Podsumowanie projektu pt.: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” Ostróda, 29 grudnia 2015 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podsumowanie projektu pt
Advertisements

Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Oferuje kwalifikacyjne kursy zawodowe na poziomie: Szkoły Policealnej, Technikum, Zasadniczej Szkoły Zawodowej LIDER KSZTAŁCENIA DOROSŁYCH Zespół Szkół.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Zagraniczne warsztaty metodyczne dla nauczycieli języka francuskiego i hiszpańskiego. Prezentacja nauczycieli SAF, którzy uczestniczyli w szkoleniach.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Opiekun osób starszych
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR4 „GASTRONOMIK” Łódź, ul. Sienkiewicza 88 tel
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Ul. Gliniana 2, Ruda Śląska Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Kwalifikacje zawodowe to Twoja szansa na sukces Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
I co dalej z TRIZ? KIELCE, 16 GRUDNIA 2013 r. Łukasz Syska – Koordynator Projektu „ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Krajowe Centrum Europass
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Europejskie praktyki zawodowe uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Rybniku gwarancją sukcesu na rynku pracy.
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Staże europejskie drogą do sukcesu
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Zapis prezentacji:

Podsumowanie projektu pt.: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” Ostróda, 29 grudnia 2015 r.

Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill, ul. Kolejowa 14, Ostróda w ramach projektu systemowego „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz szkolenia kadry kształcenia zawodowego” realizowanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Dofinansowanie: ,30 PLN

Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w niej zawartość merytoryczną.

Beneficjent Projektu Szkoła Językowa „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill z siedzibą w Ostródzie Koordynator Projektu: Magdalena Iciaszek

Cele projektu  Promowanie mobilności absolwentów na rynku pracy poprzez zdobycie porównywalnych kwalifikacji zwiększających szansę zatrudnienia na otwartym rynku europejskim  Wspieranie rozwiązań zwiększających przejrzystość i uznawalność kwalifikacji zawodowych w krajach europejskich w celu ujednolicenia systemu kształcenia zawodowego  Zwiększenie atrakcyjności absolwentów zarówno na lokalnym, krajowym, jak i europejskim rynku pracy dzięki odbyciu zagranicznych staży  Rozwój umiejętności zawodowych, potwierdzonych europejskim dokumentem Europass Mobilność oraz językowych  Zdobycie umiejętności radzenia sobie w nowych sytuacjach oraz rozwijanie umiejętności odpowiedzialnego postępowania w kontaktach z innymi ludźmi

Partner brytyjski

Partner hiszpański

Partner włoski

: Partnerzy byli odpowiedzialni za: - zorganizowanie transferu z oraz na lotnisko - wyselekcjonowanie miejsc stażu, zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia - zapewnienie lokalnego transportu dla Uczestników - zapewnienie prawidłowego przebiegu praktyk - we współpracy z Beneficjentem za monitoring stażu i bieżące zarządzanie - zapewnienie opieki i pomocy Uczestnikom w miejscu odbywania staży - wydanie certyfikatów potwierdzających odbycie staży - przeprowadzenie programu kulturowego

Kryteria udziału w Projekcie: osoba zamieszkująca na terenie powiatu ostródzkiego absolwent szkoły ponadgimnazjalnej do jednego roku po zakończeniu nauki kierunków hotelarskich, gastronomicznych oraz turystycznych: kelner, kucharz, technik hotelarstwa, usług gastronomicznych, a także technik agrobiznesu oraz technik obsługi turystycznej Warunkiem udziału w procesie rekrutacji było złożenie formularza rekrutacyjnego wraz z kompletem dokumentów. Formularz rekrutacyjny oraz regulamin projektu dostępny był na stronie internetowej Beneficjenta oraz w jego siedzibie.

Rekrutacja Proces rekrutacyjny przebiegał w 2 turach. W 1 turze naboru dokumenty złożyło 15 osób, w 2 turze – 16 osób. Po ocenie formalnej, przeprowadzono rozmowy rekrutacyjne ( r., r.). W trakcie oceny, punktacji podlegały następujące elementy:  motywacja Kandydata do podnoszenia kwalifikacji: 0-19pkt.  predyspozycje zawodowe Kandydata: 0-30 pkt.  szczególna sytuacja Kandydata na rynku pracy – brak doświadczenia zawodowego: 0-15 pkt.  znajomość języka angielskiego: 0-20 pkt. Zespół Rekrutacyjny w wyniku przeprowadzonych rozmów wyłonił Kandydatów na uczestników oraz sporządził listy rankingowe oraz listy rezerwowe. Sporządzony został protokół z przebiegu rekrutacji.

Uczestnicy Projektu: Do Projektu zostało zakwalifikowanych 20 Uczestników:  grupa hiszpańska – 8 kobiet, 2 mężczyzn  grupa brytyjska – 3 kobiety, 2 mężczyzn  grupa włoska – 4 kobiety, 1 mężczyzna Zorganizowano spotkania informacyjne dla Uczestników projektu ( r., r.),na którym przedstawiono fazy realizacji projektu oraz podpisano stosowne dokumentu.

Krajowy etap realizacji Projektu Przygotowanie Uczestników do wyjazdu na staż przebiegało na czterech płaszczyznach:  Przygotowanie językowe-zajęcia z języka angielskiego w ilości 60h/1grupa  Krajowe przygotowanie kulturowe w ilości 10h/1grupa  przygotowanie pedagogiczne w ilości 10h/1grupa  zajęcia z przedsiębiorczości w ilości 10h/1grupa

Przygotowanie językowe Przed wyjazdem Uczestnicy Projektu wzięli udział w 60 godzinnym kursie języka angielskiego, który obejmował naukę porozumiewania się w codziennych sytuacjach oraz naukę słownictwa branżowego. Zajęcia prowadzone były metodą bezpośrednią Direct English. Zajęcia prowadzone przez native speakera.

