Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KLĘSKI ŻYWIOŁOWE ZASIŁKI CELOWE DLA POSZKODOWANYCH
Advertisements

Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – wykorzystanie powstałych oszczędności.
POSTĘPOWANIE JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W PRZYPADKU WYSTĄPIENIA KLĘSKI ŻYWIOŁOWEJ Świętokrzyski Urząd Wojewódzki 23 marzec 2012.
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – odbudowa w 2012 roku i propozycje na 2013 rok.
1. Usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – aktualny stan w 2012 roku i propozycje na 2013.
Usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – wykorzystanie powstałych oszczędności.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w ramach I transzy promes.
Szkody w rolnictwie w 2013 roku powstałe na skutek niekorzystnych zjawisk atmosferycznych oraz możliwe formy pomocy.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
CZYSTA INWESTYCJA – ROZWÓJ I EKOLOGIA
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Stanisław Pajor Szkolenie dla beneficjentów Kraków, 9 września 2010 r. Małopolski Urząd Wojewódzki Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi Pomoc dla.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku oraz wykaz zadań priorytetowych.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku oraz przygotowanie.
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008 – 2014 w województwie mazowieckim.
Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego oraz weryfikacja strat w infrastrukturze.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Dotacje dla jednostek samorządu terytorialnego na przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń noszących znamiona klęsk żywiołowych.
Dyrektor Wydziału Środowiska i Rolnictwa: Rafał Kumek
Zmiana Wytycznych Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie uruchamiania i rozliczania środków przyznawanych jednostkom samorządu terytorialnego.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Informacja dotycząca uzyskanych efektów w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Ustrój samorządu terytorialnego
Książki naszych marzeń
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
USUWANIE SKUTKÓW KLĘSK ŻYWIOŁOWYCH - NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
FORMY POMOCY DLA ROLNIKÓW W ZWIĄZKU Z WYSTĄPIENIEM SUSZY.
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Zmiany w RPO WK-P na lata Zmiany w RPO WK-P na lata
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Zasady realizacji i rozliczania dotacji przekazywanych jednostkom samorządu terytorialnego w dziale 752 (Obrona Narodowa) Warszawa, kwiecień-maj 2016 roku.
Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych. Tomasz Sobolewski.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
POSTĘPOWANIE JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W PRZYPADKU WYSTĄPIENIA KLĘSKI ŻYWIOŁOWEJ POSTĘPOWANIE JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W PRZYPADKU.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata nabór wniosków na rok 2017 r. Opole, 19 lipca 2016 r. 1.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Książki naszych marzeń
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Najczęściej popełniane błędy przez jednostki samorządu terytorialnego na terenie woj. podkarpackiego w procedurze ubiegania się o dotacje na zadania związane z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Szacowanie strat 1. W protokole zamieszcza się szacunkową wartość strat nie odbudowy. 2. Zgłaszane obiekty powinny mieć uregulowane prawo własności. (własność jednostki zgłaszającej straty) 3. Przed zgłoszeniem straty należy dokonać obmiaru obiektu. 4. Dokładna lokalizacja obiektu tj. numer drogi – obligatoryjnie (dot. drogi pubicznej), numer działki, nazwa miejscowości, relacja, dokładny kilometraż zniszczonej drogi tj. w km 0+000-1+000 /mostu tj. w km 0+100.

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie 5. Zgłoszenie zdarzenia mającego znamiona klęski żywiołowej, które spowodowało straty w infrastrukturze komunalnej, w ciągu 48 h od jego wystąpienia. 6. Przesłanie protokołu szacowania strat w ciągu 30 dni od wystąpienia/ustąpienia zdarzenia. 7. Właściwe określenie zdarzenia powodującego straty. 8. Każda strona protokołu winna być parafowana przez członków komisji. Zdarza się, że pracownicy podmieniają strony protokołu!

