Poznań, 2 czerwca 2014 Konkurs Samorządowy Lider Zarządzania 2014: Razem dla rozwoju.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Advertisements

Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Spotkanie informacyjne PRZEDMIOT DOFINANSOWANIA W RAMACH DZIAŁANIA 11.4 OCHRONA RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA Czerwiec 2015r.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
PROGRAM OPERACYJNY „ROZWOJU WOJEWÓDZTW POLSKI WSCHODNIEJ" Warszawa, 30 marca 2006.
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Nowa perspektywa finansowa Zarys RPO v.1 Toruń, lipiec 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
ZBADANIE POTENCJAŁU INNOWACYJNEGO SUBREGIONU RADOMSKIEGO Projekt realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 2.6 Regionalne.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
PROGRAM REGIONALNY: Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Stan wdrażania projektów kluczowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Departament Zarządzania Programami.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Zapis prezentacji:

Poznań, 2 czerwca 2014 Konkurs Samorządowy Lider Zarządzania 2014: Razem dla rozwoju

FINALIŚCI KONKURSU „RAZEM DLA ROZWOJU” 1.Aglomeracja opolska 2.Aglomeracja wałbrzyska 3.Gdański Obszar Metropolitalny 4.Metropolia Poznań 5.MOF Zduńska Wola 6.PCFE Powiat nowosądecki 7.Powiat wejherowski (SAGiK) 8.EGO „Kraina Bociana” 9.Ziemia Tomaszowska 10.ZCG MG-6 Gorzów Wlkp. 1.Bielsko-Biała (MOPS) 2.LGD Wokół Łysej Góry 3.LGD Dolina Raby Kategoria II Kategoria I

AGLOMERACJA OPOLSKA Członkowie: 1.Miasto Opole 2.Gmina Chrząstowice 3.Gmina Dąbrowa 4.Gmina Dobrzeń Wielki 5.Miasto i gmina Gogolin 6.Gmina Izbicko 7.Gmina Komprachcice 8.Miasto i gmina Krapkowice 9.Miasto i gmina Lewin Brzeski 10.Gmina Łubniany 11.Gmina Murów 12.Miasto i gmina Niemodlin 13.Miasto i gmina Ozimek 14.Gmina Popielów 15.Gmina Prószków 16.Gmina Strzeleczki 17.Gmina Tarnów Opolski 18.Gmina Tułowice 19.Gmina Turawa 20.Gmina Walce 21. Miasto i gmina Zdzieszowice Kategoria Konkursowa: współpraca międzysamorządowa

Cele partnerstwa  Zwiększenie potencjału i konkurencyjności aglomeracji, przeciwdziałanie niekorzystnym trendom demograficznym  Integrowanie współpracy pomiędzy partnerami w następu- jących dziedzinach: rozwój gospodarczy i wspólne działania na rzecz pozyskiwania inwestorów; transfer nowych techno- logii z centrów naukowych Opola do podmiotów gospodar- czych aglomeracji; transport zbiorowy; ochrona zasobów przyrodniczych; ochrona środowiska; ochrona przeciwpowo- dziowa; oświata, kultura, sport i turystyka  Poprawa jakości życia mieszkańców aglomeracji  Wzrost aktywności obywatelskiej AGLOMERACJA OPOLSKA

Osiągnięcia  Wypracowanie sprawnego mechanizmu współpracy partnerów – prowadzące do Instytucjonalizacji partnerstwa i powołania Stowarzyszenia Aglomeracja Opolska  Utworzenie biura aglomeracji  Prowadzenie przez biuro aglomeracji częstych konsultacji z wy- znaczonymi koordynatorami w gminach  Włączenie do stałej współpracy podmiotów spoza partnerstwa: jednostki organizacyjne samorządu województwa i administracji rządowej  Wypracowanie w gronie partnerów i podmiotów współpracują- cych wspólnego, innowacyjnego na skalę krajową projektu w ramach jednej z dziedzin(ochrona przeciwpowodziowa) AGLOMERACJA OPOLSKA

