Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Województwo Podkarpackie
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
"Nowoczesny Nauczyciel
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Bydgoszczy.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
PROJEKT: „STAĆ MNIE NA WIĘCEJ”
„Szkolne Centrum Nauki”
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Cztery sposoby realizacji zajęć fakultatywnych
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki projekt edukacyjny.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Projekty zrealizowane w ZS1
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Zapis prezentacji:

Ćwiczę, uczę się, wygrywam Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2 Okres realizacji: marzec 2013 r. – maj 2014 r.

Cele projektu są zgodne z założeniami „Strategii rozwoju edukacji województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2008 – 2013”

Opis problemu Zachowanie wielu uczniów gimnazjów naszego woj. /chłopców i dziewcząt/ odbiega od społecznie akceptowanego. Uczniowie : - łamią zasady obowiązujące w szkole - nie przestrzegają norm moralnych - nie potrafią funkcjonować w grupie - mają kłopoty ze skuteczną komunikacją - nie wywiązują się z powierzonych ról - nie przestrzegają podstaw kultury bycia - wykazują zachowania agresywne

Cel główny projektu Kształtowanie społecznie akceptowanych zachowań 1500 uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym ze 100 gimnazjów z woj. kujawsko-pomorskiego poprzez realizację zajęć pozalekcyjnych od marca 2013 r. do maja 2014 r. /stosowanie norm moralnych, zasad, kierowanie się ogólnie przyjętymi wartościami, poprawne komunikowanie się w zespole rówieśniczym, tolerancja, fair play, kultura bycia, wywiązywanie się z ról/

Cele szczegółowe projektu Zmiana nieakceptowanych społecznie zachowań 1500 uczniów w wyniku zastosowania nowatorskich działań edukacyjnych i wychowawczych na zajęciach pozalekcyjnych w okresie realizacji projektu. Przyrost u1500 uczniów umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych poprzez udział w warsztatach z psychologiem w okresie realizacji projektu. Rozwój u 1500 uczniów kompetencji kluczowych, zainteresowań matematyczno- przyrodniczych, językowych, ICT poprzez udział w zajęciach pozalekcyjnych w okresie realizacji projektu.

Grupa docelowe 1500 uczniów kl. I ze 100 gimnazjów woj. kujawsko-pomorskiego, przejawiających zachowania społecznie nieakceptowane z rodzin dysfunkcyjnych, bezrobotnych, wielkość grup: 17 uczniów, szkoły specjalne 5-8, projekt zakłada utrzymanie stałej liczby uczniów przez okres jego trwania, kryteria doboru /zostaną omówione w innym punkcie programu/

Zadania w projekcie 1. Realizacja programów rozwojowych szkół w obszarze wychowania /39 tygodni/: 2. Prowadzenie wsparcia psychologicznego 3. Ewaluacja zadań projektowych w szkołach Ad.1 - przygotowanie programów /opiniuje KO w Bydgoszczy/ - opracowanie przez wybranych nauczycieli nowatorskich programów zajęć pozalekcyjnych /wyeksponowane elementy wychowawcze, opiniują przedmiotowcy z KPCEN w Bydgoszczy/, - każdy uczeń bierze udział we wszystkich zajęciach,

- 39 h zajęcia pozalekcyjne informatyczne - 39 h zajęcia matematyczno-przyrodnicze - 39 h zajęć językowych - 39 h zajęcia sportowe - 30 h wsparcia psychologicznego Uczeń w projekcie będzie uczestniczył łącznie w 186 h zajęć pozalekcyjnych.

Oczekiwane rezultaty 70% uczestników projektu podwyższy ocenę z zachowania 70% uczniów poradzi sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych 70% uczniów podniesie swoją samoocenę lub poprawi swoją pozycję w grupie rówieśniczej 70% uczestników dostrzeże potrzebę spędzania czasu wolnego na akceptowany społecznie

Oczekiwane rezultaty 70% uczniów podniesie wybrane kompetencje kluczowe 70 % uczniów zakwalifikowanych do projektu będzie systematycznie uczestniczyć w zajęciach pozalekcyjnych 70% dziewcząt uczestniczących w projekcie podniesie samoocenę w obszarze umiejętności matematyczno-przyrodniczych i informatycznych 70% uczniów pozna akceptowane społecznie normy i zasady zachowania

