JAKOŚĆ ZASOBÓW LUDZKICH ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ (ocena poziomu i kierunki doskonalenia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Advertisements

Usługi i produkty HRtec Sp. z o.o. Materiał informacyjny Usługi i produkty HRtec Sp. z o.o. Systemy: HRsys.pl, CRsys.pl, Portal pracowniczy programy rozwoju,
SEKA S.A. profil działalności. SEKA S.A. SEKA S.A. to firma doradczo-szkoleniowa prowadząca działalność w zakresie: outsourcingu.
1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
SYSTEM OCEN PRACOWNICZYCH System oceniania pracowników – jest to spójny zbiór wzajemnie ze sobą powiązanych elementów, które tworzą: cele oceniania, zasady.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Prof. nadzw. dr hab. Radosław Ignatowski Zakład Rachunkowości Międzynarodowej, Katedra Rachunkowości Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki 1 Prezentacja.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków krajowych w ramach budżetu.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Zapotrzebowanie na kwalifikacje językowe w opinii pracodawców prof. dr hab. Z. Hasińska dr K. Gilga dr K. Sipurzyńska-Rudnicka Akademia Ekonomiczna im.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Program Aktywizacja i Integracja Poznań, styczeń 2015r.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Miasta i gminy przyjazne starzeniu Paweł Kubicki, Instytut Gospodarstwa Społecznego SGH 1.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY BRUSY ZA 2014 ROK.
Po co administracji publicznej zarządzanie ? propozycja dydaktyczna na studiach podyplomowych Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
TAJEMNICZY KLIENT Metoda MYSTERY SHOPPING - Ocena jakości odsługi przy pomocy przeszkolonych osób odwiedzających punkty sprzedaży detalicznej, jako zwykli.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
VII Liceum Ogólnokształcące im. K. K. Baczyńskiego w Sosnowcu.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
„Charlie i fabryka czekolady”
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Daniel Lesiński, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Zapis prezentacji:

JAKOŚĆ ZASOBÓW LUDZKICH ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ (ocena poziomu i kierunki doskonalenia)

JAKOŚĆ USŁUG PUBLICZNYCH ŚWIADCZONYCH PRZEZ URZĄD Poziom rozwoju instytucjonalneg o urzędu Jakość zasobów ludzkich urzędu

JAKOŚĆ ZASOBÓW LUDZKICH posiadane kompetencje wiedza umiejętności postawy

JAK „ZOBACZYĆ” KOMPETENCJE? KOMPETENCJE - wiedza - umiejętności - postawy DZIAŁANIE decyzje rozstrzygnięcia realizacja zadań komunikowanie się współdziałanie OPINIE interesanci przełożeni współpracownicy inne osoby

ZASTOSOWANE METODY BADANIA OPINII INTERESANTÓW badanie opinii interesantów, którzy w ciągu ostatniego roku korzystali z usług urzędów administracji samorządowej (500 losowo dobranych osób, wywiady CATI) badanie opinii interesantów tuż po opuszczeniu przez nich urzędu, w którym załatwiali jakąś sprawę (1100 osób z losowo wybranych urzędów, cały kraj, wywiady IDI) badanie typu „tajemniczy klient” (mystery shopping) (100 losowo wybranych urzędów, cały kraj) „ Klient ” prosił o informację na temat założeń budżetowych na 2010 r.)

Opinie interesantów tuż po opuszczeniu urzędu

RANKING CECH: prezencja (81,5 %) dostępność komunikatywność uprzejmość terminowość załatwienia sprawy kompetencje merytoryczne zaangażowanie w załatwienie sprawy (62,4 %)

Opinie interesantów tuż po opuszczeniu urzędu Czy według respondentów w ostatnich 3 latach zaszły jakieś zmiany w działaniach urzędników? nie widać żadnych zmian - 30 % resp. poprawiła się kultura obsługi - 40 % resp. wzrosły kompetencje merytoryczne urzędników - 11 % resp. największe niezadowolenie budzi bardzo długi czas załatwiania spraw, opieszałość i powolność pracy urzędników -17 % wskazań

Opinie interesantów, którzy w ciągu ostatniego roku mieli kontakt z urzędem Wykres nr

Opinie interesantów, którzy w ciągu ostatniego roku mieli kontakt z urzędem Ranking cech: schludny wygląd (97,2 % wskazań) uprzejmość dyspozycyjność przekazywanie informacji w zrozumiały sposób wysoka kultura osobista kompetencje merytoryczne zaangażowanie w załatwienie sprawy (88,6 % wskazań)

Opinie „tajemniczych klientów”

niechęć, przedmiotowe traktowanie - 31 % wskazań naruszenie prywatności - 30 % wskazań niemiłe komentarze pod adresem „klienta” - 12 % wskazań zniecierpliwienie dodatkowymi pytaniami - 21 % wskazań ale równocześnie odpowiednia wiedza merytoryczna - 84 % wskazań wyłączne skupienie się na kliencie - 84 % wskazań

Ogólna obraz kompetencji kadr urzędów JST na ogół dość wysoki poziom kompetencji społecznych (uprzejmość, dyspozycyjność, komunikowanie się) niekiedy deficyty w obszarze kompetencji merytorycznych niekiedy deficyty w sferze postaw (brak odpowiedniego zaangażowania, opieszałość w załatwianiu spraw, przedmiotowe traktowanie interesantów)

Kierunki doskonalenia  kształtować kulturę profesjonalizmu - szkolenia, oparte na odpowiednim rozpoznawaniu potrzeb - ocena efektów szkolenia na poziomie zmian zachowań pracowniczych - gratyfikowanie wysiłku pracowniczego związanego z pogłębianiem kompetencji zawodowych (awans zawodowy, przeszeregowania … ) - system sformalizowanych ocen okresowych (ocena efektów pracy oraz kompetencji), znaczenie informacji zwrotnej - konieczność opracowania profili kompetencyjnych dla wszystkich stanowisk w urzędzie - systematyczny monitoring procesu rozwijania przez pracowników własnych kompetencji zawodowych - dzielenie się wiedzą (ważne, gdy budżet szkoleniowy jest niewielki !)

Ogólna koncepcja profilu kompetencji zawodowych ogólnourzędowe dziedzinowe zadaniowe