Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kampania promująca serial Disney Channel „ Do dzwonka”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kampania promująca serial Disney Channel „ Do dzwonka”"— Zapis prezentacji:

1 Kampania promująca serial Disney Channel „ Do dzwonka”
Innowacje w Planowaniu Mediów KATEGORIA: BEST USE OF CONTENT

2 Serial Disney Channel „Do dzwonka” - Wyzwania marketingowe
Budowanie od podstaw wizerunku i świadomości marki ‘’Do dzwonka’’ - nowego, polskiego serialu Disney Channel Brak możliwości ingerencji w zawartość globalnej strony www Klienta Komunikacja z potencjalnym widzem serialu Disney Channel z uwagi na restrykcje z centrali Klienta nie może być prowadzona na serwisach społecznościowych (NK, Facebook)

3 Komentarz lektora: Serial Disney Channel „ Do dzwonka” - Wyzwania marketingowe
W ciągu dwóch tygodni trwania akcji jej celem było zbudowanie od podstaw wizerunku i świadomości marki nowego, pierwszego polskiego serialu Disney Channel ‘’Do dzwonka’’. Z uwagi na brak możliwości ingerencji w kontent globalnej strony www Klienta i prowadzenia działań promocyjnych na serwisach społecznościowych, zadaniem Agencji było znalezienie miejsca w sieci umożliwiającego interakcję i wymianę informacji z widzem czyli zbudowanie platformy komunikacji pozwalającej na prowadzenie zintegrowanych działań marketingowych skierowanych do najmłodszej grupy docelowej. W ramach działań promocyjnych ‘’Do dzwonka’’ Agencja miała również na uwadze ograniczenia kampanii skierowanych do dzieci w Internecie.

4 Produkt - Serial Disney Channel „Do dzwonka”
„Do dzwonka” to pierwszy polski serial Disney Channel. Opowiada o szkolnych realiach i jest odpowiedzią Disney Channel na potrzeby polskiego widza Celem kampanii było zbudowanie świadomości nowej marki w oparciu o format serialu „Do dzwonka” oraz postaci polskich, nieznanych jeszcze widzowi bohaterów

5 Komentarz lektora: Produkt - Serial Disney Channel „Do dzwonka”
„Do dzwonka” to pierwsza lokalna produkcja Disney Channel w Polsce i powstała w odpowiedzi na potrzeby polskiego widza. Serial opowiada o grupie ośmiorga znajomych i pokazuje, co dzieje się w podczas 5 minutowej przerwy w szkole. A dzieje się dużo – to czas na zabawę, posiłek, spotkanie znajomych i flirt. Wokół tych 5 minut do dzwonka na lekcję kręci się całe szkolne życie. Celem kampanii było zbudowanie świadomości nowej marki „Do dzwonka” w oparciu o format serialu oraz postaci polskich, nieznanych jeszcze widzowi bohaterów.

6 Serial Disney Channel „Do dzwonka” - Grupa docelowa
dzieci i młodzież w wieku 7-15 lat odbiorca, który identyfikuje się z bohaterami serialu (szkoła, nauka, przyjaźnie i miłości)

7 Komentarz lektora: Serial Disney Channel „ Do dzwonka” - Grupa docelowa
Akcja skierowana była do dzieci i młodzieży w wieku 7-15 lat, szerokiej grupy młodych widzów. Odbiorca, którzy identyfikuje się z bohaterami serialu i ich problemami: szkoła, nauka, przyjaźnie i miłość.

8 Serial Disney Channel „Do dzwonka” - Innowacyjność strategii w mediach
Kampania internetowa była prowadzona równolegle do działań offline (prasa). Z materiałów dostępnych od klienta stworzyliśmy interaktywna platformę komunikacji serialu ‘’Do dzwonka’’ w komunikatorze GG. Przy wykorzystaniu narzędzi i mechanizmów jakie daje BOT GG użytkownik mógł skorzystać z chatu, polecić sekcję znajomemu, wziąć udział w konkursie lub quizie.    Równolegle serial promowany był przez kampanię display wykorzystującą mechanizm gry i angażującą młodych użytkowników do zabawy.

9 Komentarz lektora: Serial Disney Channel „ Do dzwonka” - Innowacyjność strategii w mediach
Kampania internetowa ‘’Do dzwonka’’ była prowadzona równolegle do działań offline (prasa). Z materiałów dostępnych od Klienta Agencji udało się stworzyć interaktywną platformę komunikacji serialu ‘’Do dzwonka’’ w komunikatorze GG. Sekcja klienta informowała o serialu i jednocześnie umożliwiała dialog widza z marką i innymi użytkownikami sieci. Przy wykorzystaniu narzędzi i mechanizmów jakie daje BOT GG użytkownik mógł skorzystać z chatu, polecić sekcję znajomemu, wziąć udział w konkursie lub quizie. Równolegle serial ‘’Do dzwonka’’ promowany był przez interaktywną kampanię display wykorzystującą mechanizm gry i angażującej młodych użytkowników do zabawy.

10 Serial Disney Channel „Do dzwonka” - Wyniki
W trakcie trwania kampanii serial był na 1 miejscu wśród programów najchętniej oglądanych na Disney Channel Powstała na komunikatorze GG społeczność serialu ‘’Do dzwonka’’ nadal aktywnie się rozwija (obecnie ponad zapisanych użytkowników) Sekcja Klienta na GG oraz mechanizm BOTa weszły na stałe do kanonu komunikacji Disney Channel z widzami w Polsce i są obecnie wykorzystywane przy każdej kolejnej premierze serialu na Disney Channel ‘’Do dzwonka’’ był w listopadzie 2010 najchętniej oglądanym serialem w grupie Kids 7-15, spośród wszystkich seriali na antenie Disney Channel. ‘’Do dzwonka’’ miał średnią widownię wyższą o 23% od drugiego w rankingu serialu Hannah Montana. - Do dzwonka - Hannah Montana - Czarodzieje z Waverly Place

11 Komentarz lektora: Serial Disney Channel „Do dzwonka” – Wyniki
W trakcie 2 tygodni trwania kampanii serial był na 1 miejscu wśród programów najchętniej oglądanych na Disney Channel i miał średnią widownię wyższą o 23% od drugiego w rankingu serialu ’’Hannah Montana’’. Powstała na komunikatorze GG społeczność serialu ‘’Do dzwonka’’ nadal aktywnie się rozwija. Po zakończeniu akcji ilość użytkowników na stałe zainteresowanych ofertą DC wzrosła - obecnie ponad zapisanych użytkowników !!! Agencja w ciągu 2 tygodni trwania kampanii zbudowała od podstaw wizerunek i świadomość marki - nowego serialu Disney Channel „Do dzwonka”. Sekcja Klienta na GG oraz mechanizm BOTa weszły na stałe do kanonu komunikacji Disney Channel z widzami w Polsce. Są one obecnie wykorzystywane przy każdej kolejnej premierze serialu na Disney Channel (jak: ‘’Taniec rządzi’’ i ‘’Akwalans’’).


Pobierz ppt "Kampania promująca serial Disney Channel „ Do dzwonka”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google