Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka."— Zapis prezentacji:

1 Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka

2 Segmentacja rynku Podział potencjalnego rynku na segmenty, czyli jednorodne grupy nabywców pod względem cech:  demograficznych,  społeczno-kulturowych,  ekonomicznych,  potrzeb,  zachowań rynkowych itd. A.M. Zarzycka

3 Elementy charakterystyki segmentu docelowego A.M. Zarzycka  wielkość i stabilność rynku (popytu)  jednorodność ze względu na przyjęte kryteria segmentacji  odrębność od innych segmentów  sytuacja konkurencyjna  mierzalność tj. możliwość badania segmentu  dostępność segmentu  zgodność z celami i zasobami przedsiębiorstwa

4 Sposoby działania przedsiębiorstwa a segmentacja rynku  działania niezróżnicowane marketing niezróżnicowany/masowy  działania zróżnicowanemarketing zróżnicowany/ segmentacyjny  działania skoncentrowane marketing skoncentrowany/niszowy  działania zindywidualizowane mikromarketing marketing indywidualny A.M. Zarzycka

5 Segmentacja międzynarodowa A.M. Zarzycka  makrosegmentacja (segmentacja pierwotna) – rynki narodowe lub ich grupy jako segmenty  mikrosegmentacja (segmentacja wtórna) – segmentacja w obrębie rynków narodowych  segmenty transnarodowe (globalne) – segmenty nabywców występujące na różnych rynkach zagranicznych  segmentacja proaktywna i reaktywna


Pobierz ppt "Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google