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie 9. Warunkiem przyjęcia i zweryfikowania protokołu szkód sporządzonego przez gminną/powiatową komisję będzie udokumentowanie (potwierdzenie) wystąpienia na danym terenie i w określonym czasie zjawiska noszącego znamiona klęski żywiołowej (nawalny, intensywny deszcz) przez kompetentny organ (ekspertyza Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej zgodnie z położeniem terytorialnym). 10. Do protokołu należy dołączyć mapę poglądową przestawiającą odzwierciedlenie strat powodziowych w szczególności dotyczy to usytuowania dróg/mostów zniszczonych podczas klęski żywiołowej. Należy posiadać potwierdzenie wystąpienia zjawiska pogodowego przez IMiGW.

przeprowadzili wizytację terenową zadań Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Przed wydaniem promes pracownicy Urzędu Wojewódzkiego przeprowadzili wizytację terenową zadań zgłoszonych przez samorządy do realizacji w 2014 r. w celu ustalenia, czy zgłoszenie potrzeb jest uzasadnione i zgodne ze stanem faktycznym. Dokonano korekty nazw zadań jak również zapisów w protokołach start oraz weryfikacji.

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Propozycje zadań Prawidłowa nazwa zadania powinna zawierać takie elementy jak: - charakter planowanego zadania tj. remont, odbudowa, - lokalizacja odbudowanego/remontowanego obiektu tj. numer drogi - obligatoryjnie, numer działki, nazwa miejscowości, relacja, - kilometraż odbudowywanej lub remontowanej drogi tj. w km 0+000-1+000. (tylko odcinek na jakim są planowane prace budowlane) - wskazanie przyczyn wystąpienia strat zgodnie z protokołem weryfikacyjnym Np.: Odbudowa drogi powiatowej nr 1234R w miejscowości Szczecin w km 0+000-1+000 (powódź 2010 r.)