Oczekiwane rezultaty 70% uczniów stosuje zasadę fair play 70% uczniów uzyska świadomość wyboru własnej ścieżki zawodowej i edukacyjnej

Produkty 100 gimnazjów objętych wsparciem 4 rodzaje zajęć pozalekcyjnych 400 programów nowatorskich zajęć pozalekcyjnych 400 scenariuszy zajęć pozalekcyjnych 100 programów rozwojowych szkół 3 spotkania informacyjno-promocyjne dla dyrektorów szkół 3 spotkania informacyjno - instruktażowe dla nauczycieli współpracujących z asystentami projektu 3 spotkania informacyjno – instruktażowe w roku szkolnym 2013/2014 30 h warsztatów grupowych z psychologiem programy warsztatów psychologicznych 1 spotkanie informacyjno – promocyjne dla psychologów Konferencja sprawozdawcza dla psychologów Strona www projektu

Produkty Karty obserwacji Kwestionariusze ankiet do badania na wejściu i wyjściu Kwestionariusz ankiet badających stopień zadowolenia ucznia z zajęć pozalekcyjnych i warsztatów psychologicznych Kwestionariusze ankiet ewaluacyjnych dla ucznia, nauczyciela Kwestionariusz wywiadów dla ucznia, nauczyciela i nauczyciela współpracującego z asystentem projektu Konferencja podsumowująca działania projektowe.

Koszty projektu Koszty ogółem – 2 807 310, 16 zł Realizacja programów rozwojowych w szkołach - 1 311 600, 00 zł Realizacja wsparcia psychologicznego w szkołach – 882 000,00 zł Koszt dowozu uczniów na zajęcia – 166 320,00 zł Koszt ewaluacji zadań projektowych w szkołach – 43 030,00 zł Cross-financing zakup wizualizerów dla szkół – 188 000,00 zł Koszt przypadający na uczestnika – 1871,54 zł.

Kadra zarządzająca projektu Koordynator projektu Wiesława Tomasiak - Wyszyńska wieslawa.tomasiak-wyszynska@cen.bydgoszcz.pl Tel. 52 349 31 50 w.45

Violetta Panfil-Smolińska Asystenci projektu Wiesława Kitajgrodzka wieslawa.kitajgrodzka@cen.bydgoszcz.pl Tel. 52 349 31 50 w.43 Izabela Nowakowska izabela.nowakowska@cen.bydgoszcz.pl Tel. 52 349 31 50 w.45 Violetta Panfil-Smolińska violetta.panfil@cen.bydgoszcz.pl Dariusz Sitkowski dariusz.sitkowski@cen.bydgoszcz.pl Tel. 52 349 31 50 w.46

Prezentacja materiałów konferencyjnych Kalendarz projektu (?) Kryteria doboru grupy docelowej Struktura programu zajęć pozalekcyjnych List do nauczycieli Zakres zadań nauczyciela realizującego zajęcia pozalekcyjne Zakres czynności nauczyciela współpracującego z asystentem Harmonogram działań związanych z procedurą wyłonienia nauczycieli do projektu – negocjacje bez ogłoszenia Formularz zgłoszenie nauczycieli do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych

Realizacja projektowych zajęć pozalekcyjnych w szkołach Opracowanie programów rozwojowych szkół Wyłonienie grupy docelowej Wyłonienie nauczycieli do projektu Opracowanie programów zajęć pozalekcyjnych Opiniowanie programów przez ekspertów Publikacja najciekawszych scenariuszy zajęć

Program zajęć pozalekcyjnych Cel: zmiana postaw i zachowań uczniów na społecznie akceptowane, rozbudzanie zainteresowań Programy zajęć pozalekcyjnych muszą zawierać: nowatorskie i zróżnicowane metody i formy pracy wspierające rozwój ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych i wychowawczych. Opracowując program zajęć pozalekcyjnych należy koniecznie uwzględnić cel główny i cele szczegółowe projektu oraz założone rezultaty.

