MRiRW Podstawy prawne planowania operacyjnego i programowania obronnego, zasady sporządzania kart realizacji zadań operacyjnych płk dr inż. Krzysztof Meszyński.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obowiązki i zadania poszczególnych osób funkcyjnych stałego dyżuru
Advertisements

STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
AKCJA KURIERSKA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
PLANOWANIE OPERACYJNE
Konferencja wojewódzka
T: System obronności Rzeczypospolitej Polskiej.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE A KIEROWANIE BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM
POROZUMIENIA O WSPÓŁPRACY DOWÓDCÓW JEDNOSTEK WOJSKOWYCH
PRZYGOTOWANIA OBRONNE PAŃSTWA
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OBRONNEGO PAŃSTWA
ORGANY I INSTYTUCJE WŁAŚCIWE W SPRAWACH EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ
POLICJA W SYSTEMIE BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
System ewaluacji NPR i NSRO
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
DO SIŁ ZBROJNYCH W RAMACH AKCJI KURIERSKIEJ ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Polityka społeczna m.st. Warszawy Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy 2011r.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ POLITYKA KADROWA W SIŁACH ZBROJNYCH RP
Administracja publiczna
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
M I N I S T E R S T W O O B R O N Y N A R O D O W E J
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz
M I N I S T E R S T W O O B R O N Y N A R O D O W E J
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Przygotował Andrzej Potucha
Urząd Marszałkowski w Łodzi
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
GOTOWOŚĆ OBRONNA PAŃSTWA, FUNKCJONOWANIE STAŁYCH DYŻURÓW
Departament Prawny i Kadr Wydział Obronności i Bezpieczeństwa
BIURO BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Procedura przyjmowania dokumentów rządowych według nowego Regulaminu pracy Rady Ministrów Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w.
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
Funkcjonowanie procedury notyfikacji w ramach dyrektywy 98/34/WE Koordynacja systemu notyfikacji na szczeblu krajowym Warsztaty legislacyjne w zakresie.
OBRONA CYWILNA Pod pojęciem obrony cywilnej, ochrony ludności należy rozumieć zapewnienie bezpieczeństwa ludziom, ich mieniu i środowisku przed wypadkami.
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN ZASTRZEŻONE 1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN Bieżący slajd przedstawia podstawowe dane liczbowe w zakresie.
Ogniwa ochrony bezpieczeństwa ludności
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
USTAWA z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
MODEL WEBEROWSKI we współczesnej administracji
Sposób rekompensaty świadczeń pieniężnych
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Odbudowa służb planowania przestrzennego na wszystkich.
OPRACOWANIE PLANU PRZYGOTOWAŃ PUBLICZNEJ I NIEPUBLICZNEJ SŁUŻBY ZDROWIA NA POTRZEBY OBRONNE PAŃSTWA JEST ELEMENTEM PLANOWANIA OPERACYJNEGO REALIZOWANEGO.
Warszawa, kwiecień-maj 2016 r.
Zasady realizacji i rozliczania dotacji przekazywanych jednostkom samorządu terytorialnego w dziale 752 (Obrona Narodowa) Warszawa, kwiecień-maj 2016 roku.
TRYB I ZASADY PROWADZENIA KONTROLI WYKONYWANIA ZADAŃ OBRONNYCH WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO MUW ODDZIAŁ SPRAW OBRONNYCH ODDZIAŁ SPRAW.
Planistyczne działania wspierające.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Struktura organizacyjna i zatrudnienie w jednostkach.
Wykorzystanie procesu przygotowań obronnych do reagowania struktur państwa na kryzysowe zagrożenia niemilitarne.
Działalność kontrolna w Państwowej Straży Pożarnej Warszawa 2016 Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej Biuro Kontroli, Skarg i Wniosków.
Planowanie współpracy z organizacjami pozarządowymi i partnerami społecznymi w 10 Brygadzie Logistycznej i jednostkach wojskowych podporządkowanych na.
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Sposób rekompensaty świadczeń pieniężnych
Problematykę ochrony osób, mienia i informacji niejawnych normują:
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Rządowa administracja zespolona w administracji
WNIOSKI Z REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ W 2017 ROKU
Zapasowe miejsca pracy – zasady wyboru i funkcjonowania.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
Zapis prezentacji:

