Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Działalność Agencji Zatrudnienia na terenie Województwa Warmińsko – Mazurskiego Kamila.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
REJESTR AGENCJI ZATRUDNIENIA ANALIZA PORÓWNAWCZA ROCZNYCH RAPORTÓW Z DZIAŁALNOŚCI AGENCJI ZATRUDNIENIA Z WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO ZA LATA 2005 i 2006 OPRAC.
Advertisements

Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Lista realizowanych projektów.
Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NFZ Dla studentów spoza Unii Europejskiej oraz spoza krajów.
FORMY POMOCY dla pracodawców. Powiatowy Urząd Pracy w Aleksandrowie Kujawskim realizuje następujące formy POMOCY DLA PRACODAWCÓW: POŚREDNICTWO PRACY –
Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Działalność Agencji Zatrudnienia na terenie Województwa Warmińsko – Mazurskiego Kamila.
1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
1 KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY POWIATOWY URZĄD PRACY W SZTUMIE Z SIEDZIBĄ W DZIERZGONIU GRUDZIEŃ r.
Obowiązki wobec ZUS  Po podpisaniu umowy o dobrowolne ubezpieczenie z NFZ, ubezpieczony powinien złożyć we właściwym dla swojego miejsca zamieszkania.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 Opracowała mgr Irena Krauze.
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
DOMY OPIEKI Badanie wzorców umownych stosowanych w placówkach świadczących usługi w zakresie zapewnienia opieki osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Usługi EURES dla pracodawców Doradca EURES – Elżbieta Amulewicz Olsztyn 2010 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Warmińsko - Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Zagadnienia związane z zatrudnieniem cudzoziemców na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Powiatowy Urząd Pracy w Biłgoraju LOKALNY RYNEK PRACY W KONTEKŚCIE ZAWODÓW Z BRANŻ: DRZEWNEJ, ODZIEŻOWEJ I CHEMICZNEJ.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Prawdy oczywiste Kiedy zarejestrować działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Uwarunkowania prawne telepracy – praktyczne rozwiązania dla pracodawców dr Jacek Męcina.
Wsparcie przedsiębiorczości w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki Toruń, 9 lutego 2012.
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. PRAWO KOALICJI – ZAKRES PODMIOTOWY USTAWA z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych.
Grudzień 2015 r. Zbiegi tytułów do ubezpieczeń Co nowego od 1 stycznia 2016 r.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Aktywizacja zawodowa osób zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem społecznym Mrągowo, 5 czerwca 2008 r.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
1 EURES Europejskie Służby Zatrudnienia Elżbieta Amulewicz Doradca EURES.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Usługa PUE-ZUS (Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
USŁUGI SIECI EURES DLA PRACODAWCÓW
AGENCJE ZATRUDNIENIA W WOJEWÓDZTWIE ŚWIĘTOKRZYSKIM
Międzynarodowe opodatkowanie emerytur – ujęcie modelowe
Pojęcie działalności gospodarczej w prawie polskim
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Ulgi i preferencje dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o posiadane zezwolenie.
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Zapis prezentacji:

Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Działalność Agencji Zatrudnienia na terenie Województwa Warmińsko – Mazurskiego Kamila Skalska Pośrednik pracy Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Olsztyn 2015

Działania WUP, związane z prowadzeniem rejestru agencji zatrudnienia w 2015 roku Liczba wniosków o wpis do KRAZ, które wpłynęły do WUP w 2015 roku 36 Liczba wydanych certyfikatów Liczba odmów wydania certyfikatu (wniosek złożony w roku 2014) 36 1 Liczba decyzji administracyjnych w sprawie wykreślenia z KRAZ 21 Liczba kontroli agencji zatrudnienia, przeprowadzonych w 2014 roku 27 W tym liczba stwierdzonych przypadków nieprzestrzegania/uchybień warunków prowadzenia agencji zatrudnienia 2

LICZBA AGENCJI ZATRUDNIENIA Według stanu na koniec grudnia 2015r. w Polsce funkcjonowało agencji zatrudnienia. Na terenie województwa warmińsko-mazurskiego działały w tym czasie 122 agencje zatrudnienia, z czego: 40 świadczyło usługi w zakresie pośrednictwa pracy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, 11– pośrednictwa obywateli polskich do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych, 24 – doradztwa personalnego, 20 – poradnictwa zawodowego, oraz 30 w zakresie pracy tymczasowej.

