Uczenie się przez całe życie - Comenius - Projekty wielostronne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Advertisements

Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Publiczne Gimnazjum nr 16 im. Ofiar Katynia Łódź ul. Syrenki 19a tel./fax
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Projekt edukacyjny „Szkoła z klasą 2.0” „Angielski wokół nas” Wyszukano dont-cry/
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
European and national traditions in the art of theatre – International Theatre Performance Prezentacja europejskiego projektu teatralnego realizowanego.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Comenius week Poszerzenie wiadomości na temat krajów partnerskich Przypomnienie wiadomości z tamtego roku Program 1.Wykonanie laparella o szkole.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Job shadowing Rozwój metod nauczania i uczenia si ę Nova Dubnica
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Programowanie z eTwinning 23 września 2016, Warszawa.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Krajowe Centrum Europass
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Projekt Erasmus + Building a better future by addressing ecology and immigration problems through innovative teaching methods, multiculturalism and multilingualism.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zapis prezentacji:

Uczenie się przez całe życie - Comenius - Projekty wielostronne

Comenius to część unijnego programu edukacyjnego "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspierającego szkolnictwo wyższe (Erasmus), edukację dorosłych (Grundtvig), kształcenie zawodowe (Leonardo da Vinci) i edukację szkolną (Comenius). Celem programu jest podniesienie jakości i zwiększenie atrakcyjności szkolnictwa i kształcenia zawodowego w Europie oraz wspieranie współpracy między systemami edukacji i szkoleń w krajach uczestniczących w programie.

Comenius skierowany jest do uczniów i pracowników szkół i instytucji zaangażowanych w edukację od przedszkola po szkołę średnią. Wspiera międzynarodową współpracę szkół, umożliwia wyjazdy uczniów za granicę, finansuje mobilność nauczycieli i studentów na kierunkach nauczycielskich.

A good education equals a good job

Koordynator i zarządca projektu: Sevil Koc z Turcji

eTwinning

 Sivas Gazi Osman Pasa Primary School in Sivas, Turkey,  Secondary School in Pescara, Italy,  St.Cyril and St.Methodius Primary School in Vratsa, Bulgaria,  Public secondary school in Esterwegen, Germany

2 lata 50 uczniów 10 nauczycieli (kto dokładnie) Projekt został zatwierdzony do realizacji w planie pracy szkoły i planach pracy nauczycieli poszczególnych przedmiotów

Głównym celem projektu jest wspieranie uczniów w ich przyszłych wyborach dając im wiedzę i umiejętności potrzebnych do zatrudnienia. Chcemy aby nasi uczniowie byli świadomi: 1. Ważnego miejsca pracy w ich przyszłym życiu 2. Roli edukacji i ciągłego odświeżania umiejętności i wiedzy 3. Społecznego wymiaru zatrudnienia i bezrobocia.

Będziemy pracować nad promocją przyswajania takich umiejętności jak umiejętność uczenia się, umiejętność przetwarzania cyfrowego, poczucie inicjatywy i kreatywności. Planujemy przeprowadzenie zajęć, które dadzą naszym uczniom szansę uporania się z przyszłymi wyzwaniami, rozwinięcia kontaktów z innymi szkołami w Europie, wzmocnienia ich motywacji do nauki obcych języków.

Będziemy realizować projekt - organizując pewne czynności we współpracy z rodzicami uczniów, partnerami oraz lokalnymi instytucjami - organizując „Centrum Comeniusa w każdej ze szkół partnerskich. Będzie ono pracowało nad rozwiązywaniem problemów, przeprowadzania zajęć i czynności w celu zapoznania z projektem innych ludzi przez wystawy, spotkania, przedstawienia, piosenki i czasopisma.

Projekt ma zbudować poczucie bycia obywatelem Europy opartym na wspólnej pracy i wartościach demokratycznych

Wyniki: - zbudowana zostanie strona internetowa z przebiegiem projektu i forum tematycznym - ulotki o państwach partnerskich - broszura o działaniach w ramach projektu - czasopismo z uwzględnieniem tego co najlepsze w przebiegu projektu w każdym kraju.

Przydział obowiązków: - każdy z partnerów odpowiedzialny jest za utworzenie szkolnej drużyny projektu - każdy z partnerów utworzy niezbędne dokumenty projektu i będzie w stałym kontakcie z agencją narodową - każda z drużyn w szkołach partnerskich odpowiedzialna będzie za upowszechnianie informacji o projekcie w szkole i społeczności lokalnej - każda ze szkół partnerskich odpowiedzialna jest za wdrażanie projektu przez okres dwóch lat zgodnie z tematem, celami i czynnościami zaplanowanymi w projekcie - każda ze szkół odpowiedzialna jest za utworzenie wymaganych rezultatów produktów końcowych.

