GRUNDTVIG PROJEKT OPEN HAND Pomocna dłoń Realizacja projektu od sierpnia 2011r. do lipca 2013r. Projekt finansowany przez Unię Europejską

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rola Krajowego Forum Wodnego
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Wyrównywanie szans edukacyjnych
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Oś 4 Leader EWALUACJA LGD Rzeszów, 21 maja 2013 r.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Projekt dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku Czeladzi Strona Internetowa: O naszym projekcie : Projekt łączy instytucje kształcące.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Metodyki zarządzania projektami
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Udział Warszawy w projekcie MY GENERATION. Projekt My Generation Efektywne strategie w promocji pozytywnego potencjału młodej generacji ( Effective strategies.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Seminaria nt. komitetów monitorujących na lata
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+
Animacja samopomocowego środowiska społecznego. Opis programu
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Psychologia w Zarządzaniu
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Psychologia w Zarządzaniu
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

GRUNDTVIG PROJEKT OPEN HAND Pomocna dłoń Realizacja projektu od sierpnia 2011r. do lipca 2013r. Projekt finansowany przez Unię Europejską

KRAJE UCZESTNICZĄCE TURCJA – KOORDYNATOR HISZPANIA POLSKA

Cele projektu w odniesieniu do celów programu Współpraca w zespołach –seminaria, konferencje celem aktywizacji grup projektowych. Poprawa jakości i zwiększenie rozmiaru współpracy między organizacjami zaangażowanymi w edukację dorosłych w całej Europie Wsparcie ludzi z grup społecznych podatnych na stres i wypalenie zawodowe Ułatwienie rozwoju innowacyjnych praktyk w edukacji dorosłych oraz analiza porównawcza stosowanych metod i technik badawczych.

Cele projektu Open Hand Warsztaty, seminaria, konsultacje wspierające, spotkania panelowe – celem określenia sposobów funkcjonowania jednostki w zespole w warunkach stresogennych. Określanie poziomu stresu poprzez badania w ramach projektu. Badania poziomu inteligencji emocjonalnej. Badania wstępne, śródprojektowe i ewaluacyjne wystandaryzowanymi narzędziami. Budowanie narzędzi ewaluacyjnych. Prowadzenie dziennika, analiza przypadku. zachęcenie uczestników do aktywnego wspierania się w ciągu dwuletniego projektu oraz dostrzeganie kulturalnych i społecznych elementów w pokonywaniu stresu.

Tematyka zajęć Zdrowie i dobre samopoczucie Strategie radzenia sobie ze stresem Pozytywne/negatywne skutki stresu Dostęp do jogi i alternatywnych terapii Postawa wobec powyższych zagadnień w kontekście kulturowym i społecznym Równowaga w życiu, pracy – możliwości wyboru

Sposoby osiągnięcia celów Burza mózgów, Spotkania warsztatowe w małych grupach, Ćwiczenie jogi i prawidłowego oddechu, Sesje, międzypartnerskie panele dyskusyjne, Pomoc doświadczonych organizacji europejskich, Aktywne uczestnictwo – program praktycznych technik,

WIODĄCE KIERUNKI PRACY 1. Burza mózgów, analiza zadań i obszarów odpowiedzialności, naniesienie zmian, które nastąpiły w stosunku do pierwotnej propozycji projektu, ustalenie form przekazywania informacji. Omówienie form rozpoznawania stresu. 2. Pierwsze spotkanie. Przedstawienie grupy. Omówienie zasad uczestnictwa w projekcie. Potwierdzenie poszczególnych zadań i celów projektu. Zapoznanie z tematem wiodącym – prelekcja na temat stresu i jego genezy. Badanie wstępne – ankieta określenia poziomu stresu. Sposoby radzenia sobie ze stresem – ćwiczenia relaksacyjne. 3. Aktualizacja terminów wykonania zadań i realizacji celów. Sprawdzenie skuteczności metod komunikacji. Zaangażowanie słuchaczy w pierwsze zajęcia. Omówienie zagadnienia dotyczącego metod badania opinii. 4. Stworzenia warunków umożliwiających spokojne i bezpieczne uczestnictwo w warsztatach projektowych oparciu o uzyskane opinie. Rozpowszechnienie projektu i omówienie metod ewaluacji, wspólne opracowanie arkuszy ewaluacyjnych. Omówienie grafiki strony internetowej, założenie grupy yahoo. Omówienie kwestii dotyczących ICT. 5. Wymiana informacji i opinii z partnerami z zagranicy. Ocena metod komunikacji. Prezentacja oraz dyskusja na temat wykonanych zadań. Omówienie formy prowadzenia i treści dziennika. 6. Ocena wykorzystania grup yahoo w komunikacji. Omówienie projektowanej strony internetowej. Wymiana opinii i dyskusja na temat zagadnień, które pojawiły się w trakcie realizacji projektu.

7. Przegląd strony internetowej i terminów wykonania prac. Aktualizacja grup yahoo i kwestii związanych z ICT. Uzupełnienie dzienników słuchaczy informacją na temat stresu, który odczuwają, podanie przykładów. Praca w małych grupach. 8. Panel dyskusyjny. Przegląd wszystkich zadań. Omówienie zadań dla słuchaczy i innych zagadnień. Przygotowanie słuchaczy do udziału w tworzeniu produktu końcowego. Wprowadzenie do pracy nad ćwiczeniem oddechu i jogi. Dyskusja nad technikami samopomocy, omówienie i udzielenie wskazówek. 9. Aktualizacja strony internetowej informacją na temat technik samopomocy. Informacja zwrotna od słuchaczy za pośrednictwem dzienników i arkuszy oceny. Ewaluacja i przegląd. Dokonanie ewentualnych zmian. Omówienie powstałych kwestii. Sesja na temat i inteligencji emocjonalnej. 10. Spotkanie ewaluacyjne. Organizacja partnerska odpowiedzialna za ten kluczowy obszar prezentuje raport na temat skuteczności zastosowanych metod. Dostarczenie raportu partnerom i rozpowszechnianie. Porównanie materiałów. 11. Informacje zwrotne od partnerów na temat raportu ewaluacyjnego.

Przegląd terminów wykonania zadań. Praca w małych grupach i grupach dyskusyjnych. Sesja informacyjna dla słuchaczy. Wymiana międzykulturowa poglądów 12 Stworzenie częściowego sprawozdania z uwagami od wszystkich partnerów. Aktualizacja strony internetowej. Sprawdzenie postępów słuchaczy i uzupełnienia dziennika. Przejrzenie i przedyskutowanie wprowadzenia dodatkowych materiałów do programu. Opinie uczniów. 13. Początek planowania produktu końcowego (książki pracy). Dostępny budżet, koszt produkcji i dystrybucji. Zaangażowanie słuchaczy. 14. Ocena i przegląd pracy nad produktem końcowym. Opinie słuchaczy na temat samorozwoju poprzez ich dzienniki i pracę w małych grupach. Weryfikacja celów. Ocena i naniesienie poprawek z udziałem partnerów i słuchaczy, jeśli to konieczne. 15. Kontynuacja tworzenia produktu końcowego. Omówienie wdrożenia informacji zwrotnej słuchaczy. Wprowadzenie aktualizacji i poprawek. Konsultacje - praca w parach. Przekazanie wniosków. Opracowanie zasad tworzenia produktu końcowego. 16. Omówienie wszelkich nieoczekiwanych problemów. Identyfikacja sukcesów i porażek. Podjęcie obiektywnej analizy, co zostało zrobione dobrze, a co można było zrobić lepiej. Wkład wszystkich partnerów projektu. 17. Opracowanie wyciągniętych wniosków, dokumentów i opinii. Upewnienie się, że wszyscy biorący udział w projekcie są zgodni co do jego podsumowania. Napisanie raportu końcowego. 18. Omówienie i zaplanowanie ostatniego spotkania dla słuchaczy i organizacji partnerskich. Jakie są nasze oczekiwania jeśli chodzi o uroczystość, wręczanie certyfikatów. 19. Prezentacja wszystkich danych z projektu. Potwierdzenie przez organizacje rozpowszechniania projektu. Wręczenie certyfikatów i uroczyste spotkanie towarzyskie dla wszystkich uczestników projektu. Ostateczne sprawozdanie przedstawione/wysłane. Prezentacja produktu końcowego.