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Odbudowa czy remont? Kwalifikacje zadań należy dokonywać w oparciu o kosztorysy inwestorskie, które szczegółowo określają charakter prac przewidzianych do wykonania. W przypadku niezgodności wniosek do zwrotu. Planowane prace budowlane na wytypowanym zadaniu muszą mieć odzwierciedlenie w protokołach strat sporządzonych przez samorządową komisję ds. szacowania szkód oraz przez wojewódzką komisję ds. weryfikacji. Remont budowlany jest to wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym, robót polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego (art. 3 pkt 8 prawa budowlanego[1]). Taka definicja odróżnia remont od robót polegających na modernizacji, rozbudowie, nadbudowie czy przebudowie obiektu budowlanego. Dopuszcza się przy remoncie stosowanie innych wyrobów niż były użyte w stanie pierwotnym. Bieżąca konserwacja nie jest remontem w rozumieniu prawa budowlanego. W budownictwie remonty dzielą się na: bieżące – polegające na wykonywaniu okresowych przeglądów i prowadzeniu prac konserwatorsko-profilaktycznych, niezbędnych dla utrzymania obiektu (budynku) i jego otoczenia w należytym stanie technicznym. W ramach tego typu remontów wykonywane są naprawy, likwidacje przyczyn ewentualnych uszkodzeń elementów budowlanych i wyposażenia budynków. interwencyjne – wykonywane są w przypadku wystąpienia uszkodzeń spowodowanych różnymi, zazwyczaj nagłymi powodami (np. pęknięcie rury, wybuch (gazu), pożar itp.) kapitalne – polegające na wymianie i naprawie wszystkich zużytych, zniszczonych lub uszkodzonych elementów budynku i wyposażenia. Remonty kapitalne przeprowadzane są w celu przywrócenia pierwotnej wartości budynku lub budowli. Remonty kapitalne często przeprowadza się równolegle z modernizacją, która polega na wykonaniu np. nie istniejących wcześniej instalacji centralnego ogrzewania. Odbudowa w budownictwie, to rodzaj budowy, w wyniku którego powstaje nowy obiekt budowlany w miejscu istniejącego wcześniej obiektu, który uległ całkowitemu lub częściowemu zniszczeniu. Ustanowienie odbudowy jako rodzaju budowy dokonane jest w Prawie budowlanym, w art. 3 pkt. 6 tej ustawy. Takie przypisanie tej kategorii robót budowlanych implikuje odpowiednie konsekwencje związane między innymi z wymaganiami dotyczącymi procedur administracyjnych poprzedzających rozpoczęcie odbudowy oraz związanych z jej zakończeniem i przekazaniem obiektu do użytkowania[3][4][5]. Odrębna, bardziej szczegółowa definicja odbudowy, określona została w ustawie o szczególnych zasadach odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu, w której jeżeli użyto terminu obudowa, to[6]: należy przez to rozumieć odtworzenie obiektu budowlanego w całości lub części, w miejscu i o wymiarach obiektu zniszczonego lub uszkodzonego, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych, niż użyto w stanie pierwotnym Ustawa ta wprowadza znacznie łagodniejsze rygory pod względem postępowania administracyjnego od tych, które wynikają dla odbudowy z prawa budowlanego[6]. Również inne przepisy prawne mogą zawierać własną definicję odbudowy. Przykładem są przepisy budowlane z zakresu kolei. Istotne jest rozróżnienie odbudowy od remontu (remont nie jest budową lecz robotami budowlanymi[3][5]): w przypadku odbudowy obiekt przynajmniej częściowo nie istnieje; może się zdarzyć, że jakaś jego część uległa uszkodzeniu i choć istnieje to wymaga przeprowadzenie jej rozbiórki i odbudowy; remont dotyczy wyłącznie istniejącego obiektu[4]: Nie mamy do czynienia z remontem, jeśli roboty budowlane polegają na wykonaniu faktycznie nowego obiektu budowlanego, choć z wykorzystaniem elementów konstrukcyjnych pozostałych po innym obiekcie budowlanym, który uległ zniszczeniu. Wówczas inwestor dokonuje odbudowy... Jak z powyższego wynika, odróżnienie odbudowy od budowy, z punktu widzenia Prawa budowlanego, ma czysto teoretyczne znaczenie, natomiast już z punktu widzenia innych regulacji, jak np. ww. ustawy o szczególnych zasadach odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu, ma już bardzo praktyczne konsekwencje Modernizacja – unowocześnienie, uwspółcześnienie produktu, trwałe ulepszenie, np. istniejącego obiektu budowlanego prowadzące do zwiększenia jego wartości użytkowej. Obejmuje prace związane z podnoszeniem walorów estetycznych i użytkowych budynku lub innego produktu. W ramach modernizacji może zostać wzbogacona architektura budynków, projektowanych niegdyś według uniwersalnego wzorca, prowadząc do nadania budynkowi wyrazu odpowiadającemu panującym aktualnie modom i gustom. Modernizacja oznacza unowocześnienie środków trwałych, zmierzające wyraźnie do zwiększenia wartości użytkowej (np. realizacja w budynku robót polegających na wykonaniu instalacji wodnej, kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, ciepłej wody, gazu przewodowego lub jednego elementu w budynku, w którym tych instalacji przed modernizacją nie było). Zatem wystarczy poszerzenie o 10 cm drogi, byśmy mieli do czynienia z modernizacją, a nie z odbudową! Obecnie ministerstwo zezwala w przypadku uszkodzonych dróg na ich modernizację.

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Ciąg dróg - prawidłowo Mapa geodezyjna – wyrys trenu

Ciąg dróg - nieprawidłowo Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Ciąg dróg - nieprawidłowo

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Propozycje zadań priorytetowych powinny być usystematyzowane, zaczynając od zadań najpilniejszych. Zmniejszenie kilometrażu drogi, zmiana numeru działki jest także zmianą nazwy zadania. Nie należy czekać ze sprostowaniem do momentu złożenia wniosku.

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Po otrzymaniu promesy samorząd natychmiast powinien rozpocząć przygotowywanie procedur przetargowych. Dokumentacja przetargowa winna być zgodna z nazwą zadania określoną w promesie. Po podpisaniu umowy z wykonawcą i zgromadzeniu wszystkich niezbędnych dokumentów należy złożyć wniosek do Wojewody. Nazwa zadania musi być jednakowa we wszystkich załącznikach do wniosku.