AGLOMERACJA WAŁBRZYSKA Członkowie: 1.Miasto Wałbrzych 2.Miasto Kamienna Góra 3.Miasto Nowa Ruda 4.Miasto Świdnica 5.Gmina wiejska Lubawka 6.Miasto i gmina Radków 7.Miasto Świebodzice 8.Miasto i gmina Boguszów-Gorce 9.Miasto i gmina Szczawno-Zdrój 10.Miasto Głuszyca 11.Miasto Mieroszów 12.Gmina wiejska Walim 13.Miasto i gmina Jedlina-Zdrój 14.Miasto Jaworzyna Śląska 15.Miasto i gmina Strzegom 16.Miasto i gmina Żarów 17.Gmina wiejska Kamienna Góra 18.Gmina wiejska Nowa Ruda 19.Gmina wiejska Świdnica 20.Gmina wiejska Czarny Bór 21.Gmina wiejska Stare Bogaczowice 22.Gmina wiejska Dobromierz 23.Gmina wiejska Marcinowice Kategoria Konkursowa: współpraca międzysamorządowa

Cele partnerstwa  Zmiana profilu gospodarki: Nowy profil gospodarczy oparty na aktywności nowoczesnych firm  Partycypacja mieszkańców w inicjatywach rozwojowych  Zrewitalizowane obszary zamieszkania, obiekty i przestrzenie publiczne  Nowoczesna oferta turystyczna  Dogodna dostępność komunikacyjna  Rozpoznawalne nowe symbole i marki  Kompleksowa integracja gmin AGLOMERACJA WAŁBRZYSKA

Osiągnięcia  Deklaracja Aglomeracji Wałbrzyskiej – 2012; podpisało 14 gmin, dzisiaj Aglomeracja liczy już 23 gminy.  Mechanizm decyzyjny partnerstwa: prosty, gwarantujący równość partnerów, zapewniający szeroką reprezentatywności i wpływ przed- stawicieli innych sektorów (społecznego, gospodarczego).  Przygotowanie wszechstronnej analizy strategicznej obszaru, opraco- wanie i przyjęcie strategii rozwoju aglomeracji (2013), strategii ZIT, praca nad programami sektorowymi wraz z instrumentami monitoro- wania oraz oceny jakości usług.  Dzięki silnemu, zdeterminowanemu przywództwu i wsparciu ze strony partnerów uzyskanie renomy silnego, liczącego się w regionie i poza nim podmiotu.  Wynegocjowanie z IZ RPO największego pod względem finansowym w Polsce wsparcia dla strategii ZIT (900 mln zł). AGLOMERACJA WAŁBRZYSKA

Gdański Obszar Metropolitalny Członkowie (49 jednostek samorządu): 1.Gdańsk 2.Sopot 3.Powiat i gminy z powiatu gdańskiego 4.Powiat i gminy z powiatu Kartuskiego, 5.Powiat i gminy z powiatu malborskiego 6.Powiat i gminy z powiatu nowodworskiego 7.Powiat i gminy z powiatu puckiego 8.Powiat i gminy z powiatu tczewskiego 9.Powiat i gminy z powiatu wejherowskiego oraz członkowie wspierający: - Gdańska Infrastruktura Wod-Kanalizacyjna Sp.zoo - Saur Neptun Gdansk S.A. Kategoria Konkursowa: współpraca międzysamorządowa

Cele partnerstwa  Ujednolicenie procedur administracyjnych w gminach metropolii, wymiana dobrych praktyk w dziedzinie administracji i finansów  Opracowanie strategii rozwoju sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, opracowanie wspólnego Planu Gospodarki Niskoemisyjnej  Aktywizacja gospodarcza i zawodowa mieszkańców, rozbudowa partnerstwa między jednostkami samorządu terytorialnego a biznesem  Aktywizacja społeczna i edukacyjna na terenie metropolii  Zintegrowanie kalendarza wydarzeń kulturalnych  Wyznaczenie priorytetowych inwestycji dla GOM w ramach plano- wanej Strategii Metropolii Gdański Obszar Metropolitalny

