Podróże studyjneRok 2008 Rok 2009 Rok 2010 Liczba przyjętych dziennikarzy 489617621 Liczba przyjętych przedstawicieli zagranicznych touroperatorów 719602726.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Województwo pomorskie –
Advertisements

Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Centrum Medyczne ENEL-MED S.A. Wyniki finansowe za I półrocze 2015 roku Centrum Medyczne ENEL-MED S.A.
Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku.
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach – województwo łódzkie Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek Regionalna Organizacja Turystyczna.
Kampania promocyjna Badania Terminy - kampania promocyjna a badania.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Architektura wspó ł czesna. Styl międzynarodowy Styl międzynarodowy – prąd architektury modernistycznej, z którym często jest ona utożsamiana, rozwijający.
Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Spektakl dla dzieci „Serce dziecka”. Cele działań Budowanie i umacnianie wizerunku FSD jako godnej zaufania jednostki pożytku publicznego Integracja lokalnej.
7 cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich 17 grudnia 2015 roku.
Promocja Polski w nowej niezwykłej odsłonie. Warszawa
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
1 Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny -Lider Lubelskiego Energetycznego Partnerstwa Naturowego Lubelskie Energetyczne Partnerstwo Naturowe Małgorzata Gałczyńska.
Rekomendacje – strategia komunikacji Chiny i Japonia Ze względu na istotne podobieństwa w stylach podróżowania i preferowanych formach aktywności podczas.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim Warszawa, 25 lipca 2012.
„Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki” Projekt indywidualny POT Działanie V.1 PO RPW.
„Piękny Wschód” Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA ŁODZI NA ROK PROCEDURA BUDŻETOWA I etap – wyłączna właściwość Prezydenta Miasta od r. – przyjęcie założeń do projektu.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Cel konferencji. BADANIA JAKOŚCIOWE BADANIA ILOŚCIOWE.
JAKIE INSTRUMENTY INŻYNIERII FINANSOWEJ NA LATA ?
ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wspólne emocje zmieniamy na trwałe relacje.. Pracownik/ Partner Pracuje Dobrze/Idealnie UmieChceMoże Aspekty umysłowe Aspekty fizyczne Motywacja Pensje.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY BRUSY ZA 2014 ROK.
*) WOLNE ŚRODKI jako nadwyżka środków pieniężnych budżetu na koniec 2008 roku, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych Budżet – wykonanie.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Fundacja Hospicyjna powstała na początku 2004 roku.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez Employer Branding Institute Sp. z o.o. na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Kampania promująca serial Disney Channel „ Do dzwonka”
Trendy w Public Relations
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Zapis prezentacji:

Podróże studyjneRok 2008 Rok 2009 Rok 2010 Liczba przyjętych dziennikarzy Liczba przyjętych przedstawicieli zagranicznych touroperatorów Liczba VIP lub innych Wartość artykułów i audycji radiowych i telewizyjnych publikowanych/emitowanych w na skutek organizacji podróży studyjnych, liczona według ceny reklamy, w Euro Rok Środki zaangażowane przez podmioty współfinansujące (branża turystyczna, regiony, placówki dyplomatyczne, inne) działania promocyjne realizowane przez POIT Euro Euro Wartość artykułów i audycji radiowych i telewizyjnych publikowanych/emitowanych w na skutek wszystkich działań PR Ośrodków, liczona według ceny reklamy, w Euro WYBRANE WSKAŹNIKI

Komponent A - wybór i realizacja działań promocyjnych na rynku polskim i rynkach zagranicznych Komponent B - stworzenie zintegrowanego systemu informacji turystycznej wraz z zastosowaniem najnowocześniejszych technologii informatycznych Komponent C – transfer wiedzy oraz promocja projektu Wartość całkowita 30 mln euro Projekt systemowy( 85% z EFRR,15% z budżetu państwa) w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka priorytet 6 „Polska gospodarka na rynku międzynarodowym” działanie 3 „Promocja turystycznych walorów Polski działania promocyjne – 76,2% system informacji turystycznej – 16,3% transfer wiedzy i promocja projektu – 3,5% koszty ogólne – 4%

