Opracowanie projektu LIDER. - szkolenie kadry kierowniczej i dwóch nauczycieli - 6 pkt. dzieliło nas od wygranej. W kolejnym roku tego konkursu w trakcie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Wdrażanie i finansowanie działań związanych z doradztwem zawodowym z funduszy unijnych WUP w Białymstoku.
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Monitorowanie postępów we wdrażaniu rekomendacji wypływających z badania pt.: Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu kształcenia i szkolenia.
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt „POMOC – AKTYWIZACJA – WSPARCIE” Miejski Ośrodek Pomocy.
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
STAN WDRAŻANIA DZIAŁAŃ: 2.3 Reorientacja zawodowa osób odchodzących z rolnictwa oraz 2.4Reorientacja zawodowa osób dotkniętych procesami restrukturyzacyjnymi.
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1 Konkurs w ramach poddziałania Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (A.1) Termin ogłoszenia konkursu: wrzesień
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
1 Zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy Mikołajki, lutego 2010 r. Bartosz Szurmiński – Kierownik Zespołu ds. Informacji i Promocji.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Działania pomocowe, w tym na rzecz osób niepełnosprawnych W ramach Priorytetu VII PO KL Dorota Wróblewska Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Poddziałanie POKL – podstawowe informacje ogólnopolskie projekty otwarte Wojciech Szajnar Zespół Instrumentów Szkoleniowych.
1 Europejski Fundusz Społeczny w Działaniach realizowanych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Europejski Fundusz Społeczny w Działaniach realizowanych.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Prezentacja doświadczeń WUP w okresie programowania 2004 – Hanna Mikulska-Bojarska Wicedyrektor ds. Funduszy Europejskich Olsztyn, dn. 27 marca 2007.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Zespół Szkół Łączności
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
5 lat Obserwatorium Obserwatorium realizuje badania cykliczne oraz badania jednorazowe, odpowiadające na bieżące potrzeby informacyjne. Przygotowuje również
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
2010 Poddziałanie POKL – podstawowe informacje studia podyplomowe Rafał Kamiński Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 2 marca 2010 r.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Działania podjęte przez Powiat Ostrołęcki na rzecz aktywizacji rynku pracy po pożarze Zakładu Przetwórstwa Mięsnego JBB w Łysych Łyse 26 marca 2011 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Ogólne informacje o konkursie.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Doświadczenia pierwszych naborów RPO WiM ogłaszanych przez Wojewódzki Urząd Pracy Planowane nabory i cele na bieżący rok Olsztyn, 9 czerwca 2016 r. Zdzisław.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Dualne kształcenie zawodowe
Konkursy dla ABK - podsumowanie
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Zapis prezentacji:

Opracowanie projektu LIDER. - szkolenie kadry kierowniczej i dwóch nauczycieli - 6 pkt. dzieliło nas od wygranej. W kolejnym roku tego konkursu w trakcie zaawansowania prac, wyjaśniono, że jednostki organizacyjne samorządu województwa nie mogą w nim uczestniczyć. Phare 2001 Modernizacja oferty kształcenia w szkołach zawodowych

2006/07 w ramach Działanie 2.1 ZPORR Kurs doskonalący w zakresie opieki nad osobami starszymi i niepełnosprawnymi o wartości zł. Zaplanowane doskonalenie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem pracowników i pracodawców placówek opiekuńczych powiatu starogardzkiego i tczewskiego. Liczba chętnych znacznie przekroczyła zaplanowaną do objęcia wsparciem ilość 64 osób, Przy okazji ujawniono potrzebę kształcenia w formie zaocznej opiekuna w domu pomocy społecznej.

Trudności W I podejściu projekt odrzucono z powodu jak to nazwano uchybień formalnych cyt.… jednostka budżetowa samorządu województwa pomorskiego, nie jest uprawniona do samodzielnej realizacji projektu, a wpis do rejestru instytucji szkoleniowych nie jest wystarczającą podstawą. zwróciliśmy się o wyjaśnienia w tej sprawie do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. W odpowiedzi MRR uznało słuszność naszej interpretacji- z prawem do składania projektu jako instytucja szkoleniowa- projekt zostaje odrzucony z powodu wprowadzenia zmian nie wskazanych przez WUP.

KORZYŚCI : oferta doskonalenia zawodowego wpisała się w potrzeby osób zatrudnionych w opiece, zgodnie z potrzebami lokalnego rynku pracy- chroniąc przed utratą pracy podniosła rangę szkoły, jako placówki otwartej na nowe zadania w kształceniu ustawicznym przydatnej w środowisku z wykorzystaniem możliwości pozyskiwania środków unijnych pozwoliła zdobyć nowe doświadczenie nauczycielom szkoły a beneficjentów wyposażyć w umiejętności zawodowe w zakresie metod opieki, I pomocy, rehabilitacji i obsługi komputera- rozbudzając ich zainteresowania edukacyjne zakupiono sprzęt do szkoły o wartości 20 tys. zł którego szkoła nie posiadała 2 laptopy, rzutniki multimedialne) stworzył warunki do dodatkowego zatrudnienia n-li a po wielomiesięcznych wyjaśnieniach także dla wykazanych w projekcie pracowników administracji i obsługi z przyzwoleniem na funkcję koordynatora projektu w osobie dyrektora szkoły ( MRR)

2008/09 w ramach PO KL Działanie 9.3 Nowy zawód twoją szansą na rynku pracy o wartości zł.. BO po zakończeniu zajęć zgodnie z rozporządzeniem O ocenianiu, klasyfikowaniu i promowaniu przystąpili do egzaminów zewnętrznych zawodowych ( z absolwentów).

Realizację zajęć rozpoczęto od IX V 2009 r. W trakcie wystąpił problem z zawarciem umowy na realizację. Ostatecznie w I 2009 r. zatwierdzono Uchwałą Zarządu warunki realizacji i dofinansowania trwającego projektu. Realizacja zobowiązań odbyła się z opóźnieniem w stosunku do osób zatrudnionych w projekcie, z opóźnieniem odbył się także zakup sprzętu i pomocy naukowych za kwotę zł. Próba II edycji tego projektu w 2009 roku nie zyskała akceptacji Organu.

Beneficjenci projektu

Łącznie w ramach cross finasingu szkoła zakupiła pomoce dydaktyczne o wartości ponad zł

2010 r Złożony został projekt w ramach Działania 9.3 PO KL dotyczący kształcenia na odległość Projekt został odrzucony- ze względów interpretacyjnych DFS na podstawie pisma MRR ze wskazaniem Działania 9.2 na realizację projektów aplikowanych przez szkoły policealne.

WNIOSKI : ograniczony dostęp naszych szkół ze względu na powyższą interpretację- eliminuje szkoły z działania 9.3 wykluczenie dyrektora z funkcji koordynatora mimo interpretacji MRR- jako osoby odpowiadającej za realizację i nadzór nad projektem, jest ograniczeniem równego traktowania osób zaangażowanych w projekt sytuowanie kosztów projektu na poziomie min. 1 mln- utrudnia start małych placówek jakimi są nasze szkoły zasadnym stają się projekty systemowe- przygotowane dla wszystkich naszych szkół ( zadanie dla DES).

Dziękuję za uwagę