MRiRW Podstawy prawne planowania operacyjnego i programowania obronnego, zasady sporządzania kart realizacji zadań operacyjnych płk dr inż. Krzysztof Meszyński Warszawa 2015

Funkcjonowania systemu obronnego państwa (SOP) ZAGADNIENIA Uwarunkowania prawne i normatywne planowania operacyjnego i programowania obronnego Funkcjonowania systemu obronnego państwa (SOP) Proces planowania i programowania w NATO

Uwarunkowania prawne i normatywne planowania operacyjnego i programowania obronnego STRATEGIA BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RP podpisana przez Prezydenta RP w dniu 14 listopada 2014 r. STRATEGICZNA DYREKTYWA OBRONNA RP wydana w drodze POLITYCZNO-postanowienia Prezydenta RP z dnia 16 lipca 2009 r. Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej tekst jednolity ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 15 czerwca 2004 r. w sprawie warunków i trybu planowania i finansowania zadań wykonywanych w ramach przygotowań obronnych państwa przez organy administracji rządowej i organy samorządu terytorialnego Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 stycznia 2004 r. w sprawie ogólnych zasad wykonywania zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony

Uwarunkowania prawne i normatywne planowania operacyjnego i programowania obronnego Strategii Obronności Rzeczypospolitej Polskiej – Strategia sektorowa do Strategii Bezpieczeństwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej Strategia rozwoju systemu bezpieczeństwa narodowego RP NO-02-A060:2008 System obronny państwa - Plany obronne - Klasyfikacja PDNO-02-A071:2010 Planowanie obronne - Struktura i redagowanie Narodowego Kwestionariusza Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych 77 PDNO-02-A074:2010 Planowanie obronne - Struktura i redagowanie programów pozamilitarnych przygotowań obronnych

UWARUNKOWANIA PRAWNE I NORMATYWNE PLANOWANIA OPERACYJNEGO I PROGRAMOWANIA OBRONNEGO Strategii Obronności Rzeczypospolitej Polskiej – Strategia sektorowa do Strategii Bezpieczeństwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej PDNO-02-A075:2008 Planowanie obronne - Struktura i redagowanie planu operacyjnego przez organy administracji publicznej RPNO–02:2004 Reguły prac normalizacyjnych w resorcie obrony narodowej - Struktura i redagowanie resortowych dokumentów normalizacyjnych NO-02-A077:2008 Militaryzacja - Numery identyfikacyjne jednostek przewidzianych do militaryzacji NO-02-A078:2008 Szczególna ochrona obiektów - Oznaczanie obiektów szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa i obronności państwa

SYSTEM OBRONNY PAŃSTWA PODSYSTEM KIEROWANIA BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM, W TYM OBRONĄ PAŃSTWA PODSYSTEM MILITARNY PODSYSTEM NIEMILITARNY SOJUSZNICZY SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA

PODZIAŁ SYSTEMU OBRONNEGO RP SYSTEM OBRONNY RP PODZIAŁ SYSTEMU OBRONNEGO RP Struktura podmiotowa systemu PODSYSTEM KIEROWANIA OBRONNOŚCIĄ PODSYSTEM MILITARNY PODSYTEM POZAMILITARNY Struktura przedmiotowa systemu PRZYGOTOWANIA OBRONNE REALIZACJA ZADAŃ W RAZIE KRYZYSU I WOJNY

DOKUMENTY STRATEGICZNE P J STRATEGIA BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO KONCEPCJA STRATEGICZNA NATO Polityczno-Strategiczna Dyrektywa Obronna Planowanie strategiczno-operacyjne Programowanie i budżetowanie obronne D O K U M E N T Y P L A I S C Z Plan Reagowania Obronnego RP Dziesięcioletni program przygotowań obronnych RP Dziesięcioletni program rozwoju Sił Zbrojnych RP oraz przygotowań obronnych (resortu, województwa) Plan użycia i działania Sił Zbrojnych RP Plany funkcjonowania... (resortu, województwa) w czasie zagrożenia (kryzysu) i wojny Program Mobilizacji Gospodarki Program Doskonalenia OC Plan realizacji zamierzeń (dwuletni) USTAWA (DECYZJA) BUDŻETOWA

