SPEDYCYJNA FIRMA SYMULACYJNA UCZNIOWIE KL IV TS. Firma symulacyjna to przedsiębiorstwo zakładane przez uczniów przy wsparciu nauczyciela, w celu podejmowania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Advertisements

1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Umowy Partnerskie w projektach zbiór najważniejszych składników Uwaga! Poniżej znajdują się jedynie praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia umów. Dokładne.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Warstwa biznesowaWarstwa techniczna ??? To przejście jest połączone z innym procesem To przejście wywołuje samowyzwalacz To przejście jest warunkowe.
Logo ośrodka KSU Regionalny Punkt Konsultacyjny KSU.
Logisys sp. z o.o. Ostatnia 1c Kraków KRS NIP REGON Kapitał zakładowy: ,00 zł © Logisys. Wszelkie prawa.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Kucharz zajmuje się przyrządzaniem różnego rodzaju potraw, dań, itd. Od kilkunastu lat sztuka kulinarna przeżywa swoisty renesans. Często to nie sam lokal,
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Technik rachunkowości Czas trwania nauki: 2 lata.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
M Ł ODZI PRZEDSI Ę BIORCZY W ZSP - GIMNAZJUM W BRZE Ź NICY Opiekun: mgr Agata Frączek.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Przychody i koszty działalności
PRAKTYKI STUDENCKIE W ECOVIS SYSTEM REWIDENT
Zapis prezentacji:

SPEDYCYJNA FIRMA SYMULACYJNA UCZNIOWIE KL IV TS

Firma symulacyjna to przedsiębiorstwo zakładane przez uczniów przy wsparciu nauczyciela, w celu podejmowania czynności handlowych, dająca uczniom możliwości nabycia umiejętności prowadzenia biznesu, a także wzmocnienia ich wiadomości teoretycznych o praktykę. PLANOWANIE PROJEKTU – WYBÓR TEMATU Istotą pracy firmy jest symulacja, czyli naśladownictwo pracy autentycznego przedsiębiorstwa, w którym wszystkie operacje biurowe, niezależne od profilu firmy są identyczne jak w rzeczywistym przedsiębiorstwie. Praca jest rzeczywista, natomiast towar i pieniądz są fikcyjne. Prace biurowe w firmie symulacyjnej nie różnią się od prac biurowych prawdziwego przedsiębiorstwa, w którym pracownicy biurowi nie maja bezpośredniego kontaktu z towarem, a tylko dokumentami.

Kto realizował projekt? Zajęcia w Firmie symulacyjnej realizowane były w formie 45 minutowych warsztatów dla uczniów IV klasy Technikum Spedycyjnego.

Głównym celem projektu było zbudowanie kwalifikacji praktycznych, podsumowanie zdobytej wiedzy oraz przygotowanie absolwenta do wejścia na rynek pracy. Cele szczegółowe miały charakter ogólny i uczniowie sami je precyzowali dobierając jednocześnie odpowiednie narzędzia, które pozwoliły je osiągnąć. Dotyczyły one min.: zdobywania umiejętności konfrontacji teorii z praktyką podejmowania odpowiedzialnych decyzji praktycznych działań pracy w zespole oraz dobrej zabawy Cele projektu

Zasady współpracy w grupie Praca w każdym dziale firmy symulacyjnej wymaga umiejętności pracy grupowej, kierowania pracą, wspólnej odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz współpracy z innymi zespołami – działami. Zasady pracy w grupie zostały ustalone na samym początku projektu. Dotyczyły min: Systematyczności działania Dokładności wykonywania zadań Odpowiedzialności za wykonaną pracę Umiejętności słuchania i akceptowania decyzji innych

Harmonogram działań Zajęcia w firmie symulacyjnej odbywały się w formie warsztatów w grupach liczących nie więcej niż 13 osób. Każdy uczeń był pracownikiem firmy symulacyjnej, i identyfikował się z problemami firmy tak, jakby pracował w prawdziwym przedsiębiorstwie. Uczniowie na pracę w firmie poświęcali ok. 2 godziny tygodniowo. Zajęcia praktyczne odbywały się raz w tygodniu i trwały 1 godzinę lekcyjną. Pozostały czas przewidziany był na pracę własną w siedzibie firmy symulacyjnej, bądź w domu. Zajęcia warsztatowe trwały do końca kwietnia br. Przez pierwszy miesiąc uczniowie wdrażali się w kuluary działania firmy symulacyjnej: dzielili się na zespoły, opracowywali biznes plan, rejestrowali podmiot gospodarczy, poznali specyfikę funkcjonowania poszczególnych działów, zapoznali się z ofertą przedsiębiorstwa, dostawcami i klientami itd.

Po miesięcznym wdrożeniu uczniowie przejęli zarząd nad firmą, samodzielnie wykonując przy tym wszelkie prace związane z jej prowadzeniem (poza pacami fizycznymi) a więc: składanie zamówień u dostawców po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą różnych firm dokumentowanie procesy handlowe przy użyciu specjalistycznego programu komputerowego ewidencjonowanie sprzedaży i rozchodowanie gotowych produktów prowadzenie ewidencji księgowej oraz rozliczeń budżetowych prowadzenie ewidencji kadrowej i płacowej podejmowanie decyzji w celu optymalizacji działalności operacyjnej przedsiębiorstwa przygotowywanie i dokumentacja projektów modernizacyjnych Po 3-miesięcznym okresie samodzielnego prowadzenia firmy nastąpiło rozliczenie działalności. Każdy dział opracował wówczas raport, który zawierał podsumowanie dobrych i złych decyzji oraz wnioski z błędów, jakie zostały popełnione. Do końca kwietnia uczniowie prowadzili swoje przedsiębiorstwo w formie elektronicznej, przy użyciu specjalistycznych programów, aktywnych druków i formularzy.

Monitoring pracy uczniów Praca uczniów monitorowana była na bieżąco w trakcie zajęć. Systematyczny nadzór nad realizacją zadań znacznie usprawnia pracę i daje uczniom możliwość bieżącej korekty błędów i nieprawidłowości. Uczniowie poprawiali błędy sami, ucząc się w ten sposób dokładnej i rzetelnej pracy. Spójna treść poszczególnych pakietów dała także możliwość monitorowania występujących zależności i kontynuacji zadań, co wpływało na kształtowanie zachowań i pracy w grupie.

Dokumentowanie pracy i przedstawienie efektów Uczniowie bazując na posiadanej wiedzy i mając do dyspozycji pracownię komputerową pracowali na przygotowanych wcześniej przez prowadzącego pakietach szkoleniowych. Pakiety przygotowywane zostały w wersji papierowej i zawierały dokładne instrukcje i dane do wykonania poszczególnych zadań. W drugiej części projektu takie same czynności wykonywane były w wersji elektronicznej. Dla ułatwienia pracy plan zajęć został przygotowany według zasad obowiązujących w typowych przedsiębiorstwach. W pracowni zostały wydzielone podstawowe działy funkcjonujące w przedsiębiorstwach. Do każdego działu oddzielnie przygotowane zostały pakiety szkoleniowe stanowiące kontynuację poszczególnych zadań.

REALIZACJA PROJEKTU Zgodnie z zaplanowanym harmonogramem uczniowie spotykali się raz w tygodniu w grupach liczących ok. 13 osób. W trakcie zajęć (a także poza wyznaczonymi spotkaniami) realizowali następujące pakiety symulacyjne:

Biznesplan – pomysł na przedsiębiorstwo - uczniowie piszą biznesplan własnej działalności

Rejestracja podmiotu gospodarczego etapy rejestracji wypełnianie dokumentów ustalenie terminów, opłat i drogi odwoławczej

Dział handlowy – przyjęcie zlecenia analiza zlecenia tryb i dokumenty dotyczące akceptacji zlecenia (wstępna kalkulacja kosztów, potwierdzenie przyjęcia zlecenia, oferta wstępna) tryb i dokumenty związane z realizacją zlecenia (przygotowanie dokumentów, rozliczenie trasy i czasu pracy kierowców, dokumenty transportowe) kalkulacja ostateczna

Dział handlowy – sprzedaż sprzedaż krajowa – (F-ra sprzedaży, list przewozowy, przepustka materiałowa, dowód zapłaty) sprzedaż zagraniczna – (ustalenie ceny, F-ra sprzedaży, CMR- list przewozowy, dokumentacja spedycyjna, dowód zapłaty)

Kadry – sprawy osobowe teczki osobowe dokumenty towarzyszące poszukiwaniu pracy – CV, List motywacyjny dokumenty dotyczące podjęcia pracy – podanie o pracę, kwestionariusz osobowy, umowa o pracę, umowa zlecenie) dokumenty dotyczące świadczenia pracy – karty wynagrodzeń, listy płac dokumenty dotyczące ustania stosunku pracy – wnioski o rozwiązanie stosunku pracy (za wypowiedzeniem, bez wypowiedzenia), świadectwo pracy

Sekretariat – obieg dokumentów i inwentaryzacja przyjmowanie i wydawanie korespondencji – książka korespondencji tryb i dokumenty inwentaryzacji- powołanie komisji inwentaryzacyjnej, przeprowadzenie inwentaryzacji (arkusz spisu z natury, protokół inwentaryzacji), rozliczenie inwentaryzacji

Praca wirtualna Po pierwszym etapie tzw. „papierowym” (większość czynności realizowana była z wykorzystaniem dokumentów papierowych), uczniowie rozpoczęli drugi etap – pracę wirtualną – wykorzystując do tego celu treści umieszczone na stronie Internetowej szkoły.

Dziękujemy za uwagę Uczniowie klasy IV TS