Osiągnięcia  Instytucjonalizacja współpracy w formule stowarzyszenia  Porozumienie się z Gdynią i NORDA w sprawie wyznaczenia obszaru i formuły realizacji ZIT  Utworzenie Metropolitalnego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej  Budowa Metropolitalnej Platformy Wymiany Praktyk Samorządowych  Wspólne zakupy usług i energii  Skoordynowana gospodarka odpadami  Wspólne programy niskoemisyjne Gdański Obszar Metropolitalny

METROPOLIA POZNAŃ Członkowie: 1.Miasto i gmina Buk 2.Gmina Czerwonak 3.Gmina Dopiewo 4.Gmina Kleszczewo 5.Gmina Komorniki 6.Gmina Kostrzyn 7.Miasto i gmina Kórnik 8.Miasto Luboń 9.Miasto i gmina Mosina 10.Miasto i gmina Murowana Goślina 11.Miasto i gmina Oborniki 12.Miasto i gmina Pobiedziska 13.Miasto Poznań 14.Miasto Puszczykowo 15.Gmina Rokietnica 16.Miasto i gmina Skoki 17.Miasto Stęszew 18.Gmina Suchy Las 19.Miasto i gmina Swarzędz 20.Miasto i gmina Szamotuły 21.Miasto i gmina Śrem 22.Gmina Tarnowo Podgórne 23.Powiat Poznański Kategoria Konkursowa: współpraca międzysamorządowa

Cele partnerstwa  Skoordynowany i zrównoważony rozwój obszaru aglomeracji  Optymalizacja i racjonalizacja inwestycji (nie tylko w ramach ZIT)  Strategiczne, zintegrowane, sprawne planowanie i zarządzanie w OF Aglomeracji  Wspólne planowanie i zarządzanie sektorowe i branżowe (usługi komunalne, transport, komunikacja, dostawy energii, rynek pracy, edukacja; ochrona zdrowia  Zintegrowany system transportu zbiorowego Aglomeracji  Lepsze dostosowanie kierunków kształcenia do potrzeb obszaru i rynku pracy Aglomeracji  Wspólna promocja, podnoszenie atrakcyjności i konkurencyjności Obszaru AP  Integracja społeczna i kulturowa METROPOLIA POZNAŃ

Osiągnięcia  7 lat zinstytucjonalizowanej współpracy – Rada Aglomeracji Poznańskiej (2007), Stowarzyszenie Metropolia Poznań (2011)  Instytucjonalizacja współpracy w zakresie usług: powołanie związku komunalnych ds. gospodarki odpadami, integracja transportu, tworzenie wspólnych instytucji zada- niowych w zakresie kluczowych usług społecznych (m.in. rynek pracy; szkolnictwo)  Zbudowanie trwałego lokalnego otoczenia eksperckiego z wykorzystaniem i poten- cjału naukowego poznańskich uczelni (Konsorcjum Badań AP, Centrum Badań Metropolitalnych)  Unikalne opracowania strategiczne i dokumentacja obszaru AP: Ilustrowany Atlas Aglomeracji Poznańskiej (2010), Strategia rozwoju Aglomeracji Poznańskiej (2 letni proces prac ), Studium uwarunkowań rozwoju przestrzennego Aglomeracji Poznańskiej(2012), publikacje 23 tomowej serii Biblioteka Aglomeracji Poznańskiej  Wzorcowe i zróżnicowane formy partycypacji i konsultacji społecznych, początek wspólnej polityki komunikacji publicznej. 3 wspólnie realizowane strategiczne projekty  Sprawny system informacji i komunikacji oraz wzajemne zaufanie między Parterami METROPOLIA POZNAŃ

