GUI – raport z sprzedaży
36
Osiągnięte cele: zalety i wady aplikacji
Profesjonalna obsługa klienta w ośrodku sportowym Zwiększenie korzyści biznesowych ośrodka Możliwość dokonania prognoz do dalszej działalności ośrodka i prognoz usług rekreacyjnych oferowanych w ośrodku Wytworzenie dobrych relacji z klientem poprzez poznanie jego preferencji i dostosowania oferty do jego indywidualnych potrzeb Wcześniejsze planowanie promocji Możliwość dalszego rozwoju systemu Bezpieczeństwo danych
37
Kierunki rozwoju aplikacji
Wdrożenie modułu umożliwiającego dostęp do rezerwacji zajęć oraz wgląd do aktualnego grafiku poprzez sieć Internet Synchronizacja danych pomiędzy kilkoma ośrodkami, umożliwiająca dostęp do informacji pochodzących z innych lokalizacji, poprzez mechanizm replikacji bazy danych Znakomite repozytorium do stworzenia HD
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.