. Liczba agencji zatrudnienia w kraju, według stanu na dzień r

Liczba agencji zatrudnienia na Warmii i Mazurach w latach Rok Liczba podmiotów w KRAZ Rodzaj działalności Pośrednictwo pracy na terenie RP Pośrednictwo do pracy za granicą Doradztwo personalne Poradnictwo zawodowe Praca tymczasow a

Działalność warmińsko - mazurskich agencji pośrednictwa pracy na terenie RP w 2015 roku 2014rok2015 rok Zmiany w liczbach Zmiany w % Liczba osób, które podjęły zatrudnienia lub inną pracę zarobkową za pośrednictwem agencji zatrudnienia ,0 w tym osoby, które podjęły zatrudnienie na podstawie stosunku pracy ,0

Działalność warmińsko - mazurskich agencji pośrednictwa pracy na terenie RP w 2015 roku Najczęściej występujące grupy zawodów Symbol grupy Nazwa grupy zawodówOgółem 5223Sprzedawcy sklepowi (ekspedienci) Pomoce i sprzątaczki biurowe, hotelowe i pokrewne Pracownicy obsługi biurowej Pracownicy wykonujący prace proste Kasjerzy bankowi i pokrewni Pracownicy usług ochrony gdzie indziej niesklasyfikowani Pracownicy ochrony osób i mienia Robotnicy wykonujący prace proste w przemyśle gdzie indziej niesklasyfikowani 27

Działalność warmińsko - mazurskich agencji pośrednictwa pracy za granicą 2014rok Zmiana w liczbach Zmiana w % Liczba osób, które podjęły pracę za granicą u pracodawców zagranicznych ,0

Działalność warmińsko - mazurskich agencji pośrednictwa pracy za granicą w 2015 roku

Działalność warmińsko - mazurskich agencji pośrednictwa pracy za granicą w roku 2015 Najczęściej występujące grupy zawodów L.P.KrajNazwa grup elementarnych zawodów 1. Holandia -Robotnicy wykonujący prace proste w przemyśle, gdzie indziej niesklasyfikowani, spawacze i pokrewni, hodowcy zwierząt gospodarskich i pokrewni, 2. Niemcy -pracownicy domowej opieki osobistej, robotnicy pracujący przy przeładunku towaru, robotnicy wykonujący prace proste w budownictwie ogólnym 3. Norwegia -ogrodnicy, magazynierzy i pokrewni, kierowcy samochodów osobowych i dostawczych 4. Czechy -operatorzy maszyn i urządzeń do produkcji i przetwórstwa metali 5. Wielka Brytania -pracownicy wsparcia rodziny, pomocy społecznej i pracy socjalnej 6. Belgia-ręczni pakowacze i znakowacze 7. Irlandia - cieśle i stolarze budowlani, mechanicy maszyn i urządzeń rolniczych i przemysłowych 8. Malta-operatorzy maszyn i urządzeń do produkcji wyrobów spożywczych i pokrewni

Działalność warmińsko - mazurskich agencji doradztwa personalnego w 2015 roku 2014 rok 2015 rok Zmiana w liczbach Zmiana w % Liczba pracodawców korzystających z usług agencji doradztwa personalnego ,0

Działalność warmińsko - mazurskich agencji poradnictwa zawodowego w 2015 roku 2014 rok 2015 rok Zmiana w liczbach Zmiana w % Liczba osób korzystających z usług poradnictwa zawodowego ,0% Liczba pracodawców korzystających z usług poradnictwa zawodowego ,0%

Działalność warmińsko - mazurskich agencji pracy tymczasowej w latach rok 2015 rok zmiana w liczbach zmiana w % Liczba osób skierowanych przez agencję zatrudnienia do wykonywania pracy tymczasowej ,0 z tego zatrudnionych w agencji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określonej i umowy o prace na czas wykonywania określonej pracy ,6 Liczba pracodawców użytkowników korzystających z usług agencji zatrudnienia ,0

Działalność agencji pracy tymczasowej na Warmii i Mazurach w 2015 roku Nazwa grupy elementarnej zawodówogółem% Robotnicy wykonujący prace proste w przemyśle gdzie indziej niesklasyfikowani ,0 Monterzy gdzie indziej niesklasyfikowani 67612,0 Pracownicy domowej opieki osobistej 3806,8 Sprzedawcy sklepowi 3796,8 Układacze towarów na półkach 2053,6 Kasjerzy bankowi i pokrewni 1202,1

Kraje, do których warmińsko-mazurskie agencje pracy tymczasowej kierowały pracowników tymczasowych w roku 2015 KrajLiczba skierowań% Ogółu Polska507691,3 Francja531,3 Niemcy4627,3 Dania12 Ogółem we wszystkich państwach ,0

Działalność agencji zatrudnienia w regionie - podsumowanie Działalność agencji zatrudnienia w regionie - podsumowanie 2015 roku

Działalność agencji zatrudnienia w Polsce w zakresie pośrednictwa pracy oraz pracy tymczasowej w latach Lata Osoby zatrudnione za pośrednictwem agencji zatrudnienia w zakresie: Pośrednictwa pracy Pracy tymczasowej ogółemw tym Na terenie RPZa granicą 2003r r r r r r r r r r r r r

Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Działalność kontrolna Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie w roku 2014 Kamila Skalska Pośrednik pracy Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Olsztyn 2015

AGENCJE ZATRUDNIENIA – PODSTAWA PRAWNA Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. ROZDZIAŁ 6 (art k) ROZDZIAŁ 16 (art ) ROZDZIAŁ 20 (art c)

Działalność kontrolna Wojewódzkiego Urzędu Pracy Zgodnie z art. 18 o ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. 2016, poz. 645), marszałek województwa sprawuje kontrolę w zakresie prowadzenia agencji zatrudnienia, o których mowa w art.19, art.19e oraz art.19f. 1)posiadanie zaległości z tytułu podatków, składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne oraz na FP i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych 2)karalność za wykroczenia z art b 3)ogłoszenie likwidacji lub upadłości  art.19

Zakres kontroli prowadzanych przez WUP w agencjach zatrudnienia 1)dotrzymanie obowiązku informowania marszałka województwa o zmianach: - danych adresowych i innych objętych wpisem do KRAZ w terminie 14 dni od dnia ich powstania - zaprzestaniu działalności - zawieszeniu lub wznowieniu działalności w terminie 14 dni od dnia zawieszenia albo wznowienia wykonywania działalności gospodarczej.  art.19e  art.19 f 1)dotrzymanie obowiązku przedstawiania marszałkowi województwa sprawozdania z działalności agencji zatrudnienia do dnia 31 stycznia każdego roku, za rok poprzedni.

W 2015r. WUP w Olsztynie przeprowadził 27 kontroli warmińsko - mazurskich podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia. Kontrole agencji zatrudnienia zrealizowane przez WUP

Wyniki kontroli zrealizowanych w roku 2015 W trakcie 27 kontroli, stwierdzono naruszenia warunków prowadzenia agencji zatrudnienia przez 2 podmioty. Stwierdzone naruszenia 1.naruszenie art. 19 pkt. ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy 2. naruszenie art. 19 h ww. ustawy Posiadanie zaległości w płatnościach składek ZUS - Naruszenie obowiązku współpracy z organami zatrudnienia w zakresie realizacji polityki rynku pracy.

Konsekwencje naruszeń przepisów ustawy Stwierdzenie przez WUP lub PIP w trakcie wizyty kontrolnej przynajmniej jednego z niżej wymienionych naruszeń warunków prowadzenia agencji zatrudnienia, skutkować może wykreśleniem, w drodze decyzji agencji zatrudnienia z KRAZ, bez uprzedniego wezwania do usunięcia tych naruszeń.  posiadanie zaległości z tytułu podatków, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenia zdrowotne oraz na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;  otwarcie likwidacji lub ogłoszenie upadłości;  karalność za przestępstwa lub wykroczenia, o których mowa w art b ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;  przetwarzanie danych osobowych niezgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych;  dyskryminowanie ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, pochodzenie etniczne, narodowość, orientacje seksualną, przekonania polityczne i wyznanie, ani ze względu na przynależność związkową osób, dla których poszukuje zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej;

c.d.  pobieranie kwot innych niż kwoty należne agencji zatrudnienia z tytułu faktycznie poniesionych kosztów związanych ze skierowaniem do pracy za granicą tj. poniesione na dojazd i powrót osoby skierowanej, wydanie wizy, badania lekarskie, tłumaczenie dokumentów;  brak pisemnej umowy z pracodawcą zagranicznym, do którego agencja zatrudnienia zamierza kierować osoby do pracy za granicą,  brak informacji na piśmie dla osoby kierowanej do pracy za granicą o przysługujących jej uprawnieniach, o których mowa w art. 86 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;  nieprzestrzeganie międzynarodowych umów, porozumień i programów dotyczących zatrudnienia wiążących Rzeczpospolitą Polską oraz obowiązujących w państwie zatrudnienia przepisów o zatrudnieniu oraz przepisów regulujących działalność agencji zatrudnienia;  złożenie przez podmiot oświadczenia, o którym mowa w art. 18 e ust. 2 pkt 1 i ust. 3, lub przekazania informacji, o których mowa w art. 19 e pkt. 1 i art. 19 f niezgodnych ze stanem faktycznym. Wykreślenie z Krajowego Rejestru Agencji Zatrudnienia z powodu, któregoś z powyższych naruszeń wiąże się również z brakiem możliwości uzyskania kolejnego wpisu do rejestru agencji w okresie 3 lat od dnia wydania decyzji o zakazie działalności (art. 72 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej oraz art. 18 l ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy).