Miejski Obszar Funkcjonalny Zduńska Wola - Karsznice Członkowie partnerstwa: 1.Powiat Zduńskowolski 2.Powiat Łaski 3.Miasto Zduńska Wola 4.Gmina wiejska Zduńska Wola 5.Gmina wiejska Sędziejowice Kategoria Konkursowa: współpraca międzysamorządowa

Cele partnerstwa  Aktywizacja gospodarczą obszaru na styku trzech gmin w związku z pow- staniem węzła transportowego w miejscu przecięcia się drogi krajowej nr 12 oraz nowej trasy ekspresowej S8 z magistralą kolejową Śląsk – Porty  Wsparcie modernizacji magistrali kolejowej Śląsk – Porty  Rewitalizacja gospodarcza terenu dawnej stacji kolejowej Karsznice z uwzględnieniem potrzeb społecznych mieszkańców  Zwiększenia spójności terytorialnej powiatu zduńskowolskiego i łaskiego oraz wypracowania zintegrowanego systemu zarządzania MOF i wdro- żenia go we wszystkich JST biorących udział w projekcie  Opracowanie systemu planowania i monitoringu dalszego funkcjono- wania MOF Miejski Obszar Funkcjonalny Zduńska Wola - Karsznice

Osiągnięcia  Uruchomiono współpracę trzech gmin leżących w dwóch powia- tach przy dużym zaangażowaniu samorządów powiatowych  Partnerzy mają doświadczenie wieloletniej współpracy w poprzed- nich projektach  Opracowany Plan Rozwoju oraz Koncepcja Zagospodarowania OF opracowane przez między-samorządowe partnerstwo kładą nacisk na ograniczenie możliwych konfliktów społecznych i przestrzennych  Przeprowadzono rozbudowane konsultacje społeczne w celu za- proponowania społecznie optymalnych rozwiązań przestrzennych dla planowanych dróg i obszarów inwestycyjnych Miejski Obszar Funkcjonalny Zduńska Wola - Karsznice

POWIATOWE CENTRUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH – POWIAT NOWOSĄDECKI Partnerzy: 1.Powiat nowosądecki 2.Gmina Chełmiec 3.Gmina Kamionka Wielka 4.Gmina Gródek nad Dunajcem 5.Miasto Grybów 6.Gmina Łososina Dolna 7.Gmina Nawojowa 8.Gmina Rytro 9.Gmina Grybów 10.Gmina Korzenna 11.Gmina Łabowa 12.Miasto i Gmina Muszyna 13.Miasto i Gmina Piwniczna-Zdrój 14.Gmina Podegrodzie 15.Miasto i Gmina Stary Sącz Kategoria Konkursowa: współpraca międzysamorządowa

Cele partnerstwa  Powiatowe Centrum Funduszy Unijnych (PCFU) utworzono w 2010 r. jako jednostkę organizacyjną starostwa, koordynującą wszystkie pro- jekty europejskie starostwa i świadczącą pomoc w tym zakresie dla gmin tworzących powiat  PCFU odciąża gminy od rozwijania swoich wyspecjalizowanych zes- połów projektowych na rzecz wspólnego zespołu  Promowanie zintegrowanego podejścia gmin na terenie powiatu do wdrażania elementów strategii subregionu sądeckiego  Przygotowanie dokumentacji dla projektów zgłaszanych przez part- nerów do wsparcia z funduszy strukturalnych w ramach perspektywy finansowej 2014 – 2020  Cel ogólny: rozwój gospodarczy i społeczny Sądecczyzny oraz poprawa jakości usług publicznych, w tym e-usług POWIATOWE CENTRUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH – POWIAT NOWOSĄDECKI

