Obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach – województwo łódzkie Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek Regionalna Organizacja Turystyczna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
Podział administracyjny Polski (18). Gmina powiat i województwo to jednostki podziału administracyjnego Polski. W gminach i powiatach władzę sprawuje.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
BO! Małopolska czeka na Twój pomysł i głos!. Zasady Składanie Wniosków WeryfikacjaGłosowanie Ogłoszenie Wyników Ewaluacja ZADANIA POWIATOWE ZADANIA SUBREGIONALNE.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
Usługi EURES dla pracodawców Doradca EURES – Elżbieta Amulewicz Olsztyn 2010 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim Warszawa, 25 lipca 2012.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
ŁÓDŹ – strategia rozwoju Aleksandra Suszczewicz, Z – ca Dyrektora, Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora Urząd Miasta Łodzi 19 kwietnia.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Współpraca z beneficjentami, przepływ informacji w ramach projektu Grzegorz Gołda WST PWT PL-SK.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 10 maja 2016 r.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Pawlicz, A. (2015). Wykorzystanie mediów społecznościowych jako narzędzia marketingu turystycznego przez gminy leżące na terenach Parków Narodowych w Polsce.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Obecni i potencjalni zleceniodawcy badań w regionach Źródła finansowania badań Wojciech Fedyk Dolnośląska Organizacja Turystyczna.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Młodzież a „dopalacze” - postawy i zachowania wprowadzenie Szkolenie pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
System sprawozdawczości w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata Olsztyn, 27 listopada 2015 r.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Zapis prezentacji:

Obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach – województwo łódzkie Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH XI.2009 r.

Cel rozpoczęcia przez ROTWŁ badania ruchu turystycznego  Uzyskanie obrazu postrzegania województwa łódzkiego w oczach turystów i odwiedzających pod kątem poszczególnych elementów składowych kompleksowego produktu turystycznego  Uzyskanie informacji dotyczących wielkości ruchu turystycznego w Łodzi i regionie łódzkim (osobne raporty wynikające ze specyfikacji zamówienia)  Uzyskanie profilu turysty odwiedzającego łódzkie w różnych kategoriach np. wiek, zamożność, kraj lub region pochodzenia, sposób organizacji przyjazdu, cel przyjazdu, źródło pochodzenia informacji o ofercie etc.

Cel rozpoczęcia przez ROTWŁ badania ruchu turystycznego  Określenie rynków docelowych na których powinna być realizowana promocja turystyczna łódzkiego  Określenie narzędzi skutecznej promocji oferty turystycznej regionu, jak również dobór rodzaju oferty pod kątem oczekiwań konsumentów  Monitoring skuteczności działań promocyjnych realizowanych przez ROT Województwa Łódzkiego i naszych partnerów  Wskazanie wyników jako potencjalnego argumentu dla zarządzających województwem oraz dla mediów dla wskazania roli turystyki w harmonijnym rozwoju regionu łódzkiego

Praktyczne zastosowanie wyników badań z 2008 ROT Województwa Łódzkiego w okresie od I 2009 do IX 2009 Prezentacja wyników badań mediom, samorządom terytorialnym, podmiotom branży turystycznej z obszaru województwa łódzkiego Zastosowanie wyników badań w realizacji zadań statutowych Organizacji, między innymi: ▫ ograniczenie liczby imprez targowych z udziałem łódzkiego, ▫ ograniczenie działań promocyjnych za granicą głównie do rynków priorytetowych (niemiecki, brytyjski, rosyjski i izraelski), ▫ większy nacisk na działania na rynku wewnętrznym, ▫ zwiększenie zakresu działań prowadzonych w Internecie, ▫ ograniczenie działań reklamowych w branżowych wydawnictwach komercyjnych, ▫ zwiększenie nacisku na działania wśród młodzieży i nauczycieli

Organizacja badań w województwie łódzkim Koordynator ROTWŁ Zleceniodawca Urząd Miasta Łodzi Zleceniodawca Urząd Marszałkowski 1.Przeprowadzeni badań w terenie 2.Zabranie danych od jednostek regionalnych (GUS, podmioty branży turystycznej, samorządy) ROTWŁ Opracowanie wyników badań, stworzenie raportu Jednostka badawcza 1. Prezentacja wyników 2. Kolportaż raportu wśród branży turystycznej oraz samorządów ROTWŁ