AGENCJE ZATRUDNIENIA – Propozycje zmian w przepisach Departament Rynku Pracy Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotował projekt ustawy o zmianie ustawy o zatrudnieniu pracowników tymczasowych oraz ustawy o promocji zatrudnienie i instytucjach rynku pracy. Zmiany zaproponowane w zapisach ustawy mają na celu wzmocnienie ochrony klientów agencji pracy tymczasowej oraz zapobieganie nadużyciom i nieporozumieniom związanym z zatrudnieniem cudzoziemców.

Zakres proponowanych zmian: 1.Wprowadzono obowiązek certyfikowania usługi pośrednictwa pracy w zakresie kierowania cudzoziemców do podmiotów działających na terytorium RP. Przepis dotyczyłby zarówno podmiotów posiadających siedzibę w Polsce jak również nie mających siedziby w Polsce. 2.Na agencje pracy tymczasowej wprowadzono obowiązek składania marszałkowi przez okres pierwszych 12 miesięcy od rejestracji co miesiąc zaświadczeń dotyczących płatności ZUS. Marszałek będzie dokonywał czynności sprawdzają- cych co kwartał i zobowiązywał podmioty do usuwania ewentualnych zaległości, a także wykreślał z rejestru w przypadku ich nieusunięcia. 3.Agencje pracy tymczasowej będą zobowiązane posiadać zabezpieczenie zobowiązań finansowych w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej. Zabezpieczenia zobowiązań finansowych zobowiązany będzie także posiadać przedsiębiorca zagraniczny, składający zawiadomienie o zamiarze prowadzenia działalności.

Zakres proponowanych zmian: 4.Zabezpieczenie zobowiązań finansowych w przypadku niewypłacalności agencji zatrudnienia będzie służyło zaspokojeniu roszczeń pracowniczych. 5.W przypadku niewypłacalności agencji zatrudnienia marszałek województwa rozpoczyna postepowanie wyjaśniające w sprawie wypłaty środków z zabezp. zobowiązań finansowych na wniosek osoby poszkodowanej lub na wniosek niewypłacalnej agencji zatrudnienia. 6.Obowiązek prowadzenia przez marszałka wykazu przedsiębiorców zagranicznych, którzy złożyli zawiadomienie o zamiarze świadczenia usług. 7. Do informacji sprawozdawczych wprowadzono dodatkową informacje dotyczącą obywatelstwa zatrudnionych osób. Dopuszczono także możliwość składania korekt informacji sprawozdawczej do dnia r. 8. Przywrócono obowiązek posiadania lokalu na biuro agencji zatrudnienia.

Zakres proponowanych zmian: 9.Obowiązek prowadzenia przez agencje zatrudnienia wykazu podmiotów, do których są kierowani cudzoziemcy (oznaczenie i siedziba podmiotu) oraz obowiązek wykazu cudzoziemców. 10.Zaostrzono sankcje i kary w poniższych kwestiach:  Za kierowanie do pracy cudzoziemca bez wpisu do rejestru 3000 zł. zarówno dla pracodawcy użytkownika, jak i agencji pracy tymczasowej,  Od zł. do zł. za działanie bez certyfikatu w ramach doradztwa personalnego, poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy na terenie RP,  Od zł. do zł. za działanie bez certyfikatu w ramach pośrednictwa pracy za granicą i pracy tymczasowej,  Kara dla podmiotu zagranicznego za niezłożenie zawiadomienia o działalności(3.000 zł. – zł.)  zł. za kierowanie do kolejnego pośrednika pracy za granicą.  zł. za niezawieranie z cudzoziemcem umów i za nie prowadzenie wykazów przedsiębiorców i cudzoziemców,

Zakres proponowanych zmian:  Kara dla agencji pracy tymczasowej za nieposiadanie zabezpieczenia zobowiązań finansowych lub niedopełnienie obowiązku przekazywania marszałkowi informacji o zabezpieczeniu (do zł.),

Dziękuję za uwagę! Kamila Skalska Pośrednik pracy Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie Telefon:89/ e- mail: