SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sojusz dla pracy Partnerstwo z Tematu F EQUAL, na rzecz osób w wieku 45+ Warszawa, 5 lutego 2008.
Advertisements

Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Opiekun osób starszych
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
CO TO SĄ PROJEKTY INNOWACYJNE? PROJEKTY INNOWACYJNE WYTYCZNE EFS NIE WSKAZUJĄ ODRĘBNEJ DEFINICJI INNOWACYJNOŚCI.
Jak rozwijać PS po zakończeniu finansowania ze środków projektowych? OWES subregion centralno-zachodni Tadeusz Durczok
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Kielce, 9 października 2014 r. Wstępne założenia dotyczące wnoszenia i oceny wkładu własnego w projektach współfinansowanych ze środków EFS w latach
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
1 Szanse powrotu byłych osadzonych na otwarty rynek pracy w świetle doświadczeń z realizacji projektów finansowanych w ramach PIW EQUAL Wrocław, 30 stycznia.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Technik rachunkowości Czas trwania nauki: 2 lata.
1 Pomyślne zarządzanie projektami z zastosowaniem metody PCM przez Partnerstwa na rzecz Rozwoju Inicjatywy Wspólnotowej Equal Bartosz Grucza – Szkoła Główna.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
ZBADANIE POTENCJAŁU INNOWACYJNEGO SUBREGIONU RADOMSKIEGO Projekt realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 2.6 Regionalne.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Aktywizacja zawodowa osób zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem społecznym Mrągowo, 5 czerwca 2008 r.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Andrzej Guła Marek Zaborowski Wymagania nowej dyrektywy Art.4, ust.4: Tam gdzie jest to odpowiednie, do finansowania renowacji i wdrażana planów zmierzających.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Współczesna środowiskowa praca socjalna na przykładzie organizowania społeczności lokalnych Zabrze, 15 czerwca 2016 rok.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
KANDYDAT DO ŁÓDZKIEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO ŁUKASZ WASZAK.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Marszałek Województwa Podkarpackiego
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zapis prezentacji:

SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL

PLAN PREZENTACJI podstawowe informacje o projekcie zaprezentowane zgodnie z metodyką PCM:  Analiza problemu  Analiza celów  Analiza strategii (w kontekście rezultatów)  Analiza interesariuszy ocena wykorzystania elementów metodyki PCM wnioski

SOJUSZ DLA PRACY Projekt PIW EQUAL w temacie F: wspieranie zdolności dostosowania się firm i pracowników do strukturalnych zmian gospodarczych oraz wspieranie wykorzystania technologii informacyjnych i innych nowych technologii Sojusz dla pracy to partnerstwo związków zawodowych, pracodawców, organizacji pozarządowych, firm szkoleniowych, placówek akademickich Administratorem partnerstwa jest Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju UNDP

ANALIZA PROBLEMU (1) PROBLEM: wypadanie z rynku pracy osób w wieku 45 + Przyczyny dotyczące pracodawców:  niechęć do zatrudniania osób w wieku 45+  Niekorzystny stereotyp pracownika 45  mało efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi (brak strategii zarządzania wiekiem w organizacjach)  niedoszacowanie potencjału pracowników 45+ (ich doświadczenia, znajomości miejsca pracy, stabilnej sytuacji rodzinnej),  koszty pracy - przekonanie o wyższych kosztach pracy związanych z zatrudnianiem 45+.

ANALIZA PROBLEMU (2) PROBLEM: wypadanie z rynku pracy osób w wieku 45 + Przyczyny dotyczące pracowników:  obiektywnie niskie kwalifikacje w zakresie znajomości języków, obsługi komputera, nowoczesnego sprzętu biurowego i innych technologii stosowanych w zakładach pracy,  bariery psychiczne, tj. trudności w komunikacji i nawiązywaniu kontaktu, wycofanie, bierny stosunek do własnej kariery, obawa przed zmianami związanymi z przekwalifikowaniem się,  niska mobilność, w tym niska aktywność społeczna,  niechęć do uczenia się, niechęć do przekwalifikowania, podejście „chcę pracować w tym czego się nauczyłem/am przez lata”

ANALIZA PROBLEMU (3) PROBLEM: wypadanie z rynku pracy osób w wieku 45 + Przyczyny dotyczące metod aktywizacji osób 45+  doradcy zawodowi pracują głównie z bezrobotnymi (89% klientów to osoby bezrobotne – dane z 2003 roku),  system nie spełnia założenia prewencji bezrobocia,  zbyt mała liczba doradców zawodowych w stosunku do potrzeb (dane MGiP, Warszawa 2004),  doradcy nie mają możliwości indywidualnego podejścia do klienta,  skupienie uwagi na osobach młodszych – brak skutecznej polityki dotyczącej osób w wieku 45 lat i więcej.

CELE CEL BEZPOŚREDNI: Zapobieganie wypadaniu z rynku pracy osób 45+ CELE POŚREDNIE: zmiana psychologicznego nastawienia pracowników 45+ do podnoszenia własnych kwalifikacji, gł. w zakresie nowych technologii zmiana nastawienia pracodawców i związków zawodowych do szkolenia i zatrudniania osób 45+ wypracowanie nowego podejścia do roli pracowników 45+ w zakładach pracy (przy wykorzystaniu ich doświadczenia zawodowego) oraz: wzmocnienie współpracy partnerów społecznych

INTERESARIUSZE (1) Analiza w fazie inicjacji projektu (okres przygotowania wniosku o dofinansowanie) Analiza w fazie formułowania projektu (Działanie 1 )  część interesariuszy staje się partnerami projektu  część interesariuszy staje się beneficjentami projektu Re – analiza w trakcie wdrażania projektu (Działania 2)  Zmiany związane ze zmianami w strategii projektu (zmiany wychwycone w trakcie bieżącego monitoringu i ewaluacji)  Część interesariuszy staje się partnerami w Działaniu 3  Określenie grupy docelowej Działań upowszechniających (Działanie 2) i mainstreamingowych (Działanie 3)

INTERESARIUSZE (2) BENEFICJENCI osoby 45+ zagrożone bezrobociem, subiektywnie (poczucie niestabilności zatrudnienia) i obiektywnie (na wypowiedzeniu, z firm restrukturyzowanych) pracownicy sektora przemysłu lekkiego, służby zdrowia i organizacji pozarządowych podgrupa szczególnie narażona na wykluczenie - kobiety 45+

INTERESARIUSZE (3) GRUPA DOCELOWA DZIAŁAŃ UPOWSZECHNIAJĄCYCH I MAINSTREAMINGOWYCH instytucje szkoleniowe i organizacje pozarządowe urzędy pracy i administracja samorządowa - jobcoaching jako uzupełnienie działań urzędów pracy i samorządów lokalnych w przeciwdziałaniu i/lub likwidowaniu bezrobocia pracodawcy, działy HR firmy doradztwa personalnego – jobcoaching jako usługa dla innych podmiotów rynku pracy związki zawodowe – jobcoaching jako narzędzie prowadzenia dialogu społecznego

REZULTATY REZULTAT (mainstreamowany i upowszechniany w Działaniu 3): Zintegrowany model utrzymania na rynku pracy pracowników 45+, oparty na metodologii jobcoachingu REZULTATY „MIĘKKIE” I „TWARDE” Rezultaty działań projektowych, składające się na osiągnięcie celów pośrednich

NARZĘDZIA I TECHNIKI PCM (1) ANALIZA INTERESARIUSZY  Przydatna i wykorzystana ANALIZA PROBLEMU  W dużym stopniu określona w PO PIW EQUAL  Powinna być wykorzystana już na etapie inicjowania projektu ANALIZA CELÓW  Cele projektu vs cele partnerów  Problem odwrócenia następstwa logicznego, tj. „dopasowywanie” celów do działań ANALIZA STRATEGII  Dopasowywanie strategii do działalności partnerów

NARZĘDZIA I TECHNIKI PCM (2) MATRYCA LOGICZNA  Bardzo przydatna przy strukturalizowaniu celów, rezultatów i działań  Pozwala określić logikę zdarzeń (działanie → rezultat → cel)  Dobre narzędzie do kontroli przebiegu projektu i prowadzenia sprawozdawczości  Ale: niezrozumiała przez część partnerów  Zależna od rzetelnej analizy problemów i analizy celów WYKRES GANTTA  Trudny do zastosowania przy znacznych opóźnieniach w harmonogramie  Trudny do zastosowania w przypadku konieczności modyfikowania działań ze względu na ograniczenia budżetowe

WNIOSKI Metodyka PCM pozwala na…  Jasną strukturę działań, zmierzających do osiągnięcia rezultatów, składających się na osiągnięcie celów projektu  Cykliczną kontrolę realizacji projektu  Skupienie się na celach i rezultatach, a nie na działaniach …i dlatego  Szkolenia z PCM konieczne są już na etapie inicjowania projektów, lub bardzo wczesnym etapie formułowania projektów  Część pomocy technicznej powinna być skierowana na wzmacnianie potencjału przyszłych projektodawców i beneficjentów PO KL, w zakresie zarządzania projektami

Więcej informacji WIĘCEJ INFORMACJI O PROJEKCIE: KONTAKT: