Zarządzanie systemami dystrybucji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

RYNEK GOSPODARCZY. Analiza rynku, konkurencji: Aby ka ż dy biznes, bez wzgl ę du na wielko ść, czy obszar dzia ł ania, móg ł sprawnie funkcjonowa ć powinien.
LEAN MANAGEMENT. Zarządzanie odchudzone – wyszczuplone. Zmiany zakresów działania, struktury majątku, sposobów zarządzania, wielkości zatrudnienia itd.
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
Zmiany w polskim handlu w latach 2006 – 2010; tendencje i nowe wyzwania Dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. IBRKK Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Jarosław Ciszewski Problemy krajowego sektora paliw z perspektywy zbiornika OLPP.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
Tytuł biznesplanu (nazwa przedsięwzięcia)
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
PROJEKT „DZIAŁAJMY RAZEM – AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I EKONOMICZNA MŁODZIEŻY POLONIJNEJ W GAGAUZJI” Проект финансирован из средств Министерства Иностранных.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Strategia Koncepcja działania organizacji umożliwiająca osiągnięcie sukcesu w przyszłych warunkach.
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
Wynik finansowy Opracowała Anna Górecka. Działalność przedsiębiorstwa charakteryzują 3 podstawowe kategorie: Przychody ze sprzedaży Koszty Wynik finansowy.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
DECYZJE CENOWE CENY ZEWNĘTRZNE. CENA Nazwa świadczenia kupującego w umowie sprzedaży: kwota pieniężna ustalona jako ekwiwalent nabywanej rzeczy. Rodzaje.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Materiał uzupełniający do cz. II. 2 Analiza wielkości i jakości produkcji.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
POP i SIR POK1 i POK2.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Zarządzanie strategiczne 5
Struktura kanałów marketingowych
CZYNNIKI PRODUKCYJNE CZYNNIKI WEWNĘTRZNE CZYNNIKI ZEWNĘTRZNE
Nazwa firmy Plan biznesowy.
1 Rachunkowość zarządcza.
Składka i taryfy w ubezpieczeniach OC komunikacyjnych
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Próg rentowności K. Bondarowska.
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie do konkursu
Prezentacja planu biznesowego
Zgłoszenia w ramach kategorii Doskonała komunikacja z klientami
Nazwa firmy Biznesplan.
Zapis prezentacji:

Zarządzanie systemami dystrybucji

Model zarządzania dystrybucją według koncepcji marketingowej Analiza rynku Organizowanie systemu dystrybucji Planowanie dystrybucji Kontrola i ocena działań dystrybucyjnych Klient

Analiza rynku

Analiza rynku Odnosi się do dwóch przypadków: gdy przedsiębiorstwo dopiero wchodzi na dany rynek i stoi przed wyborem systemu dystrybucji na tym rynku – analiza przed zaplanowaniem dystrybucji gdy przedsiębiorstwo funkcjonuje już na rynku – proces analizy jest tutaj ściśle powiązany z procesem kontroli i ma na celu ocenę funkcjonowania istniejącego systemu dystrybucji, jak również zbadanie zmian w otoczeniu firmy

Czynniki wpływające na decyzje dotyczące dystrybucji produktów Producent Czynniki zewnętrzne Czynniki wewnętrzne

Czynniki wewnętrzne wpływające na decyzje dot. dystrybucji produktów cele marketingowe przedsiębiorstwa wielkość przedsiębiorstwa (zasoby rzeczowe, finansowe i ludzkie) rodzaj produktu (wymagany zakres usług posprzedażnych, marka, cena)

Czynniki zewnętrzne wpływające na decyzje dot. dystrybucji produktów wymagania nabywców finalnych system dystrybucji na danym rynku dostępność pośredników handlowych dostępność firm usługowych wspomagających proces dystrybucji zwyczajowe kanały dystrybucji przepisy administracyjno-prawne rozwój technologiczny w transporcie, składowaniu i przepływie informacji.

Planowanie (projektowanie) systemów dystrybucji

Projektowanie kanałów dystrybucji Podejmowanie decyzji o zastosowaniu nowych, dotychczas nie wykorzystywanych kanałów lub modyfikacji kanałów już stosowanych.

Zakres decyzji związanych z projektowaniem kanałów dystrybucji typ kanału (bezpośredni, pośredni) liczba kanałów (jeden, wiele) długość kanału (krótki, długi) forma własności szerokość kanału (szeroki, wąski) rodzaj uczestników kanału (hurtownicy, detaliści, nabywcy indywidualni, nabywcy instytucjonalni)

Strategie dystrybucji ze względu na stopień intensywności dystrybucja intensywna (oferowanie produktów we wszystkich możliwych punktach sprzedaży na danym szczeblu kanału, w granicach przestrzennie wyodrębnionego rynku) dystrybucja selektywna (oferowanie produktów na danym obszarze przez ograniczoną liczbę pośredników wyselekcjonowanych według określonych kryteriów)

Strategie dystrybucji ze względu na stopień intensywności (c.d.) dystrybucja ekskluzywna (oferowanie produktów na danym obszarze przez jednego, a najwyżej kilku pośredników na danym szczeblu kanału Dystrybucja wyłączna

Etapy projektowania kanałów dystrybucji Rozpoznanie potrzeby podjęcia projektowania kanałów marketingowych Określenie celów dystrybucyjnych Identyfikacja potencjalnych rozwiązań w zakresie kanałów Ocena i wybór kanału marketingowego Ocena i wybór pośredników

Cele dystrybucyjne w formie liczbowej: w formie opisowej: wielkość i dynamika sprzedaży wskaźnik udziału w rynku wielkość i dynamika kosztów dystrybucji w formie opisowej: polepszenie dostępności produktu skrócenie czasu dostawy

Użyteczność kanału dystrybucji Stopień wykonania przez kanał zadań dystrybucyjnych w obszarze zaspokojenia oczekiwań obsługiwanego segmentu nabywców. Pojmowana jest w kategorii jakości usług dystrybucyjnych

Efektywność kanału dystrybucji Stosunek osiągniętych efektów do kosztów funkcjonowania kanału. mierniki absolutne (np. osiągnięty zysk) mierniki względne (np. rentowność obrotu)

Metody oceny planowanych wariantów kanałów dystrybucji metody heurystyczne (dyskusja ekspertów) metody ilościowe (analiza punktu krytycznego, analiza portfelowa) metody jakościowe (analiza porównawcza, opisowa) metody mieszane (analityczno-punktowe)

Analiza punktu krytycznego Kanał II Koszty dystrybucji Kanał I S Sprzedaż

Analiza portfelowa kanałów dystrybucji Względny udział w rynku duży mały Kanał zadowalający Kanał niezadowalający, wymagający zasadniczych zmian wymagający zmian duży Rynek potencjalny mały

Metoda analityczno-punktowa

Kryteria oceny potencjalnych pośredników reputacja i aktywność w obsługiwanym segmencie rynku wielkość możliwej do zrealizowania sprzedaży (przepustowość) asortyment obszar obsługiwanego rynku koszty dystrybucji (marże, prowizje, rabaty, kredytowanie) preferencje nabywców dot. warunków zakupu, świadczonych usług funkcje realizowane przez pośrednika