Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ludność miasta Torunia
Advertisements

Organizacja i zarządzanie Otoczenie przedsiębiorstwa
Współczesne czynniki lokalizacji działalności gospodarczej
Analiza PEST Łukasz Hańderek Filip Łakomik.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Wpływ na polską przestrzeń przewidywanych trendów rozwoju i restrukturyzacji polskiej gospodarki.
Typologia podmiotów gospodarki turystycznej
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Elementy otoczenia społeczno - demograficznego
Czym zajmuje się geografia?
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
Czynniki wzrostu gospodarczego w krajach Afryki
Czynniki lokalizacji działalności gospodarczej
Wyniki badań grona spożywczego na Podkarpaciu Charakterystyka potencjału województwa Zarys analizy materiału empirycznego.
P O P Y T , P O D A Ż.
Analiza Otoczenia Marketingowego Przedsiębiorstwa.
Analiza Otoczenia Marketingowego Przedsiębiorstwa
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
PODSTAWY TEORII PODZIAŁU RYNKI CZYNNIKÓW PRODUKCJI
Zarządzanie projektami
Podstawy Przedsiębiorczości
1.
Rynek usług medycznych
Uwarunkowania ekonomiczne a gospodarka zeroemisyjna Jan Brzóska Jan Pyka 24 luty 2011.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE
Zmienne otoczenia ekonomicznego
Budżet państwa: Wpływy i wydatki
Zmienne otoczenia ekonomicznego Justyna Bortnik Marek Bednarz Michał Garbacik
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Makrootoczenie przedsiębiorstwa turystycznego
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
Specyfika regionalna i lokalna Czynniki warunkujące rozwój.
 Gospodarcze  Publiczne;  Pozarządowe - dostarczają dobra konsumpcji zbiorowej;  Państwo;  Organizacje międzynarodowe; Stopniowo zaciera się granica.
BEZROBOCIE.
jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
Międzynarodowa integracja gospodarcza
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
O T O C Z E N I E P R Z E D S I Ę B I O R S T W A
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
A.M. Zarzycka. Międzynarodowe badania marketingowe Systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji na potrzeby podejmowania.
Opracowania towarzyszące Strategii Diagnoza sytuacji społeczno-gospodarczej Białegostoku Raport z badań opinii mieszkańców Białegostoku Raport z badań.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Rynek pracy – metody analizy. Schemat analizy rynku pracy Ludność aktywna zawodowo - strona podażowa rynku pracy Pracujący - strona popytowa rynku pracy.
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
Zarządzanie strategiczne 4
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
mgr Małgorzata J. Januszewska
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Czynniki wpływające na przetrwanie i rozwój nowych podmiotów
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Zarządzanie międzynarodowe
Model „pięciu sił” M.Portera
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
Otoczenie przedsiębiorstwa
OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA
Zapis prezentacji:

Podstawy marketingu (ćwiczenie 1) 12.09.16 Podstawy marketingu (ćwiczenie 1) Daniel Butyter

Podstawy marketingu Otoczenie marketingowe Mikrootoczenie Podaż Popyt Konkurencja Makrootoczenie Czynniki demograficzne Społeczno-kulturowe Ekonomiczne Technologiczne Prawno-polityczne 10:26

Podaż Podmioty działające na rynku Udziały w rynku poszczególnych przedsiębiorstw Dynamika rynku Objętość rynku 10:26

Popyt Kto kupuje? Co kupuje? Determinanty zakupu Zachowania nabywców na rynku 10:26

Konkurencja Warunki konkurencji na rynku Nowa czy stara branża przemysłu Trudności wejścia na rynek 10:26

Makrootoczenie Czynniki demograficzne Społeczno-kulturowe Ekonomiczne Technologiczne Prawno-polityczne 10:26

Czynniki demograficzne Wielkość i struktura według wieku i płci Tempo przyrostu Gęstość zaludnienia Grupy etniczne Struktura gospodarstw domowych 10:26

Czynniki społeczno-kulturowe Poziom wykształcenia Tradycje Zróżnicowania kulturowe Normy etyczne i moralne 10:26

Czynniki ekonomiczne Tempo przyrostu i podział dochodu narodowego Poziom rozwoju gospodarczego Polityka gospodarcza Rozkład dochodów ludności Oszczędności Zadłużenia Dostępność kredytu 10:26

Czynniki technologiczne Nowe technologie Tempo zmian w technice i technologii Nowe produkty Chłonność na innowacje 10:26

Czynniki prawno-polityczne Stałość Zakres liberalizmu bądź ingerencji w sferę gospodarki Obszar i jednoznaczność uregulowań prawnych 10:26

Czynniki przyrodnicze 12.09.16 Warunki ekologiczne Brak surowców Rosnący koszt energii Środowisko naturalne Klimat 10:26