ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
informacje i wskazówki dla rodziców
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W SANOKU
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Joanna Dembowa 17 września 2012 , ODN Kalisz
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Specyficzne trudności w uczeniu się
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
Dojrzałość szkolna dziecka
System pomocy dziecku z trud-nościami w czytaniu i pisaniu
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
Dziecko dyslektyczne w szkole.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Posiedzenie Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Nie sztuka nie mieć trudności, sztuka je pokonać
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli
Wyrównywanie szans edukacyjnych
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
DIAGNOZA UCZNIA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNA W STOPNIU UMIARKOWANYM, ZNACZNYM I GŁĘBOKIM Opracowanie: Wanda Michalak Magdalena Szczupak Anna Ardel.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Przygotowanie dziecka do szkoły
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Dydaktyka ogólna.
„Lubuska Szkoła Równych Szans”
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
„Ortograffiti w mojej szkole”
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
WITAMY W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 10 im
Nauka czytania metodą fonetyczno –literowa - barwną B. Rocławskiego
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Dojrzałość szkolna dziecka
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
METODA DOBREGO STARTU.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Zawody nauczane we wrocławskich uczelniach
Dysleksja- problem znany czy nieznany?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE

MECHANIZMY KOREKCJI KOMPENSACJI

WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU DZIECKA: PEDAGOG - TERAPEUTA WSPOMAGANIE WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU DZIECKA: umysłowego, psychicznego, społecznego.

PODSTAWOWE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIE PISANIE LICZENIE

USPRAWNIANIE FUNKCJI wzrokowych słuchowo – językowych,

technika czytania i rozumienia tekstu, umiejętność poprawnego pisania i wypowiadania się,

orientacja w kierunkach, koordynacja wzrokowo- ruchowa,

INNE: uwaga, koncentracja, pamięć, spostrzegawczość, wyobraźnia itp. logiczne myślenie, INNE: uwaga, koncentracja, pamięć, spostrzegawczość, wyobraźnia itp.

SKUTKI NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH EMOCJONALNE SPOŁECZNE

„Czytam, rozumiem, piszę” dla klas IV- VI szkoły podstawowej ORTOGRAFFITI „Czytam, rozumiem, piszę” dla klas IV- VI szkoły podstawowej

Podniesienie ŚWIADOMOŚCI ORTOGRAFICZNEJ

SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W NAUCE DYSLEKSJA ROZWOJOWA SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W NAUCE

„Piszę coraz ładniej” - od dysgrafii do kaligrafii(cz. I i II) Z cyklu ORTOGRAFFITI „Piszę coraz ładniej” - od dysgrafii do kaligrafii(cz. I i II)

„Myślę, rozumiem, liczę” matematyka bez trudności (cz. I i II)

„Ortograffiti z Bratkiem” dla klas I-III

dla gimnazjalistów i szkół ponadgimnazjalnych Ortograffiti dla gimnazjalistów i szkół ponadgimnazjalnych

POZYTYWNE ZMIANY

WPARCIE NAUCZYCIEL RODZIC

WYTRWAŁA I CODZIENNA PRACA SUKCES WYTRWAŁA I CODZIENNA PRACA

EFEKTY lepiej funkcjonują w szkole, kształcą i doskonalą umiejętności, wzmacniają wiarę we własne siły, uczą się samodzielności

Dziękuję za uwagę