Slogan – Polska, move your imagination Slogan po dwukrotnych badaniach porównawczych z innymi trzema sloganami na rynku brytyjskim i niemieckim metodą CAWI

rejs żaglowca „Fryderyk Chopin” do największych europejskich portów. Agencja Young&Rubicam otrzymała Brąz za projekt identyfikacji wizualnej kampanii "Rejs żaglowca Fryderyk Chopin po Europie„ na Polskim Konkursie Reklamy KTR

Polska Krajem Partnerskim ITB Berlin

Targi ITB w liczbach - w targach uczestniczyło wystawców z 188 krajów; - Polska od 45 lat jest obecna na targach; - po raz pierwszy była Głównym Partnerem ITB; - polskie stoisko narodowe wraz z ekspozycjami 16 regionów (w tym miast) oraz branży turystycznej miało m2 (72 stoiska z polską ofertą); - oznaczenia Polski jako kraju partnerskiego, znalazły się w 752 miejscach na targach oraz w całym Berlinie (bilbordy, plakaty na głównym dworcu kolejowym, ulicy Unter Den Linden, Ambasadzie RP w Berlinie, wyświetlanie spotu reklamowego w metrze, stworki z kampanii realizowanej przez Platige Image na terenie miasta).

- Kluczowym elementem kampanii w Berlinie była ceremonia otwarcia targów ITB z udziałem ponad przedstawicieli branży turystycznej z całego świata. - Gościem specjalnym był Pan Prezydent Lech Wałęsa. - Głównym punktem wieczornej gali był multimedialny pokaz, opowieść o Polsce w 3D (twórcą koncepcji filmów był p.Tomasz Bagiński, artysta nominowany do Oskara za animowany film „Katedra”), a puentą widowiska spektakularny pokaz tańca w choreografii Agustina Egurroli.

Promocja w przestrzeni miejskiej Berlina

Stoisko Polskiej Organizacji Turystycznej

Wycinki prasowe dotyczące udziału Polski na targach

Ekwiwalent reklamowy artykułów prasowych, które ukazały się tylko w Berlinie i tylko w okresie targów wyniósł ponad 0,5 mln. euro W codziennych doniesieniach mediów dominowały następujące oceny i uwagi: - nowatorska koncepcja uroczystego wieczoru otwarcia oraz prezentacji Polski na terenie Berlina (vinyl toys); - spójność koncepcji z hasłem „Move Your Imagination” oraz z celami założonymi przez POT; - zauważalna zmiana wizerunku Polski – pojawienie się obrazu nowoczesnego, młodego, świeżego i kreatywnego kraju.

Polski film „Move your imagination" zdobył pierwsze miejsce podczas prestiżowego festiwalu filmowego „The Golden City Gate", który rokrocznie odbywa się podczas międzynarodowych targów turystycznych ITB w Berlinie. 10 marca br. jury festiwalu, spośród ponad 20 krajów, które zgłosiły filmy promocyjne, najwyżej oceniło film Polskiej Organizacji Turystycznej związany z kampanią promocyjną Polski za granicą. „Move your imagination" to siedem etiud filmowych przybliżających Polskę przez pryzmat młodości, miłości, romantyzmu, muzyki, kreatywności, pasji i wolności.

Kampanie Polski nagrodzone w Polskim Konkursie Reklamy KTR Złoto : Gołębie kręcą Kraków Urząd Miasta Krakowa Klient: Urząd Miasta Krakowa Dyrektor kreatywny: Arkadiusz Pawlik, Mariusz Pitura Art Director: Anita Kotlińska Srebro : Kalejdoskop Miasto Poznań Klient: Miasto Poznań Dyrektor kreatywny: Jacek Jurek Art Director: Kira Pietak Reżyseria: Xawery Żuławski Brąz : „Move Your Imagination” kampania na ITB Platige Image Klient: Polska Organizacja Turystyczna Dyrektor kreatywny: Tomek Bagiński, Marcin Kobylecki Art Director: Jakub Jabłoński

Kampania wizerunkowo-produktowa na rynkach niemieckim, brytyjskim i francuskim w latach Założenia

Sytuacja wyjściowa Badania wizerunkowe Niemcy: do którego można szybko i łatwo dotrzeć (68%) religijny (73% wskazań) i rolniczy (73%) w którym Kościół ma zbyt duże wpływy (66%) zorientowany na tradycję i historię (66%) w którym panuje korupcja (58%)

Sytuacja wyjściowa Sytuacja wyjściowa Badania wizerunkowe Francja zorientowany na tradycję i historię (71%) rolniczy (68%) religijny (69%) do którego można szybko i łatwo dotrzeć (55%), w którym kościół ma zbyt duże wpływy (54%) W którym panuje korupcja (53%) przyjazny dla biznesu (51%)

Badania wizerunkowe Wlk. Brytania zorientowany na tradycję i historię (66%) rolniczy (53%) religijny (75%) Atrakcyjny turystycznie (52%) Sytuacja wyjściowa

Źródło informacji o destynacji Wiedzę czerpią z telewizji, prasy i Internetu, znajomych 1/3 Brytyjczyków pozyskuje wiedzę o Polsce dzięki osobistym kontaktom z polskimi turystami Niemcy posiadają deklaratywną wiedzę na temat Polski, postrzegają Polaków jako odmiennych od siebie. Rekomendacja wśród rodzin i znajomych.

Czas kampanii Czerwiec 2011 r. – połowa 2012 r. (kamienie milowe) Miejsce realizacji Wielka Brytania, Francja, Niemcy Kluczowe grupy docelowe Młodzi turyści w wieku lat Osoby w wieku 35+ (głównie pary bez dzieci o średnim i wyższym progu dochodu) Osoby w wieku 55+ (głównie pary z usamodzielnionymi już dziećmi, o średnim i wyższym poziomie dochodu). Czas trwania i grupy docelowe

Główny przekaz Polska. Kraj inny niż wszystkie, oryginalny zaskakujący. Z charakterem. Pełen spontanicznych emocji, młodzi innowacyjni ludzie, kreatywni. Organizator UEFA EURO 2012

Główny przekaz/idea kampanii Pokażemy Polskę oczami turysty, który mówi: Współczesna Polska zyskuje (przy bliższym poznaniu)

Idea główna Pokazujemy zadowolenie powracającego z Polski turysty, Pokazujemy efekt – przyczyna tego zadowolenia, Polski się nie podziwia – Ją można naprawę przeżyć! Polska zmienia Drugi wyróżnik kampanii to technika first perspective -pokazujemy Polskę oczami turysty W reklamie produktowej komunikujemy na temat produktów w reklamie wizerunkowej pokazujemy Polskę jako miejsce ludzi twórczych, kreatywnych i miejsca z nimi związane.

Cele marketingowe Zwiększenie liczby odwiedzających Polskę turystów, Wzrost wydatków turystów w Polsce Zwiększenie liczby odwiedzających portale

Cel komunikacyjny: -budowa szerokiego wizerunku marki Polska, a także zwiększenie rozpoznawalności i wiedzy o Polsce - edukacja na temat produktów turystycznych Strategia komunikacji

Ciągła obecność komunikacji Polski w okresie trwania kampanii – stała obecność w kluczowych momentach procesu decyzyjnego. Komunikacja prowadzona w otoczeniu odpowiedniego kontentu podróżniczego w tych obszarach mediowych, gdzie potencjalni turyści poszukują inspiracji i informacji o ciekawych kierunkach wyjazdów Taktyczna obecność w miejscach poszukiwania informacji podróżniczej. Internet medium strategicznym dla skumulowania i wykorzystania zainteresowania zbudowanego przez media off-line.