Struktura programu zajęć pozalekcyjnych Wstęp: szkoła, rodzaj zajęć, liczba uczniów uczestniczących w poszczególnych zajęciach pozalekcyjnych, charakterystyka grupy, nauczyciel prowadzący. Cele ogólne programu z uwzględnieniem celu ogólnego projektu. Cele szczegółowe programu z uwzględnieniem celów szczegółowych Tabelaryczne ujęcie programu: Tematyka zajęć ( podstawa programowa) 39 h Liczba godzin Wymagania szczegółowe – treści nauczania Uczeń: Sposoby osiągania celów wychowania i kształcenia Opis założonych osiągnięć uczniów. Kształtowane kompetencje kluczowe Historia regionu w skałach zapisana Walory turystyczne mojego regionu 3 4 rozpoznaje główne rodzaje skał występujących w najbliższej okolicy szkoły podaje przykłady ich zastosowania, Opisuje zajęcia ludności, charakter produkcji rolnej efektywnie współpracuje w zespole Wycieczka … Zadania edukacyjne, np. skompletować zbiór skał wraz z ich opisem Metoda projektu Studium przypadku Drama Inne metody aktywizujące Potrafi: rozpoznać podstawowe rodzaje skał, wyjaśnić nazwę „Białe Kujawy”, wykazać zależność …. stosować zasady efektywnej współpracy konstruktywnie rozwiązywać problemy (…) Kompetencje społeczne i obywatelskie

(9 miesięcy – od września 2013 r. do maja 2014 r.) Realizacja wsparcia psychologicznego: (9 miesięcy – od września 2013 r. do maja 2014 r.) 60 h w szkole z podziałem na 2 grupy - 3h w miesiącu (łącznie 30h x 2 grupy) - forma warsztatowa prowadzona przez zewnętrznych psychologów Obszary wsparcia: - komunikacja interpersonalna w grupie rówieśniczej - radzenie sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych - wzmacnianie poczucia własnej wartości - kształtowanie akceptowanych społecznie zachowań. Finansowanie dowozu

Dokumentowanie zadań projektowych

UMOWY: wypełnienie danych RACHUNKI NAUCZYCIEL WSPÓŁPRACUJĄCY UMOWY: wypełnienie danych RACHUNKI (ZGODNIE Z TRANSZAMI) SEMESTRALNY HARMONOGRAM PROWADZONYCH W SZKOLE ZAJĘĆ PROJEKTOWYCH PROGRAMY ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH KARTY CZASU PRACY (KUMULOWANIE) DZIENNIKI ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH Miesięczna karta obserwacji ucznia przez nauczyciela – ocena jego aktywności i relacji w grupie

MONITOROWANIE I EWALUACJA PROJEKTU REJESTRACJA POSTĘPÓW (karty obserwacji) BADANIE STOPNIA ZADOWOLENIA Z ZAJĘĆ CZY ZREALIZOWANO CELE PROJEKTU CZY OSIĄGNIĘTO OCZEKIWANE REZULTATY WIZYTY ASYSTENTÓW OCENA ZACHOWANIA W trosce o jakość działań projektowych, realizacji celów i osiągnięcia rezultatów projektu

Monitorowanie Wizyty w szkołach – kontrola frekwencji, zgodności przebiegu zajęć pozalekcyjnych z przesłanym harmonogramem, prowadzenia dokumentacji projektowej, promocji projektu w środowisku szkolnym i lokalnym

Badanie stopnia zadowolenia ucznia z udziału w zajęciach pozalekcyjnych i warsztatach psychologicznych. Przygotowanie sprawozdania z realizacji zadań projektowych w szkole przez nauczycieli współpracujących z asystentami - XII 2013 r., maj 2014 r. Przekazywanie informacji zbiorczej dotyczącej ocen zachowania uczniów (semestralnych i końcoworocznych).

Ewaluacja projektu Badanie stopnia osiągnięcia celów i rezultatów projektu. Badanie „na wejściu i wyjściu„ - kwestionariusz ankiety do samooceny ucznia zachowań i postaw, relacji w grupie, radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych, radzenia sobie ze złością i agresją, sposobów spędzania czasu wolnego i diagnozujących zainteresowania ucznia - kwestionariusz ankiety do oceny ucznia przez nauczyciela

- ankiety ewaluacyjne dla nauczycieli Badania końcowe: - ankiety ewaluacyjne dla nauczycieli - kwestionariusze wywiadu dla losowo wybranych nauczycieli i uczniów Przygotowanie raportu końcowego przez koordynatora projektu. .

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ I ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY .