ZASADY PROMOCJI W EUROREGIONIE GLACENSIS KŁODZKO 16 lutego 2010 Szkolenie współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa za pośrednictwem Euroregionu Glacensis w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska- Rzeczpospolita Polska
Wszyscy beneficjenci programu zobowiązani są do odpowiedniego uwidocznienia zasad w zakresie promocji projektów finansowanych w ramach Programu. W przypadku, gdy projekt otrzyma dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, beneficjent zapewnia, aby opinia publiczna oraz podmioty uczestniczące zostały o tym dofinansowaniu poinformowane za pośrednictwem umieszczenia w widocznym miejscu loga: 1. Nazwa programu oraz logo Unii Europejskiej 2. Logo Euroregionu Glacensis
Wymogi dotyczące promocji projektu są wiążące od momentu podpisania umowy Niespełnienie powyższego wymogu może w swojej konsekwencji doprowadzić do niewypłacenia dofinansowania lub ewentualnie zwrotu wypłaconych środków
Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia Podręcznik Prezentacji Wizualnej Umowa o dofinansowanie
Logo programu oraz Unii Europejskiej
Logo, nazwa Programu, a także wizerunek graficzny służą do szybkiej identyfikacji programu wsparcia i stanowią istotny wkład na rzecz zwiększenia stopnia popularności wśród opinii publicznej. Zastosowanie: materiały, publikacje tablice wystawowe gadżety reklamowe wizytówki strony internetowe programu wszelkiego rodzaju promocja programu
LOGO EUROREGIONU GLACENSIS
Ponieważ otrzymują Państwo dofinansowanie z rezerwy celowej Budżetu Państwa, zapisy umowy nakładają na Państwo obowiązek informowania o dofinansowaniu: „Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa za pośrednictwem Euroregionu Glacensis w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska- Rzeczpospolita Polska “
Przykłady umieszczania zasad promocji
W przypadku realizacji działania np. zakup wyposażenia placu zabaw Beneficjent winien na tablicy informacyjnej umieścić informację, iż konkretne działanie finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa za pośrednictwem Euroregionu Glacensis w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska- Rzeczpospolita Polska
Podczas szkoleń i seminariów powinien być wystawiony baner lub tablica promocyjna Materiały informacyjne, promocyjne, szkoleniowe, zakupiony sprzęt, dokumentacja projektu musi zawierać odpowiednie wskazane wcześniej oznaczenia
Zasady promocyjne muszą być umieszczane w widocznych miejscach. W przypadku publikacji drukowanych (np. foldery) na pierwszej bądź ostatniej stronie Naruszenie obowiązku promocji skutkuje zmniejszeniem dotacji o wartość wydatków dla których nie spełniono obowiązku
Dziękuję za uwagę Małgorzata Kraczuk Stowarzyszenie Gmin Polskich Euroregionu Glacensis Mail: Tel:74/