Narzędzia Reklama prasowa, Działania w Internecie (gra internetowa), filmy produktowe…. Reklama w TV (spot wizerunkowy)

Spot wizerunkowy Wizyta w Polsce to kontakt z witalności i gościnnością Polaków Polacy to wyjątkowo otwarci, urokliwi i kontaktowi ludzie, potwierdzają to Ci, którzy już Polskę odwiedzili Gościnność Polaków jest legendarna, a w połączeniu z ich witalnością i pomysłowością gwarantuje niezapomniane wrażenia

TV Niemcy – Kabel 1, RTL, RTL 2, SAT 1., VOX 1+ 32% Francja - TF1 - Eurosport / Eurosport 2 - TF6 – LCI, TV Breizh - PinkTV – Cartoon - OdysséeTCM - Boomerang - Tfou- Histoire- Ushuaïa TV - TPS Foot, LA CHAINE METEO Disney Channel, France 2 - France 3 - France 4 - France 5, TV5 - France O - E entertainment - Discovery - Fox Life, Discovery real time - 13ème rue - voyage - sci fi - planete thalassa, euronews, - national geographic channel, Trace TV – mezzo, Extrem Sport Channel- Ma Planète, M6, FunTV - M6 boutique M6 Music black, hit et rock, Paris premiere - Téva- W9, Canal+ / sport+ / Canal+ Sport / C+ décalé / Infosport, Infosport BFM TV, TMC /NT1, NRJ % Wlk. Brytania - ITV1 (National), ITV2, ITV3, BSkyB 1+ 36%

Spoty produktowe Turystyka kulturowa, Turystyka aktywna i specjalistyczna Turystyka w naturalnym środowisku Przemysł spotkań

Internet Tradycyjne kampanie display Działania w Internecie : Kampanie w wyszukiwarkach (SEM) Działania aktywizujące i budujące zainteresowanie i zaangażowanie w mediach społecznościowych (kanał konkursowy na YouTube’ie, trzy strony rynkowe na FaceBook’u). - Gra online –o funkcji edukacyjno-konkursowo- rozrywkowej.

Prasa Niemcy - 44: ADAC Motorwelt, BILD Bild am Sonntag, Bild der Frau, Brigitte, Computer Bild, Focus, Frau Aktuell, Gala, Kicker Sportmagazin, RTV, Spiegel,, Sport Bild, Stern, Superllu,, TV 14, TV Spielfilm Plus 3+ 65% Francja - 34: 20 Minutes, Direct Ville Plus, Le Nouvel Observateur, Paris Match, L’Equipe Magazine, Elle, Marie Claire, Psychologies 3+ 40,7% Wlk. Brytania - 174: Daily Express, Daily Mail, Daily Mirror, Daily Star The Guardian, The Independent, The Sun, The Times London Evening Standard, Metro, Independent On Sunday, Mail On Sunday, News of the World, The Observer, Sunday Telegraph, Sundau Times, Daily Express Saturday Magazine, Celebs on Sunday, (The Sunday Express Magazine), Sunday Times Magazine, Take it Easy, Weekend (Saturday Guardian), Sky Magazine, Tesco Magazine, Asda Magazine 3+ 85%

Działania PR – study tours Działania PR – study tours Study tour dla bloggerów Zapraszamy do Polski bloggerów zajmujących się tematyką turystyki, sportu, natury, jedzenia i rozwoju Europy z każdego z trzech krajów którego dotyczy kampania. Bloggerzy wybierają trasę po Polsce. W trakcie podróży i po niej - aż do końca 2011 roku - bloggerzy zobowiązani są również prowadzić blogi o Polsce, a robią to pod okiem koordynatora desygnowanego na dany kraj. Podróżę studyjne dla mediów i touroperatorów W study tourach dla mediów wezmą udział dziennikarzy i touroperatorzy z każdego kraju. W podobnej formule organizowane są podróże dla mediów z każdego z trzech krajów objętych kampanią. Celem tych study tourów jest stworzenie komunikacyjnych sojuszników dla dalszych działań. Study tour dla przemysłu spotkań – organizatorów konferencji, kongresów, wydarzeń politycznych i gospodarczych

Wydarzenia – Super Fun Team Szlakiem eliminacji – mecze eliminacyjne w Londynie, Paryżu i w Gelsenkirchen