Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? „ Rozwój zawodowy (...) jest osią życia człowieka, wokół której koncentrują się, myśli, przeżycia, działania” K.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

Lista realizowanych projektów.
Organizacja kształcenia zawodowego w zmienionym systemie oświaty od września 2012 r. oraz wyniki egzaminów zewnętrznych.
ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu ul. Gronowa Poznań tel fax
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ EGZAMINÓW ZAWODOWYCH Warszawa, ul. Łucka 11 tel. /0-22/ , fax: /0-22/
11 Modernizacja kształcenia zawodowego Minister Edukacji Narodowej powołał w czerwcu 2008 r. Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw kształcenia zawodowego,
Oferuje kwalifikacyjne kursy zawodowe na poziomie: Szkoły Policealnej, Technikum, Zasadniczej Szkoły Zawodowej LIDER KSZTAŁCENIA DOROSŁYCH Zespół Szkół.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU.
Dyrektor Szkoły Krystyna Jarosz Cechowa Szkoła Rzemieślnicza w Gnieźnie Serdecznie witam.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Nabór 2016 Szkoły ponadgimnazjalne Powiat Lubiński.
1 OPTYMALIZACJA SIECI SZKOLNICTWA PONADGIMNAZJALNEGO.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku szk. 2016/2017 Informacja dla uczniów klasy III Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
GIMNAZJUM SZKOŁA PONADGIMNAZJALNA ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA LICEUMTECHNIKUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE SZKOŁA POLICEALNA SZKOŁA WYŻSZA STUDIA LICENCJACKIE/INŻSTUDIA.
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE NOWĄ FORMĄ ZDOBYWANIA KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH Opracowanie: Luiza Monika Truchel ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH im. Jana Ruszkowskiego.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Powiatowy Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Środzie Śląskiej NOWY EGZAMIN Powiatowy Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Wnioski z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w województwie świętokrzyskim 2015 Marek Szymański.
Kształcenie zawodowe w Gdańsku Gdańska Rada Oświatowa 11 grudnia 2008 r.
POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO I PRAKTYCZNEGO W BĘDZINIE ul. I. Krasickiego 17, 42 – 500 Będzin tel , fax www:
 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Sesja czerwcowa 2010 Organizacja etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZAWODOWEJ Z PRACODAWCAMI Prezentacja opracowana na potrzeby spotkania roboczego dotyczącego współpracy na rzecz podniesienia jakości.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Słodkie jest wspomnienie trudów poniesionych. Cyceron.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Terminy składania dokumentów przez kandydatów do klas pierwszych:
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
Kształcenie zawodowe (zmiany w prawie oświatowym)
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Zawody szkolnictwa zawodowego w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
REFORMA EDUKACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
Technik chłodnictwa i klimatyzacji
Zapis prezentacji:

Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? „ Rozwój zawodowy (...) jest osią życia człowieka, wokół której koncentrują się, myśli, przeżycia, działania” K. Czarnecki. Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? SZKOLNICTWO ZAWODOWE

Szkolnictwo ponadgimnazjalne Absolwent gimnazjum może podjąć naukę w: trzyletniej zasadniczej szkole zawodowej i zdobyć zawód czteroletnim technikum i zdobyć zawód oraz uzyskać świadectwo dojrzałości umożliwiające podjęcia nauki na wyższej uczelni trzyletnim liceum ogólnokształcącym i uzyskać świadectwo dojrzałości umożliwiające podjęcia nauki na wyższej uczelni

NAUKA W ZASADNICZEJ SZKOLE ZWODOWEJ Absolwent gimnazjum Uczeń Kształcenie ogólne i zawodowe teoretyczne – w szkole; Kształcenie zawodowe praktyczne - w szkole (na warsztatach, w pracowniach, CKPiU) Uczeń ma dni wolne przewidziane w organizacji pracy szkoły - ferie, wakacje, dni wolne zaplanowane przez dyrektora szkoły i zatwierdzone przez radę pedagogiczną Pracownik młodociany Kształcenie ogólne i zawodowe teoretyczne – w szkole lub na kursach; Kształcenie zawodowe praktyczne - u pracodawcy Ucznia obowiązuje kodeks pracy. Pracodawca oddelegowuje młodocianego pracownika do szkoły na kształcenie ogólne oraz do szkoły lub na kurs na kształcenie zawodowe teoretyczne. Pracownik młodociany pobiera wynagrodzenie oraz ma odprowadzane składki do ZUS. Nieobecność w szkole jest traktowana jak nieobecność w pracy.

NAUKA W TECHNIKUM Absolwent gimnazjum Uczeń technikum Kształcenie ogólne i zawodowe teoretyczne – w szkole; Kształcenie zawodowe praktyczne - w szkole (na warsztatach, w pracowniach, CKPiU) Uczeń ma dni wolne przewidziane w organizacji pracy szkoły - ferie, wakacje, dni wolne zaplanowane przez dyrektora szkoły i zatwierdzone przez radę pedagogiczną

ŚWIADECTWO UKOŃCZENIA ZSZ I TECHNIKUM Uczniowie i młodociani pracownicy zasadniczej szkoły zawodowej oraz uczniowie technikum po ukończeniu nauki otrzymują świadectwa ukończenia szkoły bez wskazania zawodu, w którym się kształcili. Po nazwach przedmiotów zawodowych na świadectwie można domyślać się w jakim zawodzie się kształcili.

WYKSZTAŁCENIE ZAWODOWE WYKSZTAŁCENIE ZAWODOWE Jakie są procedury uzyskania wykształcenia zawodowego?

Młodociany pracownik zatrudniony u pracodawcy: zrzeszonego w CECHU Rzemiosł Różnych po zakończeniu nauki w szkole przystępuje do egzaminu czeladniczego w Izbie Rzemieślniczej po zdaniu egzaminu otrzymuje tytuł czeladnika nie zrzeszonego w CECH Rzemiosł Różnych w trakcie nauki mają możliwość zdawania egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie przeprowadzanych przez OKE

Jakie są procedury uzyskania wykształcenia zawodowego? Egzamin czeladniczy (Dz. U. z 2012 r. poz. 1117) przeprowadzany w Izbach Rzemieślniczych § Egzamin przeprowadza się w dwóch etapach: praktycznym i teoretycznym. 2. Kolejność zdawania etapów egzaminu ustala przewodniczący komisji w porozumieniu z izbą rzemieślniczą. 3. Etap praktyczny egzaminu polega na samodzielnym wykonaniu przez zdającego zadań egzaminacyjnych sprawdzających umiejętności praktyczne. 4. Etap teoretyczny egzaminu przeprowadza się w części pisemnej i części ustnej;

Jakie są procedury uzyskania wykształcenia zawodowego? Egzamin czeladniczy (Dz. U. z 2012 r. poz. 1117) przeprowadzany w Izbach Rzemieślniczych § Zadania egzaminacyjne do etapu praktycznego egzaminu i pytania do części pisemnej oraz części ustnej etapu teoretycznego egzaminu, a także zestawy tych pytań przygotowują członkowie zespołu egzaminacyjnego w uzgodnieniu z przewodniczącym zespołu egzaminacyjnego, z uwzględnieniem odpowiednio standardów wymagań, o których mowa w art. 3 ust. 3a ustawy, i podstawy programowej kształcenia w zawodach, o której mowa w art. 3 ust. 3b ustawy. 2. W przypadku zawodów ujętych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego zadania egzaminacyjne i pytania dotyczą wszystkich kwalifikacji wyodrębnionych w danym zawodzie, zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2011 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (Dz. U. z 2012 r. poz. 7).

Jakie są procedury uzyskania wykształcenia zawodowego? § 19. (….) 2. Oceny ustala zespół egzaminacyjny, w stopniach według następującej skali: 1) stopień celujący – 6; 2) stopień bardzo dobry – 5; 3) stopień dobry – 4; 4) stopień dostateczny – 3; 5) stopień niedostateczny – 2. (…) § 20. Zdający zdał egzamin, jeżeli z etapu praktycznego i etapu teoretycznego egzaminu uzyskał co najmniej oceny dostateczne.

Jakie są procedury uzyskania wykształcenia zawodowego?

Uczniowie zasadniczej szkoły zawodowej i technikum oraz pracownicy młodociani, których pracodawcy nie są zrzeszeni w CECHU Rzemiosł Różnych w trakcie nauki mają możliwość zdawania egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie przeprowadzanych przez OKE w Łomży

Jakie są procedury uzyskania wykształcenia zawodowego? Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie Egzamin zawodowy składa się z części pisemnej i części praktycznej. 1) Część pisemna trwa 60 minut i przeprowadzana jest w formie testu składającego się z 40 zadań zamkniętych zawierających cztery odpowiedzi do wyboru, z których tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa. 2) Część praktyczna jest przeprowadzana w formie testu praktycznego (tzw. dokument lub wykonanie)

Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie Zdający zdał egzamin zawodowy, jeżeli uzyskał: 1) z części pisemnej – co najmniej 50% punktów możliwych do uzyskania (czyli zdający rozwiązał poprawnie minimum 20 zadań testu pisemnego), i 2) z części praktycznej – co najmniej 75% punktów możliwych do uzyskania. Wynik egzaminu zawodowego ustala i ogłasza komisja okręgowa. Wynik ustalony przez komisję okręgową jest ostateczny.

Kwalifikacje zawodowe W celu uzyskania pełnych kwalifikacji zawodowych, (w zależności od zawodu) należy zdać od jednej do trzech kwalifikacji. Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2011 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (Dz. U. z 2012 r. poz. 7)

ZAWÓD Technik pojazdów samochodowych K1 - M.18. Diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych K2 – M.12. Diagnozowanie oraz naprawa elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych K3 – M.42. Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych

ZAWÓD Mechanik pojazdow samochodowych K1 - M.18. Diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych Elektromechanik pojazdów samochodowych K1 - M.12. Diagnozowanie oraz naprawa elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych

ABSOLWENT TECHNIKUM Absolwent technikum otrzymuje: - świadectwo ukończenia szkoły (bez wskazania zawodu); - świadectwa potwierdzające kwalifikacje w zawodzie (do trzech świadectw); - dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe; - świadectwo dojrzałości (po zdaniu egzaminu maturalnego)

ABSOLWENT ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ Absolwent zasadniczej szkoły zawodowej otrzymuje: - świadectwo ukończenia szkoły (bez wskazania zawodu); - świadectwo potwierdzające kwalifikację w zawodzie (do trzech świadectw); - dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe

ABSOLWENT ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ Absolwent zasadniczej szkoły zawodowej, który uzyskał dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe, może: - ukończyć liceum ogólnokształcące dla dorosłych (zaczyna naukę od drugiej klasy ; przedmioty ogólnokształcące z zasadniczej szkoły zawodowej - oprócz j. polskiego, j. obcego i matematyki - są przepisywane na świadectwo ukończenia liceum ogólnokształcącego); - ukończyć kwalifikacyjne kursy zawodowe na kwalifikacje wymagane w technikum kształcącym w zawodzie pokrewnym; - zdać egzaminy na kwalifikacje po ukończeniu kursów. Po spełnieniu tych trzech warunków absolwent otrzymuje dyplom w zawodzie technika

Kształcenie ustawiczne Absolwenci zasadniczej szkoły zawodowej, technikum i liceum mogą ukończyć kwalifikacyjny kurs lub kursy zawodowe i po zdaniu egzaminów organizowanych przez OKE uzyskać świadectwa potwierdzające kwalifikację w zawodzie Absolwenci posiadający wykształcenie średnie po zdaniu wszystkich kwalifikacji w zawodzie uzyskują tytuł technika w zawodzie.

Dostosowanie warunków egzaminu zawodowego Dostosowanie warunków i/lub form egzaminu zawodowego (na podstawie ‎‎ odpowiednich dokumentów) przysługuje osobom: ‎ niesłyszącym słabosłyszącym niewidomym słabowidzącym ‎ z upośledzeniem umysłowym ‎ z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera. Szczegółowe sposoby dostosowania są wymienione w komunikacie dyrektora CKE.

SZKOŁY ZAWODOWE Zespó ł Szkó ł Technicznych ul. Grottgera 71, tel Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych ul. Rycerska 2, tel Zespó ł Szkó ł Zawodowych nr 1 ul. Zamkowa 16 A, tel Centrum Kszta ł cenia Zawodowego i Ustawicznego ul. Saperów 14 C, tel

SZKOŁY ZAWODOWE Zespół Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących Technikum ul. Gen. Bema 50, tel Zespół Szkół Gospodarczych ul. Królewiecka 128, tel Zespół Szkół Mechanicznych ul. Komeńskiego 39, tel Zespół Szkół Inżynierii Środowiska i Usług ul. Obr. Pokoju 44, tel Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 Szkoła Zawodowa ul. Mikołaja Kopernika 27, tel

Bardzo dziękuję za uwagę