Osiągnięcia  Współpraca powiatu i gmin ma charakter projektowy, istnieje wspólna insty- tucja, która obsługuje od 4 lat gminy powiatu, bez ponoszenia przez nie kosztów  Jednostka finansuje się sama z projektów, które koordynuje; budżet wynosi ok. 20 mln zł; zatrudnia 60 specjalistów, współpracuje z pracownikami w gminach  Centrum zrealizowało już 23 wspólne projekty; obecnie realizuje 9 kolejnych  Projekty dotyczą zarówno rozwoju instytucjonalnego urzędów jak i rozwoju przedsiębiorczości, turystyki, itp.  W ramach realizowanych projektów prowadzone są badania opinii miesz- kańców o usługach i priorytetach rozwojowych, stale aktualizowana jest diagnoza sytuacji i potrzeb – pozwoliło to członkom partnerstwa wziąć udział w przygotowaniu strategii subregionu sądeckiego przez Urząd Marszałkowski  Centrum, będące formalnie jednostką organizacyjną powiatu, jest kontynuacją partnerstwa gmin, zainicjowanego na Sądecczyźnie w r. 1996, w postaci działającej w latach Sądeckiej Miejskiej Strefy Usług Publicznych (w ramach programu pilotażowego powiatów) POWIATOWE CENTRUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH – POWIAT NOWOSĄDECKI

Porozumienie powiatów „Sprawna Administracja Geodezyjna i Kartograficzna Województwa Pomorskiego” (SAGiK) Członkowie: 1.Powiat wejherowski 2.Miasto Sopot 3.Powiat chojnicki 4.Powiat człuchowski 5.Powiat gdański 6.Powiat kartuski 7.Powiat malborski 8.Powiat nowodworski 9.Powiat starogardzki 10.Powiat sztumski 11.Powiat tczewski Kategoria Konkursowa: współpraca międzysamorządowa

Cele partnerstwa  Lepsza obsługa mieszkańców i inwestorów w dziedzinie usług geode- zyjnych i kartograficznych  Stworzenie nowoczesnego systemu administracji geodezyjnej i karto- graficznej, systematyczne jego doskonalenie i usprawnianie  Standaryzacja techniczna, proceduralna i legislacyjna w dziedzinie administracji budowlanej, zwłaszcza geodezyjnej i kartograficznej  Podniesienie pewności obrotu gospodarczego dla mieszkańców i pod- miotów gospodarczych oraz ułatwienie procesu realizacji inwestycji infrastrukturalnych  Poprawa kompetencji pracowników administracji geodezyjnej  Wspólna promocja i upowszechnianie dobrych rozwiązań i praktyk w zakresie SAGiK Porozumienie powiatów „Sprawna Administracja Geodezyjna i Kartograficzna Województwa Pomorskiego” (SAGiK)

Osiągnięcia  Zdiagnozowanie sytuacji i zawarcie w 2010 r. porozumienia w dzie- dzinie administracji geodezyjno-kartograficznej z udziałem więk- szości powiatów w województwie  Opracowanie strategii, ale i spełnienie konkretnych potrzeb i po- stulatów mieszkańców i inwestorów w zakresie SAGiK  Współpraca z innymi instytucjami: Sąd Okręgowy w Gdańsku, Sąd Okręgowy w Słupsku, Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego  Unikalne opracowania systemowe, techniczne i organizacyjne; projekt wdrożony, rozliczony.  Integracja środowisk branżowych i instytucji powiatowych w ra- mach SAGiK (szkolenia, sprawny system informacji i komunikacji między Partnerami) Porozumienie powiatów „Sprawna Administracja Geodezyjna i Kartograficzna Województwa Pomorskiego” (SAGiK)

Stowarzyszenie „EGO - Kraina Bociana” Członkowie: 1.Powiat ełcki 2.Miasto Ełk 3.Gmina Ełk 4.Gmina Prostki 5.Gmina Kalinowo 6.Gmina Stare Juchy 7.Powiat gołdapski 8.Gmina Wieliczki 9.Miasto i gmina Olecko 10.Gmina Świętajno 11.Gmina Kowale Oleckie 12.Powiat olecki 13.Miasto i gmina Gołdap 14.Gmina Banie Mazurskie 15.Gmina Dubieninki Kategoria Konkursowa: współpraca międzysamorządowa

