Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NFZ Dla studentów spoza Unii Europejskiej oraz spoza krajów.
Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej.
Przedszkole Niepubliczne HAPPY w Wasilkowie. Przedszkole Niepubliczne HAPPY w Wasilkowie zostało powołane w 2014 roku przez Podlaską Akademię Kompetencji.
Gdańskie placówki oświatowe w roku szkolnym 2013/2014 Gdańska Rada Oświatowa, 10 października 2013 r.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Poznańskie przedszkola niepubliczne - przekształcone w latach z placówek publicznych Poznań, 16 luty 2005 roku URZĄD MIASTA POZNANIA Wydział.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
DOMY OPIEKI Badanie wzorców umownych stosowanych w placówkach świadczących usługi w zakresie zapewnienia opieki osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym.
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Przedstawienie założeń konkursu RPWM IZ /16 Olsztyn, 18 kwietnia 2016r.
Warszawa, Krótka sprzedaż – monitoring i nadzór GPW Iwona Edris Dyrektor Biura Audytu i Kontroli.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Gdańskie Okienka Przedszkolne od PO KL do rejestru nr 276/Z-P/10.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Publiczne Gimnazjum nr 19 w Łodzi im. gen. Mariusza Zaruskiego.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
SPOTKANIE Z RODZICAMI DOTYCZĄCE NABORU DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. R. W. BERWIŃSKIEGO W ZANIEMYŚLU I PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO „KOLOROWY ŚWIAT” W ZANIEMYŚLU.
Ocena postępowania o udzielenie zamówienia publicznego polega na ocenie zgodności postępowania Beneficjentów z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zamówień.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
Rodzicu 6-latka – decyduj sam o edukacji swojego dziecka!
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus Forum Rynku Zdrowia Warszawa,
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Sześciolatek idzie do szkoły
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Programy nauczania.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Sześciolatek idzie do szkoły
Umowa darowizny Mgr Aleksandra Pasek Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Nowe regulacje prawne w obszarze bezdomności
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Informacja dodatkowa dotycząca projektów uchwał rady miejskiej w zakresie restrukturyzacji zadłużenia Grudzień, 2018 r.
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
Raport o stanie gminy dr hab. Dawid Sześciło.
„Sześciolatek w szkole”
Wspomaganie pracy szkół
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Zapis prezentacji:

Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku

Wprowadzenie zasady, że wszystkie zajęcia organizowane przez przedszkole i odbywające się w czasie przekraczającym czas bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki będą prowadzone w ramach opłat ustalonych przez radę gminy (nie więcej niż 1 zł). Przeciwdziałanie podwójnemu finansowaniu przez rodziców tej samej godziny zajęć, poprzez pobieranie, oprócz opłaty ustalonej przez radę gminy, także dodatkowych opłat za zajęcia. Zmniejszenie kosztów ponoszonych przez rodziców w związku z korzystaniem przez ich dzieci z wychowania przedszkolnego. Stopniowe zwiększanie liczby miejsc w przedszkolach. Umożliwienie lepszego wykorzystania kwalifikacji posiadanych przez nauczycieli przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego. Zajęcia dodatkowe - cele ustawodawcy

Dodatkowe płatności rodziców za wydarzenia okazjonalne, także w czasie bezpłatnego pobytu dziecka w przedszkolu, np. kino, teatr, wycieczki, mogą być realizowane przez Radę Rodziców (oni zbierają pieniądze i opłacają lub przekazują jako darowiznę na konkretny cel dla przedszkola). Priorytetem Miasta jest zwiększenie możliwości realizacji zadań dodatkowych w przedszkolach za 1 zł poprzez dokształcanie nauczycieli z wykorzystaniem środków na dofinansowanie doskonalenia zawodowego. Wydział Oświaty wystosował do Ministra Finansów zapytanie dotyczące finansowania zajęć dodatkowych przez Radę Rodziców w kontekście kompetencji tego organu. MEN zapowiedziało kontrolę realizowania postanowień nowelizacji USO z dnia r. w przedszkolach szczególnie w zakresie dodatkowego opłacania zajęć przez rodziców. Zajęcia dodatkowe - wnioski

Wytyczne MEN z dnia 21 sierpnia 2013 roku Wbrew pojawiającym się informacjom, przedszkole nadal może rozszerzać swoją ofertę zajęć o tzw. zajęcia dodatkowe (czyli np. nauka języka obcego, szachy, garncarstwo czy taniec towarzyski). Opłaty dla rodziców za przedszkole nie mogą być jednak z tego tytułu wyższe. Dyrektor przedszkola, aby zorganizować prowadzenie zajęć tzw. dodatkowych może: powierzyć prowadzenie takich zajęć nauczycielom zatrudnionym w przedszkolu zgodnie z ich kompetencjami, zatrudnić nowych nauczycieli, posiadających odpowiednie kompetencje do prowadzenia konkretnego typu zajęć, podpisać umowę z firmą zewnętrzną na prowadzenie takich zajęć (nie zwalnia to dyrektora przedszkola z obowiązku zapewnienia bezpieczeństwa dzieci i opieki nad nimi). Wszystkie powyższe formy organizacji zajęć tzw. dodatkowych muszą być finansowane z budżetu przedszkola i nie mogą wiązać się z ponoszeniem dodatkowych opłat przez rodziców.

Potencjalne możliwości sposobu organizowania zajęć dodatkowych w przedszkolach Wariant 1 Zajęcia są finansowane przez Miasto i organizowane przez przedszkole: 1) logopedia, gimnastyka korekcyjna, religia, zajęcia psychologiczno-pedagogiczne, 2) prowadzone przez nauczycieli zatrudnionych w placówce zgodnie z ich dodatkowymi kompetencjami. Wariant 2 Zajęcia są organizowane przez przedszkole bez dodatkowego finansowania ze strony Miasta (w tym czasie opiekę nad dzieckiem sprawuje nadal przedszkole): 1) wolontariat, 2) praktyki, 3) staże.

Potencjalne możliwości sposobu organizowania zajęć dodatkowych w przedszkolach Wariant 3 Przedszkole nie jest organizatorem zajęć dodatkowych: 1)przedszkole wynajmuje pomieszczenie firmie zewnętrznej (działalność komercyjna przedszkola), 2)rodzic podpisuje z przedszkolem aneks do porozumienia z przerwą na zajęcia dodatkowe (nie krócej niż jedna godzina), 3)rodzic podpisuje umowę na zajęcia dodatkowe z firmą zewnętrzną, 4)rodzic upoważnia firmę zewnętrzną do odbioru dziecka z przedszkola (przedszkole w tym czasie nie sprawuje opieki nad dzieckiem i nie ponosi za nie odpowiedzialności).