PLANOWANIE OBRONNE Ustalanie sposobów wykonywania zadań obronnych przez organy administracji rządowej i organy samorządu terytorialnego oraz wykorzystania w tym celu niezbędnych sił i środków, obejmujące planowanie operacyjne i programowanie obronne  

ISTOTA PLANOWANIA OPERACYJNEGO I PROGRAMOWANIA OBRONNEGO Planowanie operacyjne ustalanie czynności dotyczących przygotowania i działania organów administracji rządowej i organów samorządu terytorialnego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, ujętych w formie zestawów zadań operacyjnych, także ustalanie sił i środków niezbędnych do ich wykonania Programowanie obronne ustalanie zadań obronnych realizowanych w czasie pokoju, ujętych w formie przedsięwzięć rzeczowo - finansowych, w celu utrzymania i rozwoju potencjału obronnego państwa oraz przygotowania Sił Zbrojnych, organów administracji rządowej i organów samorządu terytorialnego do działania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, a także projektowanie środków budżetowych przeznaczonych na ten cel  

HIERARCHIA PLANÓW OPERACYJNYCH PRO RP PUSZRP Wypisy z PRO RP Wypisy z POF W POFW POFDAR POFUM Wypisy z POF DAR POFU POF Mst. Wwa POF UC, Jed.org. pod. nad. POFP Wypisy z POF U POFM POF Jed. org. pod. nad. POFG

FUNKCJE PLANOWANIA OPERACYJNEGO ciągłość podejmowania decyzji organów administracji publicznej zasilanie zasobami ludzkimi Sił Zbrojnych RP i jednostek zmilitaryzowanych realizacja zadań wynikających z obowiązków państwa- gospodarza zapewnienie potrzeb bytowych ludności

CEL OPRACOWANIA PLANÓW OPERACYJNYCH ukierunkowanie wykorzystania środków budżetowych ujednolicenie przygotowań struktur administracji publicznej wykorzystanie rezerw w sferze organizacyjnej oraz stworzenie prostych procedur działania

PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA PLANÓW OPERACYJNYCH muszą być realne powinny wspomagać zarządzanie podległymi strukturami, nie zaś stwarzać dodatkowe problemy organizacyjne muszą opierać się na aktualnym stanie prawnym, posiadanych w danej chwili możliwości organizacyjnych i finansowych oraz istniejącym potencjale obronnym RP muszą być stale aktualizowane !

TRYB PLANOWANIA OPERACYJNEGO STRATEGIA BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RP (cel strategiczny w dziedzinie obronności) POLITYCZNO-STRATEGICZNA DYREKTYWA OBRONNA RP (cele szczegółowe, sytuacje planistyczne) PLAN REAGOWANIA OBRONNEGO RP PLANY OPERACYJNE SZCZEBLA MINISTERIALNEGO I WOJEWÓDZKIEGO PLAN UŻYCIA SIŁ ZBROJNYCH

TRYB OPRACOWANIA POF DAR, POF W WYCIĄG Z POLITYCZNO-STRATEGICZNEJ DYREKTYWY OBRONNEJ RP (zawierający m. in. sytuacje planistyczne) PROPOZYCJE ZADAŃ OPERACYJNYCH PRZEDSTAWIONE DO KONSULTACJI PRZEZ MON KONSULTACJE Z PODLEGŁYMI I NADZOROWANYMI JEDNOSTKAMI ORGANIZACYJNYMI KONSULTACJE Z INNYMI ORGANAMI ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ Uzgodnienie zadań operacyjnych realizowanych na szczeblu działu administracji rządowej, urzędów centralnych nadzorowanych przez PRM i województw Ustalenie zestawów zadań operacyjnych do Planu Reagowania Obronnego RP

TRYB OPRACOWANIA POF DAR, POF W (c. d.) Opracowanie Planu Reagowania Obronnego RP Opracowanie wypisów z Planu Reagowania Obronnego RP i przesłanie ich wykonawcom planów operacyjnych Uzgodnienie szczegółowych zasad współpracy z pozycji „organu wiodącego” Uczestnictwo w ustalaniu szczegółowych zasad współpracy z pozycji „organu współdziałającego” Opracowanie Planu Operacyjnego Funkcjonowania Działu Administracji Rządowej, Województwa Zatwierdzenie POFDAR, POFW przez Prezesa Rady Ministrów uzgodnienie z MON, MAiC

KARTA REALIZACJI ZADANIA OPERACYJNEGO karta realizacji zadania operacyjnego - to część składowa planu operacyjnego, określająca szczegółową procedurę postępowania osoby lub komórki organizacyjnej bezpośrednio realizującej zadanie operacyjne oraz podmioty współuczestniczące w realizacji tego zadania i niezbędne do tego dokumenty

TRZ Operacyjnych Urzędu Centralnego W R K TRZO WYPISY z PRO RP TRZ Operacyjnych DAR TRZ Operacyjnych Urzędu Centralnego TRZ Operacyjnych jed. org. podległej AA16 XXXXX AB12 XXXXX TRZ Operacyjnych jed. org. nadzorowanej WYPISY z POF DAR AA17 XXXXX Karty realizacji zadania operacyjnego AA15 XXXXX AA21 XXXXX UC Jed. org. AA15 XXXX AA21 XXXX AB12 XXXX POF DAR PRO RP Jed. Org. nadzorowanej POF Jed. Org. podległej Urzędu Centralnego Komórki organizacyjne (lub grupy komórek) ministerstwa

TRYB OPRACOWYWANIA KART REALIZACJI ZADANIA OPERACYJNEGO ZAA 26 KARTA REALIZACJI ZADANIA OPERACYJNEGO Ozna- czenie zadania Treść zadania GOP Sytuacje planistyczne 1 2 3 Kryzysu Wojny ZAA 26 Zestaw zadań Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Treść R Komórki organizacyjne (lub grupy komórek ministerstwa) Podległe i nadzorowane urzędy (Jednostki organizacyjne) na które kierownik instytucji nałożył zadania obronne Podmioty zewnętrzne współdziałające w realizacji zadania operacyjnego Uwagi własnego ZAA 26/01 wynikająca z zadania głównego lub Treść zadania własnego Biuro Ochrony Biuro Dyrektora Generalnego W 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 35 24 25 26 K Procedura realizacji + Treści zadań własnych komórek wykonujących zdanie KOORDYNATOR Departament Prawny . DEPARTAMENT Kontroli i Nadzoru Biuro Budżetowo Finansowe WYKONAWCA ZAA 26/01/BDG zadania ZAA 26/01/BM zadania ZAA 26/01/DKN zadania ZAA 26/01/DBF DEPARTAMENT RADY MINISTRÓW ZAA 26 ZAA 26 ZAA 26 ZAA 26/01 ZAA 26/01 ZAA 26/01/BBF ZAA 26/01/DKN ZAA 26/01 ZAA 26/01

KARTA REALIZACJI ZADANIA OPERACYJNEGO ZATWIERDZAM: …….................................. (kierownik komórki organizacyjnej) PODMIOTY WSPÓŁDZIAŁAJĄCE ZEWNĘTRZNE (komórki organizacyjne urzędów innych organów administracji publicznej, sił zbrojnych, przedsiębiorcy) PODMIOTY WSPÓŁDZIAŁAJĄCE WEWNĘTRZNE (macierzyste komórki organizacyjne) DOKUMENTACJA BAZOWA (plany i inne dokumenty warunkujące realizację zadania i miejsce ich przechowywania) DODATKOWE USTALENIA TYP ZADANIA SYTUACJA PLANISTYCZNA NUMER ZADANIA WŁASNEGO NUMER ZADANIA GŁÓWNEGO KARTA REALIZACJI ZADANIA OPERACYJNEGO ........................................... ............................................ (nazwa instytucji) ODPOWIEDZIALNY (kierownik komórki organizacyjnej) Uwaga! wypełniać ołówkiem WYKONAWCA (osoba lub zespół osób bezpośrednio realizujących zadanie) TREŚĆ ZADANIA GŁÓWNEGO TREŚĆ ZADANIA WŁASNEGO TERMIN WYKONANIA ZADANIA (od momentu otrzymania zadania) PROCEDURA