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Promesa stanowi zobowiązanie do przekazania jednostce w niej określonej dotacji na realizację zadania własnego związanego z remontem i odbudową obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej. Jeżeli część drogi leży na terenie innej jednostki samorządu terytorialnego, to musi być drugie zgłoszenie od właściciela terenu zgodnie z zasadą, że każdy obiekt zlokalizowany na przedmiotowym terenie stanowi własność właścieła terenu!

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Zgodnie z Wytycznymi przy udziale dotacji mogą być usuwane/finansowane tylko te szkody, które wynikają z protokołu Komisji Wojewódzkiej ds. szacowania skutków klęsk żywiołowych na terenie województwa, czyli tzw. wydatki kwalifikowane. Pozostałe roboty związane z realizacją danego zadania muszą być sfinansowane ze środków własnych i są to tzw. wydatki niekwalifikowane.

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Dokumentacja techniczna – projekt budowlany – plan zagospodarowania terenu.

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Należy właściwie określać udział własny samorządu terytorialnego tj. min. 20 % wartości prac brutto przedstawionych do dofinansowania – dot. wydatków kwalifikowanych. Kwota dotacji nie może przekroczyć 80% kwoty przedstawionej do dofinansowania, chyba że ustawa stanowi inaczej. Jednostki samorządu terytorialnego mają prawo do 100% dotacji jeżeli straty przekraczają 50% dochodu własnego jednostki. Klęska żywiołowa jeżeli straty przekraczają 1,5% PKB dla danego regionu (województwa).

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie W oświadczeniu o wysokości strat (zał. do wniosku o dotację), dane dot. strat w całości w roku wystąpienia klęski powinny być zgodne z danymi zawartymi w protokołach komisji wojewódzkiej po weryfikacji strat wykazanych w protokołach spisanych przez komisję gminną. Jeżeli w danym roku kalendarzowym, na terenie jednostki zdarzenia klęskowe wystąpiły np. dwukrotnie, wówczas sumujemy wielkości strat z tych klęsk.

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Oświadczenie, że zadanie będące przedmiotem wniosku o dotację jest zadaniem własnym jednostki samorządu terytorialnego. Jednostka musi posiadać prawo własności danego obiektu. Dofinansowanie nie będzie udzielone jeżeli np. droga jest tylko w zarządzie jednostki.

Finansowanie a nie refundacja. Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Wniosek o dotację powinien być złożony przynajmniej na 30 dni przed zakończeniem zadania. Zakończenie zdania musi nastąpić po podpisaniu umowy pomiędzy Wojewodą, a jednostką samorządu terytorialnego. Finansowanie a nie refundacja. Wszystkie załączniki do wniosku w formie kserokopii muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem, każda strona.

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Dotacja nie będzie udzielona, jeżeli wartość zadania, po udzieleniu zamówienia publicznego, jest mniejsza niż 50 tys. zł. Wartość dotacji nie może być niższa niż 40 tys. zł.

Załącznik nr 9 do Planu Zarządzania Kryzysowego – zasady oraz tryb oceniania i dokumentowania szkód. Podstawowym mankamentem tych planów są nieaktualne podstawy prawne! Załącznik nr 9 należy zaktualizować w oparciu o: Ustawę z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (Dz. U. Nr 234 poz. 1385, zm. Dz. U. z 2012 r. poz. 1385, z 2013 r. poz. 908, z 2014 r. poz. 598).

Wytyczne Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 15 października 2012 r. w sprawie zasad i trybu uruchamiania środków budżetu państwa dla jednostek samorządu terytorialnego na zadania związane z przeciwdziałaniem i usuwaniem skutków zdarzeń noszących znamiona klęsk żywiołowych, zmienione w dniu 21 grudnia 2012 r. oraz 30 grudnia 2013 r.

Wytyczne Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2012 r Wytyczne Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie zasad i trybu uruchamiania środków budżetu państwa dla jednostek samorządu terytorialnego na zadania związane z usuwaniem skutków ruchów osuwiskowych ziemi lub brzegu morskiego lub przeciwdziałaniem tym zdarzeniom, zmienione w dniu 30 grudnia 2013 r.

Nagminnie powtarzają się następujące błędy: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji nie istnieje od listopada 2011 r.! nieaktualne kwoty minimalne wartości zadań inwestycyjnych podlegających finansowaniu z budżetu państwa, zasady podziału rezerwy celowej budżetu państwa opisano w oparciu o nieaktualne wytyczne w sprawie usuwania skutków klęsk żywiołowych, załączniki do przytoczonych wytycznych są częściowo nieaktualne, Biuro do Spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych nie istnieje, W przedłożonych planach znajdują się zapisy o Ministerstwie Spraw Wewnętrznych! Zdarzył się załącznik nr 9, w którym zmieniono tylko pierwszą stronę uwzględniając nowy tytuł i datę wykonania – 2014 r. Tzw. Aktualizacja polegała tylko na zmianie okładki na nową. W środku znajdowała się stara treść!

Brak jest opisu podstawowych form pomocy udzielanej poszkodowanym osobom fizycznym i właścicielom przedsiębiorstw na podstawie ustaw: o pomocy społecznej, o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz pozostałych klęsk żywiołowych, o wspieraniu przedsiębiorców. Brak opisu podstawowych warunków koniecznych jakie muszą spełnić jednostki samorządu terytorialnego w przypadku ubiegania się o pomoc z budżetu państwa. Ustalanie i wycenę strat dokonują komisje powołane przez: powinno być Wojewodę Zachodniopomorskiego – w odniesieniu do strat w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej, brak innych form udzielanej pomocy z budżetu państwa osobom fizycznym, rodzinom i przedsiębiorcom oraz jednostkom samorządu terytorialnego, m.in. jednorazowego zasiłku powodziowego w wysokości do 2000 zł i pozostałych zasiłków (m. in. do i ponad 6000 zł).

Uwagi do załącznika nr 5 do planów zarządzania kryzysowego. Załącznik nr 5 – organizacja ewakuacji z obszarów zagrożonych – plan ewakuacji II stopnia. zgodnie z Instrukcją w sprawie zasad ewakuacji ludności, zwierząt i mienia na wypadek masowego zagrożenia, wyd. Warszawa, październik 2008 roku powinien obejmować:

w części graficznej na mapie w skali 1:25000 lub na planie miasta; granice powiatu, granice gmin, obiekty (zakłady pracy) stwarzające szczególne zagrożenie dla ludności, rejony, z których planuje się ewakuację ludności, drogi wyznaczone do celów ewakuacji ludności, kierunki ewakuacji z podaniem liczby ludności, rozmieszczenie elementów organizacyjnych procesu ewakuacji (przyjęcia) ludności wraz z podaniem czasu osiągnięcia gotowości, rozmieszczenie posterunków regulacji ruchu, czas wyjścia ludności poza obszar, z którego prowadzi się ewakuację.

w części opisowej; cel i zamiar ewakuacji (przyjęcia) ludności, wykaz osób kierujących procesem ewakuacji (przyjęcia) ludności i plan ich alarmowania, sposób powiadamiania ludności o zarządzonej ewakuacji, organizację zabezpieczenia opuszczonych pomieszczeń mieszkalnych, zestawienie elementów organizacyjnych ewakuacji (przyjęcia) i plan osiągania przez nie gotowości, zestawienie liczby osób przewidzianych do ewakuacji (w tym oszacowanie możliwej skali samoewakuacji, zestawienie i sposób zabezpieczenia środków transportowych na potrzeby ewakuacji, inne niezbędne dane.

Uwagi do załącznika Nr 5 do Planu Zarządzania Kryzysowego: nieaktualny spis treści, brak wykazu osób kierujących procesem ewakuacji, brak zestawienia elementów organizacyjnych ewakuacji i planów osiągania przez nie gotowości, brak zestawienia liczbowego osób przewidzianych do ewakuacji, brak zestawienia i sposobu zabezpieczenia środków transportowych na potrzeby ewakuacji. opracowanie nie zawiera oceny skutków długo i krótkoterminowych przeprowadzenia procesu ewakuacji.

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Dziękuję za uwagę