„Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych oraz zarządzania i administrowania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
GIMNAZJUM NR ul. Szarych Szeregów 6
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
PROJEKT COMENIUS THE FUTURE IS IN THE HANDS OF THE EUROPEAN YOUTH - LETS STRUGGLE FOR A BETTER WORLD TOGETHER.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Co to jest TIK?.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
„Mamo, tato mówię po angielsku”
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Razem możemy więcej Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Realizacja programu rozwojowego
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Innowacja organizacyjna „Klik… i wiem wszystko” z zakresu historii i społeczeństwa oraz technologii informacyjnej Alicja Krupska, Ewa Oleszczak.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Szkoły Podstawowej Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Ozorkowie
Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
”Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych oraz zarządzania i administrowania.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
„Otwarta droga ku przyszłości
Język mniejszości - język niemiecki
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
PROJEKT „AKCJA INFORMACJA” WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO, DZIAŁANIE 9.1 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Szkoła zapewnia uczniom i uczennicom możliwość wyznawania różnorodnych wartości i poglądów oraz obrony naruszanych praw. Szkoła jest również otwarta na.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
„Wychowanie ku tolerancji”
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

„Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych oraz zarządzania i administrowania szkołami podstawowymi w Ozorkowie” Innowacyjny program zajęć pozalekcyjnych w ramach kompetencji kluczowej: porozumiewanie się w językach obcych pt. „Wycieczka po Austrii” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Założenia programu  Program przewidziany jest do realizacji na zajęciach pozalekcyjnych  Skierowany jest do uczniów klas IV – V szkoły podstawowej  Wymiar godzin: 1 godz. tygodniowo przez 38 tygodni  Czas realizacji: od do

Cele ogólne programu Doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem niemieckim w ramach podstawowych struktur gramatycznych i leksykalnych; Rozbudzenie zainteresowania proponowanymi tematami kulturowymi; Wykształcenie akceptacji i tolerancji wobec innych narodów i kultur; Rozwijanie umiejętności poznawania siebie i otaczającego świata; Kształcenie samodzielności, umacnianie wiary we własne siły oraz rozwijanie umiejętności współpracy w zespołach i w parach; Wykształcenie w uczniach umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy i wykorzystania jej w sposób twórczy; Wykorzystanie różnych źródeł informacji do nauczania języka niemieckiego; Doskonalenie umiejętności posługiwania się komputerem oraz narzędziami informacyjno-komunikacyjnymi i korzystania z platformy edukacyjnej „Fronter”; Dokonywanie samooceny postępów w nauce języka niemieckiego przy pomocy portfolio językowego.

Opis projektu realizowanego przez grupy uczniowskie Podczas realizacji programu uczniowie poznają wybrane zagadnienia dotyczące Austrii. Za pomocą stron www odbywają wirtualną podróż po Austrii. Podczas niej poznają ciekawostki i osobliwości związane z tym krajem. Wiadomości o Austrii uczniowie zdobywają w ramach pięciu działów: sport, tradycje i zwyczaje, kulinaria, zabytki Wiednia, znani Austriacy. Zespoły uczniowskie będą uczestniczyć w różnych formach aktywności m.in. gry i zabawy, śpiewanie piosenek, odgrywanie scenek i dialogów, tworzenie mini słowników, plakatów, albumów, tworzenie prezentacji multimedialnych, programu telewizyjnego, karty menu. Uczestnictwo w programie pozwoli uczniom poszerzyć swoją wiedzę o Austrii oraz doskonalić znajomość języka niemieckiego. Za pomocą platformy edukacyjnej „Fronter” będą, wymieniać się informacjami, dokonywać porównań, stworzą portfolio, w którym dokumentować będą swoje osiągnięcia, zdobyte wiadomości i umiejętności oraz gromadzić materiały wypracowane podczas zajęć. Finałowym etapem podsumowującym projekt będzie quiz o Austrii. Wezmą w nim udział zespoły uczniów współpracujących szkół. Podczas spotkania zaprezentowane zostaną prace i dokonania uczestników programu.

Podczas realizacji programu dzieci poznają wybrane zagadnienia dotyczące Austrii.

Zagadnienia tematyczne realizowane w ramach programu „Wycieczka po Austrii” Sport Znani Austriacy Zabytki Wiednia Kulinaria Tradycje i zwyczaje

W ramach działu Sport uczestnicy będą m.in.:  rozwiązywać krzyżówki  brać udział w pantomimie  wyszukiwać informacje w prasie niemieckojęzycznej  przeprowadzać wywiady  tworzyć plakaty i albumy Hermann MAIER Wolfgang Loitzl

W ramach działu Znani Austriacy uczestnicy będą:  układać puzzle ze znanymi postaciami  odgrywać wybrane sceny z filmu  tworzyć własny program telewizyjny  wcielać się w rolę prezentera telewizyjnego  wyszukiwać informacje za pomocą komputera bwi.pl/spoko/arni.jpg

W ramach działu Zabytki Wiednia uczestnicy programu będą m.in.:  tworzyć plakat o Austrii  wyszukiwać i nazywać zdjęcia zabytków Wiednia  wcielać się w rolę turysty i przewodnika turystycznego  wytyczać trasę wycieczki na planie Wiednia  tworzyć prace plastyczne wigra.com.pl

W ramach działu Kulinaria uczestnicy będą m.in.:  tworzyć folder z przepisami na Platformie edukacyjnej „Fronter”.  tworzyć prezentację multimedialną pt. „Tort Sachera”.  odgrywać scenki dialogowe w restauracji  przygotowywać potrawy kuchni austriackiej  wyszukiwać przepisy na stronach internetowych samanta.zakopane.pl

W ramach działu Tradycje i zwyczaje uczestnicy będą m.in.:  wykonywać kartę świąteczną w edytorze tekstu Word 2007  redagować treść życzeń świątecznych w języku niemieckim  wysyłać kartę drogą elektroniczną do innych uczestników zajęć  wykonywać w grupie bukiet wielkanocny woimmer.com/2004/ostern-illustration

Ewaluacja programu Po każdym zrealizowanym dziale uczniowie rozwiązują test wyboru na platformie edukacyjnej Fronter. Końcowym etapem/celem realizacji programu przez uczniów jest quiz wiedzy o Austrii na zasadzie gry „Milionerzy”. Wezmą w nim udział uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 4 i Szkoły Podstawowej nr 5.

Autorami programu są: mgr Sylwia Stuchała, mgr Magdalena Wójcik, mgr Magdalena Pachnowska, mgr Mirosława Czerwińska, mgr Magdalena Stolarska, mgr Barbara Pabin Program opracowano we współpracy z metodykiem nauczania języków obcych p. Hanną Nowakowską - Pogodzińską.