ZAGOSPODAROWANIE TERENÓW DWORCA PKP W SOPOCIE ORAZ SĄSIADUJĄCYCH Z NIMI TERENÓW PRZY UDZIALE PARTNERA PRYWATNEGO Warszawa 29 listopad 2011r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Grzegorz Lang 1 Nowa ustawa o partnerstwie publiczno-prywatnym Grzegorz Lang MINISTERSTWO GOSPODARKI.
Advertisements

Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej.
Zasady współpracy w projektach dofinansowanych w ramach RPO WP (partnerstwo) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Warszawa, 20 października 2009 r. Nowelizacja kodeksu spółek handlowych Znaczenie nowych regulacji dla obrotu giełdowego Agnieszka Gontarek, Dział Emitentów.
SPORZĄDZANIE PROJEKTÓW UMÓW. Inter – Group sp.k. sp. z.o.o. jest właścicielem nieruchomości, składającej się z działki gruntu zabudowanej budynkiem biurowym,
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Partnerstwo publiczno-prywatne Przepisy prawa a praktyka Piotr Duda Senior Associate Domański Zakrzewski Palinka Warszawa, dnia 28 listopada 2008 r.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Projekt budowy sieci automatycznych toalet publicznych na terenie miasta Poznania. Projekt modernizacji toalet miejskich na terenie miasta Poznania.
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Zabytki w przestrzeni miejskiej - historyczny zespół urbanistyczny i budowlany, dobra kultury współczesnej.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
KONKURS NA OPRACOWANIE PROJEKTU URBANISTYCZNEGO ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW "WOLNYCH TORÓW" W POZNANIU – ETAP II.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Zagospodarowanie północnego cypla Wyspy Spichrzów w Gdańsku w formule partnerstwa publiczno-prywatnego Ocena ofert i wybór najkorzystniejszej oferty Gdańsk.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
PRZYJAZNY KLIMAT INWESTYCYJNY KLUCZEM DO TWOJEGO SUKCESU Urząd Miasta Włocławek.
ŁÓDŹ – strategia rozwoju Aleksandra Suszczewicz, Z – ca Dyrektora, Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora Urząd Miasta Łodzi 19 kwietnia.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
UM Gdańsk, Wydział Programów Rozwojowych Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Gdańska na lata – edycja V (projekt)
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Projekty PPP w Poznaniu Koncesja na roboty budowlane Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi Większość ryzyk po stronie partnera prywatnego.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Studium przypadku Crivina Ogrezeni (położona niedaleko Bukaresztu, Rumunia) Przedsięwzięcie – budowa i eksploatacja zakładu uzdatniania wody Celem projektu.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Jak to z przedszkolami w Piastowie bywało Od Skorupki do Godebskiego.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Formy wspierania przedsiębiorców przez Gminę Wałbrzych
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
MINISTERSTWO GOSPODARKI - POLSKA Ministerstwo Gospodarki - Polska
Partnerstwo publiczno-prywatne
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Zapis prezentacji:

ZAGOSPODAROWANIE TERENÓW DWORCA PKP W SOPOCIE ORAZ SĄSIADUJĄCYCH Z NIMI TERENÓW PRZY UDZIALE PARTNERA PRYWATNEGO Warszawa 29 listopad 2011r.

2 Zagospodarowanie terenów dworca PKP w Sopocie oraz sąsiadujących z nimi terenów przy udziale partnera prywatnego (Przedsięwzięcie) PROGRAM PREZENTACJI 1. Lokalizacja Przedsięwzięcia 2. Cele Przedsięwzięcia 3. Zakres Przedsięwzięcia 4. Historia Przedsięwzięcia 5. Etapy Przedsięwzięcia 6. Model PPP dla Przedsięwzięcia 7. Wizualizacje koncepcji architektoniczno-urbanistycznej 8. Korzyści z realizacji Przedsięwzięcia

3 1. Lokalizacja Przedsięwzięcia (I) 3  Przedsięwzięcie powstanie na obszarze: ponad 17 tys. m 2 zlokalizowanych w centrum Sopotu pomiędzy ulicami Podjazd, Kościuszki i Kolejową.  Obecnymi właścicielami nieruchomości, na których będzie realizowane Przedsięwzięcie, są: Miasto Sopot - prawo własności; Skarb Państwa – nieruchomości w użytkowaniu wieczystym Polskich Kolei Państwowych S.A.

4 1. Lokalizacja Przedsięwzięcia (II) Źródło: UM Sopot

5 2. Cele Przedsięwzięcia  Rewitalizacja zabudowy w centrum Sopotu  Przebudowa gminnych dróg, wybudowanie nowych parkingów, usprawnienie organizacji ruchu drogowego  Poprawa jakości terenów zieleni gminnej  Usprawnienie transportu zbiorowego  Rozwój turystyki, w tym terenów rekreacyjnych  Zwiększenie efektywności gospodarowania gminnymi i kolejowymi obiektami oraz urządzeniami użyteczności publicznej  Promocja Miasta Sopot oraz PKP

6 3. Zakres Przedsięwzięcia Planowany zakres Przedsięwzięcia, zgodnie z zapisami miejscowego planu Zagospodarowania przestrzennego:  kompleks budynków o funkcjach handlowo – usługowo - biurowych z funkcją dworca ok m2  hotel ** lub ***  dwupoziomowe parkingi podziemne, na minimum 240 miejsc parkingowych i dodatkowo parking naziemny  sprowadzenie ruchu kołowego w pobliżu dworca PKP pod ziemię oraz wybudowanie drogi wyprowadzającej ruch z parkingów podziemnych  modernizacja układu komunikacyjnego, która utworzy z terenów przydworcowych integracyjny węzeł komunikacyjny dla komunikacji pieszej, samochodowej, autobusów miejskich, kolei SKM i kolei dalekobieżnej  rewitalizacja oraz stworzenie nowych terenów zielonych

7 4. Historia Przedsięwzięcia (I) 2008 Gmina Miasta Sopotu i PKP S.A. zawarły porozumienie, które miało za zadanie doprowadzić do wspólnej realizacji Przedsięwzięcia 2009  zgodnie z zawartym Porozumieniem dokonano wyboru doradcy prawnego – SALANS i ekonomiczno – biznesowego Investment Support, z którymi zawarto umowy  Doradcy rozpoczęli analizy wariantów realizacji Przedsięwzięcia

8 4. Historia Przedsięwzięcia (II) 2010  Urząd Miasta Sopotu zorganizował Forum dla Inwestorów, podczas którego partnerzy prywatni potencjalnie zainteresowani Przedsięwzięciem mieli możliwość zapoznania z projektem od strony funkcjonalno – użytkowej, jak i wariantami jego realizacji  Konsekwencją Forum stały się indywidualne spotkania z wieloma inwestorami, organizowane przy współudziale PKP S.A. oraz doradcy prawnego i ekonomicznego, na których przedstawiciele firm prezentowali własne spostrzeżenia i oczekiwania wobec Przedsięwzięcia.  po przeprowadzonych konsultacjach z inwestorami oraz na podstawie analiz doradcy biznesowego „Analizy finansowo -ekonomicznej modelu wykonalności przedsięwzięcia” oraz doradcy prawnego „Analizy prawno- podatkowej wybranych przez zleceniodawcę wariantów w związku z przygotowaniem i realizacją przedsięwzięcia” zarówno Gmina Miasta Sopotu jak i PKP S.A. kierując się min. najkorzystniejszym dla nich rachunkiem ekonomicznym, zdecydowali o realizacji Wariantu, pt. „Partnerstwo publiczno – prywatne bez zawiązania spółki celowej ppp, gdzie miasto jest jedynym podmiotem publicznym”

9 4. Historia przedsięwzięcia (III) 2010  Zarząd PKP S.A. zaakceptował Wariant realizacji Przedsięwzięcia  30 kwietnia 2010 r. - Rada Miasta Sopotu podjęła uchwały w sprawie wszczęcia procedury i realizacji Przedsięwzięcia  15 czerwca 2010 r. - ogłoszenie o koncesji na roboty budowlane i usługi wraz z opisem potrzeb i wymagań podmiotu publicznego zostało udostępnione w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, z terminem na składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na 9 września 2010 r.

10 4. Historia Przedsięwzięcia (IV)  w wyznaczonym terminie wpłynęły dwa wnioski: Bałtyckiej Grupa Inwestycyjnej S.A. z siedzibą w Gdańsku i GRRES Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie  obaj kandydaci zostali zaproszeni do udziału w negocjacjach  w celu przeprowadzenia postępowania na wybór inwestora prywatnego, w tym do prowadzenia negocjacji powołana została Komisja Przetargowa, w skład której wchodzili pracownicy Urzędu Miasta posiadający specjalistyczną wiedzę oraz dwóch przedstawicieli PKP S.A. Na potrzeby prac komisji zarządzeniem Prezydenta Miasta Sopotu określono regulamin prac Komisji.  w celu pozyskania informacji specjalnych komisja powoływała biegłych, którymi byli, m.in. doradcy prawni i ekonomiczni

11 4. Historia Przedsięwzięcia (V) 2011  po zakończeniu trwających blisko rok negocjacji, obie firmy zostały w dniu 10 czerwca 2011r. zaproszone do składania ofert. Wraz z zaproszeniem przesłano Opis Warunków Partnerstwa Publiczno – Prywatnego oraz projekt Umowy PPP. Ostateczny termin na złożenie ofert wraz z koncepcją architektoniczno – urbanistyczną wyznaczono na dzień 30 sierpnia 2011 r.  Kryteria oceny ofert: 1. Podział zadań i ryzyk związanych z przedmiotowym Przedsięwzięciem pomiędzy Podmiotem Publicznym i Partnerem Prywatnym – 20 %; 2. Ocena koncepcji urbanistyczno – architektonicznej obiektów w skali 1: %; 3. Wielkość płatności gotówkowej na rzecz Podmiotu Publicznego -20%; 4. Termin realizacji Fazy Inwestycyjnej Przedsięwzięcia -15%  BGI SA oraz GRRES Sp. Z o.o. przed złożeniem ofert, wystosowały do Miasta szereg dodatkowych pytań związanych zarówno z Umową PPP jak i Opisem Warunków PPP  W wyniku oceny ofert oferta firmy GRRES Sp. z o.o. nie została dopuszczona do oceny i porównania ze względu na niespełnienie warunków formalnych i dokonano wyboru oferty BGI S.A.

12 5. Etapy Przedsięwzięcia (I) Etapy zakończone  PKP i Miasto zawierają Porozumienie – w tym umowę przedwstępną sprzedaży nieruchomości i zamiany (2008)  Miasto organizuje i przeprowadza procedurę wyboru Partnera prywatnego w trybie ustawy o PPP i ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi ( )

13 5. Etapy Przedsięwzięcia (II) Etapy planowane  Miasto i Partner prywatny zawierają Umowę PPP – w tym umowę przedwstępną sprzedaży nieruchomości  Partner prywatny przygotowuje inwestycję do realizacji, w tym zapewnia finansowanie  PKP i Miasto zawierają przyrzeczoną umowę sprzedaży i zamiany nieruchomości  Miasto ujednolica tytuł prawny do nieruchomości (opcjonalnie)  Miasto i Partner prywatny zawierają umowę przyrzeczoną sprzedaży nieruchomości  Partner prywatny realizuje proces budowlany  PKP SA staje się właścicielem Nowego Dworca i go eksploatuje  Miasto eksploatuje przebudowany układ komunikacyjny oraz tereny zielone  Partner prywatny eksploatuje pozostałe obiekty budowlane powstałe w ramach Przedsięwzięcia oraz zarządza układem komunikacyjnym i terenami zielonymi

14 6. Model PPP dla Przedsięwzięcia (I)

15 7. Wizualizacje koncepcji architektoniczno – urbanistycznej BGI S.A. (I)

16 7. Wizualizacje koncepcji architektoniczno – urbanistycznej BGI S.A. (II)

17 7. Wizualizacje koncepcji architektoniczno – urbanistycznej BGI S.A. (III)

18 8. Korzyści z realizacji Przedsięwzięcia (I) Inwestor prywatny  dostęp do atrakcyjnych gruntów w Sopocie  nowoczesne powierzchnie handlowo – usługowe  korzyść finansowa w postaci zwrotu z zaangażowanego kapitału PKP S.A.  nowoczesny i funkcjonalny dworzec kolejowy  intensyfikacja ruchu kolejowego  możliwość obsługi zwiększonego ruchu kolejowego

19 8. Korzyści z realizacji Przedsięwzięcia (II) Miasto  Rewitalizacja centralnej części Sopotu  Zmodernizowany układ komunikacyjny  Większa liczba miejsc parkingowych  Zrewitalizowane tereny zielone  Zmodernizowany dworzec kolejowy  Intensyfikacja turystyki  Wzrost atrakcyjności i znaczenia Sopotu

20 Kontakt  Anita Sałek Radca Prawny Urząd Miasta Sopotu tel:  Regina Kaszkur Naczelnik Wydziału Strategii Rozwoju Miasta Urząd Miasta Sopotu tel