Finansowanie badań Rok 2008 Urząd Miasta Łodzi – osobna umowa na przeprowadzeni badań Urząd Marszałkowski w Łodzi - osobna umowa na przeprowadzeni badań Rok 2009 Urząd Miasta Łodzi – środki finansowe na badania przekazane w składce członkowskiej płaconej na rzecz ROTWŁ Urząd Marszałkowski w Łodzi – środki finansowe pozyskane w ramach wygranego konkursu na realizację zadania publicznego z zakresu turystyki

Opis metodologii badań w 2008 roku Wykonanie i koordynacja badań: Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego przy współpracy: Małopolskiej Organizacji Turystycznej Metoda badań i raport końcowy opracowane przez ekspertów: Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie, Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej Pod kierownictwem: dr Krzysztofa Borkowskiego

Opis metodologii badań w 2008 roku Obok danych powszechnie dostępnych podstawowym źródłem informacji były badania kwestionariuszowe: Wstępnie ustalono, że próba o liczebności n = 4250 osób gwarantuje dokładność oszacowania na poziomie 3%, z prawdopodobieństwem wnioskowania 0,95. Ostatecznie przeprowadzono 3950 ankiet. Po weryfikacji ich poprawności i rzetelności do ostatecznej analizy zakwalifikowano 3481 ankiet. Z tej liczby 1450 ankiet dotyczy miasta Łodzi natomiast 2031 – pozostałych powiatów województwa łódzkiego. Badania prowadzono w 155 lokacjach na terenie województwa (rozkład 50 / 50 dla układu atrakcje / obiekty noclegowe) Badania prowadzono w III i IV kwartale 2008 roku.

Wyniki badań z 2008 roku Liczba turystów w województwie łódzkim w latach (wraz Łodzią)

Wyniki badań z 2008 roku Pozycja województwa łódzkiego w rankingu ogólnopolskim ruchu turystycznego w 2007 roku

Opis metodologii badań w 2009 roku Wykonanie i koordynacja badań: Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego Metoda badań i raport końcowy opracowane przez ekspertów: Wydział Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Geografii Miast i Turyzmu Pod kierownictwem: prof. Stanisława Liszewskiego Planowana publikacja wyników – II 2010 roku

Opis metodologii badań w 2009 roku Obok danych powszechnie dostępnych podstawowym źródłem informacji były badania kwestionariuszowe: Wstępnie ustalono, że próbę o liczebności n = 3235 osób Ostatecznie przeprowadzono 2653 ankiet Ponadto przeprowadzono 24 ankiety w wszystkich urzędach powiatowych woj. Łódzkiego Badania realizowana były w ok. 135 lokacjach Badania prowadzono w II, III i IV kwartale 2009 roku

Podstawowe problemy w realizacji badań konsumentów usług turystycznych na terenie Województwa łódzkiego ▫ Gradacja atrakcji turystycznych  Brak ruchu turystycznego w atrakcjach niższej kategorii – atrakcjach lokalnych – trudność w prowadzeniu badań ankietowych ▫ Okresowość prowadzonych badań  2008 – III, IV kwartał  2009 – II, III, IV kwartał ▫ Zabezpieczenie budżetowania realizacji badań ruchu turystycznego już na początku roku

Podstawowe problemy w realizacji badań konsumentów usług turystycznych na terenie Województwa łódzkiego Problemy techniczne pracy w terenie Brak zgody obiektów na prowadzenie badań (2009 rok – ok. 15 negatywnych decyzji) Częste odmowy ze strony respondentów na prowadzenie badań Niskie kompetencje ankieterów Koszty prowadzenia ankiety Problem wiarygodności danych/sprawdzanie pracy ankieterów Zdarzenia losowe

Podstawowe problemy w realizacji badań konsumentów usług turystycznych na terenie Województwa łódzkiego ▫ Niekompletność i niska wiarygodność materiałów komplementarnych na poziomie regionalnym  Trudności z pozyskaniem danych z WUS i GUS  Trudna do zweryfikowania wiarygodność danych z GUS w kontekście źródła pochodzenia informacji ▫ Problemy z odniesieniem zebranych wyników do innych regionów oraz badań krajowych – brak rozwiązań systemowych, brak wskazania modelu prowadzenia badań identycznego dla każdego województwa

Dziękujemy za uwagę Badania ruchu turystycznego w województwie łódzkim w 2008 roku dostępne są na stronie: Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek