Wsparcie działań geomarketingowych przez użycie GIS na przykładzie analizy działania wielkopowierzchniowych sklepów zlokalizowanych w Krakowie Magdalena.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku.
Advertisements

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
Jak rozwijać PS po zakończeniu finansowania ze środków projektowych? OWES subregion centralno-zachodni Tadeusz Durczok
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Projekt budowy sieci automatycznych toalet publicznych na terenie miasta Poznania. Projekt modernizacji toalet miejskich na terenie miasta Poznania.
Ćwiczenia Zarządzanie Ryzykiem Renata Karkowska, ćwiczenia „Zarządzanie ryzykiem” 1.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
MAPA HYDROGRAFICZNA HALINA KLIMCZAK INSTYTUT GEODEZJ I GEOINFORMATYKI
OBSZAR TESTOWY: Kraków. DANE WEJŚCIOWE: sieć dróg (KAWK), lokalizacja 5-ciu marketów. WYBRANE PROBLEMY MODELOWANIA PRZESTRZENNYCH INTERAKCJI ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Woda to jeden z najważniejszych składników pokarmowych potrzebnych do życia. Woda w organizmach roślinnych i zwierzęcych stanowi średnio 80% ciężaru.
Rachunek dochodu narodowego. Plan wykładu 1.Kategorie mierników skali działalności gospodarczej 2.PKB realny i nominalny 3.Wady PKB 4.Wzrost a rozwój.
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
„Lokalne partnerstwa dzielnicowe” Gdańska Sieć Partnerstw Lokalnych - wnioski z drugiej edycji projektu - Monika Chabior Gdańsk, 10 maja 2010.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie programu Ilwis jako narzędzia GIS do uproszczonego wyznaczania stref zagrożenia powodziowego Magdalena Kot geodezja.
Zarządzanie systemami dystrybucji
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Komunikacją nazywamy dział gospodarki zajmujący się przemieszczaniem w przestrzeni ludzi i ich wytworów. Jest więc to typ aktywności ludzkiej służący „skracaniu”
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Justyna Danielewicz Małgorzata Żak-Skwierczyńska Uniwersytet Łódzki DELIMITACJA WARSZAWSKO-ŁÓDZKIEGO OBSZARU FUNKCJONALNEGO W STRATEGII ROZWOJU WARSZAWSKO.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Wartość rynkowa nieruchomości dr Małgorzata Zięba.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Skorzystaj z doświadczeń ekspertów - jak Energetyka może wykorzystać najlepsze praktyki w budowaniu wartości klienta w sektorze telekomunikacyjnym Renata.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Turystyczne zachowanie Europejczyków podróżujących w celach służbowych na przykładzie piętnastu „starych” krajów członkowskich Unii Europejskiej doc.dr.
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Trendy w Public Relations
Gospodarka i ekonomia – pochodzenie pojęć
Specjalność: MARKETING
PROCESY SZLIFOWANIA POWIERZCHNI ŚRUBOWYCH
Miejska Karta Dużej Rodziny w Podkowie Leśnej
Zapis prezentacji:

Wsparcie działań geomarketingowych przez użycie GIS na przykładzie analizy działania wielkopowierzchniowych sklepów zlokalizowanych w Krakowie Magdalena Barańska Promotor: dr inż. Tomasz Pirowski

Cel pracy: Wspomaganie decyzji geomarketingowych za pomocą GIS: –wskazanie obszarów dominacji, –określenie udziału na rynku poszczególnych marketów zlokalizowanych w Krakowie (udział procentowy i ilościowy), –wykrycie głównych kierunków napływu klientów, –symulacja zmian w ogólnym układzie przy pojawieniu się nowego punktu (i działania dla nowego obiektu jak wyżej).

Plan pracy Część teoretyczna Marketing GIS Przykłady zastosowania GIS w analizach marketingowych i sprzedażowych Część praktyczna

Historia marketingu: od pierwszego marketu 1963 r pod Paryżem zostaje otwarty pierwszy hipermarket Carrefour poprzez jego kształtowanie się i rozwój w Polsce i za granicą m. in.: we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Czechach, Słowacji, na Węgrzech,Rumunii i Rosji po nowoczesny marketing - po nowoczesny marketing - proces planowania i realizacji koncepcji, ceny, dystrybucji i promocji idei, dóbr i usług w celu doprowadzenia do wymiany, która daje satysfakcję jednostce, a jednocześnie realizuje cele firmy prowadzącej marketing (źródło: Wiśniewski A., Marketing, Warszawa 1995).

Plan pracy Część teoretyczna Marketing GIS Przykłady zastosowania GIS w analizach marketingowych i sprzedażowych Część praktyczna

Wprowadzenie do GIS: -krótka charakterystyka GIS -krótka charakterystyka GIS –systemu przeznaczonego do zbierania, przechowywania, weryfikacji, integrowania, manipulowania, analizy i wizualizacji danych przestrzennie odniesionych do powierzchni Ziemi (źródło: Handling Geographic Information: The Cholery Report. Deparment of the Environment. London 1987), -modele danych w GIS -modele danych w GIS – model wektorowy i rastrowy, -typy analiz przestrzennych w GIS- -zapytania do bazy danych; - sporządzanie map pochodnych; - modelowanie.

Plan pracy Część teoretyczna Marketing GIS Przykłady zastosowania GIS w analizach marketingowych i sprzedażowych Część praktyczna

analizy produktów, analizy klientów, analizy sprzedaży, analizy dystrybucji.

Część praktyczna Analiza działalności wszystkich hipermarketów znajdujących się obecnie na terenie Krakowa (13 lokalizacji, stan 2007 r.). Modelowanie koncentrowało się na zagadnieniu konkurencyjności i udziale w rynku każdego badanego punktu sprzedaży.

Wykorzystane narzędzia Oprogramowanie - Idrisi 32 Mapy cyfrowe - Mapa sieci dróg - Mapa linii kolejowych - Mapa rzek -Mapa rozmieszczenia i ilości ludności - Mapa dzielnic Krakowa

Etapy modelowania: Opracowanie sieci dróg : - dla komunikacji MPK - dla transportu prywatnego

Obliczenie czasu dotarcia do poszczególnych marketów Mapy 3-minutowych izochron dotarcia do wybranego hipermarketu Mapy stref czasowych wokół poszczególnych hipermarketów

Określenie atrakcyjności punktu sprzedaży (wyznaczenie współczynników atrakcyjności) Market ( j ) Powierzchnia sprzedaży Godziny otwarcia Dodatkowy pasaż sklepów SąsiedztwoBezpłatny transport Atrakcyjność (W j ) Alma m 2 pn.-sob niedz Kilka butików i stoisk usługowych _ 1 Carrefour Czyżyny m 2 pn.-sob niedz sklepów i punktów usługowych Carrefour Kurdwanów m 2 pn.-sob niedz sklepów i punktów usługowych Elea m 2 pn.-sob niedz Kilkanaście butików i stoisk usługowych _ 1 Galeria Kazimierz m 2 pn-sob niedz Ponad 160 sklepów, restauracje i kawiarnie Bulwary nadwiślane, kino, Kazimierz + 3 Galeria Krakowska m2m2 pn.-sob niedz sklepów, 9 kawiarni, 14 restauracjiStare Miasto _ 3 C.H. Geant m 2 pn.-sob niedz butików i punktów usługowychPark wodny, kino + 3 Kaufland m 2 pn.-sob niedz Kilkanaście butików i stoisk usługowych _ 1 M m 2 pn.-sob niedz Ponad 90 sklepów, restauracje i kawiarnie _ 2 Plaza m 2 pn.-pt sob-niedz Ponad 150 sklepów, restauracje i kawiarnie Kino, kręgielnia + 3 Tesco Kapelanka m 2 24h/dobęKilkadziesiąt butików i stoisk usługowych Tesco Wielicka m 2 24h/dobę29 sklepów i punktów usługowych Zakopianka m 2 pn.-sob niedz sklepów, 8 restauracji i kawiarnieKino, kręgielnia + 3

a) Udział jakościowy L.p.Dzielnica Liczba klientów 1Stare Miasto Grzegórzki Prądnik Czerwony Prądnik Biały Krowodrza Bronowice Zwierzyniec Dębniki Łagiewniki-Borek Fał Swoszowice Podgórze Duchackie Bieżanów-Prokocim Podgórze Czyżyny Mistrzejowice Bieńczyce Wzgórza Krzesławickie Nowa Huta SUMA: b) Udział ilościowy  Określenie udziału w rynku poszczególnych hipermarketów

Mapy rejonów dominacji analizowanych marketów I pozycja na rynku II pozycja na rynku III pozycja na rynku

Zmienność zasięgu stref związana z pojawieniem się nowego punktu sprzedaży Stan przed otwarciem Galerii Krakowskiej Stan po otwarciu Galerii Krakowskiej

Zmienność zasięgu stref związana z uwzględnieniem rodzaju transportu Stan dla komunikacji publicznej Stan dla komunikacji prywatnej

Podsumowanie Zastosowanie map cyfrowych przez sieci handlowe pozwala na wykorzystanie wielu koncepcji tkwiących u podstaw teorii geomarketingu: -wybór lokalizacji, -optymalizacja rozmieszczenia, - analizy klientów, - analizy strefy handlowej. Wnioski na przyszłość: Poszerzenie zakresu badań; uwzględnienie w analizach: - - trzeciej grupy klientów chodzących pieszo, - komunikacji autobusowej zapewnionej przez niektóre hipermarkety - rozkładu wiekowego mieszkańców w poszczególnych strefach, - preferencji i zamożności klientów.

Dziękuję za uwagę