Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

Znaczenie procedur celnych dla sądowej ochrony praw własności przemysłowej w szczególności przed naruszeniem patentów. Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Katedra.
LEAN MANAGEMENT. Zarządzanie odchudzone – wyszczuplone. Zmiany zakresów działania, struktury majątku, sposobów zarządzania, wielkości zatrudnienia itd.
Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Katedra Zarządzania w Gospodarce1 STRATEGIA DYWERSYFIKACJI.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
CO TO SĄ PROJEKTY INNOWACYJNE? PROJEKTY INNOWACYJNE WYTYCZNE EFS NIE WSKAZUJĄ ODRĘBNEJ DEFINICJI INNOWACYJNOŚCI.
Jak rozwijać PS po zakończeniu finansowania ze środków projektowych? OWES subregion centralno-zachodni Tadeusz Durczok
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Współpraca z beneficjentami, przepływ informacji w ramach projektu Grzegorz Gołda WST PWT PL-SK.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Strategia Koncepcja działania organizacji umożliwiająca osiągnięcie sukcesu w przyszłych warunkach.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Wsparcie zasady partnerstwa oraz procesu koordynacji we wdrażaniu Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce w latach Konkursu dotacji Instytucji.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Lokalne Podstawy Światowej Strategii Innowacji Tadeusz Baczko Lubuska Rada Innowacji Czerwińsk, 26 września 2012 r.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Rynek energii — punkt widzenia odbiorcy Raport o polskim rynku energii Warszawa,
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Skorzystaj z doświadczeń ekspertów - jak Energetyka może wykorzystać najlepsze praktyki w budowaniu wartości klienta w sektorze telekomunikacyjnym Renata.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Celem studiów jest kształcenie przyszłej operacyjnej kadry menedżerskiej dla potrzeb sektora: przemysłowego i usługowego, jednostek sektora publicznego.
NADZÓR RYNKU RAPORT. na produkcie dla konsumenta w dowolnym państwie Unii Europejskiej - bezpieczeństwo użytkowania deklaracja, że wprowadzany do obrotu.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Struktura kanałów marketingowych
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
1. Prezydent pewnego miasta postanowił dowiedzieć się, czy istnieje związek między typem osobowości jego mieszkańców a ich kreatywnością. W tym celu spytał.
Zapis prezentacji:

Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK

Założenie We współczesnej gospodarce konkurują ze sobą łańcuchy dostaw a nie pojedyncze przedsiębiorstwa

Tezy Kierunki rozwoju łańcuchów dostaw wyznacza rozwój IT, obecnie Internetu Wykorzystanie IT ma wpływ na konkurencyjność łańcuchów dostaw

Plan prezentacji Pojęcie i rozwój łańcuchów dostaw Zarządzanie łańcuchem dostaw Etapy rozwoju łańcucha dostaw w Polsce Wpływ Internetu na łańcuch dostaw

Pojęcie łańcucha dostaw Łańcuch dostaw – seria działań w zakresie planowania, koordynowania i kontrolowania przebiegu surowców, półproduktów i finalnych produktów od dostawców do odbiorców finalnych (Stevens, 1989) Zarządzanie siecią organizacji, które są zaangażowane przez wielorakie powiązania z dostawcami i odbiorcami, w różne procesy i działania tworzące wartość w postaci produktów dostarczanych finalnym nabywcom (Christopher,2002)

Etapy rozwoju łańcuchów dostaw na rynku FMCG Charakterystyczny dla rynku rozproszonego, gdzie nie ma współpracy między uczestnikami łańcucha dostaw Koniec fazy industrialnej, kiedy produkcja masowa i rosnąca siła detalistów sprawiła, iż wzrosło znaczenie kooperacji i pojawiły się pierwsze jej próby, Początek fazy post – industrialnej – pojawiają się technologie informacyjne takie jak EDI (Elektroniczna wymiana danych), które łączą partnerów i umożliwiają im szybką adaptację do częstych zmian w popycie, Współczesność - różne grupy konsumentów (segmenty) mają określone potrzeby, których zaspokojenie wymaga dostarczenia wartości przez uczestników łańcucha dostaw. Potrzeby nabywców zmieniają się w czasie nieustannie i organizacje są równolegle zaangażowane w serie klastrów wartości, które umożliwiają tzw. mass customisation. Lowson (2001)

Cechy elastycznych (agile) łańcuchów dostaw Reakcja – zdolność do identyfikowania zmian i szybkiej odpowiedzi na nie, Kompetencje – zdolność do efektywnego i skutecznego wdrażania celów firmy, Elastyczność – zdolność do wdrażania różnych procesów i adaptowania do różnych warunków w sytuacji dążenia do osiągnięcia celów, Szybkość – zdolność do osiągania celów tak szybko jak jest to możliwe, Odpowiedzialność społeczna. (Christopher and Towill, 2001, Yusuf et.al., 1999):

Etapy rozwoju łańcuchów dostaw FMCG, w Polsce EtapCechy rynkuCechy SCM Etap I Rynek rozproszonyBrak kooperacji w kanale dystrybucji Etap II Początek procesów koncentracji Złe relacje. Sieci bardzo często zmieniają dostawców. Na początku XXI w. pierwsze próby kooperacji w związku z rozwojem marek własnych Etap III Konkurencja rośnie. Na rynku FMCG popyt wydaje się być zaspokojony. Następuje rozwój supermarketów i sklepów dyskontowych, oraz franczyzy. Detaliści zarządzający łańcuchami dostaw budują centra logistyczne, wdrażają technologie informacyjne i marki własne, co sprawia iż relacje są bardziej stabilne. Etap IV Od 2011 Nasycenie rynku, bardzo silna konkurencja Detaliści masowi tworzą bardziej stabilne relacje z dostawcami, wdrażają standardy CSR

Zarządzanie Łańcuchem dostaw (supply chain management, SCM) Zarządzanie łańcuchem dostaw jest definiowane jako zbiór działań podejmowanych w organizacji w celu promowania jego efektywnego funcjonowania

Praktyki SCM mające wpływ na osiąganie przewagi Partnerstwo strategiczne Relacje z konsumentami Jakość informacji, którą dzielą się partnerzy Poziomy, na których odbywa się dzielenia informacją Przenoszenie działań

Obszary wpływu Internetu na łańcuch dostaw Konsumenci Zaopatrzenie Współpraca IT z jednej strony wspomagają zarządzanie łańcuchem dostaw a z drugiej strony stanowią zagrożenie dla jego obecnej struktury

Wnioski Na rynku FMCG technologie informacyjne umożliwiają skuteczne zarządzanie łańcuchem dostaw Internet może zmienić strukturę rynku FMCG, w kierunku rozwoju powiązań sieciowych Sprzedaż Internetowa może prowadzić do konfliktów w kanałach dystrybucji

Pytania: Na jakim etapie jest rozwój łańcuchów dostaw w Polsce? Czy miałyby sens badania na efektywnością tych łańcuchów?

Dziękuję za uwagę