Przygotowanie pedagogiczne Przygotowanie pedagogiczne zostało przeprowadzone przez psychologa p. Mariolę Niedoba przed wyjazdem Uczestników na zagraniczny staż w wymiarze 10 godzin/grupa. Przygotowanie miało na celu: - integrację grupy, - utrwalenie zdolności rozwiązywania konfliktów, - radzenie sobie ze stresem - przezwyciężenie trudności wywołanych rozłąką z rodziną i bliskimi.

Przygotowanie kulturowe  Krajowe - mające na celu zapoznanie uczestników z kulturą Wielkiej Brytanii, Włoch i Hiszpanii, panującymi tam zwyczajami, stylem życia zarówno w środowisku pracy jak i prywatnym. Zajęcia te przeprowadziła Pani Agnieszka Luczek w wymiarze 10 godzin/grupa. Uczestnicy przygotowali ciekawe prezentacje na temat kultury danego kraju.

Przygotowanie kulturowe  Zagraniczne - przeprowadzone przez partnerów Projektu. Podczas tego spotkania Uczestnicy zostali zapoznani z topografią miasta, otrzymali mapy miast z zaznaczonym miejscem zamieszkania i miejscem stażu, a także informacją na temat transportu publicznego. Ponadto w ramach przygotowania kulturowego partnerzy przygotowali i zorganizowali wycieczki. Grupa hiszpańska zwiedziła Gibraltar oraz Cordobę, grupa brytyjska – Winchester oraz Londyn, a grupa włoska – San Marino oraz Ravenna.

Wyjazd na staż Uczestnicy projektu odbyli zagraniczne staże w terminach:  grupa hiszpańska: 29 czerwiec 2015r.- 31 lipiec 2015r.  grupa brytyjska: 10 sierpień 2015r.- 11 wrzesień 2015r.  grupa włoska: 31 sierpień 2015r. -2 październik 2015r.

Staże w Martos, Hiszpania Uczestnicy stażu ponosili swe umiejętności zawodowe w miejscowych restauracjach i hotelach takich jak Restauracjach Cerveceria Sierra Sur, RestauranteLo Nuestro, Restaurante Ibero Etrusco oraz w informacji turystycznej Ayuntamiento De Jaen (Ofician De Turimo).

Staże

Martos Uczestnicy projektu mieszkali w dwu i trzy osobowych pokojach w willi z basenem należącej do partnera, jak poniżej:

Wyżywienie W Akademii stażyści mieli zapewnione pełne wyżywienie. Mieli okazję spróbować tradycyjnych hiszpańskich potraw.

Wycieczki Wycieczki Zostały zorganizowane dwie wycieczki kulturowe. Uczestnicy odwiedzili Gibraltar oraz Cordobę Cordoba Gibraltar

Czas wolny W wolnym czasie Uczestnicy zwiedzali Martos, próbowali różnego rodzaju tapasów oraz integrowali się z lokalnym środowiskiem.

Staże w Portsmouth, Wielka Brytania Uczestnicy stażu podnosili swe umiejętności zawodowe w miejscowych restauracjach i hotelach takich jak Rydeview Hotel, Steki Taverna, Ibis Hotel

Staże Steki Taverna Ibis Hotel Rydeview Hotel

Na miejscu Stażyści zostali zakwaterowani w prywatnych domach, gdzie jeszcze bardziej mogli poznać kulturę i mentalność rodzin brytyjskich oraz szlifować język angielski

Wyżywienie Podczas pobytu Uczestnicy mieli okazję poznać smaki tradycyjnej kuchni angielskiej

Wycieczki Winchester Londyn

Czas wolny Uczestnicy aktywnie spędzali czas wolny, zapoznając się z urokami miejscowości

Staż w Rimini, Włochy Uczestnicy stażu podnosili swe umiejętności zawodowe w miejscowych restauracjach i hotelach takich jak Pizzeria e Ristorante Canasta, PIZZERIA E Ristorante Club Nautico, La Marianna di Osteria del Borgo sas, Hotel La Perla

Staże Restauracja & pizzeria CANASTA Restauracja LA MARIANNA

Na miejscu Uczestnicy zostali zakwaterowani w hotelu La Perla

Wyżywienie

Wycieczki San Marino Ravenna

Czas wolny

Korzyści płynące z uczestnictwa w Projekcie. Jako korzyści wynikające z Projektu Uczestnicy wskazują m.in.:   udoskonalenie umiejętności językowych  zdobycie doświadczenia zawodowego  poznanie innych metod i technik pracy  poznanie kultury i zwyczajów krajów europejskich  nabranie pewności siebie  uzyskanie referencji i certyfikatów pomocnych przy poszukiwaniu pracy w przyszłości  nawiązanie nowych znajomości

EUROPASS - MOBILNOŚĆ Uczestnicy projektu otrzymali dokument EUROPASS – MOBILNOŚĆ, który jest dokumentem europejskim oficjalnie poświadczającym szczegółowe informacje dotyczące umiejętności i kompetencji zdobytych przez jego posiadacza podczas okresu spędzonego w innym kraju europejskim w celach edukacyjnych

Dziękuję za uwagę Magdalena Iciaszek