KARTA REALIZACJI ZADANIA OPERACYJNEGO ZATWIERDZAM Klauzula DYREKTOR BIURA DYREKTORA GENERALNEGO Egz. Nr ..... KARTA REALIZACJI ZADANIA OPERACYJNEGO TYP ZADANIA ZAA NUMER ZADANIA GŁÓWNEGO ZAA 26 SYTUACJA KPRM PLANISTYCZNA NUMER ZADANIA BIURO DYREKTORA GENERALNEGO WŁASNEGO SP_1, SP_2, SP_3 ZAA 26/01/BDG WYKONAWCA ODPOWIEDZIALNY Osoba lub zespół bezpośrednio realizujący Kierownik komórki organizacyjnej zadanie Główny Specjalista KARTA REALIZACJI ZADANIA OPERACYJNEGO Wykonawca zadania Jan KOWALSKI Zastępca Dyrektora ,Naczelnik Wydziału, Funkcja , nazwisko i imię TREŚĆ ZADANIA GŁÓWNEGO Przepisana treść zadania ZAA 26 z Tabeli realizacji zadań operacyjnych POF KPRM lub Treść zadania własnego wykonywanego w ramach realizacji zadania głównego ZAA/26/01 (zadanie przekazane przez koordynatora) TREŚĆ ZADANIA WŁASNEGO Treść zadania własnego wykonywanego w ramach realizacji zadania głównego ZAA 26/01/ BDG TERMIN WYKONANIA ZADANIA Dni - D przewidywany czas na realizację zadania operacyjnego + .......... Godzin - G w WZK wykonującego zadanie ZAA 26/01/BDG PROCEDURA Opisana procedura realizacji zadania ZAA 26/01/ BDG w BIURZE DYREKTORA GENERALNEGO. Wyszczególnienie przedsięwzięć i czynności w ramach realizacji zadania, określenie ich zakresu zadaniowego w zależności od zaistniałej sytuacji planistycznej. NR DEWD. ..../.... Klauzula Str. ..../......

OZNACZANIE ZADAŃ OPERACYJNYCH ZAA 26 ZAA 26/01 ZAA 26/99 Zadanie operacyjne główne z Tabeli realizacji zadań operacyjnych organu nadrzędnego Załącznik A organu sporządzającego Załącznik C Zadanie operacyjne własne (szczegółowe) zadania operacyjnego ZAA 26 - zadania operacyjnego ZAA 26 -kolejne wg potrzeb / BDG DKN BBF Komórki organizacyjne zaangażowane w realizacji zadania Koordynator wykonawca TABELE REALIZACJI ZADAŃ OPERACYJNYCH KARTY REALIZACJI ZADAŃ OPERACYJNYCH

KARTA REALIZACJI ZADANIA OPERACYJNEGO TYP ZADANIA ZAA SYTUACJA PLANISTYCZNA SP_1, SP_2, SP_3 NUMER ZADANIA GŁÓWNEGO ZAA 26 WŁASNEGO ZAA 26/01 ODPOWIEDZIALNY Kierownik komórki organizacyjnej Naczelnik Wydziału KOORDYNATOR WYKONANIA ZADANIA WYKONAWCA Osoba lub zespół bezpośrednio realizujący zadanie Przepisana treść zadania ZAA 26 z Tabeli realizacji zadań operacyjnych POF KPRM Treść zadania własnego opracowuje komórka koordynująca wykonanie zadania operacyjnego w urzędzie na podstawie treści zadania głównego, przekładając zadanie główne na zadanie, które będzie realizowane przez wyznaczone komórki organizacyjne urzędu. KPRM Biuro Ochrony ZATWIERDZAM ........................... Klauzula Egz. Nr ..... NR DEWD. ..../.... Klauzula Str. ..../...... TERMIN WYKONANIA ZADANIA Dni - D Godzin - G PROCEDURA Opisana procedura realizacji zadania w urzędzie, Wyszczególnienie zadań własnych komórek organizacyjnych realizujących zadanie główne 1. ................................... - ZAA26/01/ BDG 2. ................................... - /DKN 3. ................................... - /BBF Oznaczenie (skrót) komórki organizacyjnej urzędu, przewidywany czas na realizację zadania operacyjnego uwzględniający czas realizacji wszystkich komórek wykonujących zadanie + .......... ....................................... .......................................... Nazwy komórek organizacyjnych realizujących zadania BDG, DKN, BBF TREŚĆ ZADANIA GŁÓWNEGO TREŚĆ ZADANIA WŁASNEGO DYREKTOR BIURA OCHRONY KARTA REALIZACJI ZADANIA OPERACYJNEGO Koordynator zadania

