OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Awans zawodowy nauczycieli.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ustawa z dnia r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej: art Podstawowymi jednostkami organizacyjnymi do wykonywania.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Sześciolatek idzie do szkoły
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Sześciolatek w obliczu zmian
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Sześciolatek idzie do szkoły
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Rzecznik Praw Dziecka.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Przedszkole Promujące Zdrowie
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
KODEKS ETYKI Przygotowała Tamara Bużantowicz
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości, które powinny charakteryzować dyrektorów szkół jako liderów. (Urlich Hammerschmidt - matematyk, dyrektor szkoły w Saksoni i)

Ocena pracy dyrektora Podstawa prawna: ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r., poz. 2156, z późn. zm.), ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r., poz. 191 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego (Dz. U. z 2012 r. poz. 1538).

Ocena pracy dyrektora Realizacja zadań wymienionych w art. 4 i art. 39 ust. 1 pkt 2 i 7 ustawy o systemie oświaty oraz w art. 7 ust. 2 pkt 1 i art. 42 ust. 2 Karty Nauczyciela ocena cząstkowa dokonywana przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny nad szkołą

Ocena pracy dyrektora Dyrektor sprawuje nadzór pedagogiczny. Dyrektor odpowiada za dydaktyczny i wychowawczy poziom szkoły. Dyrektor współpracuje z uczelniami wyższymi.

Ocena pracy dyrektora Dyrektor – nauczyciel obowiązany jest: w swoich działaniach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych kierować się dobrem uczniów, troską o ich zdrowie, postawę moralną i obywatelską z poszanowaniem godności osobistej; realizować zajęcia dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze prowadzone bezpośrednio z uczniami oraz inne czynności wynikające z zadań statutowych szkoły, zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym.

Ocena pracy dyrektora Realizacja zadań wymienionych w art. 39 ust. 1 pkt. 1, 3, 4, 6 ustawy o systemie oświaty oraz w art. 6 i art. 7 ust. 2 pkt Karty Nauczyciela ocena cząstkowa dokonywana przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny nad szkołą w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę

Ocena pracy dyrektora Dyrektor kieruje działalnością szkoły lub placówki i reprezentuje ją na zewnątrz. Dyrektor realizuje zadania zgodnie z uchwałami rady pedagogicznej i rady szkoły, podjętymi w ramach ich kompetencji stanowiących, oraz zarządzeniami organów nadzorujących szkołę.

Ocena pracy dyrektora Dyrektor – nauczyciel obowiązany jest: rzetelnie realizować zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami szkoły: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą; wspierać każdego ucznia w jego rozwoju oraz dążyć do pełni własnego rozwoju osobowego; kształcić i wychowywać młodzież w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka; dbać o kształtowanie u uczniów postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźni między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów.

Ocena pracy dyrektora Dyrektor sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne. Dyrektor tworzy warunki do rozwijania samorządnej i samodzielnej pracy uczniów.

Ocena pracy dyrektora Dyrektor zapewnia pomoc nauczycielom w realizacji ich zadań i doskonaleniu zawodowym. Dyrektor wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.

Rola oceny pracy dyrektora Formalna dla nauczycieli przystępujących do konkursu na stanowisko dyrektora; dotyczy również osób ubiegających się o przedłużenie powierzenia stanowiska dyrektora; przy ubieganiu się o stopień nauczyciela dyplomowanego. Autorefleksja, autoewaluacja autorefleksja w procesie zarządzania i wynikająca z tego odpowiedzialność za kierowanie szkołą;

Punkty ciężkości - ważne dla KO Jakość nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora Podejmowane działania służą podniesieniu jakości pracy szkoły i jej rozwojowi, uwzględniają wnioski i rekomendacje wynikające z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w poprzednim roku szkolnym. Wyniki ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej są wykorzystywane w procesie podejmowania decyzji skierowanych na zapewnienie wysokiej jakości organizacji procesów kształcenia wychowania i opieki oraz ich efektów w szkole. Planowanie nadzoru wynika z realnych potrzeb szkoły (np. tematyka obserwacji). Dyrektor szkoły lub placówki podejmuje skuteczne działania zapewniające szkole lub placówce wspomaganie zewnętrzne. Zarządzanie szkołą sprzyja wykorzystywaniu aktualnej wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i nauk pokrewnych.

Punkty ciężkości - ważne dla KO Budowanie potencjału grona pedagogicznego Zarządzanie szkołą lub placówką sprzyja indywidualnej i zespołowej pracy nauczycieli (ewaluacja zewnętrzna i wewnętrzna przeprowadzana wspólnie z nauczycielami). Doskonalenie zawodowe nauczycieli planowane jest pod kątem potrzeb wynikających z nadzoru pedagogicznego. Efektywni dyrektorzy działają celowo, zatrudniając dobrych nauczycieli, budują wspólne rozumienie głównego celu pracy, dzielą się odpowiedzialnością, delegują uprawnienia i angażują nauczycieli w proces podejmowania decyzji, aby w szkole rozwijali umiejętności liderów edukacyjnych.

Punkty ciężkości - ważne dla KO Współpraca z rodzicami – w kierunku demokratyzacji zarządzania szkoły Kluczowe obszary strategii wspierania rodziców jako partnerów szkoły: klimat szkoły, eliminowanie barier, wsparcie rodziców oraz doskonalenie ich umiejętności wychowawczych. Włączanie rodziców w proces podejmowania decyzji (np. koncepcja pracy szkoły, rzeczywisty wpływ na program wychowawczy, profilaktyki).

Punkty ciężkości - ważne dla KO Samorządność uczniów – w kierunku demokratyzacji zarządzania szkołą Najważniejsze zadania samorządu uczniowskiego (przypomnienie): uczestnictwo w planowaniu, zarządzaniu i kierowaniu pracą szkoły, pobudzanie uczniów do jak najlepszego spełniania obowiązków, rozwijanie wzajemnej pomocy koleżeńskiej, udział w rozwiązywaniu konfliktów, organizowanie czasu wolnego uczniów, współudział w rozwijaniu ich zainteresowań, wzbogacanie życia wewnętrznego szkoły, dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji. Samorząd uczniowski - ważne narzędzie kształcenia u młodych ludzi umiejętności współdecydowania o własnej wspólnocie. Doświadczenie samorządności szkolnej szansą na rozwój kompetencji obywatelskich.

Ocena pracy dyrektora: dobra czy wyróżniająca? DOBRAWYRÓŻNIAJĄCA Działania świadczące o prawidłowym przebiegu procesów kształcenia, wychowania i opieki. Umożliwienie każdemu uczniowi rozwoju na miarę jego indywidualnych możliwości. Podejmowanie działań podnoszących jakość pracy szkoły. Angażowanie uczniów, rodziców i nauczycieli w działania szkoły. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Wysoka skuteczność działań wyrażona w szczególności: efektami kształcenia i wychowania, pozytywnymi opiniami uczniów, rodziców i nauczycieli dotyczącymi adekwatności procesu kształcenia i wychowania do potrzeb i możliwości uczniów. Doskonalenie jakości pracy szkoły prowadzące do jej rozwoju i uspołeczniania przez angażowanie środowiska szkolnego i lokalnego.

Dziękuję