Nowa forma wsparcia dla przedsiębiorców ze strony Miasta Mielca ZAKUPY ENERGII
Podstawę dla wspólnego przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia przez kilku zamawiających zobligowanych do stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) stanowi przepis art.16 ust. 1. Podstawa prawna
Wszystkie podmioty, bez względu na status i wielkość, mogą stać się „stronami” postępowania o wspólne udzielenie zamówienia publicznego. Nie ma przeszkód prawnych, aby wspólne zamówienie zostało udzielone przez podmioty o niejednorodnym statusie tj. zobligowane do stosowania ustawy PZP wspólnie z podmiotami, które takiego obowiązku nie mają.
4 Organizacja postępowania o wspólne udzielenie zamówienia publicznego Pierwszym krokiem niezbędnym do wspólnego udzielenia zamówienia publicznego jest zawarcie porozumienia (umowy) o przeprowadzeniu postępowania i udzieleniu zamówienia wspólnego. Minimalna treść porozumienia (umowy) powinna określać: 1. Strony porozumienia (umowy) 2. Upoważnienie do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia 3. Opis zapotrzebowania zamawiających 4. Obowiązki stron
5. Skład komisji przetargowej. 6. Sposób zawarcia i strony umowy o udzielenie zamówienia publicznego. 7. Sposoby rozwiązania porozumienia (umowy). 8. Termin obowiązywania. 9. Inne postanowienia, np. zasady ponoszenia kosztów przeprowadzenia wspólnej procedury, kosztów postępowań przed organami i sądami, kary umowne za niedotrzymanie warunków porozumienia. 5
6 Zamówienie na dostawę energii elektrycznej na 2016 r. realizowane przez Gminę Miejską Mielec i jednostki organizacyjne Gminy
7 Warunki realizacji zamówienia 1) Upoważniony Zamawiający – Gmina Miejska Mielec, 2) Liczba Zamawiających objętych postępowaniem – 27 jednostek, 3) W odpowiednich terminach zostały wypowiedziane umowy zawarte na czas nieokreślony z wcześniejszymi dostawcami energii, 4) Zamawiany wolumen – ,706 MWh z zastrzeżeniem prawa opcji w wysokości 25% wartości zamówienia podstawowego, 5) Każdy Zamawiający w wyniku postępowania zawarł odrębną umowę na czas określony od r. do r.
8 Wysokość oszczędności uzyskanych w wyniku wspólnego postępowania na przykładzie wybranych jednostek organizacyjnych
L.P.Nazwa JednostkiAdres Szacowane zużycie energii w MWh od r. do r. - dostawa Cena jednostkow a netto za 1 MWh w 2015 r. Cena jednostkowa netto za 1 MWh w 2016 r. Wartość roczna zł netto w 2015 r. Wartość roczna zł netto w 2016 r. Zysk/Strata 1Szkoła Podstawowa nr 2 ul. Kościuszki 4; Mielec 39,177 19, ,00211, , , ,69 2Szkoła Podstawowa nr 6 Ul. Solskiego 8; Mielec 60,564285,00211, , , ,74 3Szkoła Podstawowa nr 9 Ul. Drzewieckiego 11; Mielec ,00211, , , ,00 4Szkoła Podstawowa nr 11 Ul. Warneńczyka 2; Mielec 112,259241,90211, , , ,80 5Gimnazjum nr 1 Ul. Biernackiego 6; Mielec 33,784249,90 211, , , ,20 6 Gimnazjum nr 2 – budynek szkoły i budynek hali (odrębne umowy) Ul. Grunwaldzka 7; Mielec 50,2 67,26 265,00211, , , ,84 7Zespół Szkół nr 2 Ul. Łąkowa 6; Mielec 63,132 40, ,00211, , , ,21 8 Przedszkole Miejskie nr 9 w Mielcu Ul. Pisarka 23; Mielec 43,157245,00211, , , ,34 9 Przedszkole Miejskie nr 12 w Mielcu Ul. Marii Konopnickiej 4; Mielec 16,441245,00211, , ,05559,00 10 Przedszkole Miejskie nr 13 w Mielcu Ul. Łukasiewicza 13; Mielec 17,307245,00211, , ,78588,44 11Żłobek Miejski nr 3 Ul. Pisarka 9; Mielec 18,57245,00211, , ,27631,38 12Żłobek Miejski nr 5 Ul. Konopnickiej 2; Mielec 21,89245,00211, , ,79744,26 13Żłobek Miejski nr 7 Ul. Botaniczna 6; Mielec 15,14245,00211, , ,54514,76 14 Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji Ul. Solskiego 1; Mielec 1 995,00235,77211, , , ,15 15 Samorządowe Centrum Kultury w Mielcu Al. Niepodległości 7; Mielec C ,607 C 11 – 96,694 C 21 – 358,30 C 11 – 378,40 211, , ,01 = , , ,49
Łączna kwota oszczędności jednostek budżetowych Gminy Miejskiej Mielec ,18 zł netto
11 Plany w zakresie zakupu energii na 2017 r.
12 1) Działanie - poszerzenie grupy zakupowej o sektor prywatny przedsiębiorców działających na terenie Gminy Miejskiej Mielec, Zaproszenie Prezydenta Miasta Mielca skierowane w dniu r. do przedsiębiorców (strona i hej.mielec.pl) 2) Cel - uzyskanie jak najkorzystniejszych warunków realizacji dostaw energii dla sektora publicznego i prywatnego, - uściślenie współpracy pomiędzy sektorem publicznym i prywatnym, - ujednolicenie standardów w zakresie udzielania zamówień publicznych.
SĄSIEDZI PRZETARLI SZLAKI….
Miasto Jasło w imieniu kilku gmin, spółek i przedsiębiorstw ogłosiło przetarg publiczny na dostawę energii w latach Do wspólnego grupowego zakupu przekonały się sąsiadujące gminy: Kołaczyce i Tarnowiec oraz miejscowe przedsiębiorstwa produkcyjne między innymi JAFAR S.A., Vortumnus Sp. z o.o., Trans-Wiert Sp. z o.o., Zakłady Tworzyw Sztucznych Marek Wojtunik oraz Ligra Grzegorz Schabiński. Planowane oszczędności całej grupy wyniosą 800 tys. zł rocznie. JASŁO
KRAKÓW W wyniku działań Komitetu Sterującego w dniu 15 maja 2012 r. powołano Krakowską Grupę Zakupową. W wyniku rozstrzygnięcia przetargu wyłoniono dostawcę uzyskując rynkowo korzystną cenę energii. Odbiorcy energii elektrycznej w miejskich jednostkach organizacyjnych wykonawczych podlegających: Wydziałowi Obsługi Urzędu UMK, Wydziałowi Edukacji UMK, Wydziałowi Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK, Biuru ds. Ochrony Zdrowia UMK oraz Prezydentowi Miasta Krakowa. Odbiorcy w miejskich jednostkach organizacyjnych zarządzających: Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu, Zarządzie Cmentarzy Komunalnych, Zarządzie Budynków Komunalnych, Zarządzie Infrastruktury Sportowej, Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej Odbiorcy w Spółkach miejskich: Miejskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej, Miejskim Przedsiębiorstwie Oczyszczania, Przedsiębiorstwie Oszczędzania Energii ESCO, Agencji Rozwoju Miasta (Hala Widowiskowo-Sportowa Czyżyny), Fundacji Miejski Park i Ogród Zoologiczny. Ponadto uczestnikami KGZ są instytucje pozagminne świadczące usługi publiczne na terenie miasta takie jak Politechnika Krakowska, Filharmonia Krakowska, Komenda Wojewódzka Straży Pożarnej, Wojewódzka Biblioteka Publiczna. Szacowane oszczędności – 19,5 mln złotych przy wolumenie zakupu 120,1 GWh
„ZA” I „PRZECIW”
17 POTENCJALNE TRUDNOŚCI W REALIZOWANIU ZAMÓWIEŃ W GRUPACH ZAKUPOWYCH 1)zdefiniowanie czy też doprecyzowanie wspólnego przedmiotu zamówienia, 2)obowiązek stosowania ustawy PZP i konsekwencje z tego wynikające obejmują także zmawiających, którzy występując samodzielnie udzielają zamówień poza ustawą PZP.
18 ZALETY REALIZOWANIA ZAMÓWIEŃ W GRUPACH ZAKUPOWYCH 1) oszczędności finansowe, 2) uzyskanie korzystniejszych warunków pozacenowych, np. upusty, 3) zwiększenie konkurencji pomiędzy wykonawcami, 4) podniesienie jakość usług i towarów, 5) obniżeniem kosztów samego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sytuacji optymalizowanego wykorzystania potencjału osobowego. 6) możliwość dzielenia się doświadczeniami pomiędzy zamawiającymi i zacieśnienie współpracy, 7) ujednolicenie stosowanych rozwiązań w ramach grup zamawiających współpracujących ze sobą, 8) kształtowanie i umacnianie wizerunku gminy jako stosującej nowoczesne i przynoszące oszczędności rozwiązania.
19 Osoba do kontaktu Małgorzata Krempa Naczelnik Wydziału Zamówień Publicznych Urząd Miejski w Mielcu Ul. Żeromskiego 26, pok Mielec Tel.:
Dziękuję za uwagę