TERMIN WYKONANIA ZADANIA (od momentu otrzymania zadania) Z wyciągu planu reagowania obronnego np. ZAA 26 AWERS ZATWIERDZAM: ................................................ (kierownik komórki organizacyjnej) Z wyciągu planu reagowania obronnego Podajemy pełną nazwę np. BIURO OCHRONY Zadanie cząstkowe z zadania głównego np. ZAA 26/1/BO PROCEDURA TERMIN WYKONANIA ZADANIA (od momentu otrzymania zadania) TREŚĆ ZADANIA WŁASNEGO TREŚĆ ZADANIA GŁÓWNEGO WYKONAWCA: (osoba lub zespół osób bezpośrednio realizujących zadanie) Uwaga! Wypełniać ołówkiem. ODPOWIEDZIALNY: (kierownik komórki organizacyjnej) Uwaga! Wypełnić ołówkiem. NUMER ZADANIA WŁASNEGO SYTUACJA PLANISTYCZNA GŁÓWNEGO KARTA REALIZACJI ZADANIA OPERACYJNEGO ................................................................................. ..................................... (nazwa instytucji) TYP ZADANIA Sytuacja planistyczna z planu reagowanie RP np. SP-1 Podaje się nazwisko osoby która wykonuje dokument lub zespół Z wyciągu planu reagowania obronnego np ZAA 26/lub ZAA 26/01 Wynika z zadania cząstkowego np. ZAA 26/01/BO Czas wykonania zadania np. G+….., D+…. Sposób postępowania komórki na określone zadanie

PODMIOTY WSPÓŁDZIAŁAJĄCE WEWNĘTRZNE DODATKOWE USTALENIA DOKUMENTACJA BAZOWA (plany i inne dokumenty warunkujące realizację zadania i miejsce ich przechowywania) PODMIOTY WSPÓŁDZIAŁAJĄCE WEWNĘTRZNE (macierzyste komórki organizacyjne) PODMIOTY WSPÓŁDZIAŁAJĄCE ZEWNĘTRZNE (komórki organizacyjne urzędów innych organów administracji publicznej, sił zbrojnych, przedsiębiorcy) Jeżeli komórka współpracuje z inną komórką ale poza KPRM np. CIR z CI MON KRRiT RCB Jeżeli komórka współpracuje z inną komórką ale w KPRM Jest to dokumentacja która znajduje się poza stałą siedzibą komórki np. SK PRM lub Szefa KPRM

TRYB OPRACOWYWANIA KART REALIZACJI ZADAŃ OPERACYJNYCH Warunki organizacyjno-techniczne wykonania kart: posiadanie infrastruktury technicznej do wykonywania dokumentów niejawnych wyznaczenie osób do prac z zakresu planowania operacyjnego, posiadających stosowne poświadczenia bezpieczeństwa opracowanie, bądź uaktualnienie regulaminów organizacyjnych uzupełnienie obsady kadrowej niezbędnej do realizacji zadań zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie reklamowania od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny (Dz. U. 2009 nr 106, poz. 883 z późn. zm.)

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ PYTANIA? płk dr inż. Krzysztof Meszyński MRiRW Białystok 2015