SZKOŁA POLSKA ODPOWIEDZIALNA JEST ZA STWORZENIE KOŃCOWEGO KWESTIONARIUSZA DLA DZIECI I RODZICÓW

Realizacja i przebieg projektu prezentowany będzie na szkolnych gazetkach, stronie internetowej szkoły oraz projektu jak również w prasie lokalnej. Na zakończenie projektu zorganizowana zostanie wystawa prezentująca jego przebieg.

Zarówno w trakcie projektu jak i po jego zakończeniu uczniowie uczestniczący w projekcie będą dzielić się nowymi doświadczeniami z kolegami ze szkoły i szkół partnerskich, będą wykorzystywać zdjęcia, prezentacje i filmy video. Rodzice również zostaną wdrożeni w realizację projektu co sprawi, że jego zasięg się zwiększy.

Plan pracy w ramach projektu:

Wrzesień 2012 Wspólnie świętować będziemy Europejski Dzień Języków: Wprowadzenie symboli EU, flagi, waluty etc, dyskusja na temat europejskich języków i ich pochodzenia, dyskusja o roli wybranych języków w Europie i na świecie Zorganizujemy polską Grupę Comeniusa Zorganizujemy spotkanie informacyjne Przygotujemy szkolną tablicę projektu Zaplanujemy pierwszą wizytę, w Turcji (zbierzemy informacje na temat kraju, opracujemy plakat, ulotkę, prezentację na temat szkoły i miasta)

Październik 2012 odbędzie się nasz pierwszy wyjazd do Turcji gdzie zaprezentujemy nasze prace, wprowadzimy niezbędne zmiany w projekcie oraz zapoznamy się ze stroną internetową projektu. Po powrocie poinformujemy Grupę Comeniusa o podjętych decyzjach Zajmiemy się działalnością na stronie projektu, wymienimy się zdjęciami, filmami, będziemy rozmawiać na forum, przedstawimy się sobie

Listopad 2012 wdrożymy dyskusję na temat lokalnych zawodów i związanych z nimi powiedzeń, żartów etc Dyskutować będziemy na temat istoty pracy w naszym życiu korzystając z dostępnych materiałów.

Grudzień 2012 przygotujemy się do wyjazdu do Niemiec (zbierzemy informacje na temat kraju, opracujemy plakat, ulotkę Podczas wyjazdu opracujemy słowniczek słów i wyrażeń niezbędnych uczniom oraz nauczycielom podczas wizyt w krajach partnerskich.) Po powrocie poinformujemy Grupę Comeniusa o podjętych decyzjach

W styczniu 2013 odbędzie się w każdej ze szkół konkurs na logo projektu. Następnie przedyskutujemy temat życiowych aspiracji uczniów, przy pomocy, ankiet, gier, przeprowadzimy też wywiad z rodzicami na temat ich oczekiwań odnośnie dzieci i porównamy je.

W lutym 2013 Przeprowadzimy wywiad z członkami rodziny uczniów na temat zawodów które wykonują i przedstawimy wyniki Porównamy stare zawody z nowymi

W marcu 2013 zaczniemy się przygotowywać do wyjazdu do Bułgarii gdzie podzielimy się wynikami naszej pracy Wyjazd etc

W kwietniu 2013 przeprowadzimy konkurs na najlepszy plakat ilustrujący nasz projekt

5 maj 2013 będziemy świętować Dzień Europejski, ułożymy slogany na temat EU i wymienimy je ze szkołami partnerskimi Estonia? (ewaluacja pierwszego roku)

26 września 2013 Europejski Dzień Języków – dyskusja na temat ważności języków podczas szukania pracy, uzupełnianie dokumentów europejskich Przygotowania do wizyty we Włoszech

Październik 2013 Włochy– dzielenie się doświadczeniami etc

Listopad 2013 Migracja i jej powody możliwości zdobycia pracy, wyzwania – plakaty, prezentacje Grudzień 2013 Rynek pracy w EU, jakich umiejętności potrzeba nam teraz a jakich w przyszłości, czytanie dokumentów europejskich, odgadywanie przyszłej pracy, gry etc

Styczeń 2014 Pracujące dzieci – powody skutki wczesnego opuszczania szkoły, komentarze, wnioski Rumunia(?)

Marzec/kwiecień 2014 Edukacja i szkolenia czy to ważne i jak to jest w naszych krajach – wymiana doświadczeń Świętujemy dzień pracy Świętujemy dzień europejski

Maj 2014 Przygotowania do wizyty w Polsce Gościmy szkoły partnerskie w Żarnowie!!! Maj/ czerwiec 2014 Wystawa w szkole Podsumowanie i ewaluacja projektu.

BIBLIOGRAPHY: [accessed on ]