Cele partnerstwa  Pełniejsze i bardziej efektywne wykorzystanie potencjału środowiska naturalnego i społecznego subregionu EGO  Promocja subregionu Ełk – Gołdap – Olecko jako atrakcyjnego turys- tycznie w województwie, kraju i za granicą  Wsparcie dla mieszkańców w dziedzinie przedsiębiorczości związa- nej z turystyką, agroturystyką i usługami wokół tych sfer.  Wspomaganie działań JST i mieszkańców na rzecz ochrony środo- wiska naturalnego i technologii energooszczędnych  Poprawa dostępności komunikacyjnej subregionu i poszczególnych miejscowości, rozwój infrastruktury komunikacyjnej i transportowej na poziomie lokalnym i regionalnym  Wspieranie edukacji dostosowanej do potrzeb rynku pracy i poten- cjałów subregionu  Wspólne pozyskiwanie inwestorów i funduszy na cele rozwojowe Stowarzyszenie „EGO - Kraina Bociana”

Osiągnięcia  Dobre zdiagnozowanie sytuacji i potencjałów subregionu EGO: pogłębione wieloletnie analizy i diagnozy (od 2003/4 r.)  Oparta na nich wspólna strategia OF EGO (2010), identyfikująca programy strategiczne i projekty do finansowania unijnego  Partnerska współpraca w ramach Stowarzyszenia, wysoki poziom uspołecznienia decyzji (system konsultacji, zasada konsensusu)  Wzorcowe korzystanie ze specyfiki potencjałów; odwołanie się do wspólnych problemów subregionu EGO w dziedzinie turystyki, ochrony środowiska oraz kwestii komunikacyjnych  Ciągłość, ale i elastyczność współpracy JST oraz partnerów spo- łecznych od 10 lat, pomimo zmiany warunków zewnętrznych Stowarzyszenie „EGO - Kraina Bociana”

PARTNERSTWO NA RZECZ OBSZARU FUNKCJONALNEGO DOLINA RZEKI PILICY W POWIECIE TOMASZOWSKIM Członkowie: 1.Miasto Tomaszów Maz. 2.Gmina wiejska Tomaszów Maz. 3.Powiat Tomaszowski 4.Gmina wiejska Inowłódz 5.Gmina wiejska Rzeczyca 6.Stowarzyszenie LGD Dolina Pilicy Kategoria Konkursowa: współpraca międzysamorządowa

Cele partnerstwa  Przygotowanie partnerów do zintegrowanego rozwiązywa- nia problemów rozwoju lokalnego  Systemowe propozycje rozwiązań dla zidentyfikowanych problemów rozwoju obszaru funkcjonalnego  Przygotowanie dokumentów strategicznych dla projektów zgłaszanych przez partnerów do wsparcia z funduszy struk- turalnych w ramach perspektywy finansowej 2014 – 2020  Rozwijanie turystyki i kreowanie marki Ziemi Tomaszowskiej - Doliny Pilicy, oraz stworzenie klastrów przedsiębiorstw opar- tych na lokalnych zasobach PARTNERSTWO NA RZECZ OBSZARU FUNKCJONALNEGO „DOLINA RZEKI PILICY” W POWIECIE TOMASZOWSKIM

Osiągnięcia  Utworzenie sprawnego zespołu operacyjnego, złożonego z pracowników z poszczególnych JST – wzajemna pomoc doświadczonych pracowników  Pozyskanie (jako członka partnerstwa) stowarzyszenia LGD, działającej na obszarze funkcjonalnym  W trakcie wykonywanie analiz potencjału obszaru, służących opracowaniu strategii rozwoju i strategii sektorowych  Ugruntowane otwarcie na współpracę z sektorem pozarzą- dowym i prywatnym PARTNERSTWO NA RZECZ OBSZARU FUNKCJONALNEGO „DOLINA RZEKI PILICY” W POWIECIE TOMASZOWSKIM

Związek Celowy Gmin MG – 6 Gorzów Wlkp. Członkowie: 1.Miasto Gorzów Wielkopolski 2.Gmina wiejska Bogdaniec 3.Gmina wiejska Deszczno 4.Gmina wiejska Kłodawa 5.Gmina wiejska Lubiszyn 6.Gmina wiejska Santok Kategoria Konkursowa: współpraca międzysamorządowa

Cele partnerstwa  Wspólne prowadzenie gospodarki komunalnej wraz z integracją oraz wzmocnieniem infrastruktury transportu zbiorowego  Wzmocnienie potencjału innowacyjnego sektora gospodarczego i publicznego  Rozwój kapitału ludzkiego poprzez wzmocnienie infrastruktury służącej edukacji  Ochrona, promocja i rozwój dziedzictwa kulturowego i naturalnego  Zintegrowana polityka kształtowania przestrzeni oraz infrastruktury wzmacniającej ład funkcjonalny  Zintegrowane zarządzanie miejskim obszarem funkcjonalnym Związek Celowy Gmin MG – 6 Gorzów Wlkp.

Osiągnięcia  Partnerzy współpracują w formule związku celowego od 1999 roku  Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej  Prowadzenie skoordynowanej gospodarki odpadami  Obsługa transportu zbiorowego przez Gorzów Wlkp. - na zasadzie porozumienia - na terenie całego Związku  Zorganizowanie wspólnego schroniska dla zwierząt  Opracowanie strategii dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego  Opracowanie strategii dla realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Związek Celowy Gmin MG – 6 Gorzów Wlkp.

BIELSKO-BIAŁA Kategoria Konkursowa: współpraca międzysamorządowa i międzysektorowa Partnerzy: 1.Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (MOPS) 2.Powiatowy Urząd Pracy (PUP) 3.Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie (PCPR) 4.Organizacje pozarządowe: Bielskie Stowarzyszenie Artystyczne „Teatr Grodzki” Stowarzyszenie Wspierania Rodziny w Bielsku-Białej Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta w Bielsku- Białej - Koło Bielskie Fundacja Drachma w Bielsku-Białej Śląska Fundacja Błękitny Krzyż w Bielsku-Białej Grupa Ratownictwa PCK w Bielsku-Białej 5.Trzy szkoły wyższe 6.Przedsiębiorstwo prywatne

Cele partnerstwa  Stworzenie dokładnej mapy problemów społecznych miasta  Opracowanie sektorowych dokumentów programowych  Utworzenie sprawnego, zintegrowanego mechanizmu (mo- delu) zarządzania rozwiązywaniem problemów społecznych BIELSKO-BIAŁA

Osiągnięcia  Wykorzystanie partycypacyjnego modelu tworzenia miejskiej strategii rozwiązywania problemów społecznych  Zintegrowanie działań kilku jednostek publicznych oraz prak- tyczne zaangażowanie sektora profesjonalnych organizacji pozarządowych  Opracowanie uniwersalnego modelu (podmioty, relacje między nimi, procedury, narzędzia) współpracy międzysekto- rowej oraz narzędzia on-line do kompleksowego diagnozo- wania i rozwiązywania problemów społecznych w mieście BIELSKO-BIAŁA

Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania – Wokół Łysej Góry” Członkowie: 1.Gmina Bieliny 2.Gmina Buk 3.Miasto i Gmina Bodzentyn 4.Gmina Górno 5.Gmina Łączna 6.Gmina Masłów 7.Miasto i Gmina Suchedniów 8.Miasto i Gmina Wąchock 9.Stowarzyszenie „Klub Debata Decyzja Działanie” 10.Towarzystwo Przyjaciół Bodzentyna oraz 22 podmioty gospodarcze Kilkanaście instytucji sektora publicz- nego m.in. MiGOK, biblioteki Osoby fizyczne (głównie rolnicy) Kategoria Konkursowa: współpraca międzysamorządowa i międzysektorowa

Cele partnerstwa  Efektywne wspieranie współpracy między-samorządowej i między- sektorowej; współdecydowanie o kierunkach rozwoju obszaru LGD  Rozwój turystyki bazującej na walorach przyrodniczych i kulturowych Gór Świętokrzyskich, poprzez:  poprawę stanu i rozbudowę infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej  rewitalizację zabytków i obiektów dziedzictwa kulturowego  aktywną promocję walorów regionu  Różnicowanie działalności gospodarczej obszaru LGD  Rozwój i lepsze wykorzystanie potencjału ludzkiego LGD  Zachowanie i ochrona dziedzictwa przyrodniczego, integracja społeczna i kulturowa obszaru LGD Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania – Wokół Łysej Góry”

Osiągnięcia:  Dobre i społecznie ugruntowane zdiagnozowanie lokalnych proble- mów i potencjałów  Opracowanie spójnej dla obszaru LGD Lokalnej Strategii Rozwoju na lata  Skuteczne wdrożenie programów rozwoju obszarów wiejskich w ra- mach SPO , „Lider” i PROW  Skuteczne wdrażanie nowych, innowacyjnych projektów, wspierające rozwój przedsiębiorczości, nowych inwestycji i aktywizację społeczną  Elastyczne dostosowywanie form i obszaru działania do zmieniają- cych się warunków i możliwości  Wiele konkretnych produktów współpracy: katalogi; publikacje; zinteg- rowane produkty i oferty regionalne i lokalne programy, nowe miejsca pracy tworzone na miejscu  Zróżnicowane i atrakcyjne formy partycypacji i konsultacji społecz- nych, szkolenia wizyty i wyjazdy studyjne (także zagraniczne) Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania – Wokół Łysej Góry”

Lokalna Grupa Działania „Dolina Raby” Członkowie: 1.Gmina wiejska Biskupice 2.Gmina wiejska Gdów 3.Gmina wiejska Łapanów 4.Gmina wiejska Nowy Wiśnicz 5.Gmina wiejska Trzciana 6.Gmina wiejska Żegocina oraz 31 organizacji pozarządowych 27 podmiotów gospodarczych 7 podmiotów sektora publicznego 45 podmiotów nieformalnych Kategoria Konkursowa: współpraca międzysamorządowa i międzysektorowa

Cele partnerstwa  Rozwój produktów turystycznych, zwłaszcza w zakresie turystyki aktywnej  Zachowanie walorów przyrodniczych i kulturowo-historycznych, w tym tradycji regionalnych  Rozwój rynku tradycyjnej żywności  Rozwój przedsiębiorczości w sferach handlu i usług dla ludności oraz przyjaznych dla środowiska  Poprawa oferty rekreacyjno-sportowej i kulturalnej  Aktywizacja społeczności i rozwój współpracy międzyregionalnej i mię- dzynarodowej Lokalna Grupa Działania „Dolina Raby”

Osiągnięcia  Skuteczna współpraca między-samorządowa i międzysektorowa na terenie 6 gmin wiejskich i 2 powiatów od 2008 roku  Współpraca JST z lokalnymi podmiotami gospodarczymi, w branży turystycznej, kulinarnej oraz z przedstawicielami rzemiosł artystycznych, organizacjami pozarządowymi, szkołami i instytucjami kultury  Wspieranie aktywności społeczności lokalnej  Wypromowanie lokalnej marki jakości „Kogutek”  Umiejętność aktywnego wykorzystania strategii  Posługiwanie się wskaźnikami realizacji podejmowanych przedsięwzięć  Bieżące monitorowanie prowadzonych działań  Podejmowanie aktualizacji Lokalnej Strategii Rozwoju, we współpracy z samorządami Lokalna Grupa Działania „Dolina Raby”