Nowa forma wsparcia dla przedsiębiorców ze strony Miasta Mielca ZAKUPY ENERGII.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

Dofinansowanie zadań związanych z efektywnością energetyczną z uwzględnieniem OŹE ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Detaryfikacja – nadchodząca rewolucja (?) na rynku gazowym dr Jerzy Baehr, Senior Partner w WKB Wierciński Kwieciński Baehr dr hab. Jakub Pokrzywniak,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
DOMY OPIEKI Badanie wzorców umownych stosowanych w placówkach świadczących usługi w zakresie zapewnienia opieki osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Umowy Partnerskie w projektach zbiór najważniejszych składników Uwaga! Poniżej znajdują się jedynie praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia umów. Dokładne.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
LMN dla Państwowej Straży Pożarnej. Powołanie zespołu Zarządzeniem nr 8 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 27 lutego 2006 r. został powołany.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Aktywność w pozyskiwaniu środków unijnych w Powiecie Leszczyńskim
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
Dofinansowanie UE [PLN]
Nowe podejście do zamówień publicznych
Zapis prezentacji:

Nowa forma wsparcia dla przedsiębiorców ze strony Miasta Mielca ZAKUPY ENERGII

Podstawę dla wspólnego przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia przez kilku zamawiających zobligowanych do stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) stanowi przepis art.16 ust. 1. Podstawa prawna

Wszystkie podmioty, bez względu na status i wielkość, mogą stać się „stronami” postępowania o wspólne udzielenie zamówienia publicznego. Nie ma przeszkód prawnych, aby wspólne zamówienie zostało udzielone przez podmioty o niejednorodnym statusie tj. zobligowane do stosowania ustawy PZP wspólnie z podmiotami, które takiego obowiązku nie mają.

4 Organizacja postępowania o wspólne udzielenie zamówienia publicznego Pierwszym krokiem niezbędnym do wspólnego udzielenia zamówienia publicznego jest zawarcie porozumienia (umowy) o przeprowadzeniu postępowania i udzieleniu zamówienia wspólnego. Minimalna treść porozumienia (umowy) powinna określać: 1. Strony porozumienia (umowy) 2. Upoważnienie do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia 3. Opis zapotrzebowania zamawiających 4. Obowiązki stron

5. Skład komisji przetargowej. 6. Sposób zawarcia i strony umowy o udzielenie zamówienia publicznego. 7. Sposoby rozwiązania porozumienia (umowy). 8. Termin obowiązywania. 9. Inne postanowienia, np. zasady ponoszenia kosztów przeprowadzenia wspólnej procedury, kosztów postępowań przed organami i sądami, kary umowne za niedotrzymanie warunków porozumienia. 5

6 Zamówienie na dostawę energii elektrycznej na 2016 r. realizowane przez Gminę Miejską Mielec i jednostki organizacyjne Gminy

7 Warunki realizacji zamówienia 1) Upoważniony Zamawiający – Gmina Miejska Mielec, 2) Liczba Zamawiających objętych postępowaniem – 27 jednostek, 3) W odpowiednich terminach zostały wypowiedziane umowy zawarte na czas nieokreślony z wcześniejszymi dostawcami energii, 4) Zamawiany wolumen – ,706 MWh z zastrzeżeniem prawa opcji w wysokości 25% wartości zamówienia podstawowego, 5) Każdy Zamawiający w wyniku postępowania zawarł odrębną umowę na czas określony od r. do r.

8 Wysokość oszczędności uzyskanych w wyniku wspólnego postępowania na przykładzie wybranych jednostek organizacyjnych

L.P.Nazwa JednostkiAdres Szacowane zużycie energii w MWh od r. do r. - dostawa Cena jednostkow a netto za 1 MWh w 2015 r. Cena jednostkowa netto za 1 MWh w 2016 r. Wartość roczna zł netto w 2015 r. Wartość roczna zł netto w 2016 r. Zysk/Strata 1Szkoła Podstawowa nr 2 ul. Kościuszki 4; Mielec 39,177 19, ,00211, , , ,69 2Szkoła Podstawowa nr 6 Ul. Solskiego 8; Mielec 60,564285,00211, , , ,74 3Szkoła Podstawowa nr 9 Ul. Drzewieckiego 11; Mielec ,00211, , , ,00 4Szkoła Podstawowa nr 11 Ul. Warneńczyka 2; Mielec 112,259241,90211, , , ,80 5Gimnazjum nr 1 Ul. Biernackiego 6; Mielec 33,784249,90 211, , , ,20 6 Gimnazjum nr 2 – budynek szkoły i budynek hali (odrębne umowy) Ul. Grunwaldzka 7; Mielec 50,2 67,26 265,00211, , , ,84 7Zespół Szkół nr 2 Ul. Łąkowa 6; Mielec 63,132 40, ,00211, , , ,21 8 Przedszkole Miejskie nr 9 w Mielcu Ul. Pisarka 23; Mielec 43,157245,00211, , , ,34 9 Przedszkole Miejskie nr 12 w Mielcu Ul. Marii Konopnickiej 4; Mielec 16,441245,00211, , ,05559,00 10 Przedszkole Miejskie nr 13 w Mielcu Ul. Łukasiewicza 13; Mielec 17,307245,00211, , ,78588,44 11Żłobek Miejski nr 3 Ul. Pisarka 9; Mielec 18,57245,00211, , ,27631,38 12Żłobek Miejski nr 5 Ul. Konopnickiej 2; Mielec 21,89245,00211, , ,79744,26 13Żłobek Miejski nr 7 Ul. Botaniczna 6; Mielec 15,14245,00211, , ,54514,76 14 Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji Ul. Solskiego 1; Mielec 1 995,00235,77211, , , ,15 15 Samorządowe Centrum Kultury w Mielcu Al. Niepodległości 7; Mielec C ,607 C 11 – 96,694 C 21 – 358,30 C 11 – 378,40 211, , ,01 = , , ,49

Łączna kwota oszczędności jednostek budżetowych Gminy Miejskiej Mielec ,18 zł netto

11 Plany w zakresie zakupu energii na 2017 r.

12 1) Działanie - poszerzenie grupy zakupowej o sektor prywatny przedsiębiorców działających na terenie Gminy Miejskiej Mielec, Zaproszenie Prezydenta Miasta Mielca skierowane w dniu r. do przedsiębiorców (strona i hej.mielec.pl) 2) Cel - uzyskanie jak najkorzystniejszych warunków realizacji dostaw energii dla sektora publicznego i prywatnego, - uściślenie współpracy pomiędzy sektorem publicznym i prywatnym, - ujednolicenie standardów w zakresie udzielania zamówień publicznych.

SĄSIEDZI PRZETARLI SZLAKI….

Miasto Jasło w imieniu kilku gmin, spółek i przedsiębiorstw ogłosiło przetarg publiczny na dostawę energii w latach Do wspólnego grupowego zakupu przekonały się sąsiadujące gminy: Kołaczyce i Tarnowiec oraz miejscowe przedsiębiorstwa produkcyjne między innymi JAFAR S.A., Vortumnus Sp. z o.o., Trans-Wiert Sp. z o.o., Zakłady Tworzyw Sztucznych Marek Wojtunik oraz Ligra Grzegorz Schabiński. Planowane oszczędności całej grupy wyniosą 800 tys. zł rocznie. JASŁO

KRAKÓW W wyniku działań Komitetu Sterującego w dniu 15 maja 2012 r. powołano Krakowską Grupę Zakupową. W wyniku rozstrzygnięcia przetargu wyłoniono dostawcę uzyskując rynkowo korzystną cenę energii. Odbiorcy energii elektrycznej w miejskich jednostkach organizacyjnych wykonawczych podlegających: Wydziałowi Obsługi Urzędu UMK, Wydziałowi Edukacji UMK, Wydziałowi Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK, Biuru ds. Ochrony Zdrowia UMK oraz Prezydentowi Miasta Krakowa. Odbiorcy w miejskich jednostkach organizacyjnych zarządzających: Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu, Zarządzie Cmentarzy Komunalnych, Zarządzie Budynków Komunalnych, Zarządzie Infrastruktury Sportowej, Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej Odbiorcy w Spółkach miejskich: Miejskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej, Miejskim Przedsiębiorstwie Oczyszczania, Przedsiębiorstwie Oszczędzania Energii ESCO, Agencji Rozwoju Miasta (Hala Widowiskowo-Sportowa Czyżyny), Fundacji Miejski Park i Ogród Zoologiczny. Ponadto uczestnikami KGZ są instytucje pozagminne świadczące usługi publiczne na terenie miasta takie jak Politechnika Krakowska, Filharmonia Krakowska, Komenda Wojewódzka Straży Pożarnej, Wojewódzka Biblioteka Publiczna. Szacowane oszczędności – 19,5 mln złotych przy wolumenie zakupu 120,1 GWh

„ZA” I „PRZECIW”

17 POTENCJALNE TRUDNOŚCI W REALIZOWANIU ZAMÓWIEŃ W GRUPACH ZAKUPOWYCH 1)zdefiniowanie czy też doprecyzowanie wspólnego przedmiotu zamówienia, 2)obowiązek stosowania ustawy PZP i konsekwencje z tego wynikające obejmują także zmawiających, którzy występując samodzielnie udzielają zamówień poza ustawą PZP.

18 ZALETY REALIZOWANIA ZAMÓWIEŃ W GRUPACH ZAKUPOWYCH 1) oszczędności finansowe, 2) uzyskanie korzystniejszych warunków pozacenowych, np. upusty, 3) zwiększenie konkurencji pomiędzy wykonawcami, 4) podniesienie jakość usług i towarów, 5) obniżeniem kosztów samego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sytuacji optymalizowanego wykorzystania potencjału osobowego. 6) możliwość dzielenia się doświadczeniami pomiędzy zamawiającymi i zacieśnienie współpracy, 7) ujednolicenie stosowanych rozwiązań w ramach grup zamawiających współpracujących ze sobą, 8) kształtowanie i umacnianie wizerunku gminy jako stosującej nowoczesne i przynoszące oszczędności rozwiązania.

19 Osoba do kontaktu Małgorzata Krempa Naczelnik Wydziału Zamówień Publicznych Urząd Miejski w Mielcu Ul. Żeromskiego 26, pok Mielec Tel.:

Dziękuję za uwagę